Дуель баварської та японської технологій
Двигуни, створені на "Баварських машинобудівних заводах" BMW в Мюнхені, як правило, вважаються найкращими. Можливо, тому жителі Баварії не дуже кидаються на тягу двигуна безпосереднього уприскування, а воліють Valvetronic? Система Valvetronic регулює тягу не з допомогою дросельної заслінки, а з допомогою впускних клапанів, чий хід може варіативно бути змінені.
"В даний час Valvetronic порівняно з бензиновими двигунами безпосереднього вприскування є найкращим рішенням", - говорить Клаус Боргман, керівник відділу розробки двигунів концерну BMW, і обіцяє на десять відсотків менший витрата палива в порівнянні з відомими на сьогоднішній день типами бензинових моторів. Стільки ж повинен приносити, за твердженням розробників, і двигун безпосереднього вприскування. Яка ж система економить краще? Щоб відповісти на це питання журналісти відомого німецького автомобільного журналу AUTO вирушили в тестовий пробіг на BMW 316i і Mitsubishi Carisma GDI, оснащеної двигуном безпосереднього вприскування.
Зовні автомобілі відрізняються дуже сильно. Однак технічні характеристики двигунів у них майже однакові: у BMW всього лише на 40 "кубиків" робочого об'єму двигуна і на сім кінських сил менше, хоча величина крутного моменту відрізняється лише на один Нм. Значення Сw = 029 однакове, але опір вітру (значення Сw, помножене на лобову поверхню) у Carisma 057 а у BMW 316i - 060 що трохи, але краще. Великий недолік BMW: її "трійка" - Compact на 73 кг важче, ніж Mitsubishi Carisma GDI.
І це теж є причиною того, що Carisma в режимі міського руху з 93 л по відношенню до 104 л лідирує. Як раз у місті їздять частіше, і тут вважається кожен літр палива.
Отже, звернемося до тестових випробувань на автодромі EuroSpeedway в Лаузитце. Тут обидва автомобілі повинні були показати - звичайно ж, з точно виставленим тиском в шинах - на що вони здатні при постійній швидкості. На овальної трасі вони проходили кола зі швидкістю 80 км/год. При цій швидкості компактна "баварка" споживала 58 л бензину на 100 км пробігу, а Carisma - 60 л.
Після повної заправки автомобілі продовжили рух зі швидкістю 130 км/год при злегка притопленої педалі газу. При цьому "японка" знадобилося 72 л/100 км, "баварка" ж задовольнялася 76 л/100 км. Крім аеродинамічного переваги, такий стан справ можна пояснити тим, що коробка передач Carisma дозволяє довше не перемикатися. І на п'ятій передачі при швидкості 130 км/год двигун обертається лише на 3600 об/хв, а у BMW - майже на 3800 об/хв. А більше число оборотів стоїть і більшої витрати палива.
Останній етап тесту: "газ в підлогу!". Тільки перед поворотами пілоти повинні були злегка відпускати педаль, на прямому шляху вона зобов'язана була впиратися в підлогу, що й показала середня швидкість 195 км/ч. Тут BMW потребувала 155 л на 100 км, а Mitsubishi - у 163 л.
Висновок: при частковому навантаженні обидва автомобіля економлять паливо дуже добре для машин такого класу. У тому, що "трійка" витрачає в місті більше палива, винен тільки її більшу вагу. При швидкості 130 км/год автомобілю Carisma допомагає краща аеродинаміка і "довга" вища передача, але при повному газі цього вже недостатньо. Тут двигун безпосереднього вприскування більше не працює в економному режимі, який при слабкому газі в кабіні позначається зеленим сигналом "GDI Eco". І якби двигун BMW перебував під капотом Carisma, то вона була б ще економічніше за всіма параметрами.
А можна з'єднати обидві системи? Технічно це можливо. Однак керівник відділу розробки двигунів концерну BMW Боргман хитає головою: "Заради додаткового переваги у витраті палива в один-два відсотки робити цього не варто. А наші моделі, навіть при такому мізерному перевитрату, все одно краще. І ще: власнику благородної баварської марки переживати із-за цього просто не до лиця".
Теги новини:
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного