Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Daewoo Damas маленький "проноза"

03.11.16, Део
328
За майже 5-річну історію існування сайту ми "розібрали по кісточках" більше 100 автомобілів самих різних марок і моделей. Про якісь машинах розповідали з натхненням; інші оповідання були, м'яко кажучи, нейтральними. Наш сьогоднішній герой - Daewoo Damas: автомобіль, у своєму роді, унікальний. З одного боку, нічого карколомного він собою не представляє - ні по дизайну, ні в плані технічної конструкції. У той же час в транспортному потоці Damas явно виділяється. Погодьтеся: не часто зустрінеш на наших дорогах "4-колісного представника", якого умовно можна охрестити як "сверхмикроавтобус".

Daewoo Damas маленький "проноза"


Вагонна компонування

Дійсно: жоден інший автомобіль, займаючи на проїжджій частині незначну площу, не здатний перевозити або 7 осіб, як великий позашляховик, або кілька сотень кілограмів вантажу - подібно пікапу.

Дивлячись на цю корейську "іграшку", у якій колеса мов не на той бік поставлені, хочеться посміхнутися і приголубити "малюка". По висоті Damas більше, ніж у ширину, а тому скидається на масштабну копію мікроавтобуса. В будь-якому автомобілі вагонної компоновки (іншими словами, в будь-якому автобусі) найбільш економно використовуються займана на дорозі площа і внутрішній простір. Розміри салону в такій машині майже рівні її габаритами.

Damas, що дивно, коротше спорідненого Daewoo Tico, проте всі його 323 метра довжини використовуються на повну котушку. Розробникам моделі вдалося розмістити в ній 3 ряди сидінь для 7 пасажирів. Водій і його сусід, в прямому сенсі слова, сидять на двигуні, а "сідоки" останнього ряду крісел впираються затылками в заднє скло. При цьому багажник Damas ще здатний вмістити пару спортивних сумок.

На що відразу звертаєш увагу при погляді на маленький автомобіль, - так це на двері. Широко відкриваються, вони забезпечують максимально легкий доступ в салон. А зсувні бічні як не можна краще підходять для вантажно-розвантажувальних робіт. Єдина проблема пов'язана з незручністю посадки на середній ряд сидінь - для цього потрібно, зігнувшись, високо підніматися. Щоб пробратися на задній ряд, доводиться пробувати себе в ролі акробата. Нічого не поробиш: по довжині Damas майже на 80 см коротше вітчизняного ВАЗ 2109. Ще однією особливістю автомобіля назвемо лючок паливного бака, який розташований з правого боку, посередині корпусу.

Свою "родовід" Daewoo Damas веде від Suzuki Carry, ліцензію на випуск якого корейська компанія придбала ще в кінці 80-х років. Коли азіати явили світові II покоління автомобіля, виробництво попередньої версії (1996 р.) було перекладено на потужності спільного підприємства "УзДэуАвто", розташованого в узбецькому місті Асака. Споживачам було запропоновано як мікроавтобус, так і фургон, використовуваний в якості службового автомобіля.

Як і годиться розвізної моделі, Damas зручний для вантаження-розвантаження навіть в обмежених умовах, причому одночасно можуть працювати хоч 3 вантажника. По бортах у Damas (як ми вже зазначили) є пара рухомих убік дверей. Задня ж піднімається, відкриваючи отвір повністю. Втім, якщо вам потрібен маленький фургон, радимо звернути увагу на "комерційну" 2-місцеву модифікацію з глухими бортами кузова, але таких версій на нашому ринку набагато менше.

Здатність до трансформації

Налаштування водійського і переднього пасажирського крісла здійснюється за допомогою 2 механічних регулювань. Спинки сидінь відкидаються східчасто і фіксуються важелем у вибраному положенні. Під кріслами розташований силовий агрегат. Щоб мати до нього доступ, необхідно опустити спинки сидінь до подушок, після чого вони легко відкидаються назад.

Другий ряд сидінь, мабуть, комфортніше передніх. У всякому разі, тут місця для ніг побільше. Спинки можна регулювати по куту нахилу - саме спинки окремо, а не єдину подушку. На останньому ряду крісел, як неважко здогадатися, затісно. Можна скласти середній ряд і перетворити Damas в подобу лімузина - тоді на задньому дивані буде більш ніж просторо: вистачить місця для дитячої коляски або великої собаки.
Можна залишити в недоторканності середній ряд крісел і прибрати останній. У цьому випадку багажник збільшується до вражаючих розмірів - завдяки високій і опуклою даху. Таким чином, за здатністю до трансформації салону Damas практично ні в чому не поступається міні-вэнам, які, правда, трохи довше і ширше.

Що цікаво: якщо в автомобілі сидять 3-4 пасажира, він сприймається водієм зовсім по-іншому. З одного боку, Damas починає йти більш плавно; колишня тряскость зникає геть; набагато м'якше працює задня ресорна підвіска. З іншого боку, втрачається розгінна динаміка автомобіля - виникає відчуття, що рухаєшся проти сильного потоку зустрічного вітру.

Примітив, і тільки

Кермо в Damas - горизонтальний, а педалі - підлогові. В цьому плані в автомобілі все як у "дорослому" автобусі. "Бублик" тонка, з виступами під пальці з тильного боку. Зверху рульової колонки розташувався невеликий важіль, з допомогою якого вмикається аварійна сигналізація. Водія оточує простенький і, природно, дешевий сірий пластик. Низ консолі між сидіннями) - те саме місце, де розмістився важіль коробки передач. Поруч з ним виявляється важіль стоянкового гальма.

Панель приладів - сама що ні є примітивна: спідометр і покажчики температури охолоджуючої рідини і запасу палива в бензобаку. Цікаво, що шкала спідометра має червону зону, яка починається з позначки 100 км/год. Тим самим дається зрозуміти, що швидкісні можливості автомобіля досить обмежені.

Перемикання круглої ручки швидкостей вентилятора системи вентиляції кілька утруднено в зв'язку з тим, що її блок управління розташований у поглибленні центральній консолі. Три інших "повзунка" завідують температурою подається повітря, його рециркуляцією, а також розподілом повітряних потоків. В ногах пасажирів середнього ряду проходить повітропровід системи опалення, потужність якої змінюється з робочого місця водія. Повітроводи йдуть також по краях передньої панелі; їх функція полягає у спрямуванні бічних стекол.

Зліва від рульового колеса розташувалася ручка гидрокорректора фар. Кришка ящика рукавички виконана так, що потрапити в нього досить проблематично. До того ж, ємність бардачка не надто велика. Щоб компенсувати нестачу корисного обсягу, знизу передбачено 2 додаткових контейнера, в яких можуть розміститися 2 пачки сигарет. Доступ до горловини бачка з гальмівної рідиною здійснюється з лівого торця панелі приладів, а під кріслом переднього пасажира сховався бачок рідини омивача вітрового скла.

"Кишені" з внутрішньої сторони дверей відсутні. У той же час під дахом, уздовж бортів, тягнеться подвійна обшивка - її-то і можна використовувати як корисну ємність. На самій стелі змонтовані 2 плафона підсвічування - над першим і другим рядами сидінь. Не позбавлений Damas і життєвої мудрості. Наприклад, в автомобілі неможливо забути ключі. Навіть опущені кнопки передніх дверей піднімуться, якщо ви зачинили двері, залишивши ключі в замку.

Цей, на перший погляд, дрібниця допоможе вберегти машину від злому, який самим поганим чином позначиться на вміст гаманця її господаря. Скла бічних дверей - зсувного типу, як у повноцінних автобусах. В правій бічній двері передбачено місце для обертової попільнички, а над головами переднього пасажира і "пасажирів" другого ряду крісел розміщені поручні.

Економічне подорож

Мікроавтобус Фургон і Damas пропонуються в двох виконаннях: Deluxe і STD; останнє є базовим. Абревіатура STD зовсім не означає, що автомобіль оснащений дизельним силовим агрегатом.

Дизелів даної моделі не пропонувалося. Говорити про моторній гамі взагалі не доводиться, оскільки двигун у корейсько-узбецького "сверхмикроавтобуса" - всього 1: 3-циліндровий 38-сильний F8CB робочим об'ємом 796 куб. см. Цей мотор відомий тим, що він використовується і на інших моделях марки Daewoo - зокрема, Tico і Matiz.

Стартуючи зі світлофора, 810-кілограмовий Damas досить спритно розганяється до 70-80 км/год, а потім починає відставати від інших учасників транспортного потоку. Проблеми можуть виникнути, коли, наприклад, з прискоренням вклинитися в швидко йде лівий ряд. Для цього треба вчасно включити передачу нижче, інакше можна змусити нервувати інших водіїв.

Сперечатися тут недоречно; керуючи машиною з мотором настільки малого обсягу, доводиться постійно працювати важелем коробки передач. Правда, його-то, в звичному нам розумінні, в Damas немає: важіль замінює коротка рукоять, чимось нагадує комп'ютерний джойстик. Передачі перемикаються короткими рухами руки - досить чітко, як і належить на задньопривідному автомобілі.

Daewoo Damas були запропоновані 2 типу механічних КПП - 4 - і 5-ступінчаста. Останній варіант найбільш вигідний, оскільки сприяє економному витраті палива. В автосервісі про коробках передач відгукуються з найкращої сторони: вони надійні і прості в обслуговуванні. Сальники "ходять" максимально довгий час, тому говорити про якийсь "плинності" КПП було б неправильним.

Заміна масла в коробці не передбачена протягом усього терміну служби автомобіля. Виняток становлять випадки, коли він нещадно експлуатується, та ще у важких кліматичних умовах.

Якщо в сильні холоди трансмісійне масло замерзає, а тому не включаються передачі, є сенс замінити мастило на менш в'язку. Якщо з якихось причин масло з КПП вибіжить і вона стане "сухий", припиняти подальший рух зовсім не обов'язково. Практика показує, що навіть при відсутність масла в коробці 150-200 км вона протягне".

Damas дуже економічний: середня витрата палива їм становить 55-6 л/100 км. І це при тому, що він пропонується тільки в карбюраторному виконанні. Для порівняння скажемо, що той же Daewoo Matiz, оснащений системою уприскування, споживає близько 7 л/100 км. На ділі економічність Damas виглядає ще більш істотно, ніж у сухих цифрах. Заповнивши під зав'язку 37-літровий паливний бак, ви проїдете першу сотню кілометрів і не знайдете "наміри" стрілки датчика рівня палива вниз. Ознаки життя вона проявить лише тоді, коли одометр нащелкает приблизно 150 км.
На одній заправці автомобіль здатний подолати майже 700 км, так що подорожувати з Петербурга в Москву на ній досить вигідно. Тут, правда, слід уточнити, що подібний божеський "апетит" Damas виявляє в незавантаженому варіанті - коли "на борту" перебувають лише водій і передній пасажир.

Сервісмени кажуть, що при нормальній експлуатації двигун Damas без проблем ходить 350-400 тис. км. У всякому разі, в Узбекистані, де ці машини експлуатуються вже давно, такі прецеденти є. Через кожні 40 тис. км пробігу завод-виробник пропонує проводити заміну ременя газорозподільного механізму. Робити це бажано разом із заміною ролика натяжителя - так вийде дешевше.

Буває, що з часом виходить з ладу датчик температури охолоджуючої рідини. Сказати, що це дрібниця, не можна. Справа в тому, що дрібна несправність викликає перегрів двигуна, а це врешті-решт може призвести до дорогої заміни головки блоку циліндрів. Заміна свічок запалювання, в ідеалі, проводиться через кожні 20 тис. км пробігу, паливного фільтра - 1 раз в 40 тис. км. До заводських приписам слід прислухатися, оскільки всім відомо якість нашого палива. Тому-то фахівці автосервісу радять міняти паливний фільтр (зовні він нагадує вазівський аналог) в 2 рази частіше - через кожні 20 тис. км пробігу.

Що ще, до речі, ріднить Damas з вітчизняними "Жигулями" - так це карбюратор, оснащений автоматичним регулюванням "підсосу" палива при холодному запуску. Прибирання "підсосу" після прогріву двигуна - майже забута операція для тих, хто вже не пам'ятає про "вазівських" клопоти.
Один з власників Damas в бесіді з нами поскаржився на те, що на його автомобілі одного разу завередував електромагнітний клапан карбюратора. Незабаром з'ясувалося, що у вільному продажу придбати його не так-то просто. А сам карбюратор в зборі "тягне" мінімум на 3600 руб. За порадою одного гаражного "дяді Васі" наш герой на місце забарахлившего клапана увернув корпус жиклера, який на мові спеців іменується "заглушкою". Проблема була вирішена.

Де хочеш розгорнеться

38-сильний Daewoo Damas досить швидкохідним навіть для заміської траси. За паспортом, його максимальна швидкість досягає 120 км/год. Щодо заявленого автовиробником "стелі" щось певне сказати важко, однак те, що автомобіль без проблем йде "сто з хвостиком", очевидно. Інша справа, що гнати з такою швидкістю на Damas моторошно - навіть страшніше, ніж на "Оці".

Поширена помилкова думка, ніби Damas - валкий автомобіль: тобто він легко перекидається набік. Вибачте, але це чисто зоровий обман: просто "микроавтобусик" високий. Центр тяжіння розташований досить низько, і автомобіль цілком здатний пройти поворот, що називається, під вереск покришок. Скажемо більше: на добре присипаній піском дорозі можна згадати напівзабуте задоволення їзди на задньому приводі - коли проходиш повороти з ефектним занесенням "корми". У той же час, коли фургон завантажений, забувати про обережність не можна: в цьому випадку Damas менш стійкий і сильніше крениться на віражах, ніж звичайний легковик - традиційної класичної компоновки.

Damas біса пронырлив. Здійснюючи розворот в тісному провулку, думаєш, що маневр вдасться в 3 - мінімум в 2 прийоми. Геть сумніви! Damas лягає на протилежний курс одним махом, буквально розвертаючись на задніх колесах. Що й казати: діаметр розвороту у нього становить лише 86 м. І тут мимоволі погоджуєшся з корейськими інженерами, які вважали недоцільним обладнати малогабаритного і легкого "проныру" гідропідсилювачем керма.

Рульова рейка Damas без особливих нарікань служить 200 а то й 300 тис. км пробігу. Коли ж помітите, що вона - "на видиху", приготуйтеся викласти за нову близько 150 доларів. Наконечники рульових тяг менш живучі, але за узбецькому досвіду експлуатації відомо, що свої 120 тис. км вони виходжують. Повірити в це неважко: на бігають в Пітері Daewoo Damas з пробігом 60-70 тис. км наконечники поки не подають ознак старіння.
Крихітні, майже "дитячі", колеса Damas (з дисками 12-го посадкового діаметра) досить детально передають інформацію про стан дорожнього покриття. Цьому значною мірою сприяє задня підвіска, виконана в рессорном варіанті. Те, що вона живуча, сумнівів, думається, не виникає. Якщо вже в Daewoo Damas і доводиться що-небудь міняти, - так це втулки ресор, які вільно виходжують 50-60 тис. км. Вартість нових втулок невисока, та й роботу по їх заміні не можна назвати руйнівною.

Амортизатори на мікроавтобусі служать не менше 80 тис. км пробігу, - позначається невисока споряджена маса автомобіля. Встановлювати газонаповнені амортизатори немає сенсу. Колісна база у Damas коротка, а тому на великих нерівностях машину помітно починає "козлить", що навряд чи порадує автовласника. До того ж, клас автомобіля не сприяє завідомо дорогий і невиправданою купівлі. А ось що можна записати в актив Damas, - так це 16-сантиметровий дорожній просвіт. З таким кліренсом можна спробувати взяти "штурмом" сходинки типової сходи-ганку.

Якщо за ним спускатися, головне - вчасно загальмувати. Деякі водії вважають, що педаль гальма кілька "відсторонено" і не дозволяє точно розраховувати гальмівне зусилля, що, в кінцевому підсумку, призводить до блокування коліс. Але це чисто людські відчуття, що не претендують на роль аксіоми. Треба зауважити, що гальмівна система Damas виконана в 2 конструктивних виконаннях. Перше: спереду встановлені дискові гальма, а ззаду - барабанні. Така схема на автомобілі зустрічається рідко.

Більш поширена конструкція з усіма барабанними гальмами. Незважаючи на свою архаїчність, така система показує себе цілком ефективною, адже, знову-таки, не варто забувати про "легкість" автомобіля. Що стосується терміну служби барабанних гальмівних колодок, то тут доречно говорити про пробігу в 50-60 тис. км.

Схема передньої підвіски Damas проста як двічі два: 2 рульових наконечника, 2 важеля і стабілізатор поперечної стійкості - ну чим не підвіска Audi 100 тільки в мініатюрі?!

Кульова опора становить єдине ціле з важелем: улюблений варіант багатьох японських автовиробників. Її заміна в разі виходу з ладу виключена. Тим не менш, фахівці автосервісу характеризують даний сайт як дуже надійний - здатний прослужити не менше 40 тис. км. Що стосується сайлент-блоків передніх важелів, то у них цей показник пробігу - і зовсім некритичний: вони виходжують куди більше.

Дешевше - тільки в магазині іграшок

Налаштувавшись на покупку Daewoo Damas, слід взяти до уваги той факт, що пропозицій по запчастинах до автомобіля в місті не дуже багато. Цих Машин у нас мало, а тому тримати на складі цілий список позицій до Damas продавцям комплектуючих, м'яко кажучи, нецікаво.
Якщо замислитися над вибором запчастин, краще звернути увагу на оригінальні вироби (не узбецькі, а корейські). Альтернативний варіант - аналогові деталі від Mazda. Досвід показує, що за деякими позиціями вони цілком взаємозамінні; правда, японські вироби в 2-3 рази дорожче. Більш резонна поганяти по "корейським" розборок - авось і натрапите на кинутий Damas. До речі, про Японії. Багато електричні вузли Damas несуть на собі емблему Mitsubishi. Працюють вони по-японськи довго і надійно, демонструючи високу стійкість навіть в нашому сирому кліматі.
Купити старий Daewoo Damas можна за 3-4 тис. доларів. Правда, розраховувати, що у вас буде можливість вибору, не доводиться. В даний час підприємство "УзДэуАвто" вже не займається складанням даної моделі (у Daewoo Tico - аналогічна доля). Та й в ті роки, коли Damas випускали в Асаке, російський імпорт великими обсягами не відрізнявся.

Як доступний, економічний і досить надійний розвізний автомобіль, Daewoo Damas вельми примітний. У своєму класі у нього немає прямих конкурентів. А тих, що готові охрестити себе такими, слід шукати хіба що у магазинах дитячих іграшок Про ремонт Daewoo ви можете знайти багато матеріалів на нашому сайті.



Теги новини: