Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Порівняння моторних масел за типом і призначенням

29.12.18, Різне
107
Моторне масло виконує в системі транспортних засобів низку важливих функцій. Вкрай важливо вибирати склад, який рекомендує виробник двигуна. Існує безліч різновидів моторних масел. Вони відрізняються масою параметрів. Щоб розуміти, якими якостями володіє склад, потрібно розглянути порівняння моторних масел. Їх класифікація та особливості будуть розглянуті далі.

Функції моторних масел

Перш ніж виконати порівняння моторних масел, потрібно звернути увагу на функції цих складів. Головним їх призначенням є захист двигуна від передчасного зносу. Цього вдається досягти завдяки утворенню на рухомих елементах конструкції масляної плівки. Вона дуже тонка, але при цьому міцна. Якщо олія буде підібрано неправильно, ця плівка розривається, на тертьових поверхнях з'являються сухі місця. Механізми перестають ковзати. Сила тертя і, відповідно, механічний знос зростають.


Масла, призначені для мотора, усувають зазори, просвіти в цилиндрово-поршневої групи. Це забезпечує правильну роботу двигуна.
Порівняння моторних масел за типом і призначенням
Застосування в системі правильно підібраного масла дозволяє продовжити термін експлуатації двигуна. Техобслуговування потрібно проводити значно рідше. У процесі роботи мотор може сильно нагріватися. Завдяки спеціальним присадкам, які входять до складу масла, вдається якісно відводити тепло від механізмів. Це знижує загальну навантаження на систему. Проводячи порівняння допусків моторних масел, які надають світові компанії галузі машинобудування, можна зазначити одна важлива вимога. Система не повинна виробляти велику кількість вихлопних газів. Кількість токсинів у відпрацюванні повинно бути мінімальним. Для цього до складу олії входять особливі речовини. Вони підтримують металеві елементи в чистоті, не дозволяючи накопичуватися бруду, нагару і т. д. При цьому всі сторонні домішки і частинки збираються мастилом і утримуються всередині неї у зваженому стані. Це властивість відповідає вимогам сучасних стандартів.


Ще однією важливою функцією, яку виконують мастильні матеріали в моторі, є попередження розвитку корозії. При використанні спеціальної продукції, яка відповідає усім вимогам виробників моторів, забезпечується висока потужність, тягові характеристики системи. Це можливо тільки при використанні масла з оптимальними параметрами.

Порівняння масел за типом палива та основи

Однією з головних характеристик є паливо, на якому працює автомобіль, і основа мастила. З цього показника потрібно почати порівняння моторних масел. Дизельні та бензинові двигуни відрізняються деякими особливостями роботи, тому для них вибирають відповідні склади. Відмінність полягає в першу чергу в кількості миючих присадок. У оліях для дизеля цих компонентів більше. Для бензинових моторів кількість миючих присадок буде менше.
Порівняння моторних масел за типом і призначенням
Ще одним важливим показником мастильної продукції для двигуна є тип її основи. Розрізняють три основні різновиди олій:
  • мінеральні;
  • синтетичні;
  • напівсинтетичні або гидрокрекинговые.
  • Мінеральні масла – найбільш дешевий тип мастила. Цей склад виробляється з нафти. До складу такої продукції не входять добавки. У двигунах сучасних автомобілів цей варіант застосовують рідко. Це досить в'язкий тип мастил, він не може забезпечити надійний захист системи в умовах підвищених навантажень.
    Зате для автомобілів старого зразка, в яких встановлений двигун з великим пробігом, цей тип моторних масел незамінний. Інші різновиди можуть просочуватися крізь мікротріщини і люфти в системі. Доведеться постійно доливати масло. Мінеральні масла не випливають з системи, забезпечуючи її якісне обслуговування. Синтетичні моторні масла виготовляють із штучних компонентів. Кожна молекула такого складу має однаковий розмір. Проводячи порівняння синтетичних моторних масел з мінеральними сполуками, варто відзначити, що це більше текучий матеріал. Він швидко поширюється в системі, здатний забезпечити якісний захист мотора нового зразка як при екстремальних навантаженнях, так і при низьких температурах. До складу синтетики входять спеціальні присадки, що покращують якість роботи мотора. Це практично універсальний тип моторних масел, який відрізняється високою функціональністю. Така мастильна продукція підходить для більшості сучасних двигунів. Недоліком синтетики є її висока ціна. Але зате заміну мастила потрібно проводити набагато рідше, ніж при використанні мінеральних сполук.
    Полусинтетика включає якості обох різновидів масел. Це продукція, яка має якості як мінеральних, так і синтетичних сполук. Найчастіше застосовується в сучасних моторах з великим пробігом. Вартість напівсинтетики нижче, ніж у синтетики, але вище, ніж у мінеральної мастила.

    Порівняння масел за стандартом SAE

    На наступному етапі потрібно провести порівняння в'язкості моторних масел. Це найпростіше зробити за класифікацією стандарту SAE. У нашій країні він добре відомий автомобілістам. Тому показник в'язкості визначається за допомогою цієї класифікації. SAE розшифровується як Спільнота автомобільних інженерів. Воно зародилося в США. Цей стандарт пропонує класифікувати мастильну продукцію для автомобілів за показником в'язкості. При цьому враховується показник плинності, на основі якого робиться висновок про якості мастильного продукту. Щоб представити споживачеві характеристики в'язкості, на упаковці вказується температурний діапазон. Ці рамки вказують, в яких умовах експлуатується масло. В цьому випадку двигун зможе завестися без підігріву. Ця характеристика позначається цифрами. Чим вище індекс, тим більше в'язкість складу. Всього існує 11 категорій. Існуючі моторні масла розрізняються сезоном, під час якого його можна застосовувати. Вони можуть бути літніми, зимовими або всесезонними. Останній з названих варіантів застосовується частіше за інших. У цьому разі водієві не потрібно повністю міняти масло в системі при настанні холодів. У маркуванні мастильного матеріалу в цьому випадку є дві складові, наприклад, 5W40. Порівняння моторних масел, проведене за цією ознакою, що дозволяє підібрати оптимальний варіант для існуючого типу клімату.

    Порівняння всесезонних масел

    Моторні масла не можуть мати клас в'язкості більше 60. Такими характеристиками володіють трансмісійні мастила. Існує 5 літніх і 6 зимових категорій масел. Літні склади мають цифрове позначення. Вони можуть варіюватися від 20 до 60. Цей показник показує, наскільки в'язка мастило, а також як вона реагує на прогрів.
    Порівняння моторних масел за типом і призначенням
    Зимові різновиди масел мають у маркуванні букву «W». Цей показник розкриває інформацію, при якій температурі нижче нуля в'язкість складу буде відповідати вимогам виробника мотора. Всесезонні різновиди мають у своїй маркуванні обидва різновиди характеристик. Наприклад, проводячи порівняння моторних масел 5W40 0W2010W40 можна зазначити, що для холодного клімату в північних районах більше підійде масло 0W20. Для південних регіонів слід вибрати 10W40. Варто сказати, що при порівнянні моторних масел 0W4010W40 5W30 можна виділити найбільш стійку до холодів або спеці мастило. Зимовий показник характеризує, при якій температурі мастило зможе швидко поширитися по системі. Це необхідно, щоб мотор завівся навіть в мороз без проблем. Фахівці стверджують, що основний знос мотора відбувається в момент старту. У зимовий період із-за недостатньої в'язкості масла на металевих поверхнях, що труться можуть з'являтися сухі місця. З-за цього вони починають зношуватися в рази швидше. Тільки масло з відповідним класом в'язкості може вберегти механізми від передчасного руйнування.
    У ході порівняння моторних масел 10W-40 з іншими популярними різновидами, варто відзначити, що цей склад забезпечить правильну роботу двигуна в теплому кліматі. Так, при нагріванні більш в'язке масло не стане занадто рідким. В іншому випадку воно стече в картер, а на деталях і механізмах залишаться сухі місця. Тому для теплих кліматичних зон випускають олії з більш високим рівнем в'язкості.

    Порівняння масел за стандартом API

    Порівняння моторних масел за типом і призначенням
    Провівши порівняння моторних масел 5W30 5W40 0W20 та інших різновидів, можна підібрати оптимальний клас в'язкості. Але існують і інші стандарти, які визначають інші якості мастила. Одним з них є API. Цей стандарт був розроблений Американським інститутом нафти. Він досить широко поширений, і виділяє 2 різновиди олій:
  • Категорія Service – у маркуванні присутня літера «S». До цієї категорії відносять масла для легкових автомобілів або легких комерційних транспортних засобів. Вони повинні бути обладнані бензиновими чотиритактними двигунами.
  • Категорія Commercial – в маркуванні є літера «C». Це мастильні матеріали для вантажної, сільськогосподарської техніки, дорожно-будівельних машин, які обладнані двигуном на дизпаливі.
  • Виконуючи порівняння характеристик моторних масел згідно з цим стандартом, потрібно зазначити, що чим далі друга буква, яка застосовується в маркуванні, тим більші вимоги висувають до мастильної продукції. Нині існує всього 10 класів S і 11 класів С. Найдосконаліше масло, яке сьогодні випускається промисловістю, має маркування SL. За таким же принципом побудована і класифікація мастильних матеріалів для транспорту з дизельним двигуном. Тут після буквеної маркування можуть бути присутніми та цифри. Якщо це 2 то масло призначене для двотактного двигуна, а 4 – для чотиритактного. На сьогоднішній день найбільш досконалим продуктом у цій групі є CI-4. Деякі виробники виготовляють мастильні матеріали універсального типу. Вони підходять як для бензинових, так і дизельних двигунів. В цьому випадку для позначення властивостей продукту застосовується подвійне маркування. Наприклад, це може бути SG/CD. Варто відзначити, що якщо провести порівняння моторних масел за параметрами, то не всі продукти відповідають вимогам представленого стандарту. Якщо на упаковці зазначено маркування відповідної групи, потрібно попросити сертифікат відповідності. В іншому разі подібне пояснюється недобросовісним підходом виробника до надання інформації споживачеві.

    Порівняння масел за стандартом АСЕА

    У процесі порівняння моторних масел можна назвати ще один стандарт, який визначає якості мастильного матеріалу. АСЕА регламентує Асоціація європейських автовиробників.
    Порівняння моторних масел за типом і призначенням
    Раніше він мав обмежену область застосування. Але сьогодні стандарт застосовується при виготовленні масел не тільки в Європі, але і всьому світі. Згідно з ним, розрізняють 3 основні категорії мастильної продукції:
  • Клас А/В – масло для бензинових і дизельних моторів легкового або легкого комерційного автотранспорту.
  • Клас С – мастильний матеріал, призначений для сучасних бензинових і дизельних двигунів, який відповідає високим сучасним екологічним вимогам.
  • Клас Е – для вантажних автомобілів з дизельним двигуном, який працює при підвищених навантаженнях.
  • Стандарт ILSAC

    Виконати порівняння моторних масел можна також за стандартом ILSAC. Його розробив Міжнародний комітет асоціації автовиробників Японії та Америки. Тому представлений стандарт орієнтований переважно на ринки цих країн. Відповідно до цієї класифікації всі моторні масла розбиваються на 5 груп. У кожної з них є літерне позначення GF. Поряд з буквами вказані цифри від 1 до 5. Самим сучасним класом у цьому стандарті є GF-5. Нині ведуться розробки GF-6. Представлена маркування позначає наступні олії:
  • GF-1 – застаріли, нині застосовуються рідко.
  • GF-2 – стандарт запроваджено у 1996 році.
  • GF-3 – прийнятий у 2001 році.
  • GF-4 – розроблений у 2004 році.
  • GF-5 – був введений в 2010 році.
  • Щоб відповідати вимогам сучасних стандартів з ILSAC, масло повинне бути енергозберігаючим, забезпечувати високий ступінь захисту від різних відкладень і передчасного зносу. Також склади повинні бути сумісні з системою зниження токсичності вихлопів.

    Порівняння виробників

    Представлені сьогодні на ринку мастильні матеріали можуть відрізнятися якістю в залежності від бренду. Щоб підібрати оптимальний варіант, потрібно провести порівняння моторних масел «Лукойл», Mobil, Shell і т. д.
    Порівняння моторних масел за типом і призначенням
    Сьогодні подібну продукцію постачають безліч вітчизняних і зарубіжних виробників. Щоб порівняти їх продукцію, потрібно розглянути рейтинг сучасних брендів масел, найбільш популярних в РФ:
  • Mobil. Це американський бренд, продукція якого проводиться в багатьох країнах світу. Масла відповідають вимогам більшості сучасних виробників як легковий, так і спортивної автотехніки.
  • Shell. Англо-голландська корпорація, відома у всьому світі.
  • Liqui Moly. Це бренд німецької корпорації, який є одним з кращих у всьому світі. Ці олії користуються особливою популярністю у власників спортивних та елітних автомобілів.
  • Castrol. В нашій країні популярний бренд завдяки оптимальному співвідношенню ціни і якості.
  • «Лукойл». Вітчизняна компанія, яка сертифікувала свою продукцію за стандартом API. При цьому вартість продукції на порядок менше, ніж у зарубіжних брендів.
  • Порівняння реальних і заявлених показників

    Часто недобросовісні виробники завищують характеристики своєї мастильної продукції. Тому в спеціальних лабораторіях проводять спеціальні тести. Реальні якості масла порівнюють з показниками, вказаними виробником. Це дозволяє зробити висновки про дійсний якості мастила.
    Порівняння моторних масел за типом і призначенням
    Так, в ході лабораторних випробувань перевіряється зміна в'язкості при підвищенні і пониженні температури, миючі характеристики складу, а також їх опірність утворення кислот. В ході випробувань також оцінюється тривалість експлуатації мастильного матеріалу до того моменту, поки структура не почне розшаровуватися.

    Результати досліджень

    За результатами перевірок якості мастильних матеріалів, які були проведені в лабораторії, було виявлено, що заявленим показникам відповідають реальні характеристики таких масел, як Mobil, Shell, Castrol. У сталевих продуктів є більші або менші невідповідності.