Як витягнути машину із бруду одному: способи та корисні поради
Застрягти в кюветі, бруду на бездоріжжі, в глухому лісі – привід для початку паніки: як витягнути «ластівку» з грязі, встигнути обернутися до темряви. Корисно прислухатися до рекомендацій водіїв, які відповіли на запитання про те, як витягнути машину із бруду одному, вже пережили цей кошмар, і не одного разу.
Зменшення цього параметра додасть комфорту. На таких колесах можна абсолютно спокійно їхати по гірських дорогах, це покращує властивості підвіски при русі по схилах. Захід такого плану призведе до поліпшення тягових зусиль автомобіля через збільшення зв'язку протектора з дорожнім полотном. Колеса придбають функції «гусениці», пересуватися по разжиженному грунту стане набагато простіше, це дозволить автотранспорту менше потопати в багнюці. Що ще пропонується автомобілістам?
Варто застосовувати задній привід? При його використанні, щоб витягнути машину із бруду одному, можна розглянути таку схему. У цій ситуації потрібно завантажити задню вісь. Кермо ставимо прямо, не поспішаючи і акуратно рухаємося у зворотному напрямку. Для попередження пробуксовування ручного гальма потрібно затягнути.
Як розкрити «механіку»? Професіонали дотримуються наступного думки в питанні виходу з такої ситуації: Включається перша передача, агрегат стартує. На початку пробуксовки вичавлюється зчеплення, швидко включається задня передача і починається рух назад. Досягнувши крайньої точки, знову необхідно рухатися вперед. Тип передачі вибирається залежно від того, в який бік простіше виїхати. Досягаючи максимуму, можна дати «сталевого коня» скотитися по траєкторії під своєю власною вагою. Після зупинки знову почати рух вперед.
Потрібно бути обережними з купівлею тросів від китайських виробників. В паспорті до виробу вони вказують одну довжину, а на ділі виявляється зовсім інший розмір. У непростій ситуації це може зіграти погану роль. При виборі продукту з меншою, ніж чотири метри, довжиною підвищується ризик зіткнення з буксировщиком. Занадто довге виріб також не варто купувати: це стане причиною незручності при маневрах і на поворотах. Трос із сталі не завжди справляється з амортизацією ривків, викликаючи додаткові навантаження на буксирувальник. Його жорсткість порівняно з капроновим не в якому випадку доречна. Приємно брати в руки, звичайно, нейлонові моделі, працювати з ними легше. Особливо якщо водій залишився з неприємною ситуацією один на один. З часом на тросі з металу може з'явитися іржа, що стає причиною обриву. Капронові вироби простіше зберігати, змотавши в рулон. Яскрава забарвлення допоможе уникнути необхідності встановлення додаткових сигнальних елементів, помітних для інших учасників руху. По вартості такі троси набагато дешевше сталевих. При покупці необхідно звернути увагу на показники розриву: міцність повинна перевищити масу транспорту в два рази. Не варто забувати розвантажити машину для якісного виконання маніпуляцій.
Порада: для висмикування авто одиничним ривком рекомендується застосовувати трос з капрону, сплетений в косичку. Ідеальний вибір – мати на кінцях практичною «мотузочки» альтернативи гачкам: комфортніше, надійніше користуватися петлями шаклами. Це гарантія того, що транспортний засіб не открепится. Трос – відмінний засіб для буксирування навіть поодинці. Можна обмотати його, складений удвоє, навколо дерева, закріпити на авто. В середину просунути між лініями палицю і починати нею закручувати трос, сприяючи витаскуванню автомашини з бруду.
На питання про те, як витягнути машину із бруду одному, кожен автомобіліст повинен мати відповідь, прокручений в умі до поїздки. Заздалегідь підготувавшись, цілком можна уникнути багатьох труднощів.
Психологічні аспекти
Бездоріжжя – штука підступна. Вирушаючи по дорозі в лісову гущавину або село, слід бути морально готовим. Збираючись в дорогу, необхідно мати в машині кілька корисних пристроїв, як мінімум лопату автомобільну, трос. Застрягши, не треба миттєво тиснути на педаль газу, це тільки погіршить становище, і процес порятунку затягнеться на годинник. Сумувати і журитися нема чого, все одно в глухому лісі допомогти нікому, завжди краще сподіватися тільки на себе. Заспокоїтися і діяти – єдиний шлях до швидкого порятунку. Особливо це стосується водіїв-жінок.Зниження тиску в шинах як вірний метод виходу з ситуації
Бувалі водії рекомендують виїжджати на передньому приводі. Він дає більшу маневреність, тому задню частину необхідно звільнити від тягарів. Для цього потрібно перекинути вантаж з задніх крісел і багажника на передні сидіння. Далі необхідно, за порадами експертів, знизити тиск у шинах. Для цього є три причини:Варто застосовувати задній привід? При його використанні, щоб витягнути машину із бруду одному, можна розглянути таку схему. У цій ситуації потрібно завантажити задню вісь. Кермо ставимо прямо, не поспішаючи і акуратно рухаємося у зворотному напрямку. Для попередження пробуксовування ручного гальма потрібно затягнути.
Про доцільність розгойдування
Досвідчені автолюбителі на питання про те, як витягнути машину із бруду одному, знають ще пару відповідей. Один з них - розгойдування: рухи вперед і назад. Чому автомобіль не може відразу виїхати з глибокої бруду? Секрет – в АКПП, розрахованої на недопущення прослизання коліс. Перемикання передач у цій ситуації неможливо, як це робиться в механічній коробці. У зв'язку з цим спроби зрушити транспорт таким способом виявляться марними. Що тут порадити? Як з'ясували раніше, для розгойдування автомобіля, функціонуючого на коробці-автоматі, рекомендувати використання задньої передачі марно. Краще починати рухатися до упору, а потім здійснювати маніпуляції в зворотному напрямку. Схему потрібно проробити кілька разів. Для здійснення руху важіль доведеться поставити в положення «D», а зчеплення - в положення «N».Як розкрити «механіку»? Професіонали дотримуються наступного думки в питанні виходу з такої ситуації:
Лебідка і її переваги
У цій непростій справі непогано допомагає автомобільна електрична лебідка 12V. Вибирають її перед поїздкою згідно з масою кузова. Вартість такого обладнання коливається від 15 до 70 тисяч рублів. Бувають лебідки стаціонарні і портативні. Бренди Come up, Warn користуються особливим успіхом. Забули інструмент будинку? Нічого не залишається, як майструвати його з підручних матеріалів. Основними складовими частинами стають держак лопати, гілка дерева. І добре було б використовувати плетені металеві троси і брусок із деревини. Брухт вбивається в землю із зусиллям і надійно, трос прив'язується до нього і до дерева. Не можна допускати провисання. Другий трос необхідно прив'язати до гілки і до автотранспорту. Виходить важіль, з допомогою якого можна витягнути застряглу машину.Варто розглянути питання про виборі троса
Цей невеликий, але корисний предмет повинен бути в машині постійно. За правилами ПДР довжина буксировочного троса для легкового автомобіля повинна дорівнювати 4-6 метрів з кількістю розміщених прапорців червоно-білого кольору не менше двох. Ця річ стане в нагоді і в ситуації, коли водій залишився один, і коли йому може допомогти витягти машину з бруду інша людина.Потрібно бути обережними з купівлею тросів від китайських виробників. В паспорті до виробу вони вказують одну довжину, а на ділі виявляється зовсім інший розмір. У непростій ситуації це може зіграти погану роль. При виборі продукту з меншою, ніж чотири метри, довжиною підвищується ризик зіткнення з буксировщиком. Занадто довге виріб також не варто купувати: це стане причиною незручності при маневрах і на поворотах.
Про матеріалі тросів
Зараз всі подумали про стали, як найбільш міцному сировину. Але часом металевими, сплетеними воєдино тяганиною користуватися не зовсім зручно. Чому? Відповімо на питання:Порада: для висмикування авто одиничним ривком рекомендується застосовувати трос з капрону, сплетений в косичку. Ідеальний вибір – мати на кінцях практичною «мотузочки» альтернативи гачкам: комфортніше, надійніше користуватися петлями шаклами. Це гарантія того, що транспортний засіб не открепится. Трос – відмінний засіб для буксирування навіть поодинці. Можна обмотати його, складений удвоє, навколо дерева, закріпити на авто. В середину просунути між лініями палицю і починати нею закручувати трос, сприяючи витаскуванню автомашини з бруду.
Домкратный спосіб
Цей метод відомий з часів появи авто. Домкрат – предмет першої необхідності, який не можна забувати у гаражі. При застряванні в болотистих місцях він буде дуже до речі. Можна скористатися дошкою для забезпечення рівної поверхні для підстави. При її відсутності можна застосувати гумовий килимок. Головне завдання – підняти провідні колеса і покласти під них твердий матеріал – солому, каміння, гілки. Це допоможе підняти днище.Про палочку-виручалочку
Багаторічна практика показала, що цей спосіб відмінно сприяє подоланню перешкоди і позашляховику, і легкового авто. Палиця може зіграти на руку господареві автотранспорту, буксуючого в багнюці. Її примотують скотчем до покришці.На питання про те, як витягнути машину із бруду одному, кожен автомобіліст повинен мати відповідь, прокручений в умі до поїздки. Заздалегідь підготувавшись, цілком можна уникнути багатьох труднощів.
Реально проскочити бруд?
Сто разів треба було подумати, перш ніж на автомобілі, призначеному для міських доріг, слідувати за грунтовим маршрутами. В основному це відноситься до власників автоматичних трансмісій. На незнайомій стежці, коли вже починаються калюжі, краще зупинитися і пройтися вперед для огляду шляху. Глинистий грунт надзвичайно підступна. Часом вона здається твердої, на ділі ж виявляється сильно розм'якшеною. Глина в швидкості забиває протектор, буксовка не змусить себе довго чекати навіть на рівному місці. Небезпечно також близьке розташування дерев вздовж колії: якщо кермо не послухається, є висока ймовірність врізатися в них. Газувати на в'язкому грунті можна. Це посилить закопування коліс. Вигідніше включити другу швидкість з оборотами, аналогічними «холостим». Движок з властивою йому плавністю зреагує на натискання газу і не дасть застрягти. Це зручно робити, виїжджаючи з ґрунтового ділянки на шосейну автомагістраль. Невеликі калюжки краще долати з розгону. Якщо застрягли в багнюці, пасажирам слід залишити салон для полегшення машини.Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного