Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

"Татра 813" - технічні характеристики, особливості складання

20.01.19, Різне
31
Автомобіль "Татра 813" (кличка - "Восьминіг") є ідеальним великоваговим вантажівкою періоду 60-70-х років минулого століття. Навіть сьогодні він визнається найкращим зразком інженерного таланту чехословацьких конструкторів, а з боку його можна сплутати з самохідної лабораторією з голлівудського бойовика "Універсальний солдат".

Історія створення

Протистояння країн Варшавського Договору та Сполучених Штатів впливало на зростання озброєння. Це стало причиною гострої потреби у вантажівках. Збиралося багато танків і іншої бронетехніки, а ось транспортувати платформи з ними було нічим. Залишилися з часів Великої Вітчизняної війни і подаровані союзниками починали розвалюватися, заміни не існувало. Сподіватися на допомогу СРСР не варто, так як в Союзі була аналогічна проблема, а виробництво тільки починала налагоджуватися.


Єдиним крім Радянського Союзу державою, яке могло собі дозволити виробництво таких вантажівок, була Чехословаччина. Робота над новим проектом була розпочата на початку 60-х років на заводі в місті Копршивниц.
"Татра 813" - технічні характеристики, особливості складання
Перша експериментальна модель "Татра 813", фото якої показує її без кабіни і кузова, була зібрана в 1965 р. протягом 15 років вона тестувалася, і лише в 1967 р. з конвеєра заводу зійшла перша серійна модель.

Вимушене різноманітність

Економіка Чехословаччини того часу не могла собі дозволити використовувати міць найбільшого автозаводу для усунення потреб армії. Це стало причиною того, що ще на етапі проектування в її конструкції було закладена можливість використовувати вантажівка в цивільних цілях.


"Татри 813" 8x8 технічні характеристики дозволяли випускати її в кількох варіантах: шести - і четырехмостовых модифікаціях. Намір використовувати вантажівка в мирних цілях підкреслює і конструкція кабіни, яку не можна назвати армійської. Виробником допускалася ймовірність виробництва моделей, здатних вмістити 3 або 4 людини. Вантажівку було знято з серійного виробництва лише в 1982 р. Загальна кількість зібраних моделей - 11751 примірників, при цьому потужність заводу в Копршивнице дозволяла випускати близько 1000 примірників на рік.
"Татра 813" - технічні характеристики, особливості складання
У Радянський Союз дана модель поставлялася в обмеженій кількості. На вітчизняних дорогах можна було зустріти лише кілька примірників:
  • Тривісну "Татру 813ТР" 6х6.
  • Бортові вантажівки 8*8.
  • Моделі для потреб армії

    Крім штатних армійських баластних тягачів і вантажівок, на базі "Татри 813" збиралися такі модифікації:
  • Понтонні автомобілі для інженерно-саперних військ.
  • Самохідні артилерійські установки, такі як 152-мм гармата-гаубиця vz77 "Дана".
  • Реактивні системи залпового вогню РМ-70 побудовані на базі радянської РСЗВ БМ-21 (РСЗВ RM-70).
  • Модифікації для цивільних і службових цілей

    "Татра 813" - технічні характеристики, особливості складання
    В мирних цілях вантажівка використовувався повсюдно в різних модифікаціях. Переважно він зустрічався у вугледобувній промисловості і в якості транспорту спецслужб:
  • Пожежників.
  • Авіаційних тягачів для буксирування літаків.
  • Будівельних кранів.
  • Рятувальників.
  • МВС.
  • Численні переваги моделі були причиною того, що вона тривалий час перебувала в експлуатації. Хоча використовувалася вкрай рідко. Причиною цього був витрата палива, що становить 42 літри солярки" на 100 км.

    Загальний опис

    Одне з своїх неофіційних назв - «Восьминіг», автомобіль отримав завдяки унікальним технічним характеристикам.
    "Татра 813" - технічні характеристики, особливості складання
    Хоча він був побудований на звичній для заводу хребтової рами, зовнішній вигляд моделі абсолютно новий. Незважаючи на значні габарити, технічні характеристики "Татра 813" дозволяли йому розганятися до 70 км/год, на асфальті буксирувати причіп з вантажем масою 100 т, а на пересіченій місцевості – до 12 т. Автомобіль мав 8 провідних коліс, 4 з яких керовані. В якості зразкового ознайомлення наведено ТТХ моделі 8х8:
  • Довжина – 8800 мм.
  • Ширина – 2500 мм.
  • Висота – 2750 мм.
  • Дорожній просвіт – 380 мм.
  • Споряджена маса – 14 т.
  • Дизельний двигун – 1764 л, 250 л/з, 12 циліндрів.
  • Коробка перемикання передач – ручна (20 вперед, 4 назад).
  • Особливості

    Створений вантажівка мав багато відмінностей з попередниками. Відмінність полягала не тільки в зовнішньому вигляді - футуристичної для того часу кабіні і великій кількості коліс.
    "Татра 813" - технічні характеристики, особливості складання
    Унікальні технічні характеристики ховалися всередині моделі. При проектуванні використовувалося багато нововведень, ніколи раніше не застосовувалися на чеських вантажівках:
  • 4 незалежні гальмівні системи "Татри 813", що працюють окремо один від одного, дозволяли знизити час повної зупинки машини, що рухається до мінімуму.
  • аварійний, діючий на 2-й і 3-й міст;
  • ручний, блокуючий коробку швидкостей;
  • допоміжний, закриває дросельну заслінку і припиняє подачу палива;
  • пневматика, розповсюджується на всі мости і причіп.
  • Також була встановлена система зміни тиску в шинах, яка збільшила прохідність, і використовувалася система підйому провідних півосей, що робило можливим подальшу експлуатацію тягача при проколі коліс.
    Конструкція кабіни була побудована за принципом радянського вантажівки "ГАЗ-66К" випущеного за рік до «Восьминога». Відсутність капота стало причиною того, що більша частина двигуна перебувала в кабіні між кріслом водія і пасажира. Досвід, набутий інженерами-конструкторами заводу в процесі створення і подальшої модернізації "Татра 813", став відправною точкою для народження наступної сімейства «815». Автомобілі цієї серії, на відміну від попередника, призначалися тільки для мирних цілей. Переважно на їх шасі збиралися автокрани, цистерни та екскаватори. Незважаючи на конструктивну відмінність моделей, основні характеристики колісної бази, вважаються особливістю машин, зберігаються протягом десятиліть.