Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Мерседес і Хорьх Адольфа Гітлера

1532
На початку ХХ століття Генрі Форд заявив, що процвітання держави можна забезпечити загальної автомобілізацією. Треба визнати: Форду вдалося посадити населення своєї країни на машини. Керівництво Німеччини 30-х теж було байдуже до автомобілізації і затіяв гігантську за своїми масштабами кампанію будівництва трас - автобанів.

Кадри кінохроніки зафіксували символічне рух лопатою, яке зробив Гітлер особисто. А напрямок соціальної політики стало навіть гаслом німецького ладу тих років: "Кожній німецькій сім'ї - автомобіль!"

Мерседес і Хорьх Адольфа Гітлера


30 січня 1933 року у віці 43 років Гітлер стає канцлером Німеччини. За його вказівкою створюється організація KdF (крафт дюрх фройде) - "Сила через радість". Саме вона очолить реалізацію проекту "народного автомобіля", запропонованого фюреру Фердинандом Порше. Всім, хто бажав придбати "фольксваген" було щодня відраховувати до скарбниці по 5 марок.

Сам фюрер вважав потужні машини і, відвідуючи автомобільні виставки, з задоволенням позував на тлі нових "адлеров-штормформов" і "опель-адмірала". І все ж представницької машиною глави третього рейху став Mercedes. Хоча претендентами могли бути і розкішний Horch, і шикарний Maybach.

У 1932 році чотири фірми - DKW, Audi, Horch і Wanderer, щоб протистояти американській експансії на німецькому ринку, утворили компанію Auto Union, в якій Нorch зайняв місце найбільш престижної марки, покликану конкурувати не тільки з американцями, але й не поступатися рідним Mercеdes і Maybach.

Саме для цієї мети був створений "фюрерваген" "Хорьх 951А"- автомобіль для Гітлера. Машина була обладнана всіма мислимими і немислимими зручностями - один лише вбудований умивальник під піднімається правим крилом чого коштував. Під величезним капотом розміщувалася 5-літрова "вісімка" потужністю 120 л. с., яка розганяла 2800-кілограмовий апарат до 130 км/ч. Водійський відсік був відокремлений від пасажирського звуконепроникною зсувний перегородкою. Водійське крісло регулювалося в трьох положеннях і обтягивалось шкірою, під якою була тільки камка - спеціально оброблені сухі морські водорості. Під щитком приладів розташовувався потужний ламповий радіоприймач "Блаупункт". Саме по ньому Макс Отто фон Штірліц (а йому, штандартенфюреру, за німецької табелі про ранги покладалися привілеї як армійському генерал-майорові, і саксонський "Хорьх" цілком міг бути в його розпорядженні) разом з пастором Шлагом слухали пісеньку "Сімнадцять миттєвостей квітня" у виконанні Маріки Рокк. Але Гітлер був авантюрний параноїк, і тонкий гумор не завжди йому був доступний. Дизайнери саксонської фірми цього не врахували. У той час радіатори машин вінчали гончі пси, олені, яструби Високий, в стилі органу радіатор вінчало крилатий ядро. Ну, хто не знає, як барон Мюнхгаузен верхи на гарматному ядрі літав над Німеччиною - ось, мовляв, і на нашій машині можна літати куди завгодно. Але манія величі не дозволяла Адольфу пов'язувати своє ім'я з ім'ям знаменитого на весь світ барона.

Мерседес і Хорьх Адольфа Гітлера


А ось Герінг і Розенберг воліли мати саме 951-й "Хорьх". Своєю коханкою Євою Браун Гітлер подарував приголомшливий по красі і екстравагантності Horch 855 Speriak Roadster з кузовом ручної роботи від дрезденської компанії Glasser - всього таких породистих двомісних красенів вироблено було тільки 7 штук

"Мерседес" був символом Німеччини, і Гітлер вибрав саме його. Автомобілі Mercedes-Benz придбали свій особливий, безпомилково впізнаваний образ ще до початку 1910-х років. І вже до середини тих же 20-х володіти автомобілем Mercedes, нехай навіть старих, стає почесним.

Перший же свій Mercedes з кузовом кабріолет Гітлер придбав у 1928 році. Це був його перший автомобіль, а гроші на цю покупку були надані майбутньому фюрерові з партійної каси. Зазначимо, що прихильність до відкритих машин Гітлер збереже назавжди, і це виросте в принцип: народ має бачити свого вождя. Цей Принцип надалі породить курйоз - відкритий броньований автомобіль.

До 1929 році Mercedes-Benz випускав автомобілі шести основних типів, кожен з яких мав кілька версій, розрізнялися колісною базою і моторами. Звичайно ж, самим значним і солідним серед цього ряду був "Великий Мерседес" - "Ґроссер Мерседес", з індексом "770". Мабуть, на фірмі захотіли мати власний "Роллс-Ройс".

Перший "Ґроссер" з'явився в 1930 році. На ньому був встановлений рядний восьмициліндровий верхнеклапанний двигун робочим об'ємом 7665 л з турбокомпресором. Потужність становила 150 л. с. при 2800 об/хв, а при включенні компресора піднімалася до 200 л. с., що дозволяло важкого масою близько 3 т - автомобілю розвивати швидкість 160 км/год.

Компресор витримував не більше хвилини роботи. Тому придумали ось що: при включенні компресора вакуум-апарат переставав висмоктувати паливо з бака, і в мотор надходив тільки бензин, що встиг накопичитися в резервуарі вакуум-апарата вистачало якраз на хвилину. Завдяки наявності двох бензобаків - на 195 л та 20 л, навіть незважаючи на пристойний витрата - 30 л/100 км (а у броньованого варіанти аж до 40 л!) 770-й без дозаправки міг "прогулятися" від Москви до Пітера.

Регулярно проводилися випробування показали, що броня витримувала обстріл з кулемета, і на ній не залишалося вм'ятин від вибухи ручних гранат. Скло витримувало вплив семи гвинтівкових пострілів в одну точку.

Фари на автомобілі фюрера могли засліплювати зустрічні машини, виключаючи можливість ведення прицільного вогню на поразку. В машині було кілька керованих зсередини сильних ліхтарів, що дозволяють висвітлювати весь простір навколо автомобіля. Ззаду на машині був встановлений потужний прожектор, який засліплював всі автомобілі, які намагаються наздогнати машину Гітлера. Все перераховане вище давало право Адольфу Гітлеру стверджувати: "Всі американські машини гроша ламаного не варті у порівнянні з Mercedes".

Трохи астрології. "Кінь" символізує елегантність. Саме під цим знаком в 1942 році був створений останній "кінь" Адольфа Гітлера - Mercedes-Benz 770. Цей величезний чорний кабріолет з "серцем" потужністю 350 л. с. впевнено розвивав 220 км/год, незважаючи на броньовий захист величезної ваги. Прямолінійність, сила, прихована за зовнішнім лоском, любов до натовпу шанувальників - ось риси світового раритету, яким був "чорний кінь" страшного диктатора Третього рейху.