Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції

03.01.19, Різне
262
В будь-якому автомобілі пристрій бортової електромережі не відбувається без участі регулятора. Його місія — підтримувати певні параметри напруги в заданому форматі, допомагати в запуск силової установки. Яким чином здійснюється перевірка реле-регулятора генератора, корисно дізнатися кожному власникові транспорту.

Поняття генератора

Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
Термін включає наступні значущі деталі:
  • ротор з електромагнітним полем навколо обмотки, який відображається в статор;
  • не обходиться без статора з наявністю трьох обмоток для отримання змінного струму;
  • трифазний випрямляч.
  • Завдання пристрою — виробити електрику, необхідну для руху автомобіля. Другий пункт його призначення — заряджати АКБ, вкрай чутливу до напруги. Варто зауважити, що при дефіциті енергії спостерігається «недозаряд», надлишок веде до перевантаження. Сама по собі ця система електроенергію не виробляє. Вона поглинає і в потрібний момент її віддає. Тут і потрібен регулятор-помічник. Червоний вогник на приладовій панелі свідчить про неполадки. У такому випадку перевірка реле-регулятора генератора неминуча. З його участю здійснюється функціонування звукових і освітлювальних приладів. Він постачає електрикою всі электроприспособления в автотранспорті. Інженери оснащують іномарки електронними регулюючими приладами з одночасним впровадженням щіткового блоку.


    Трохи про принципи роботи генератора

    Після аналізу фізичних основ напрошується висновок: в електрогенераторах на виході напруга має підвищені показники. Їх рух вгору пов'язано зі зростаючою швидкістю обертання ротора. Величина напруги регулюється зменшенням сили електроструму, що надходить на роторну обмотку з скороченням швидкісних показників обертання. При виявленні несправностей потрібна термінова перевірка реле-регулятора генератора, зробити яку можна в автосервісі. З якою метою розробники створили це пристосування?

    Про доцільність реле

    Головна надія виробників на шляху створення релейного пристрою полягає в захисті генераторного механізму. Потрібна перевірка реле-регулятора генератора з метою забезпечення нормального функціонування цього сайту, захисту його від надвеликих навантажень під час роботи у звичайному або аварійному режимі. З кількістю зростаючих оборотів зростає і напруга. Як наслідок, генераторна частина відчуває підвищені навантаження. Регулятор покликаний стабілізувати цей показник. Реле в ньому нормалізує струм, коригуючи його напрямок в обмотці збудження. Яким чином працює генератор?


    Про засади робочого функціоналу генераторних елементів

    Напруга виникає, постійно присутня внаслідок з'єднання з батареєю на виході конструкції з самого початку обертання ротора. Його подальший шлях — на обмотку збудження за допомогою регулюючого органу. Швидкість ротора зростає, відповідно, змінюється показник напруги. У справу вступає реле-регулятор. Датчик ловить сигнал, обробляє його, передає на агрегат, що порівнює надходять показники з заданими величинами. При появі раптового розладу потрібна перевірка реле-регулятора напруги генератора з участю особливих інструментів. Чому виникає питання, розглянемо трохи пізніше. Поки потрібно розібратися в класифікації реле.

    Нюанси типології

    Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
    Реле-регулятори представлені інженерами-проектувальниками автопромисловості у двох варіаціях:
  • Модель з поєднаним щітковим вузлом, що фіксується на генераторі. У корпусі її розташовуються щітки.
  • Окремий варіант прикріплюється на кузові: дроти спочатку синхронізуються з генератором і тільки потім — з батареєю.
  • Для перевірки інтегрального (щіткового) виду знадобиться зарядка, лампа з малою потужністю, з'єднувальні дроти. Доведеться демонтувати генераторний прилад. Для виконання завдання гвинти слід відкрутити, зняти щітковий вузол, підключивши на його вхід джерело живлення, до виходу — лампу. Часом виникає необхідність приєднання АКБ, інакше джерело може не зреагувати. Особливість щіток — в їх здатності проводити електрострум. Лампочка горить при напрузі в 16 Вольт. Можна сміливо стверджувати, що регулятор некоректно виконує функції. Нічого не залишається, як поміняти цю частину.

    Як перевіряється окремий модуль?

    Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
    За умови, що реле-регулятор виступає вбудованим модулем, демонтаж щіткового вузла — обов'язковий момент. Реле з нього також треба витягати. У ситуації, коли регулятор винесено в самостійний блок, який прикріпляється на кузові за допомогою фіксаторів, релейну частину потрібно від'єднати від проводки і зняти з кронштейнів. Спрацьовування при напрузі в шістнадцять вольт говорить про необхідність заміни.

    Головні причини дефектів у роботі

    Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
    Під поняттям «реле» мається на увазі електронна станція у вигляді модуля щіткового блоку або в якості самостійного органу, зафіксованого на кронштейні. Її неможливо розібрати. Моноблочний елемент заливається герметиком, приміром, епоксидним речовиною, і, будучи вийшли з ладу, ремонту він не підлягає — тільки заміні. У зв'язку з цим перевірка реле-регулятора генератора ВАЗ або іншої марки — гостра необхідність у форматі. Википання електроліту є однією з основних причин випадіння приладу з робочого режиму. В їх перелік входять також коротке замикання ланцюга, замикання між витками обмотки. Наприклад, у корпус проникла волога, спровокувавши некоректну роботу. Не виключені механічні пошкодження, знос щіток, пробою діодів. У житті зустрічаються більше електричні несправності, ніж механічні. Усувати їх більш складно. Складність полягає у з'ясуванні причини поломки. Без належної апаратури це ніяк. Закінчується ситуація заміною апаратів через неможливість налагодження. Як це проявляється?

    Особливості симптоматики» пошкоджень

    Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
    Експерти зазначають такі характерні ознаки «недуг»:
  • Двигун відмовляється нормально заводитись.
  • Стартер не провертає коленвал.
  • Авто не в змозі стартувати з місця, опинившись знеструмленим.
  • Падають динамічні властивості автомашини.
  • Тьмяніють фари при включенні двигуна.
  • Постійно горить індикатор батареї.
  • Серед непрямих «симптомів» водій помічає, що потрібна необхідність у перевірці реле-регулятора генератора мультиметром зимовим морозним днем. Спостерігається дефіцит заряду або його перевантаження в акумуляторі. При першому варіанті індикатори гаснуть, не включаються на «приборку», авто практично не подає ознак життя. У разі другого — відбувається аналогічне, однак додається википання електроліту, наявність на акумуляторі білого нальоту. Тут не обійтися без діагностування ланцюгів, схем.

    Докладна методика контролю

    Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
    Автомеханіки застосовують різні методи. Часто для якісної роботи фахівці користуються спеціальним приладом для перевірки реле-регуляторів генератора, що має назву «вольтметром». Спочатку потрібно знати, що нормальним вважається напруга до 12 7В. Підзарядки акумуляторний прилад потребує, досягнувши позначки 12. Проводиться запуск мотора, а мультиметр ставиться на значення 20 Вольт. Щупи приєднуються до клем: напруга до 14 — все в нормі. Далі настав час додати кількість обертів. Напруга зросла до 142? Теж порядок! Вище цих цифр? Настав час змінювати реле.

    Простий спосіб діагностики на «Жигулях»

    Перевірка реле-регулятора генератора: методи, принцип роботи та функції
    Діагностичних способів сьогодні багато, але формула дії у всіх однакова. Для чіткої перевірки реле-регулятора генератора на ВАЗ-2107 нагоді тестер, сама потужна лампа світлодіода, джерело електроживлення. Схема аналогічна тій, що застосовується для діагностування реле з щітковим вузлом. Нормальне стан: лампочка випромінює світло при напрузі дванадцять вольт. Згасає або світиться довго при інших значеннях — не уникнути придбання нової електроніки.

    Тонкощі діагностичних маніпуляцій в автосервісі

    Для авто-, тракторної спецтехніки використовується стенд для перевірки реле-регуляторів генератора, що випускається брендами промисловості. Як діагностується генератор? Апарат працює від мережі 380 В. До нього підключається акумуляторна батарея, іноді — дві штуки. Агрегат ставлять на робочу площадку, фіксуючи натягивающейся від пульта управління ланцюгом. Потім підключаються керуючі і силові дроти до генератора. Запускається обертання з пульта до необхідної величини. Одночасно оператор збільшує електронавантаження. При проведенні процедури з реле включається спеціально розроблений для цього режим на стенді. Оператор задає протокол перевірки. Електроніка допомагає в лічені секунди окреслити проблеми.

    Рекомендації щодо продовження терміну служби регулятора

    Дотримуючись комплексу правил, можна довше насолоджуватися комфортними поїздками на улюбленому «залізному коні».
  • Не варто ігнорувати забруднене стан пристрою. Краще періодично оглядати його, піддавати розбирання, очищення.
  • Потемніння электрообмоток – серйозний привід задуматися, звозити транспорт на техобслуговування.
  • Чистота енергонакопичувачів – гарантія надійності, довговічності пристосування. Контакти окислюються при найменшому проникнення крапель дощу, це згубно позначається на експлуатаційних характеристиках електроприладів. Частинки бруду викликають порушення в зарядному струмі. Контакти, клеми люблять своєчасне очищення. Не завадить простежити за станом приводу, підшипників.
  • На закінчення можна сказати, що перевірочні маніпуляції – нехитра процедура, під силу кожному автособственнику при мінімальних знаннях основ ремонту. На заміщення зіпсованого елемента рекомендується приїхати в автомайстерню для проведення грамотних дій. Помічниками виступлять тестер для перевірки реле регуляторів генераторів, блок живлення, навіть світлодіод може підійти. Головне – правильно зробити з'єднання.