Генератор "Гранти": обслуговування і заміна
Робота бортової мережі автомобіля "Лада Гранта" повністю залежить від генератора. Він заповнює втрати електрики акумулятором і має ремінний привід від силової установки машини. З часом генератор перестає видавати потрібні характеристики, що призводить до збою в роботі електричної системи. Як виявити проблеми на ранній стадії і усунути їх, розповість ця стаття.
Швидке зношування ременя. Передчасний вихід з ладу підшипників. Виття при роботі. Приводний ремінь на цьому авто знаходиться в постійно перетягнути положенні. У нормальному стані при натисканні в середині ременя із зусиллям 10 кг, він повинен прогинатися на 8 - 12 мм.
В процесі експлуатації ремінь витягується, і за допомогою регулювання досягаються потрібні параметри, але оскільки на "Грант" регулювальний вузол був скасований, то розробники вирішили встановити натяг, свідомо перевищує потрібні характеристики. Це було зроблено з розрахунком на подальше ослаблення і провисання ременя. Заміна рідного генератора "Лади Гранта" КЗАТЭ 115А виробом фірми Bosch потужністю 110 А. Заміна болта, який фіксує генератор у своєму кронштейні. Сенс полягає в тому, щоб підібрати найменший діаметр при однаковій довжині. Тоді за рахунок люфту в отворі кріплення ремінь отримує більш вільну натяжку. Зміна кріплення. У цьому випадку вільний хід додається за рахунок того, що кріпильні отвори кронштейна генератора розширюються круглим напилком. При цьому кронштейн зміщується в бік шківа колінчастого вала. Виходить невелика регулювання. Цей спосіб краще попереднього, проте, змінюючи конструкцію автомобіля, можна позбутися гарантійного обслуговування. Заміна кронштейна. Даний варіант передбачає заміну на кріплення "Лади Калини". Він має регулювальний натяжний ролик. Змінюється при цьому кронштейн генератора "Гранти", встановлюється кронштейн натяжного ролика і в подальшому використовується ремінь від "Лади Калини". Ціна даної доопрацювання — близько 2000 руб. Цей варіант також позбавляє заводської гарантії.
Галаслива робота. Ремінь може почати свистіти при роботі двигуна на малих обертах, а також в холодну пору року. Розшарування, тріщини та інші механічні пошкодження. Неможливість подальшого регулювання. Це відбувається, коли ремінь витягнувся понад міру.
Що являє собою генератор "Гранти"
На "Ладу Гранту" встановлено трифазний генератор, що виробляє змінний струм. Щоб перетворити його в постійний, пристрій оснащений випрямлячем, а також регулятором напруги. Підшипники вала запресовані в кришках корпусу і не вимагають мастила весь період експлуатації. На передній частині валу встановлена крильчатка, що здійснює охолодження обмоток. Крім того, на валу знаходиться шків, що приводиться в дію ременем.Як часто генератор виходить з ладу
Створюючи автомобіль "Лада Гранта", конструктори пішли по шляху здешевлення виробництва: багато вузли і агрегати, які добре себе зарекомендували, були спрощені. Так само сталося і з генератором "Гранти". Справно служила схема кріплення генератора на попередніх моделях, була замінена системою з відсутністю регулювання ременя. Ця обставина призвело до кількох проблем:В процесі експлуатації ремінь витягується, і за допомогою регулювання досягаються потрібні параметри, але оскільки на "Грант" регулювальний вузол був скасований, то розробники вирішили встановити натяг, свідомо перевищує потрібні характеристики. Це було зроблено з розрахунком на подальше ослаблення і провисання ременя.
Яким способом вирішити проблему ременя
За час випуску автомобіля це питання неодноразово розглядалося на тематичних форумах. Проблема виходить з ладу генератора "Гранти" була вирішена автомобілістами, але не заводом-виробником, який віддав перевагу при необхідності просто замінювати недопрацьований вузол по гарантії. Раціоналізаторська думку автолюбителів рухалася в наступних напрямках:Перевірка ременя
Процедура заміни ременя генератора проводиться згідно з регламентом ТО кожні 30 тис. км. Але по факту він може служити набагато довше. Ознаки необхідності заміни:Як поміняти ремінь, зберігши при цьому нервову систему
Відсутність регулювання генератора "Гранти" зробило заміну ременя дуже проблематичною. Часто новий ремінь, який не до кінця розтягнутий і володіє достатньою жорсткістю, неможливо натягнути людині без досвіду. Перше, на що потрібно звернути увагу: у продажу існують ремені генератора для "Гранти" на 8 і 16 клапанів. Вони різні. Ремені з цифрами 825 в маркуванню встановлюються складніше, ніж з цифрами 823. Проблема полягає в поганій еластичності. Навіть якщо їх неможливо встановити, то згодом підшипники генератора швидко виходять з ладу. Щоб поміняти ремінь, треба поставити машину на рівну поверхню. Слід послабити нижній болт кріплення, повністю відкрутити і вийняти з вушка верхній болт. Старий ремінь легше зрізати ножем, ніж намагатися скинути його через шків. Коли болт ослаблений, у генератора з'являється легкий люфт, в результаті чого буде легше встановити новий ремінь. Спочатку він надівається на шків генератора і частково зачіпляється на верхній частині шківа колінчастого вала. 1 - шків колінчастого валу. 2 - шків генератора. Потім машина ставиться на 5 швидкість і штовхається тому, поки не провернеться колінвал на 360 градусів. Після цього болти фіксуються у вушках і затягуються ключем на 13. При заміні генератора "Гранти" виконуються ті ж роботи. Якщо установка нового ременя вимагає великих зусиль з-за поганої еластичності, то бувалі автомобілісти радять покласти новий ремінь в каструлю з киплячою водою на 10 хвилин. Це надасть їй гнучкість і полегшить установку.Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного