Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

В сорок п'ять "Волга" ягідка знову

02.02.15, Газ
516
В сорок п'ять "Волга" ягідка знову

Всі ми родом з дитинства. З того тепер такого далекого часу, коли "дерева були великими" і двір, в якому вони росли, був таким великим, що в ньому запросто дворова команда грала у футбол. А на вулицях (таких широких тоді) не проносилися повз, немає, а велично пропливали "Перемоги", "Зими" і 21-е "Волги"

"відлига", Хрущов

Щось було в автомобілях тієї пори таке, що сьогодні в нескінченній гонитві за аеродинамікою і "кіньми" здається безповоротно пішли

А взагалі-то у тих Газовскіх легкових машин завидна доля - всі вони залишили досить помітний слід не тільки в історії заводу, і навіть не в історії автоіндустрії, але й країни. "Емка" стала, по суті, першою масової вітчизняної легковиком. А "Перемога" дійсно відповідала своєму гучному і заслуженому імені, олицетворявшему не тільки знаменна подія в історії країни, але і прорив на новий рівень технічної думки.

В сорок п'ять "Волга" ягідка знову


Але самим гідним розвитком і продовжувачем цих традицій було поява "Волги", що стала уособленням епохи "відлиги", її автомобільним символом. І скажіть мені, який автомобіль став героєм фільмів "Три плюс два" і "Бережися автомобіля"? Плюс до цього - "Три тополі на Плющисі", "Діамантова рука", "Кавказька полонянка", "Помилка резидента" і багато інші фільми, де вона фігурувала

Взагалі-то, спочатку "Волзі" відводилася роль престижного автомобіля і досить дорогого - купити його практично було неможливо, ну хіба що виграти (за умови жахливого везіння). А для широких верств населення ці автомобілі, чого гріха таїти, розподілялися за вказівкою зверху або ж як списані організаціях - за дуже великому блату і за окремі (вельми пристойні) гроші. А такі гроші навіть тоді водилися тільки у тих, про яких Юрій Дєточкін говорив " а він хабарник". Але до кінця випуску свого "Волга" стала доступнішою для численних бажаючих.

А пам'ятаєш, як все починалося?

У листопаді 1953 року провідний конструктор проекту Олександр Невзоров наніс на ватман перші лінії майбутньої фаворитки модельного ряду "Волг". А художник Лев Єремєєв створив чудовий симбіоз американських і європейських мотивів. Сміливі і часом несподівані рішення цього художника виводили створюваний кузов на абсолютно несподіваний рівень - в СРСР створили саму американську з усіх європейських машин того часу. І хоча ніяких конкретних прообразів у неї не було, американський Ford Customline 1953 року візуально був дуже близький до "Волги" (хоча у 21-й було в два рази більше дверей). Просто зовнішній дизайн нашої героїні, що називається, був вгаданий і чудово відповідав стильним впливам тієї епохи.

В сорок п'ять "Волга" ягідка знову


Три дослідні зразки були побудовані вже до кінця наступного - 1954 року, і 3 травня 1955 року почалися випробування. Частиною їх був пробіг Москва - Крим і назад. Журнал "Вогник" в липні писав: "В кількох десятках кілометрів від Сімферополя, на території радгоспу "Шлях до комунізму", в густій хащі чагарників лежить глинистий покинутий путівець. Здавалося неприродним бачити красивий, народжений для великих швидкостей автомобіль, барахтающийся в глибоких коліях хисткою бруду. Розкидаючи стовпи води, він перескакує запливші канави, видряпується з засмоктує піску. "Волга" повинна пройти там, де проходила "Перемога", і випробування показали, що вона навіть перевершує свою попередницю по прохідності".

"Волга" взагалі вигідно відрізнялася від своєї попередниці. За рахунок збільшення довжини і ширини салон став помітно просторіше. Результати випробувань обнадіювали, і 15 жовтня 1956 року на Горьківському автозаводі зібрана перша партія автомобілів "Волга" ГАЗ-21Б.

Масовий випуск цієї моделі розвернувся два місяці. Попереду "Волгу" чекають кілька модернізацій і рекордна кількість модифікацій. Експорт в країни і спортивні траси. Але кон'юнктурні зміни зовнішнього дизайну (кожен раз - незначні) не змінювали конструктивних особливостей цього автомобіля. А допрацьований двигун об'ємом 2445 куб. см і потужністю 70 л. с. мав настільки гнучку тягову характеристику, що досягав максимального крутного моменту при 2200 об/хв. До останнього дня випуску 21-й він практично не піддавався серйозним модернізаціям, і багато його вузли були взяті як базові і для мотора майбутньої "двадцатьчетверки".

Що ж стосується трансмісії, то і тут практично всі метаморфози завершилися на початковому етапі. З 1958 року на "Волги" стали монтувати тільки механічну КП. Перемикання передач здійснюється важелем на рульовій колонці. Зусилля на важелі і його переміщення настільки ретельно розраховані, що маніпулювати швидкостями можна одним вказівним пальцем, не відриваючи кисть від рульового колеса. Передавальні числа були підібрані настільки вдало, що характеристика мотора дозволяла не тільки рушати з другої, але і постійно рухатися на третій, в тому числі при розгонах і гальмуваннях.

Що ж стосується зовнішнього оформлення кузова, то весь довгий ряд (а за довгу конвеєрну життя було аж 29 модифікацій ГАЗ-21!) можна умовно розділити на три покоління машин.

Ранні модифікації 1956-58 рр. мали характерну облицювання радіатора, що складається з трьох великих брусів і медальйона з п'ятикутною зіркою. Спочатку її не було. Облицювання радіатора досвідченої "Волги" мала 10 овальних вертикальних отворів. На обов'язковому показі досвідчених автомобілів в Кремлі оформлення не сподобалося Р. К. Жукову. На завод з Москви була надана термінова директива: переробити. Переробили. Зірка маршалу не могла не припасти до душі. У 1958 році, коли полководець потрапив в опалу, прийшла нова директива: переробити.

У 1958 р. прибрали "стрибаючого оленя" і змінили форму панелі приладів. "Акуляча паща" - таке прізвисько у народі заслужила "Волга" другого випуску за характерні 16 отворів в облицюванні радіатора. Випускалися вони з кінця 1958-го по 1962 рік. Потім був другий "рестайлінг" - помпезність і ваговитість поступилися стрімкості, хоча кузов залишився колишнім. Той же Єремєєв так змінив імідж машини, що навіть не довелося міняти штампи кузовних панелей. Як тоді жартували, художник зумів вкласти весь кузов в облицювання". Решітка радіатора, бампери, підфарники, молдинги, задні ліхтарі зробили машину більш стрункою і стрімкої. В такому вигляді вона випускалася з 1962 року до кінця свого конвеєрного життя. Це був найбільший масовий випуск - третій. За облицювання радіатора з 36 вузькими просвітами їх називали "китовий вус". Остання "Волга" ГАЗ-21 зійшла з конвеєра 15 липня 1970 року. Цей автомобіль, пофарбований в антрацитовий колір, зайняв місце в експозиції заводського музею. Всього з 1956 по 1970 рік було випущено 638875 автомобілів ГАЗ-21 і ГАЗ-22.

За час свого довгого життя вона встигла пізнати навіть спортивні траси - ралі "Монте-Карло", "1000 озер" і "Акрополіс". Не скрізь були призові місця, але ніколи і не "пасла останніх". З неї ж і розпочався експорт наших легковиків "за бугор": Китай, Великобританію, Індію та Індонезію. Останні три країни - з лівобічним рухом, і для них була підготовлена версія з правим кермом (ГАЗ-21П).

Машина завоювала заслужену популярність і на батьківщині, і за кордоном, і навіть якось умудрилася "зробити козу" Mercedes. Сталося це на Всесвітній виставці в Брюсселі в 1958 році, коли цей російський "танк" (так назвали 21-ю бельгійці) разом з "Чайкою" ГАЗ-13 були удостоєні Гран-прі.

І донині чимало 21-х навіть самих перших випусків колесять по дорогах колишньої країни. Вже в новому столітті і навіть новому тисячолітті.