Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів

12.01.19, Різне
352
Не секрет, що шумоізоляції у «Ниви» практично немає. При цьому двигун автомобіля «гримить» пристойно. Кришка капота входить з ним в резонанс і вібрує. Плюс до цього, торохтить кузов і зв'язані з ним деталі. Наявна «шумка» трохи пом'якшує всі ці «принадності», проте до максимального комфорту дуже далеко.
Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів

Неприємності від шуму

Рівномірні звуки оточують нас скрізь, вони часто непомітні. Проте надмірний рівень шуму завдає чимало неприємностей. Додаткова шумоізоляція «Ниви» потрібна для того, щоб уникнути таких наслідків:
  • роздратування, відволікання і стомлення водія;
  • виникнення аварійних ситуацій за вказаними вище причин;
  • зниження реакції шофера;
  • звуження кровоносних судин;
  • посиленого навантаження на серце;
  • головних болів;
  • підвищення голосу під час розмови з пасажирами.
  • Як видно, шум – це не просто прикра перешкода, а досить серйозне навантаження на організм.


    Шумоізоляція «Ниви» своїми руками

    Для початку, потрібно підготувати відповідний матеріал. Не варто гнатися за дешевизною ватину або лінолеуму. Якісні характеристики у них низькі, а токсичність прямо зашкалює. Краще звернути увагу на наступні компоненти:
  • Спеціальний поглинач вібрації, має пластичну структуру, яка трансформує коливальну енергію в тепло. Подібні матеріали виготовляються на основі бітуму (не потрібно плутати з будівельним аналогом).
  • Виброотражатель – «віддзеркалює» всі шуми в зворотному напрямку. Якщо не планується монтаж якісної акустики, цей компонент підходить оптимально.
  • Шумопоглинач – аналог відбивача, встановлюється замість нього, якщо передбачається в салоні оформлення хорошої акустики. В якості цього матеріалу використовується повсть.
  • Деколин, вієк, маделін – компоненти, що відповідають за обробку дверей, декоративне оформлення, поглинання скрипів від тертя.
  • Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів

    Інструментарій

    Для робіт з шумоізоляції «Ниви 21214» та інших моделей, потрібно запастися наступним інструментом:


  • комплектом ключів і викруток - демонтаж обшивки;
  • промисловим феном - прогрів віброгасного матеріалу;
  • твердим валиком - прокатування компонентів;
  • чистою ганчіркою - очищення поверхонь;
  • уайт-спіритом або іншим розчинником для знежирення;
  • ємністю з водою;
  • шевським ножем або гострими ножицями.
  • Обробка капота

    Шумоізоляцію «Ниви» починають з обробки капота, оскільки це найпростіша конструкція. Етапи робіт наведено нижче:
  • відкривають капот, видаляють штатну ізоляцію;
  • ретельно вимивають поверхню;
  • суху кришку знежирюють, місця з проявом корозії зачищають, грунтують, фарбують;
  • спочатку укладається виброматерия (вирізається за розміром шматок, плівка знімається, прогрівається матеріал, прикладається на місце і прокочується валиком);
  • повторно знежирюють поверхню, наклеюють шумовідбивач таким чином, щоб цільний шматок перекривав всю частину капота, включаючи ребра жорсткості;
  • багато рекомендують використовувати спеціальну фольгу, оскільки вона стійкіша до температурного впливу;
  • аналогічним чином обробляють моторну перегородку (щит між двигуном і салоном).
    Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів
  • Шумоізоляція дверей «Ниви»

    На цій стадії робіт також дотримуються певної послідовності:
  • Знімають всі ручки, панелі і обшивку.
  • Поверхню знежирюють через технологічні гнізда. Для безпеки слід надіти рукавички.
  • Противовибрационный матеріал заводять через ті ж отвори, прокочують його валиком або рукояткою викрутки (у важкодоступних місцях).
  • Після проклейки проводять контрольну перевірку функціонування тросів склопідйомників і тяг рукояток.
  • Закладають технологічні отвори (добре підійде фольгований матеріал типу «Вієк»).
  • Зверху наклеюють шумовий поглинач суцільним шматком, бажано таким же чином обробити обшивку зсередини.
  • Краї дверей в місці зіткнення з обшивкою проклеюють «Маделіном», що дозволить усунути більшість скрипів.
  • На останньому етапі прикручують обшивку і ставлять рукоятки.
  • Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів

    Обробка даху

    Після демонтажу стельової обшивки, шумоізоляцію «Ниви 21213» і аналогів в частині даху, проводять наступним чином:
  • оброблювану поверхню очищають і відмивають;
  • виконують знежирення;
  • наклеюють вібраційний поглинач, з наступною прокаткою;
  • при обробці даху рекомендується брати матеріал тонше (2-5 мм), щоб не обтяжувати стеля;
  • якщо перестаратися, то дах авто може прогнутися в салон;
  • послідовність обклеювання ідентична обробці капота.
  • Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів

    Роботи в салоні

    Шумоізоляція "Ниви" у цій частині - один з найбільш складних і відповідальних моментів. Роботи краще виконувати з помічником. Спочатку відкручують і знімають сидіння, килимки і обшивку підлоги. Рекомендація – кріплення бажано зібрати в одну ємність, щоб не розгубити, а технологічні отвори заглушити, щоб уникнути попадання в них клею. Місця з проявом іржі обробляють відповідним чином, ретельно відмивають дно і інші ділянки.
    Виконують знежирення поверхні, після її висихання. Товщина укладається вібраційного поглинача – 5-6 міліметрів, шумового матеріалу – до 10 мм. На арки коліс вібропоглинач укладається подвійним шаром. Виконують збірку салону.

    Що робити зовні?

    Шумоізоляція «Шеви-Ниви» або інших модифікацій буде неповною, якщо ігнорувати обробку зовнішньої частини днища. Це обумовлено тим, що через цей елемент проходять різноманітні звуки і шуми, включаючи вібрацію трансмісійного сайту, роботу глушника, потрапляння дорожніх каменів. Зазначена частина машини обробляється шляхом стандартного накладання шарів матеріалу або нанесення рідкої шумовий ізоляції. У будь-якому випадку потрібно буде естакада або гаражна яма. Етапи робіт:
  • Поверхня донної частини авто відмивають спрямованої струменем води під тиском.
  • Після висихання, проводять знежирення.
  • Далі наклеюють підготовлені шматки матеріалів, відповідно до інструкції, або розпилюють рідку «шумко».
  • Другий варіант кращий з тієї причини, що його легше наносити у важкодоступні місця, та й термін служби більше.
  • Крім того, рідкий склад істотно легше листових компонентів, хоч і дорожче. При цьому ціна однозначно окупиться підсумковим якістю.
  • Після правильної обробки всіх частин автомобіля, зникне чути шелестіння шин, стукіт камінчиків, роботи трансмісії і двигуна. Пластикові підкрилки, при їх наявності, проклеюють по внутрішньому контуру шумовим відбивачем типу «Сплен».
    Шумоізоляція "Ниви": поради майстрів

    Висновки

    Збірка вітчизняних бюджетних автомобілів, включаючи «Ниву», в плані шумоізоляції залишає бажати краще. Цю проблему цілком можна вирішити самостійно. При цьому роботи проводять частково (в цілях економії) або повністю (для отримання максимального ефекту). Щоб прискорити процес і якість робіт, всі маніпуляції бажано проводити вдвох.