Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання

29.12.18, Різне
356
Гальмівна система «Уралу» включає в себе чотири головних блоки: робочий, аварійний, гальмо і допоміжний вузол. Кожна з систем працює незалежно, у зв'язку з чим вихід будь-якого гальма з ладу не позначається негативно на дію парних пристроїв, що гарантує додаткову безпеку і надійність всієї конструкції.
Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання

Пристрій гальмівної системи «Уралу»

Розглянутий сайт орієнтований на забезпечення плавної зупинки вантажівки з уповільненням або повністю. Ефективність не залежить від швидкості переміщення до початку гальмування, особливостей рельєфу місцевості, дорожнього покриття та інших суб'єктивних і об'єктивних факторів. Гальма «Уралу» оснащуються змішаним пневмогідравлічним приводом з парою контурів. Конструкція відповідає за уповільнення всіх шести коліс разом з причепом. При цьому передні і задні елементи гальмують окремо по мостах. Сам процес активується шляхом натискання педалі з водійської кабіни. Рухливий важіль агрегує з двосекційним стопорним краном за допомогою з'єднувальних тяг і фіксують деталей.


Робоча гальмівна система «Уралу» складається з таких елементів:
  • колісного циліндра, дві частини якого розміщені в одному корпусі;
  • щита гальм;
  • регулювального ексцентрика, що настроюється за допомогою поворотного гвинта і ключа;
  • колодок, які перебувають на осях опор;
  • накладок фрикційного типу;
  • з'єднувальних деталей у вигляді клапанів, шланг, власників.
    Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання
  • Головний гальмівний циліндр

    Ця деталь відповідає за контроль робочої системи вантажівки. Підвищення надійності забезпечують два елемента, оснащених пневматичними підсилювачами. Принцип роботи гальмівної системи «Уралу» полягає в тому, що відкриття клапана в запірному крані відбувається після натискання на педаль в кабіні шофера. Повітряні маси надходять за спеціальним каналів і отворів в поршень підсилюючого пневматичної агрегату.


    До другого поршня повітря подається через радіальні отвори в штоку. Під тиском всі вхідні маси впливають на основний циліндр, що витісняє рідину в ТМ (гальмівну магістраль). Коли відбувається зняття гальм машини, повітря виходить в атмосферу через стопорний кран. При цьому поршні ГЦ і пневматичного підсилювача повертаються в початкову позицію. У фронтальних аналогах встановлені індикатори, які сповіщають про можливі неполадки в гальмах автомобіля.

    Особливості

    Гальмівна система «Уралу» обладнана барабанними механізмами, які є повністю взаємозамінними. Сама пневматична конструкція утворює окремі відсіки гальм для різних частин машини (причіп, передній, задній міст). При порушенні роботи в одному сегменті за гальмування відповідають залишилися в роботі аналоги. Нижче наведена схема головного циліндра з поясненнями.
    Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання
  • Фронтальний пневмоциліндр.
  • Проставочный елемент.
  • Радіальне гніздо.
  • Задній пневматичний циліндр.
  • Шток.
  • Стяжний гвинт.
  • Гайки.
  • Індикатор.
  • Головний циліндр.
  • Пробка.
  • Резервуар для гальмівної рідини.
  • Гальмо механізм

    Ручна гальмівна система «Уралу» призначена для зупинки машини в період стоянки на ухилах і підйомах. Під час руху механізм застосовується тільки в екстрених випадках. Робочий привід сайту – механічний важіль знаходиться збоку від сидіння водія справа. Цей елемент агрегує з причіпним аналогом, при його піднятті у верхнє положення, він активує також пристрій стопора причепа.
    Дію стоянкового механізму гальмування «Уралу»:
  • підняття важеля обумовлює подачу зусилля на основну конструкцію, минаючи проміжну точку;
  • від важільного елемента імпульс проходить через штангу на колодку (до лівої чи правої, в залежності від повороту барабана);
  • колодка відчіплюється від пальця з'єднання і повертається по ходу руху, притискаючи другу колодкового частина.
  • Допоміжний гальма

    Додаткова гальмівна система «Уралу» орієнтована на утримання автомобіля на тривалих спусках. Клавіша контролера розміщується на підлозі кабіни управління. Її натискання організовує наступні процеси:
  • стиснене повітря подається в пневмоциліндри;
  • потік впливає на поршні з їх подальшим переміщенням;
  • зазначені елементи перекривають заслінки, що створює протилежне тиск, що забезпечує гальмівне зусилля;
  • синхронно імпульс трансформується на гальмівну конструкцію причепа.
  • Привід гальмівного крана

    Пристрій приводу гальмівного крана з описом елементів наведено нижче.
    Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання
  • Робоча педаль.
  • Важіль.
  • Гвинт регулювальний.
  • Тягова вилка.
  • Фіксуюча гайка.
  • Тяга приводу.
  • Важіль крана гальма.
  • Кронштейн.
  • Запобіжний клапан необхідно коригувати, якщо він не підтримує тиск в гальмівній системі «Уралу» на заданих позиціях. Регулювання проводиться за допомогою обертання відповідного гвинта. При цьому показник тиску підвищується, а після досягнення необхідного параметра болт регулювання фіксують за допомогою гайки. Щоб уникнути витоку повітря, клапан знімають, промивають і очищають (в гасі). Робочі місця миють мильним розчином і перевіряють на наявність зносу і деформацій.

    Регулювання і прокачування

    Прокачування гальмівної системи «Уралу» з одночасним коригуванням здійснюється наступним чином:
  • За допомогою спеціального ключа повертають ексцентрики обох гальмівних колодок до упору.
  • Лівий аналог обертають проти годинникової стрілки, правий елемент – по ходу руху.
  • Потім ексцентрики послаблюють, шляхом розвороту у зворотний бік на 50 % голівки осьового гвинта.
  • Зазначені дії слід повторити для всіх коліс.
  • Перевіряють правильність регулювання оцінкою нагріву барабанів під час переміщення автомобіля. Проводячи зазначену процедуру, слід дотримуватися співвідношення заводського розташування колодок гальма з опорними осями. Зазори коригуються за допомогою повороту осей з впровадженням у них спеціального шунтуючого пристосування, яке за довжиною становить 20 см, а товщина варіюється від 02 до 035 мм Накладки, які надмірно замаслені, обробляють бензином.
  • Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання

    Пневмогідравлічний привід

    Повітряна гальмівна система «Уралу» - це змішаний вузол, що включає в себе не тільки пневматику, але і гідравлічні механізми. Блок складається з пари робочих контурів (для фронтальних і задніх коліс).

    В основні два контури гальм зазначеного вантажівки входять:
  • атмосферні балони різних конфігурацій, які розміщені паралельно одна відносно одної;
  • кран гальмівний, верхня частина якого належить до першого контору, а другий відсік – до другого;
  • пневматичний підсилювач гальм з коліщатком циліндрів;
  • регулятор робочих зусиль.
  • Рекомендації

    В третьому контурі є окремий резервуар для повітря, спеціальні клапани для контролю роботи коліс причепа. Туди ж входять сполучні голівки, що відрізняються конфігурацією, в залежності від того, для якого приводу вони призначені. Третій контур відповідає за зупинку причепа. Працює компресор у взаємодії з регулятором, насилав повітряний потік до запобіжних клапанів, які розподіляють отриману суміш між усіма резервуарами в кожному контурному відсіку. Всі камери оснащуються манометрами, що дозволяють контролювати показник тиску.
    Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання

    Несправності гальмівної системи «Уралу»

    Серед неполадок зазначеної конструкції виділяють кілька несправностей, що зустрічаються на практиці найчастіше:
  • слабке наростання тиску в ресиверах з причини поломки магістральних корпусів або сполук;
  • заповнення балонних контурів в недостатньому обсязі, що провокує вихід з ладу коригувальних клапанів або надмірна забрудненість сполучених вузлів;
  • занижене тиск у резервуарах з повітрям на причепі, що найчастіше обумовлюється тріщинами на деталях;
  • підвищений тиск у ресиверах через несправність контролера або манометра;
  • збій в роботі компресійного механізму, що вказує на серйозний знос поршневого блока компресора.
  • Якщо в зазначеній системі виникають критичні несправності, експлуатувати автомобіль категорично заборонено. Слід виправити неполадку на місці або відвезти машину в ремонтний бокс, використовуючи зв'язки типу жорсткої зчіпки.
    Гальмівна система "Уралу": пристрій, принцип роботи, регулювання

    Ремонтні роботи

    При ремонті деталей гальмівної системи «Уралу» слід всі прилади і елементи акуратно зняти, ретельно промити і уважно перевірити на дефектність. Розбирання вузла здійснюється наступним чином:
  • За допомогою домкрата виконують підйом обслуговуваного мосту, знімають колесо і кришку маточини, після чого вигвинчують косинець підкачки шин, шляхом демонтажу півосі, використовуючи знімач.
  • Відгинають шайбу-стопор і зовнішній фіксатор, виймають замкову і внутрішню шайбу.
  • Маточину і барабан гальма демонтують разом з підшипниками, стопорними скобами, пружинами колодок. Втулку і палець колодки ретельно очищають.
  • Відгвинчують трубопровід з болтами, знімають циліндр колісного типу, прибирають колодкові опорні виступи.
  • Демонтують гальмівний щит і повстяний сальник.
  • При розбиранні головного ТЦ не слід відкручувати пробку.
  • Компресорну ГЦ рекомендується розбирати тільки в разі крайньої необхідності. Вона выпрессовывается за допомогою спеціального знімача.
  • Всі замаслені і забруднені деталі гальмівної системи автомобіля "Урал" промивають в бензині. Якщо відстань від поверхні накладок до заклепочных головок становить менше 05 мм, деталі необхідно замінити новими модифікаціями.
  • Колодкові елементи ручного гальма обробляються разом з розтискного кулачком.
  • Барабани, мають кільцеві канавки глибиною більше 2 міліметрів, потрібно проточить.
  • Незайвим буде провести хонінгування колісних циліндрів, які мають ознаки корозії і подряпин. Елементи з наявністю слідів надмірного зносу слід замінити.