Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Вибір автомобільних шин на осінь, зиму

2341
Взуття готуй по сезону

Ну ось, літо розпрощалися з нами остаточно. Попереду дощова осінь і наша відлига, то з морозами та снігопадами, то з відлигами зима. Пора вже щосили задуматися автомобілістам про перехід на зимову гуму.

Вибір автомобільних шин на осінь, зиму


Деякі наші читачі можуть задатися питанням: а чи так уже треба переходити на зимову гуму. Адже є "всесезонки", та й, якщо буде не надто багато снігу, то можна обійтися річною. Але, по-перше, можна провести таку паралель - шини для автомобіля те ж, що і взуття для людини. І нікому з нас не прийде в голову вийти на вулицю влітку в теплих чоботях, а взимку - в сандалях. А по-друге, щоб не бути голослівними, ми звернулися за консультацією в один із спеціалізованих магазинів, що торгують шинами. Отже

Економимо кошти

Сучасна автомобільна шина - це не просто шматок сформованої гуми, а складна, багатошарова високотехнологічна конструкція. Тому краще завжди купувати нові шини. Це гарантовано заощадить ваші кошти. Чому? Справа в тому, що на наші авторинки поставляються з Європи шини, колишні у вживанні. Зазвичай вони виглядають ще дуже непогано і стоять приблизно в два рази дешевше, ніж нова продукція. Деякі автомобілісти, які звикли економити на покришках, охоче купують таку продукцію. Проте ніхто не може сказати, скільки тисяч кілометрів і по яких дорогах пройшла ця шина, скільки разів вона терлась боковинами про бордюри і потрапляла на швидкості в ямки. А кожен такий випадок викликає мікротріщинки і микроразрывы в кордових нитках конструкції, що в один момент може призвести до розриву кордового шару, тобто виходу шини з ладу. І добре, якщо таке станеться на маленькій швидкості і без повного розриву покришки. Європейські (зокрема - німецькі) автомобілісти звикли міняти шини ще до того, як з'явиться індикатор критичного зносу протектора. Відбувається це тому, що у випадку дорожньо-транспортної пригоди кожен потрапив в аварію автомобіль обстежується поліцейськими експертами і представниками страхових компаній. І якщо буде встановлено, що хоча б одна шина мала критичний знос протектора, то страховка виплачена не буде, а відновлювати свій і/або ще й інший автомобіль водієві доведеться за власні кошти.

З іншого боку, дуже важко, а практично неможливо підібрати всі чотири колеса з однаковим зносом або хоча б ідентичним малюнком протектора. З часом (якщо пощастить - через десяток тисяч км пробігу, якщо ні - через пару тижнів) колеса перестануть балансуватися, що призведе до биениям на маточинах, підвищених навантажень на підвіску, а через неї - і на трансмісію. Шини знову доведеться міняти, або дуже дорогий ремонт автомобіля вам гарантований. Ну а найгірший варіант, коли на різні осі ставляться покришки різних виробників. У кожної фірми є свої секрети в конструкції шини та рецептурою гумової суміші. Тому, якщо на автомобіль поставити "розпарки", то це призведе до підвищеного витраті палива з-за різного зчеплення коліс з дорогою, збільшеного зносу підвіски і - найстрашніше - збільшення гальмівного шляху. Ресурс нової шини - 70-80 тисяч кілометрів пробігу, ресурс шини б/у - максимум 10 тисяч км. Різниця в ціні - два рази. Тобто, використовуючи шини б/у, ви на пробігу 80 тисяч кілометрів оплатіть рівно 4 (!) комплекти нових шин замість одного. Витрати на форс-мажорні обставини, начебто потрапляння в ДТП, не розглядалися. готуй сани влітку

Тепер про те, чому взимку не можна їздити на літніх шинах, а влітку - на зимових.

Літні шини мають згладженим малюнком протектора, розвиненими водоотводящими канавками і пов'язаними в єдиний контур один з одним зовнішніми ламелями. Сама гума літньої шини стійка до високих температур навколишнього середовища і не втрачає своїх споживчих якостей в діапазоні температур від 0 до +50 градусів Цельсія.

Зимові шини робляться за зовсім інших технологій. Вони відрізняються ребристим малюнком протектора, глибокими канавками і великою кількістю не пов'язаних один з одним в загальні контури ламелей, що дозволяє зимовій шині на укоченому снігу і ожеледі чіплятися за найменші виступи на льоду, і автомобілю, відповідно, не втрачати керованість.

Що ж буде, якщо

Якщо влітку намагатися експлуатувати зимову гуму, то, завдяки високим температур навколишнього середовища, вони будуть дуже швидко зношуватися. Крім того, на швидкості зимова гума з-за більшої кількості ламелей сильно гуде, підвищує вібраційні навантаження на підвіску. А при входженні в повороти на високій швидкості вона починає (з-за того ж перегріву) "плисти", автомобіль зносить на зовнішній радіус повороту. І дай Боже, щоб це виявилася дорога з одностороннім рухом. Тобто, до кінця літа комплект зимової гуми буде виведений з ладу, якщо нічого поганого не трапиться раніше, повністю.

Якщо взимку експлуатувати літні шини, то такий стан речей загрожує такими бідами. Склад гуми літніх шин не адаптований до низьких температур навколишнього середовища, і при морозі вони просто "дубеют", стаючи як би скляними. Крім того, в широкі канавки швидко набивається сніг, шини стають слизькими, що значно збільшує гальмівний шлях автомобіля. До чого це може призвести, пояснювати не потрібно.

Тому для комфорту, а головне - для зручного і безпечного водіння автомобіля потрібно влітку застосовувати річний комплект покришок, а взимку - зимовий.

І пару слів про "всесезонках"

Всесезонні покришки в асортименті провідних світових виробників займають дуже малий відсоток виробничої програми і призначені тільки для малопотужних автомобілів з малими (до R13) радіусами колісних дисків і тільки для країн, де річні коливання температур незначні. Це - країни екваторіального поясу. В Європі подібної країною можна назвати хіба що Ірландію, де влітку +25 взимку +5 градусів Цельсія. Знос "всесезонок" у нас влітку буде вище, ніж літніх, а взимку керованість автомобілів на таких покришках буде гірше, ніж на чисто зимових шинах. І ще - в наших містах достатньо багато автомобілів, потужність двигунів яких перевищує 100 л. с. Тому водіям таких потужних, а значить, і швидкісних автомобілів необхідно особливо уважно стежити за станом шин своїх машин, а вже "перевзувати" їх по сезону - просто обов'язково. Це - не примха автора цих рядків, а вимога безпеки. Закінчуючи наш огляд, хочеться підкреслити, що сьогодні представлений широкий вибір зимових шин різних виробників, шипованих і нешипованих, всіх типорозмірів і цінових категорій. Хоча "королевою" зимових доріг була і залишається все ж продукція фінського концерну Nokia, що й не дивно, адже у цій скандинавській країні шість місяців на рік лежить сніг, а значить, фіни знається на зимовій гумі знають