Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт

12.02.19, Різне
129
Часто буває, що двигун автомобіля працює з перебоями, незважаючи на те, що бортовий комп'ютер не видає помилок. Тиск подачі палива в нормі, датчики цілі, а холості оберти скачуть від 550 до 1100. Якщо на "Пріорі" виникла така проблема, то причина може ховатися в несправності дросельної заслінки.

Для чого потрібен цей вузол

Дросельна заслінка "Пріори" є елементом паливної системи для ДВС з уприскуванням палива. Вона виконує функцію клапана, що подає повітря з повітряного фільтра у впускний колектор. Коли заслінка знаходиться у відкритому положенні, повітря подається в повному обсязі, і тиск в колекторі і в атмосфері стає однаковим. Якщо вона закрита, то створюється розрядження. На "Пріорі" дросельна заслінка управляється двома способами – електричним і механічним.

Механічний привід

Перші моделі йшли з тросовим приводом. При натисканні на педаль газу зусилля передавалося механічно.
Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт
Корпус дросельної заслінки "Пріори" об'єднує в собі додатково датчик положення цього елемента впускної системи і регулятор холостого ходу, який встановлює частоту обертання коленвала при закритій заслінці, а також у момент запуску двигуна і під час підключення додаткового електричного обладнання: фар, кондиціонера, електромотора отопітеля салону. Працює він від електроприводу. Який подає повітря через клапан, минаючи заслінку.

Крім цього, корпус є частиною системи охолодження і вентиляції картера. Дросельна заслінка "Пріори" 16 клапанів відрізняється від заслінки авто з 8 клапанами додатковим отвором на периметрі корпусу з боку впускного колектора.

Електричний привід

З 2011 року автомобілі виробництва "ВАЗ" стали комплектуватися електронної педаллю газу, що призвело до зміни конструкції дросельної заслінки "Пріори".
Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт
Тепер механізм приводиться в дію за допомогою електродвигуна, приєднаного через редуктор. Регулятор холостого ходу усунутий за непотрібністю. Управління привода здійснюється через бортовий комп'ютер, який, спираючись на свідчення датчика положення заслінки, найкращим чином регулює паливну суміш. Величина відкриття стала залежати не тільки від акселератора, але і від педалі зчеплення і гальма. В початкове положення заслінка приходить за допомогою поворотного механізму, що складається з пружини. Електронний привід дозволяє підтримувати постійну частоту обертання двигуна при русі з різним навантаженням навіть без участі водія.

Місцезнаходження вузла

Відкривши капот "Пріори", побачити дросельний вузол не вийде. Він знаходиться під пластиковим кожухом, який закриває зверху двигун. Крім естетичного навантаження, він несе в собі функцію захисту від нагрітої клапанної кришки.

Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт
Після зняття кожуха погляду постане система подачі повітря. Вона являє собою великий гумовий патрубок, з'єднаний з одного боку з коробом повітряного фільтра, а з іншого – з впускним колектором. Між ними встановлено вузол дросельної заслінки "Пріори". Він виглядає як дюралевая вставка з чорним пластиковим баранчиком у вигляді сектора, до якого підведено трос управління (у разі механічного приводу).

Періодичність обслуговування

Практика показує, що дросель потребу в чищенні з періодичністю 40-60 тис. км пробігу. Час, коли настає така необхідність, можна визначити за такими ознаками:
  • Нестабільні обертів.
  • Довгий повернення до холостих оборотах при відпусканні педалі акселератора.
  • Утруднений запуск двигуна після тривалого простою. Навіть в теплу погоду.
  • У відпрацьованих газах присутній запах бензину, що говорить про те, що суміш перезбагачена.
  • Завод-виробник рекомендує проводити чистку через кожні 50 тис. км. Власники автомобіля "Пріора" на тематичних форумах називають різні цифри. Деякі не вдаються до цієї процедури на всьому протязі використання машини. Багато чого залежить від умов експлуатації: регіон, своєчасність заміни повітряного фільтра.

    Як самостійно почистити дросельний вузол

    Очищення заслінки - одна з процедур, які легко виконати самостійно. Час займає не більше години.
    Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт
    Роботи проводяться на остившем двигуні. Перед початком потрібно приготувати гайкові ключі, хрестову і плоску викрутку і засіб для чищення карбюраторів. Щоб почистити дросельну заслінку "Лади-Пріори", потрібно виконати наступне:
  • Поставити автомобіль на гальмо.
  • Відключити мінусову клему акумулятора.
  • Зняти пластиковий захисний кожух з двигуна. Для цього слід відкрутити кришку заливної масляної горловини. Вийняти 4 гумові заглушки по периметру кожуха. Потім відстебнути викруткою клапан адсорбера і прибрати проводу в бік. Після зняття кожуха кришку масляного горловини потрібно встановити на місце, щоб бруд не потрапив у двигун.
  • Від'єднати роз'єм датчика дросельної заслінки "Пріори" і регулятора холостого ходу.
  • Від'єднати шланги системи охолодження, які підігрівають заслінку в процесі роботи двигуна. Перед тим як послабити хомути, потрібно частково злити охолоджуючу рідину. Не повністю, а тільки нижче рівня дросельного вузла. Для цього потрібно відкрити пробку розширювального бака і, підставивши під радіатор плоску ємність, відкрутити пробку радіатора.
  • Від'єднати патрубки системи вентиляції картера.
  • Послабити хомут і зняти повітряний патрубок.
    Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт
    Отвір потрібно відразу закрити ганчіркою. Інакше все, що потрапить всередину, відразу засмокче в двигун в момент запуску.
  • Відкрутити два болта кріплення дросельного вузла до впускного колектора.
  • Від'єднати трос газової педалі. Для цього потрібно викруткою відчепити дужку, фіксуючу металевий кінчик троса.
  • Перед очищенням деталі потрібно додатково зняти з корпусу датчики. Це слід робити тільки для вузла з механічним приводом. Що стосується заслінки з електронним газом, то на її корпусі закріплений блок управління, який знімати не потрібно. Більше того, під час промивки очищувач карбюратора треба стежити, щоб засіб не потрапило на блок управління.
    Дросельна заслінка на "Пріорі": де знаходиться, призначення, можливі проблеми і ремонт

    Важливе доповнення

    Під час очищення внутрішньої порожнини положення дросельної заслінки "Пріори" з електронним газом змінювати не рекомендується, оскільки можна пошкодити шестерні приводу. Механічну заслінку, навпаки, можна обертати за привід, повністю розкриваючи доступ всередину. Також можна від'єднати заслінку від осі обертання. Вона закріплена двома болтами. Однак потрібно знати, з яким зусиллям закручувати назад. Якщо після складання відбудеться самоотворачивание, то болтики потраплять в камери згоряння двигуна. Щоб цього не відбулося, після закінчення роботи потрібно проїхати 500 км, знову розібрати вузол і підтягнути кріплення заслінки. Після складання не забути долити охолоджуючу рідину до робочого рівня.