Вибір автомобільних шин на осінь, зиму
Взуття готуй по сезону
Ну ось, літо розпрощалися з нами остаточно. Попереду дощова осінь і наша відлига, то з морозами та снігопадами, то з відлигами зима. Пора вже щосили задуматися автомобілістам про перехід на зимову гуму.
Деякі наші читачі можуть задатися питанням: а чи так уже треба переходити на зимову гуму. Адже є "всесезонки", та й, якщо буде не надто багато снігу, то можна обійтися річною. Але, по-перше, можна провести таку паралель - шини для автомобіля те ж, що і взуття для людини. І нікому з нас не прийде в голову вийти на вулицю влітку в теплих чоботях, а взимку - в сандалях. А по-друге, щоб не бути голослівними, ми звернулися за консультацією в один із спеціалізованих магазинів, що торгують шинами. Отже
Економимо кошти
Сучасна автомобільна шина - це не просто шматок сформованої гуми, а складна, багатошарова високотехнологічна конструкція. Тому краще завжди купувати нові шини. Це гарантовано заощадить ваші кошти. Чому? Справа в тому, що на наші авторинки поставляються з Європи шини, колишні у вживанні. Зазвичай вони виглядають ще дуже непогано і стоять приблизно в два рази дешевше, ніж нова продукція. Деякі автомобілісти, які звикли економити на покришках, охоче купують таку продукцію. Проте ніхто не може сказати, скільки тисяч кілометрів і по яких дорогах пройшла ця шина, скільки разів вона терлась боковинами про бордюри і потрапляла на швидкості в ямки. А кожен такий випадок викликає мікротріщинки і микроразрывы в кордових нитках конструкції, що в один момент може призвести до розриву кордового шару, тобто виходу шини з ладу. І добре, якщо таке станеться на маленькій швидкості і без повного розриву покришки. Європейські (зокрема - німецькі) автомобілісти звикли міняти шини ще до того, як з'явиться індикатор критичного зносу протектора. Відбувається це тому, що у випадку дорожньо-транспортної пригоди кожен потрапив в аварію автомобіль обстежується поліцейськими експертами і представниками страхових компаній. І якщо буде встановлено, що хоча б одна шина мала критичний знос протектора, то страховка виплачена не буде, а відновлювати свій і/або ще й інший автомобіль водієві доведеться за власні кошти.
З іншого боку, дуже важко, а практично неможливо підібрати всі чотири колеса з однаковим зносом або хоча б ідентичним малюнком протектора. З часом (якщо пощастить - через десяток тисяч км пробігу, якщо ні - через пару тижнів) колеса перестануть балансуватися, що призведе до биениям на маточинах, підвищених навантажень на підвіску, а через неї - і на трансмісію. Шини знову доведеться міняти, або дуже дорогий ремонт автомобіля вам гарантований. Ну а найгірший варіант, коли на різні осі ставляться покришки різних виробників. У кожної фірми є свої секрети в конструкції шини та рецептурою гумової суміші. Тому, якщо на автомобіль поставити "розпарки", то це призведе до підвищеного витраті палива з-за різного зчеплення коліс з дорогою, збільшеного зносу підвіски і - найстрашніше - збільшення гальмівного шляху. Ресурс нової шини - 70-80 тисяч кілометрів пробігу, ресурс шини б/у - максимум 10 тисяч км. Різниця в ціні - два рази. Тобто, використовуючи шини б/у, ви на пробігу 80 тисяч кілометрів оплатіть рівно 4 (!) комплекти нових шин замість одного. Витрати на форс-мажорні обставини, начебто потрапляння в ДТП, не розглядалися. готуй сани влітку
Тепер про те, чому взимку не можна їздити на літніх шинах, а влітку - на зимових.
Літні шини мають згладженим малюнком протектора, розвиненими водоотводящими канавками і пов'язаними в єдиний контур один з одним зовнішніми ламелями. Сама гума літньої шини стійка до високих температур навколишнього середовища і не втрачає своїх споживчих якостей в діапазоні температур від 0 до +50 градусів Цельсія.
Зимові шини робляться за зовсім інших технологій. Вони відрізняються ребристим малюнком протектора, глибокими канавками і великою кількістю не пов'язаних один з одним в загальні контури ламелей, що дозволяє зимовій шині на укоченому снігу і ожеледі чіплятися за найменші виступи на льоду, і автомобілю, відповідно, не втрачати керованість.
Що ж буде, якщо
Якщо влітку намагатися експлуатувати зимову гуму, то, завдяки високим температур навколишнього середовища, вони будуть дуже швидко зношуватися. Крім того, на швидкості зимова гума з-за більшої кількості ламелей сильно гуде, підвищує вібраційні навантаження на підвіску. А при входженні в повороти на високій швидкості вона починає (з-за того ж перегріву) "плисти", автомобіль зносить на зовнішній радіус повороту. І дай Боже, щоб це виявилася дорога з одностороннім рухом. Тобто, до кінця літа комплект зимової гуми буде виведений з ладу, якщо нічого поганого не трапиться раніше, повністю.
Якщо взимку експлуатувати літні шини, то такий стан речей загрожує такими бідами. Склад гуми літніх шин не адаптований до низьких температур навколишнього середовища, і при морозі вони просто "дубеют", стаючи як би скляними. Крім того, в широкі канавки швидко набивається сніг, шини стають слизькими, що значно збільшує гальмівний шлях автомобіля. До чого це може призвести, пояснювати не потрібно.
Тому для комфорту, а головне - для зручного і безпечного водіння автомобіля потрібно влітку застосовувати річний комплект покришок, а взимку - зимовий.
І пару слів про "всесезонках"
Всесезонні покришки в асортименті провідних світових виробників займають дуже малий відсоток виробничої програми і призначені тільки для малопотужних автомобілів з малими (до R13) радіусами колісних дисків і тільки для країн, де річні коливання температур незначні. Це - країни екваторіального поясу. В Європі подібної країною можна назвати хіба що Ірландію, де влітку +25 взимку +5 градусів Цельсія. Знос "всесезонок" у нас влітку буде вище, ніж літніх, а взимку керованість автомобілів на таких покришках буде гірше, ніж на чисто зимових шинах. І ще - в наших містах достатньо багато автомобілів, потужність двигунів яких перевищує 100 л. с. Тому водіям таких потужних, а значить, і швидкісних автомобілів необхідно особливо уважно стежити за станом шин своїх машин, а вже "перевзувати" їх по сезону - просто обов'язково. Це - не примха автора цих рядків, а вимога безпеки. Закінчуючи наш огляд, хочеться підкреслити, що сьогодні представлений широкий вибір зимових шин різних виробників, шипованих і нешипованих, всіх типорозмірів і цінових категорій. Хоча "королевою" зимових доріг була і залишається все ж продукція фінського концерну Nokia, що й не дивно, адже у цій скандинавській країні шість місяців на рік лежить сніг, а значить, фіни знається на зимовій гумі знають
Ну ось, літо розпрощалися з нами остаточно. Попереду дощова осінь і наша відлига, то з морозами та снігопадами, то з відлигами зима. Пора вже щосили задуматися автомобілістам про перехід на зимову гуму.

Деякі наші читачі можуть задатися питанням: а чи так уже треба переходити на зимову гуму. Адже є "всесезонки", та й, якщо буде не надто багато снігу, то можна обійтися річною. Але, по-перше, можна провести таку паралель - шини для автомобіля те ж, що і взуття для людини. І нікому з нас не прийде в голову вийти на вулицю влітку в теплих чоботях, а взимку - в сандалях. А по-друге, щоб не бути голослівними, ми звернулися за консультацією в один із спеціалізованих магазинів, що торгують шинами. Отже
Економимо кошти
Сучасна автомобільна шина - це не просто шматок сформованої гуми, а складна, багатошарова високотехнологічна конструкція. Тому краще завжди купувати нові шини. Це гарантовано заощадить ваші кошти. Чому? Справа в тому, що на наші авторинки поставляються з Європи шини, колишні у вживанні. Зазвичай вони виглядають ще дуже непогано і стоять приблизно в два рази дешевше, ніж нова продукція. Деякі автомобілісти, які звикли економити на покришках, охоче купують таку продукцію. Проте ніхто не може сказати, скільки тисяч кілометрів і по яких дорогах пройшла ця шина, скільки разів вона терлась боковинами про бордюри і потрапляла на швидкості в ямки. А кожен такий випадок викликає мікротріщинки і микроразрывы в кордових нитках конструкції, що в один момент може призвести до розриву кордового шару, тобто виходу шини з ладу. І добре, якщо таке станеться на маленькій швидкості і без повного розриву покришки. Європейські (зокрема - німецькі) автомобілісти звикли міняти шини ще до того, як з'явиться індикатор критичного зносу протектора. Відбувається це тому, що у випадку дорожньо-транспортної пригоди кожен потрапив в аварію автомобіль обстежується поліцейськими експертами і представниками страхових компаній. І якщо буде встановлено, що хоча б одна шина мала критичний знос протектора, то страховка виплачена не буде, а відновлювати свій і/або ще й інший автомобіль водієві доведеться за власні кошти.
З іншого боку, дуже важко, а практично неможливо підібрати всі чотири колеса з однаковим зносом або хоча б ідентичним малюнком протектора. З часом (якщо пощастить - через десяток тисяч км пробігу, якщо ні - через пару тижнів) колеса перестануть балансуватися, що призведе до биениям на маточинах, підвищених навантажень на підвіску, а через неї - і на трансмісію. Шини знову доведеться міняти, або дуже дорогий ремонт автомобіля вам гарантований. Ну а найгірший варіант, коли на різні осі ставляться покришки різних виробників. У кожної фірми є свої секрети в конструкції шини та рецептурою гумової суміші. Тому, якщо на автомобіль поставити "розпарки", то це призведе до підвищеного витраті палива з-за різного зчеплення коліс з дорогою, збільшеного зносу підвіски і - найстрашніше - збільшення гальмівного шляху. Ресурс нової шини - 70-80 тисяч кілометрів пробігу, ресурс шини б/у - максимум 10 тисяч км. Різниця в ціні - два рази. Тобто, використовуючи шини б/у, ви на пробігу 80 тисяч кілометрів оплатіть рівно 4 (!) комплекти нових шин замість одного. Витрати на форс-мажорні обставини, начебто потрапляння в ДТП, не розглядалися. готуй сани влітку
Тепер про те, чому взимку не можна їздити на літніх шинах, а влітку - на зимових.
Літні шини мають згладженим малюнком протектора, розвиненими водоотводящими канавками і пов'язаними в єдиний контур один з одним зовнішніми ламелями. Сама гума літньої шини стійка до високих температур навколишнього середовища і не втрачає своїх споживчих якостей в діапазоні температур від 0 до +50 градусів Цельсія.
Зимові шини робляться за зовсім інших технологій. Вони відрізняються ребристим малюнком протектора, глибокими канавками і великою кількістю не пов'язаних один з одним в загальні контури ламелей, що дозволяє зимовій шині на укоченому снігу і ожеледі чіплятися за найменші виступи на льоду, і автомобілю, відповідно, не втрачати керованість.
Що ж буде, якщо
Якщо влітку намагатися експлуатувати зимову гуму, то, завдяки високим температур навколишнього середовища, вони будуть дуже швидко зношуватися. Крім того, на швидкості зимова гума з-за більшої кількості ламелей сильно гуде, підвищує вібраційні навантаження на підвіску. А при входженні в повороти на високій швидкості вона починає (з-за того ж перегріву) "плисти", автомобіль зносить на зовнішній радіус повороту. І дай Боже, щоб це виявилася дорога з одностороннім рухом. Тобто, до кінця літа комплект зимової гуми буде виведений з ладу, якщо нічого поганого не трапиться раніше, повністю.
Якщо взимку експлуатувати літні шини, то такий стан речей загрожує такими бідами. Склад гуми літніх шин не адаптований до низьких температур навколишнього середовища, і при морозі вони просто "дубеют", стаючи як би скляними. Крім того, в широкі канавки швидко набивається сніг, шини стають слизькими, що значно збільшує гальмівний шлях автомобіля. До чого це може призвести, пояснювати не потрібно.
Тому для комфорту, а головне - для зручного і безпечного водіння автомобіля потрібно влітку застосовувати річний комплект покришок, а взимку - зимовий.
І пару слів про "всесезонках"
Всесезонні покришки в асортименті провідних світових виробників займають дуже малий відсоток виробничої програми і призначені тільки для малопотужних автомобілів з малими (до R13) радіусами колісних дисків і тільки для країн, де річні коливання температур незначні. Це - країни екваторіального поясу. В Європі подібної країною можна назвати хіба що Ірландію, де влітку +25 взимку +5 градусів Цельсія. Знос "всесезонок" у нас влітку буде вище, ніж літніх, а взимку керованість автомобілів на таких покришках буде гірше, ніж на чисто зимових шинах. І ще - в наших містах достатньо багато автомобілів, потужність двигунів яких перевищує 100 л. с. Тому водіям таких потужних, а значить, і швидкісних автомобілів необхідно особливо уважно стежити за станом шин своїх машин, а вже "перевзувати" їх по сезону - просто обов'язково. Це - не примха автора цих рядків, а вимога безпеки. Закінчуючи наш огляд, хочеться підкреслити, що сьогодні представлений широкий вибір зимових шин різних виробників, шипованих і нешипованих, всіх типорозмірів і цінових категорій. Хоча "королевою" зимових доріг була і залишається все ж продукція фінського концерну Nokia, що й не дивно, адже у цій скандинавській країні шість місяців на рік лежить сніг, а значить, фіни знається на зимовій гумі знають
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного