Як своїми руками в гаражних умовах відновити клему акумулятора
Струмознімні висновки або клеми на акумуляторах виготовлені з м'якого і легкоплавкого свинцю. Це зроблено не просто так – у разі короткого замикання клема просто розплавиться і ланцюг розірветься. Це дуже зручно, але через м'якість металу в процесі експлуатації акумулятора може знадобитися ремонт клем. Струмознімні висновки можуть окислитися, зламатися, вигоріти. Давайте дізнаємося, як відновити клему на акумуляторі.
Другий частий випадок випливає з першого. Клеми руйнуються з-за поганого контакту мінусового проводу АКБ з кузовом авто. В народі це називається "погана маса". Якщо контакт з "масою" ненадійний, тоді плюсовій контакт гріється і вигоряє або потребує ремонту. Третій випадок, коли потрібно відновлення акумулятора автомобіля, – це механічні ушкодження клем. Існує маса варіантів пошкоджень. Частіше трапляється, що АКБ встановлюють на машину, потім надягають контактні клеми з проводами. Потім затягують міцно болти на клемах ключем, щоб домогтися кращого контакту. Коли болт вже досить затягнутий, автовласник тягне ще і ще. Токовиводи з свинцю, і від таких силових впливів вони гнуться і відламуються.
Ось ще один популярний приклад механічних пошкоджень. АКБ закріплюють під капотом автомобіля. І коли водій їде по дорогах, батарея бовтається так, як їй хочеться, і весело підстрибує на купині. Що там вже з ним може трапитися, автовласник не підозрює. А адже часто клеми не витримують подібних знущання і ламаються. Останній варіант – це короткі замикання. Внаслідок їх генеруються величезні струми, здатні розплавити не те що свинцеві клеми, але і гайковий ключ на "13".
Серед мінусів такого способу можна виділити сам процес наплавлення. Температури, яких достатньо для плавлення заводських свинцевого-сурьмянистых клем, вище, ніж температура плавлення ПОС-30. Міцне з'єднання нової клеми з залишком старої в даному випадку не вийде. Цей ремонт заслуговує право на життя, але він більше декоративний. Навіть якщо і вдасться підключити до акумулятора проводу, під впливом вібрації і нагрівання від високих пускових струмів така відреставрована клема зруйнується за кілька місяців.
Коли потрібен ремонт
Найчастіше це зустрічається на вантажівках. На необхідність ремонту вкаже поганий контакт з проводами АКБ. Так як на вантажних авто струми протікають великі, то на ділянках з поганим контактом клема підгорає і плавиться. В один прекрасний момент струмознімання або відламується, або повністю розплавляється. Таке може часто траплятися, коли автовласник підключає два АКБ послідовно і в місці з'єднання однієї з батарей поганий контакт.Другий частий випадок випливає з першого. Клеми руйнуються з-за поганого контакту мінусового проводу АКБ з кузовом авто. В народі це називається "погана маса". Якщо контакт з "масою" ненадійний, тоді плюсовій контакт гріється і вигоряє або потребує ремонту. Третій випадок, коли потрібно відновлення акумулятора автомобіля, – це механічні ушкодження клем. Існує маса варіантів пошкоджень. Частіше трапляється, що АКБ встановлюють на машину, потім надягають контактні клеми з проводами. Потім затягують міцно болти на клемах ключем, щоб домогтися кращого контакту. Коли болт вже досить затягнутий, автовласник тягне ще і ще. Токовиводи з свинцю, і від таких силових впливів вони гнуться і відламуються.
Ось ще один популярний приклад механічних пошкоджень. АКБ закріплюють під капотом автомобіля. І коли водій їде по дорогах, батарея бовтається так, як їй хочеться, і весело підстрибує на купині. Що там вже з ним може трапитися, автовласник не підозрює. А адже часто клеми не витримують подібних знущання і ламаються. Останній варіант – це короткі замикання. Внаслідок їх генеруються величезні струми, здатні розплавити не те що свинцеві клеми, але і гайковий ключ на "13".
Як відновити АКБ
Отже. Є порівняно нова або просто добре працює акумуляторна батарея, але без однієї або без двох клем. Не біда – все можна відремонтувати. Автомобілісти з досвідом пропонують ефективні способи і діляться секретами, як відновити клему на акумуляторі. При цьому клема буде не гірше, ніж заводська.Наплавлення припою ПОС-30
Для роботи знадобиться потужний паяльник. Припій є сплавом свинцю і олова. ПОС-припої, в тому числі і цей варіант, плавляться при досягненні температури в 183 градуси. Також для роботи знадобиться спеціальна форма, аналогічна діаметру клеми. Паяльником розплавляють припій у форму і наплавляють на те, що залишилося від клеми на акумуляторної батареї. Цей спосіб, безумовно хороший і заслуговує поваги, припій ПОС-30 відрізняється невисокими температурами плавлення, і в порівнянні з аналогами він не небезпечний для поліпропіленових корпусів сучасних акумуляторів.Серед мінусів такого способу можна виділити сам процес наплавлення. Температури, яких достатньо для плавлення заводських свинцевого-сурьмянистых клем, вище, ніж температура плавлення ПОС-30. Міцне з'єднання нової клеми з залишком старої в даному випадку не вийде. Цей ремонт заслуговує право на життя, але він більше декоративний. Навіть якщо і вдасться підключити до акумулятора проводу, під впливом вібрації і нагрівання від високих пускових струмів така відреставрована клема зруйнується за кілька місяців.
Сурьмянистые припої ПОСС
А ось як відновити клему на акумуляторі, використовуючи інші матеріали. Можна використовувати припій, а можна спиляні старі струмознімання від зношених АКБ. Наплавляють припій паяльником повільно, це більш краще, ніж наливати розплавлений легований свинець. У першому варіанті є ймовірність, що розплавляться залишки заводського струмознімання і відбудеться з'єднання металу з металом. Якщо швидко налити свинець, тоді те, що залишилося від старої клеми, не встигне нагрітися і знову вийде неміцний декоративний ремонт. Мінус такого відновлення клем АКБ – занадто високі температури плавлення в порівнянні з температурою плавлення поліпропілену, з якого виготовлений корпус АКБ. Важливо проводити роботи дуже акуратно, щоб не пропалити кришку батареї. Рідкий свинець дуже швидко спливе всередину АКБ і замкне батарею. Навіть якщо замикання не станеться, то контакт між корпусом і токовыводом не буде щільним і електроліт буде тікати з корпусу, а клеми окислятся.Гаражні технології
Ось як відновити клему на акумуляторі з допомогою графітового електрода і свинцю. Це самий варварський спосіб, але доступний і недорогий. Варварський він по відношенню до ремонтованої АКБ. Суть в тому, що токос'емноє клеми з'єднуються один з одним у режим короткого замикання. Одне-єдине опір в цьому ланцюгу – графітовий електрод. Можна розпотрошити товсту пальчикову батарейку або використовувати стару щітку від стартера. Припій розплавляється у формі, схожій по діаметру з клемою. Плавка відбувається електричною дугою. Такий ремонт АКБ можна здійснити навіть в поле, але треба пам'ятати, що слабкий акумулятор не дозволить запалити електричну дугу.Висновок
Ось так можна відремонтувати зламані або оплавлені клеми. Більшість людей користуються способом з графітовим електродом. Але потрібно пам'ятати, що ремонт такого все-таки недовговічний і не може бути таким же надійним, як на заводі. Якщо струмознімні висновки вдалося полагодити, потрібно змастити їх маслом, щоб не окислилися клеми в майбутньому.Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного