Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

КТМ-690 – єдиний у своєму роді

03.01.19, Різне
110
КТМ-690 – мотоцикл, для недосвідченого райдера нічим, крім фірмової розмальовки та іменитого походження на перший погляд не примітний. Однак при найближчому розгляді стає ясно, наскільки значно він виділяється із загальної маси однокласників. Австрійським мотопроизводителям вдалося побудувати і запустити в серійне виробництво мотоцикл, аналогів якого серед моделей інших компаній просто не було. КТМ-690 спочатку розроблявся як легкий ендуро спортивного спрямування. Проте силовий агрегат, який в результаті отримав мотоцикл, розширює експлуатаційні можливості моделі, дозволяючи райдеру впевнено почувати себе як на шосе, так і при тривалих подорожах по маршрутах, де асфальту, як і, власне, доріг ніколи не було, або якість покриття залишає бажати багато кращого.


КТМ-690 – єдиний у своєму роді

Головне – мотор

Без сумніву, силовий агрегат мотоциклів цієї серії володіє видатним технічним потенціалом і відмінною продуктивністю. Саме двигун виводить характеристики КТМ-690 на абсолютно новий рівень, що, звичайно, вимагає від райдера певної впевненості в собі, а найголовніше – наявності необхідних навичок управління настільки норовистим транспортним засобом.
КТМ-690 – єдиний у своєму роді

Історія створення

Сама концепція серійного застосування большекубатурных чотиритактних одноциліндрових силових агрегатів в мотоциклетному співтоваристві, зробила можливою появу КТМ-690 зародилася на початку вісімдесятих років двадцятого століття, коли змагання з мотокросу, до цього регулярно проходили в Європі, отримують статус чемпіонату світового рівня. Саме тоді для участі додався ще один клас двигунів – чотиритактні двигуни робочим об'ємом більше п'ятисот кубічних сантиметрів.


Першими цю нішу ринку мотоциклетного моторобудування зайняли австрійці. Фірма «Ротакс» випускає двигун, який в подальшому був придбаний багатьма компаніями і встановлювався на безліч моделей різних світових мотопроизводителей, в тому числі і КТМ. Мотор вийшов досить вдалим, обладнані їм мотоцикли займали призові місця у безлічі змагань, і натхненні успіхом інженери «КТМ» на початку дев'яностих років приймають рішення про розробку і випуск в серію силового агрегату власної конструкції. Так і з'явився мотор, який згодом встановлювався на безліч моделей компанії, будь то міський боєць – КТМ 690 duke, або різні ендуро – модифікації, призначені для експлуатації далеко від асфальтових доріг.
КТМ-690 – єдиний у своєму роді

Стрімка еволюція

Спочатку з'явився двигун, що мав 550 кубічних сантиметрів робочого об'єму, 45 кінських сил при вимірі з колеса і досить високий рівень вібрацій. Однак розвиток модельного ряду було неймовірно стрімким, світ побачили відразу п'ять модифікацій КТМ-690 включаючи ралійний прототип, одерживавший перемогу в перегонах «Дакар» п'ять разів. У середині двотисячних представлений силовий агрегат отримав чергове оновлення, у числі змін було і збільшення обсягу. Даний двигун в подальшому було використано для створення нового ралійного мотоцикла, в конструкції якого були втілені багато новаторські технічні рішення, такі як силова концепція рами власної розробки компанії, а також бензобак, виконаний з полімерних матеріалів, який встановлювався в задній частині мотоцикла, під сидінням. Наступні зміни в правилах проведення змагань не дозволили в повною мірою реалізувати спортивний потенціал мотоцикла, і прототип раніше часу був відправлений на спокій.

Пригоди для всіх

КТМ-690 – єдиний у своєму роді
Однак представники широкої громадськості не забули про існування таких перспективних напрацювань в компанії. Шанувальники марки терпляче чекали виходу повноцінної «цивільної» версії ралійної машини, і в кінці нульових світ побачив новий КТМ-690 ендуро, що успадкував від прототипу все краще – близько 140 кілограмів маси, при 66 кінських силах з колінчастого вала, посилений бак з пластику, виконує функції силовій частині рами. А так як мотоцикл був призначений для широкого кола споживачів, то до обладнання були додані повне світлотехнічне обладнання, високоінформативна приладова панель і комфортні підвіски з робочими ходами в 250 міліметрів.