"Нива Шевроле" (ВАЗ-2123) - двигун: будова, характеристики, ремонт
Вітчизняний двигун 2123 встановлюється на автомобілі серії «Нива Шевроле» та деякі інші машини. Мотор відрізняється пристойним показником потужності для свого класу, серед конструкційних нововведень – чотирициліндрова конструкція з механізмом вертикального розміщення. Агрегат має впроваджену опцію контролю подачі пального, по викиду шкідливих речовин відповідає стандарту «Євро-2». Якщо порівняти оновлену модель з попередниками, можна відзначити один помітний плюс – знижений рівень гучності. Такого показника вдалося досягти завдяки наявності гідравлічних ланцюгових натягування і однорядного передавального механізму. На малюнку представлений двигун спереду: Натяжний ролик. Ремінь компресорного приводу. Муфта. Термостат. Дросель. Відвідний Патрубок. Шків насоса. Фазовий індикатор. Натяжний ролик. ГБЦ. Генератор. Насосний шків. Опорний Ролик. Блок циліндрів. Приводний ремінь. Індикатор коленвала. Допоміжний шків. Шків приводу компресора. Картерный піддон.
різновид "движка" – бензиновий двигун з чотирма циліндрами з електронним контрольованим уприскуванням палива; показник потужності – 80 л. с.; обсяг робочий – 1690 куб. см; місткість паливного резервуара – 58 л; швидкісний поріг – 140 км/год; крутний момент по максимуму – 1275 Нм; витрата бензину при змішаному режимі – 10-11 л/100 км; компресія – 93; розмір циліндра в діаметрі – 82 мм; кількість клапанів – 8 штук; маса – 127 кг. Варто відзначити, що двигун 2123 монтувався не тільки на «Шевроле», але і на модифікації ВАЗ-21213 ВАЗ-21214.
Інші вузли і деталі також не зазнали глобальної переробки, сформовані за принципом модифікації 21214. Додатковим підтвердженням зазначеного факту є монтаж пружинно-гідравлічної системи, що має характерні риси для більшості останніх моделей ВАЗа. Облаштування охолодження двигуна 2123 «Ниви Шевроле» обладнується рідинним насосом і генератором, які приводяться в дію за допомогою шківа колінчастого вала. Передавачем тягового зусилля виступає поліклинові ремінь. Вид на мотор праворуч зображений на верхньому малюнку: Стартерний щиток. Маховик. Колектор випуску. Трубка. Ресивер. Дросель. Термостат. Насос ОЖ. Компресор. Блок циліндрів. Зливна пробка. Права опора.
довжина в стандартному виконанні – 1888 мм; ширина елемента – 17 мм; кількість клинів – 5 шт. В оновленому двигуні 2123 до нюансів конструкції відносять також наступні оновлення: іншу конфігурацію моторного відсіку і перероблену бруківку балку. Форма змінилася з причини відсутності фіксатора редуктора фронтального моста безпосередньо до силового агрегату. У зв'язку з цим розглянутий варіант несумісний з аксесуарами та елементами ранніх версій від цього виробника.
Паливний механізм з форсунками типу «Сіменс». Модуль запалювання не змінився, копіює аналоги з періоду модифікації 2112. Генератор маркований порядковим номером 94023701-01. Елемент має верхнє розташування. В якості стартера для запалювання передбачена модель під індексом 57223708. Основна особливість сайту – присутність планетарного редуктора типу, граничний показник потужності – 155 кВ. В якості захисту силового агрегату передбачений кожух з посиленого пластику. Надмірне засмічення паливних магістралей, що обумовлює недостатнє потрапляння пального в камеру згоряння. Проблему можна вирішити самостійно шляхом промивання системи за допомогою води або продування стисненим повітрям. Знос фільтруючого елемента і порушення роботи з'єднань між двигуном і трубкою подачі бензину. Для забезпечення нормальної подачі палива слід замінити фільтри, відремонтувати з'єднання. Порушена робота насоса (не надходить достатній обсяг палива або його зовсім немає). Потрібно почистити або замінити фільтр.
Немає потрібного рівня тиску в системі подачі палива (те ж стосується і дизельних модифікацій). Перевіряють справність насоса, при необхідності його ремонтують або замінюють на новий варіант. Порушення регулювання функціонування силового агрегату на холостих обертах. Потрібна заміна регулятора, оскільки самостійно його відремонтувати дуже клопітно і довго. Спостерігається нестабільна робота вентиляції картера, потрапляє повітря в гальмівні підсилювачі або шланги подачі пального. Необхідно перевірити цілісність всіх шлангів та з'єднань, а також підтягнути наявні хомути. Неповне відкривання дросельної заслінки. Слід перевірити і відкоригувати дросель. Особливих навичок тут не потрібно, цілком можна вирішити проблему самостійно. Поломка електронного елемента в датчику положення заслінки дроселя, що викликає недостатню подачу бензину в робочу камеру. В цьому випадку краще всього просто замінити несправні індикатори новими аналогами. Порушення в роботі системи запалювання. Проводять перевірку акумуляторних батарей і стан свічок запалювання.
Для початку можна спробувати збільшити переміщення поршня, що підвищить обсяг на 02 літра. Проводять розточування для підвищення внутрішнього діаметра гільзи, після чого здійснюють добірку поршнів з кільцями під оновлені розміри. Крім того, двигун оснащують коленвалом з укороченими шатунами і збільшеними по довжині плечима. Тільки заміни ЦПГ І КШМ буде не зовсім достатньо. Оскільки збільшиться обсяг гільз, знадобиться підвищення подачі паливно-повітряної суміші з поліпшенням вентиляції циліндрів. Для цього знадобиться витратити впускні і вихідні гнізда ГБЦ, поміняти клапани на великі за розміром аналоги, розширити або переробити посадочні місця. Деякі користувачі повністю змінюють випускний вузол з одночасним збільшенням діаметра вихідних патрубків і заміною каталізаторів пламегасителями. Варто враховувати, що подібні трансформації в блоці двигуна 2123 вимагають перенастроювання функціонування паливного харчування, оскільки стандартної порції вже буде недостатньо. З цього випливає, що потрібен буде чіп-тюнінг. Збільшення потужності в середньому становить близько 15 %, однак і витрата пального також підвищується. Розточка штатного поршня на збільшений діаметр. Це дасть можливість підвищити паливний обсяг мотора. Всього два міліметри різниці дозволять вмістити не 17 а 185 літра палива, що не так вже й мало. Поліпшення самого поршня в силовому агрегаті дасть до об'єму ще 02 л. Повна заміна поршневого механізму з кришкою двигуна 2123 на версію з діаметром 88 міліметрів збільшить обсяг до двох літрів. Важливий момент – будь-які спроби тюнінгу мотора, проведеного нетямущим людиною без участі спеціаліста, можуть привести до зворотного ефекту або виходу агрегату з ладу.
Характеристики двигуна ВАЗ-2123
Нижче наведені основні параметри даного мотора:Особливості конструкції
Конструкція розподільного валу розглянутого мотора, порівняно з попередниками, не зазнала особливих змін. Механізм також обладнується роликовій ланцюгом втулочно-роликового типу, яка розміщена в один ряд. Отже, всі зірочки агрегату мають однорядну конфігурацію. В результаті розробникам вдалося домогтися покращення роботи маслоперекачивающего насоса. Терміни заміни масла залишилися колишніми.Інші вузли і деталі також не зазнали глобальної переробки, сформовані за принципом модифікації 21214. Додатковим підтвердженням зазначеного факту є монтаж пружинно-гідравлічної системи, що має характерні риси для більшості останніх моделей ВАЗа. Облаштування охолодження двигуна 2123 «Ниви Шевроле» обладнується рідинним насосом і генератором, які приводяться в дію за допомогою шківа колінчастого вала. Передавачем тягового зусилля виступає поліклинові ремінь. Вид на мотор праворуч зображений на верхньому малюнку:
Основні зміни
Передача в моторі розглянутої серії називається Gates. Це штатний ремінь з такими характеристиками:Забір повітря
Нова «Нива Шевроле» (2018) обладнується абсолютно переробленої системою забору повітря. Основною відмінністю є істотне збільшення габаритів повітряного фільтра. Це візуально помітно по переконливо підрослому корпусу. Крім того, змінилася конструкція впускних патрубків, ресівера, дросельного елемента. Трансформувалася і електронна система транспортного засобу. Основне управління «движком» здійснюється контролером фірми «Бош». В інших варіаціях монтувався аналог «Січень 72». Подібна особливість позначається на комфортному інтерфейсі для споживача, а також дозволяє контролювати витрату пального завдяки вдосконаленій системі регулювання впорскування, що володіє паралельною парної конфігурацією. В результаті нова «Нива Шевроле» (2018) стала відповідати стандартам «Євро-2» в штатному виконанні. Щоб знизити викид шкідливих речовин, є можливість додаткової установки фазованою подачі пального. Такий підхід підвищує планку екологічності до показника «Євро-3», одночасно оптимізувавши його більш точну подачу.Інші трансформації
Серед інших переробок і нововведень у розглянутій версії можна відзначити такі моменти:Несправності і ремонт двигуна ВАЗ-2123
Нижче наведені основні поломки розглянутого мотора і способи їх усунення:Мотор глухне на холостому режимі або в русі
У цьому випадку проблеми з двигуном 2123 можуть бути наступного плану:Невідповідність потужності номінальним показником
У цьому плані у двигуна 2123 спостерігаються наступні проблеми:Модернізація
Існує кілька методів, що дозволяють удосконалити пристрій двигуна ВАЗ-2123. Тюнінг дасть можливість злегка підвищити параметр потужності і поліпшити загальні характеристики. Занадто високих результатів від модернізації очікувати не варто, проте певні зрушення будуть мати місце. Перед проведенням робіт варто задуматися: чи варта шкурка вичинки?Для початку можна спробувати збільшити переміщення поршня, що підвищить обсяг на 02 літра. Проводять розточування для підвищення внутрішнього діаметра гільзи, після чого здійснюють добірку поршнів з кільцями під оновлені розміри. Крім того, двигун оснащують коленвалом з укороченими шатунами і збільшеними по довжині плечима. Тільки заміни ЦПГ І КШМ буде не зовсім достатньо. Оскільки збільшиться обсяг гільз, знадобиться підвищення подачі паливно-повітряної суміші з поліпшенням вентиляції циліндрів. Для цього знадобиться витратити впускні і вихідні гнізда ГБЦ, поміняти клапани на великі за розміром аналоги, розширити або переробити посадочні місця. Деякі користувачі повністю змінюють випускний вузол з одночасним збільшенням діаметра вихідних патрубків і заміною каталізаторів пламегасителями. Варто враховувати, що подібні трансформації в блоці двигуна 2123 вимагають перенастроювання функціонування паливного харчування, оскільки стандартної порції вже буде недостатньо. З цього випливає, що потрібен буде чіп-тюнінг. Збільшення потужності в середньому становить близько 15 %, однак і витрата пального також підвищується.
Інші варіанти тюнінгу
Один з варіантів удосконалення – поліпшення циліндрів для більш ефективної експлуатації оновленого поршня. Реформація передбачає розточування зазначених елементів під ширину 84 мм. Правильно виконана робота у цьому напрямку дозволить власнику отримати збільшений об'єм двигуна 2123 «Ниви Шевроле» до 19 літра. При цьому потрібно додатково поміняти деякі пов'язані з вузлом деталі. Заміна старого карбюратора на новий варіант, а також встановлення полегшених шатунів також дасть можливість підвищити потужність авто.Заміна клапанного механізму
Необхідно враховувати, що модернізація силового агрегату «Ниви Шевроле» не матиме значного впливу в плані поліпшення характеристики автомобіля. Це пов'язано з тим, що всі особливості транспортного засобу розраховані на високі параметри прохідності, а не на швидкісні показники. Отже, витрачені кошти і час на чіп-тюнінг, заміну клапанного механізму, оновленні моторів не завжди дають бажаний результат. Щоб модернізація вітчизняного позашляховика принесла видимий ефект, слід акцентувати увагу на поліпшення тягових характеристик, що і так належить до переваг даної машини. В цьому напрямку слід звернути увагу на такі моменти:Висновок
Незважаючи на те, що розглянутий " движок" за своїм технічним параметрам недалеко пішов від свого попередника, в ньому передбачено досить багато цікавих і корисних перетворень, включаючи продуману систему охолодження двигуна 2123 "Ниви Шевроле". Багато користувачів вважають, що в такий простий мотор можна заливати неякісне, дешеве масло. Це далеко не так. Подібний підхід знижує ресурс мотора, особливо в частині стінок циліндрів. Але при регулярному і правильному обслуговуванні силовий агрегат прослужить визначений йому термін, а може, й більше.Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного