Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення

05.02.19, Різне
42
Вузол, який входить до складу поворотного кулака на УАЗ «Патріот», називається кульовою шворінь. Дана запчастина транспортного засобу бере на себе все навантаження, що надається на підвіску автомобіля. Крім того саме шворінь поглинає всі удари під час руху джипа по нерівних дорогах і бездоріжжю. В процесі експлуатації багато автолюбителі помічають, що дана деталь позашляховика швидко виходить з ладу навіть при дбайливої експлуатації і їзді тільки по рівному асфальту. У результаті виниклого дефекту в передній підвісці з'являються зазори і люфт коліс. Виправити дану ситуацію може капітальний ремонт поворотного кулака на УАЗ «Патріот».

Пристрій переднього моста на Уазі

Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
На автомобілях УАЗ «Патріот» вибрано комбінований передній міст типу «Спайсер» з розміром колії 16 метра і передаточним числом 4111 або 4625 в залежності від модифікації позашляховика. Абсолютно такий же пристрій ставлять на машинах Ульяновського автозаводу марки «Карго» та пікапах. Передній міст одночасно є провідним і керованим. Складається таке пристрій з пустотілої балки, всередині якої компактно розміщено два пристрої:

  • Диференціал.
  • Головна гіпоїдна передача.
  • Також на передній міст встановлені два поворотних кулака (правий і лівий), вони служать для зручності керування автомобілем.

    Ознаки несправності поворотного кулака

    Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
    Досить часто на автомобілі УАЗ «Патріот» виходить з ладу такий важливий елемент передньої підвіски, як поворотний кулак. З часом він піддається деформації, виходить з ладу кульова опора. Ремонт поворотного кулака на УАЗ «Патріот» необхідно провести, якщо:
  • Проводилася заміна сальника і вкладишів даного сайту.
  • Зносився кульовий шворінь.
  • Часто поворотний кулак виходить з ладу внаслідок неякісного підбору комплектуючих запчастин, встановлених при його ремонті. Наприклад:
  • діаметр опори більше вставляється в неї півсфери;
  • товщина сальника менше, ніж посадочне місце, призначене для його запресовування;
  • товщини вкладишів недостатньо для герметизації механізму, в результаті чого поворотний кулак потрапляє дорожня бруд і пил.
  • Профілактика і ремонт передньої підвіски

    Провести заміну поворотного кулака на УАЗ «Патріот» можна самостійно в теплому гаражі, обладнаному ямою або автомобільним підйомником. При цьому вартість запчастин буде залежати від того, які запасні деталі були придбані в автомагазині - оригінальні, зроблені на Ульяновському автозаводі, або більш бюджетні, зроблені в Китаї.

    Якщо у власника позашляховика є невеликий досвід в ремонті автомобілів і мінімальний набір інструментів, вивчивши керівництво по експлуатації автомобіля УАЗ «Патріот» він може самостійно відремонтувати поворотний кулак на своїй машині. Це дозволить йому не тільки заощадити велику суму грошей, але і зрозуміти, як влаштована конструкція передньої підвіски його позашляховика. Щоб утримувати свій автомобіль в робочому стані автовласникові необхідно регулярно проводити профілактичні заходи, які мають на увазі під собою зовнішній огляд втулок лівого і правого поворотних кулаків на УАЗ «Патріот», а також виявлення наявності люфту коліс на передній осі джипа.

    Правила безпеки і підготовка до ремонту

    Перед ремонтом передньої підвіски майстру необхідно знати всі особливості ремонту вітчизняного позашляховика, а також суворо дотримувати техніку безпеки під час проведення робіт. Перед розбиранням поворотного кулака на УАЗ «Патріот» запам'ятайте:
  • Не можна ставити транспортний засіб на передні колеса, якщо до маточини не приєднаний приводний вал. В іншому випадку можна пошкодити підшипники ступиці. Якщо машину необхідно переставити в інше місце на невелику відстань, то слід в обов'язковому порядку встановити вал в маточин, а потім зафіксувати його гайкою.
  • Перед тим як приступити до ремонту поворотного кулака на УАЗ «Патріот», слід підняти важіль ручного гальма в максимальне верхнє положення.
  • Після того як передня частина джипа піднята домкратом вгору таким чином, що її колеса не торкаються підлоги, кузов автомобіля необхідно зафіксувати за допомогою упорів. Після цього слід переконатися, що кріплення надійно встановлено, можливість переміщення і зрив автомобіля виключений.
  • У тому випадку, якщо на машині підвіска закріплена гайками фірми Nyloc, то їх необхідно замінити на знову куплені. Це необхідно зробити, оскільки дані метизи мають спеціальне покриття, що перешкоджає їх демонтажу. Після зняття гайки будуть вже не придатні до повторного використання.
  • Під задні колеса необхідно поставити упори, які перешкоджають безпідставному схилу транспортного засобу.
  • Залежно від моделі машини УАЗ «Патріот» і його модифікації кулака поворотного механізму може бути двох видів. У першого типу запчастини маточини суцільні, а в іншої – порожні. У останніх присутні невеликі отвори на корпусі.
  • Демонтаж коліс і гальмівного механізму

    Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
    Перед тим як приступити до безпосереднього ремонту поворотного кулака, механіку необхідно зняти колесо, а потім розібрати гальмівний механізм позашляховика. Щоб правильно відкрутити колесо з УАЗа, слід дотримуватися покрокової інструкції, яка розміщена в статті:
  • З колеса знімають декоративний ковпак, а потім витягають дужку у вигляді літери R. Після цього можна витягти голівку блокуючого пристрою.
  • На приводному валу потрібно відкрутити всі гайки, які нагвинчені на шпильки маточини. Після цього колесо легко знімається з автомобіля.
  • Якщо автомобіль оснащений системою, яка перешкоджає повного блокування коліс під час гальмування (АБС), то слід від'єднати контакт датчика. Він розташований на колесі.
  • Далі потрібно відкрутити гайки кріплення приводного валу і зняти даний механізм.
  • Потім необхідно зняти супорт гальма, який кріпиться безпосередньо до кулака поворотного механізму двома болтами. Їх необхідно викрутити, а потім від'єднати від гальмівного диска машини.
  • Наступним кроком під час розбирання передньої підвіски є зняття гальмівного диска, але перед цим його необхідно позначити крейдою або фарбою для того, щоб правильно його встановити під час складання після успішного ремонту поворотного кулака.
  • Щоб акуратно витягти з кулак передній осі автомобіля, необхідно скористатися спеціальним інструментом для стиснення і фіксації пружин підвіски спеціально призначеними для цієї операції тросиками.
  • Процес стиснення і фіксації пружин відбувається наступним чином:
  • Необхідно вставити тросик в отвір у верхній частині стійки стабілізатора.
  • Далі потрібно повернути кермо вбік таким чином, щоб майстру було зручно вставити інший тросик у другий отвір стійки.
  • Два вільних кінця тросів необхідно зачепити за нижній край чашки.
  • Верхні кінці тросів потрібно надійно зафіксувати шляхом вкручування в отвори болтів розміром М6.
  • Як розібрати кулака поворотного механізму?

    Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
    Після того як поворотний кулак з'явився в зоні видимості, потрібно демонтувати стабілізатор поперечної стійкості. Він закріплений всього одним болтом до важеля підвіски. Далі потрібно зняти рульову тягу, яка встановлена безпосередньо на кулак однієї гайкою невеликого розміру. Після відкручування даного металовироби необхідно акуратно витягнути кульовий шарнір, використовуючи при цьому спеціальний інструмент, службовець для вилучення шарнірів з поворотних кулаків.
    Далі необхідно демонтувати цапфу шарніра, для чого слюсареві потрібно відкрутити гайку шарніра, яка кріпить запчастину до важеля. Після того як цапфа вилучена, необхідно відкрутити кріплення на стійці поворотного кулака. Варто пам'ятати, що всі зняті метизи вже непридатні для подальшого використання, необхідно замінити їх в процесі подальшої збірки підвіски автомобіля. Далі необхідно вставити важіль в паз на кулаці. Потім можна спокійно від'єднувати кулак від стійки, використовуючи спеціальний знімач. Для успішного вилучення деталі досить провернути її на 90 градусів і потягнути на себе. Після зняття поворотного кулака на УАЗ «Патріот» потрібно від'єднати його від вала. Після цього вал необхідно прикріпити до рами джипа дротом.

    Збірка кулака після ремонту

    Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
    Після того як поворотний кулак автомобіля УАЗ «Патріот» полагоджений, його необхідно встановити в зворотній послідовності. Всі метизи краще замінити, оскільки на них в процесі експлуатації і демонтажу можуть утворитися приховані пошкодження, які обов'язково проявляться при подальшому їх використанні. Всі тертьові деталі, різьблення і підшипники необхідно змастити призначеними для цього хімічними складами (мастила та масла).

    Пристрій поворотного кулака на автомобілі з АБС

    Пристрій поворотного кулака на УАЗ «Патріот» з системою АБС складається з декількох деталей:
  • маточина;
  • гальмівний диск;
  • прокладки;
  • цапфа;
  • щиток для захисту датчика АБС від сильного нагрівання під час гальмування;
  • муфта для відключення гальмівної системи;
  • підшипник, запресованих в маточину;
  • шарнір;
  • болти для кріплення колеса;
  • цапфа;
  • корпус кулака;
  • шворінь;
  • опора шворня;
  • ущільнювальні кільця;
  • кронштейн для кріплення джгута системи АБС;
  • вкладиш шкворня;
  • кульова опора;
  • шайби;
  • гайки;
  • замкова і стопорная шайба;
  • обойма сальника;
  • імпульсний диск;
  • накладки;
  • манжета.
  • Пристрій поворотного кулака на автомобілі без АБС

    Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
    Схема поворотного кулака на УАЗ «Патріот» в зборі з маточиною без системи АБС складається з:
  • маточина;
  • гальмівний диск;
  • прокладки;
  • цапфа;
  • муфта для відключення гальмівної системи;
  • підшипник, запресованих в маточину;
  • шарнір;
  • болти для кріплення колеса;
  • корпус кулака;
  • шворінь;
  • опора шворня;
  • ущільнювальні кільця;
  • вкладиш шкворня;
  • кульова опора;
  • шайби;
  • гайки;
  • замкова і стопорная шайба;
  • обойма сальника;
  • імпульсний диск;
  • накладки;
  • манжета.
  • Обслуговування поворотного кулака в процесі експлуатації

    Кулак поворотний "УАЗ Патріот": пристрій, характеристики і призначення
    В процесі експлуатації автомобіля УАЗ «Патріот» необхідно періодично проводити регулювання затягування кульових шворнів поворотного кулака. При сильному зносі вкладишів і шворнів утворюється великий зазор, який легко можна усунути методом протягання втулки для затиску механізму. Таку операцію автомеханіки проводять наступним чином:
  • для початку слід відвернути гайку і зняти прокладку;
  • використовуючи спеціальний інструмент, слід затягнути затискну втулку до тих пір, поки не зникне зазор, видимий неозброєним оком; якщо зробити це не вдається, потрібно злегка вдарити по різьбової частини шкворня молотком з міді;
  • потім слід провернути втулку на 15-20 градусів за годинниковою стрілкою, використовуючи ключ;
  • далі необхідно встановити прокладку і затягнути гайку динамометричним ключем; крутний момент при виконанні даної операції не повинен перевищувати 100 Нм.
  • Якщо після проведення даних маніпуляцій зазор не зник, то доведеться встановити новий поворотний кулак на УАЗ «Патріот» замість тої, що вийшла з ладу запчастини.