Підсмоктування повітря в паливну систему дизельного двигуна: причини, пошук проблеми та ефективні методи вирішення
З кожним роком частка автомобілів з дизельними двигунами збільшується. І якщо раніше такі мотори асоціювалися з комерційною технікою, то зараз тракторні двигуни часто можна побачити і на малолітражках. Настільки висока популярність дизельних авто обумовлена низькою витратою палива і великим крутним моментом. За рахунок турбіни потужність таких авто нітрохи не менше, ніж у бензинових, а витрати при цьому в півтора-два рази нижче. Але потрібно розуміти, що дизель – це зовсім інша філософія. Ці ДВС мають свої відмінності і особливості ремонту. У сьогоднішній статті ми розберемо досить часту проблему - підсмоктування повітря в паливній системі дизеля. Тряска і троение силового агрегату. Сповільнену реакцію на педаль газу. Якщо проблему ігнорувати і далі, можливий тривалий і нелегкий пуск ДВЗ. Іноді ситуація доходить до того, що запуск автомобіля стає зовсім неможливим. Кисню в системі надто багато, щоб суміш могла нормально спалахнути.
Згнилі хомути та рассохшиеся паливні шланги. Це найпопулярніша причина, через яку з'являється повітря в обратку паливної системи дизеля. Особливо ця проблема актуальна для власників автомобілів з пластиковими шлангами. На відміну від латунних, вони мають быстросъемы. Звичайно, замінити такий шланг набагато простіше. Однак саме быстросъемы виявляються найбільш вразливими в цьому елементі. У результаті вібрацій пластик перетирається, зношуються гумові ущільнювальні кільця. Часто подібну проблему можна виявити на автомобілі з пробігом за 200 тисяч кілометрів. Іржаві трубки, особливо на вході в бензобак. Проблема актуальна для машин з великим пробігом або для авто, які не експлуатувалися тривалий час (понад півроку). Погане ущільнення фільтра або підкачуючого насоса. Порушення герметичності зворотної магістралі і приводного вала ПНВТ. Пошкодження кришки насоса і осі важеля керування подачею дизеля. Не виключено, що повітря в паливній системі дизеля ( «Фольксвагена» або авто іншої марки) потрапляє через сам ТНВД. Проте всі діагностичні операції та ремонт даного насоса краще довірити професіоналам, інакше є ризик неправильно зібрати механізм. Серед частих причин підсмоктування повітря в паливну систему дизельного двигуна – неякісний фільтр або нещільне його прилягання до поверхні. Це самий банальний варіант.
Зазначимо, що підсмоктування повітря в паливну систему дизельного двигуна з'являється при пошкодженні як прямої, так і зворотної гілки. З огляду конструктивних особливостей ТНВД або двигуна частина палива може залишатися в насосі, що забезпечує хороший запуск. Однак при подальшій роботі виявляються характерні проблеми. Мотору не вистачає пального, і він починає «задихатися» без нього.
Зверніть увагу, що пошкодження можуть мати і «клапанний» характер. Тобто повітря може проникати у систему лише в одному напрямку. Розглянемо ще один метод. Для точної діагностики повітря в паливній системі дизеля необхідно відключити ТНВД від магістралей і живити його від іншої ємності з паливом. Зазвичай береться трилітрова пляшка і два метрових дюритовых шланга. Щоб вони не злазили, потрібні ще хомути відповідних розмірів. Готується ємність з дизпаливом. Вона повинна бути розташована вище рівня, де закріплений насос. Потім знаходимо ділянку, де є штуцер «обратки» для зливу палива. Це місце слід добре відмити, щоб виключити попадання бруду (паливна система дизеля дуже чутлива до найменших соринкам). Далі викручується болт штуцера і відкачується через отвір повітря. Відкачувати можна вакуумним насосом (підійде також і спринцівка). Операція виконується до тих пір, поки не почне йти саме паливо. Після цього болт вкручується на місце, двигун запускається. Знімається шланг подачі пального з ТНВД і відсмоктується завоздушенный дизель до тих пір, поки він не почне йти щільним потоком. Після шланг надівається на штуцер ТНВД і обжимається хомутом. Далі відкручується гвинт штуцера зворотної магістралі. Повітря при цьому викачувати не потрібно – він піде самостійно. Далі мотор запускають і дають йому попрацювати кілька хвилин, щоб остаточно позбутися частинок повітря. Відкручується болт кріплення фільтру. Останній елемент при цьому не виймається. Далі потрібно залити в отвір болта трохи пального. Після цього болт закручується на місце. Ослабляють гайку штуцера на другий або першої форсунці. Потім потрібно запустити двигун. коли дизель почне бризкати з-під гайок форсунок, їх необхідно закрутити назад. Даний спосіб актуальне в тому випадку, якщо причиною підсосу стало нещільне прилягання самого фільтра. Це основні способи видалення повітря з системи. Зверніть увагу, що повітря може виявитися навіть при справних паливних магістралях та інших елементах. Достатньо проїхати певну відстань на «сухому» баку. Повітря автоматично буде всмоктуватися насосом, а далі поступати на форсунки. Не варто доводити автомобіль до такого стану. Бажано заправляти машину не пізніше того, як загорілася лампа на панелі приладів.
Перегрів, внаслідок чого порушується щільність прилягання прокладок. Механічна дія (наприклад, при необережному ремонті). Вплив засобів для чищення карбюратора. Це дуже їдка засіб, який не тільки очищає бруд у впускному колекторі, але і роз'їдає всі гумові елементи, в тому числі і герметик. Найскладніше знайти підсмоктування між впускним колектором і головкою блоку циліндрів двигуна. Також кисень може проникати з-за слабкого ущільнення форсунок або пошкодження повітроводів. Розглянемо, якими методами можна виявити проблему, якщо вона виникла не в паливній магістралі:
Коли кисень проникає в тракт після витратоміра, слід відкрутити повітряний патрубок з датчиком від корпуса фільтра і запустити мотор. При цьому рукою закривають деталь з датчиком. При відсутності підсосу мотор повинен стихнути. Якщо ж двигун продовжує працювати, значить, є повітря в паливній системі дизеля («Рено Кенгу» не виняток). При цьому «хворий» ділянка буде видавати характерне шипіння. Місце підсосу повітря в паливну систему дизельного двигуна потрібно шукати на слух. Діагностувати проблему можна шляхом обприскування ймовірних місць сумішами типу ВД-40. Необхідно бризкати на гумовий патрубок від витратоміра до клапанної кришки. Також обприскують місце, де з'єднується головка блоку з впускним колектором. Ще одну ділянку, прокладання форсунок.
Симптоми
Зазвичай при такому розкладі мотор добре запускається на холодну, однак подальша робота на холостих викликає питання. Серед характерних симптомів можна зазначити:Причини підсосу
Причин появи цієї проблеми дуже багато. Це:Зазначимо, що підсмоктування повітря в паливну систему дизельного двигуна з'являється при пошкодженні як прямої, так і зворотної гілки. З огляду конструктивних особливостей ТНВД або двигуна частина палива може залишатися в насосі, що забезпечує хороший запуск. Однак при подальшій роботі виявляються характерні проблеми. Мотору не вистачає пального, і він починає «задихатися» без нього.
Як перевірити?
Щоб переконатися в тому, що причиною нестабільної роботи двигуна є підсмоктування повітря, потрібно візуально проаналізувати надходження пального в циліндри. Для цього слід покрутити стартером двигун близько 20-30 секунд. Так ми заповнимо випускний тракт газами, після чого проведемо їх аналіз. Якщо з паливною системою не все в порядку з труби буде виходити невеликий обсяг диму (зазвичай сірого відтінку). Якщо ж вихлоп має синювато-сивий відтінок, значить, у камеру згоряння потрапляє великий обсяг масла.Другий метод
Ще один простий спосіб діагностики підсмоктування повітря в паливну систему дизельного двигуна – це огляд слідів під днищем машини. Якщо після декількох годин простою на підлозі в гаражі або на асфальті утворилися маслянисті краплі, значить, десь є пробій. Але часто трапляється, що немає потьоків і знайти підсмоктування повітря в паливній системі дизеля таким чином практично неможливо.Професійні методи діагностики
Класичний спосіб перевірки герметичності системи – за допомогою стисненого повітря. Для цього знадобиться невеликий обсяг палива і крейда. Останнім потрібно натерти трубки і шланги, по яких рухається пальне. Далі витягується топливозаборник з бака і знімається фільтр грубого очищення. У топливозаборник подають стиснене повітря під тиском не більше 05 кгс/см 2 . У домашніх умовах такий тиск можна взяти із звичайної шинної камери або колеса. Далі оглядаються всі трубки і шланги. Особлива увага приділяється місцях з'єднання. Як показує практика, у 80 відсотках випадків причина криється саме тут. На таких ділянках крейда потемніє, оскільки паливо піде назовні.Зверніть увагу, що пошкодження можуть мати і «клапанний» характер. Тобто повітря може проникати у систему лише в одному напрямку. Розглянемо ще один метод. Для точної діагностики повітря в паливній системі дизеля необхідно відключити ТНВД від магістралей і живити його від іншої ємності з паливом. Зазвичай береться трилітрова пляшка і два метрових дюритовых шланга. Щоб вони не злазили, потрібні ще хомути відповідних розмірів.
Що далі?
Отже, відключаємо від насоса шланги і на їх місце встановлюємо нещодавно придбані. Їх кінці опускають в ємність з паливом (важливо, щоб вона була максимально чистою і без слідів води). Закріплюємо шланги, щоб вони не зміщувалися, запускаємо двигун. Так ми з'ясуємо, яка з магістралей була пошкоджена. Деформований елемент бажано замінити відразу. По закінченні процедури видаляємо повітря з паливної камери насоса. Не рекомендується для цього просто крутити стартером.Як правильно позбутися повітря в системі?
Як би ми не намагалися акуратно замінити старий шланг на новий, все одно в системі буде повітря. Але як його правильно видалити? Є кілька способів того, як прокачати повітря в паливній системі дизеля:Може бути підсос в інших місцях?
Не варто виключати, що повітря може проникати і через інші місця в двигун. Так, після діагностики паливних шлангів варто звернути увагу на впускний колектор. Таким чином, в мотор разом з пальним проникає неврахований датчиками (масового витрати повітря або абсолютного тиску) кисень, який і є причиною нестабільної роботи ДВС. Серед причин фахівці виділяють:Про димогенератор
Більш професійним методом діагностики є використання димогенератора. Але такий агрегат часто є тільки на СТО. Суть діагностики проста: спочатку запускають дим у впускний тракт, а потім дивляться, з яких місць він пішов назовні, не доходячи до клапанної кришки.Де ще шукати причину? Бак
У разі якщо діагностика не дала результатів і паливні форсунки, фільтр, насос у справному стані, можна констатувати попадання повітря через паливний бак. Але в такій ситуації краще звернутися за допомогою на СТО, так як своїми руками перевірити бак на герметичність буде дуже складно.Висновок
Отже, ми розглянули, чому з'являється повітря і як позбутися від неї своїми руками. Як бачите, усунути підсмоктування повітря паливної системи дизеля цілком реально, але якщо причина серйозна (як ми зазначили, це несправність самого ТНВД або проблеми з баком), не обійтися без допомоги фахівців.Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного