Як підключити ксенон своїми руками: інструкції. Який ксенон краще
Рідкісний автомобіль з конвеєра обладнаний освітленням, яке б повністю задовольняла власника машини. Галогенові лампи потужністю 50-100 Вт не дозволяють відчувати себе комфортно за кермом в темний час доби. Якщо додати сюди мокрий асфальт, що поглинає світло, то стає зрозуміло, що водієві не залишається нічого іншого, крім як підключити ксенон.
Що ж змушує змінювати світловий потік? Розробники розмістили всередині скляної колби додатковий відбивач, який під управлінням магніту змінює своє положення. Таким чином промінь світла змінює свій напрямок, і лампи ксенону ближнього світла починають світити дальнім.
Маркування фар. Оптика повинні бути оснащена автоматичним коректором, що дозволяє змінювати кут освітлення в залежності від завантаженості автомобіля. Фари повинні мати омивачі. Якщо який-небудь пункт не дотримано, то установка заборонена. Щоб отримати дозвіл, потрібно звернутися в ДАІ, пройти експертизу, яка видає висновок про можливість установки, після чого в паспорті транспортного засобу ставиться відмітка про переобладнання. позбавленням водійських прав на термін від 6 місяців до року; вилученням невідповідного освітлювального обладнання. Міра покарання визначається судом.
Цоколі серії HB відрізняються від H більш вузькою специфікою установки. Їх монтують у протитуманні фари і фари дальнього світла. 3500 K має самий теплий відтінок (близький до жовтого), добре підходить для установки в протитуманні фари. 4300 K світить біло-жовтим кольором, який найбільш затребуваний, оскільки створює враження самого яскравого. Автовиробники встановлюють на конвеєрі лампи саме цього відтінку. 5000 K - нейтральний білий відтінок. 6000 K - білий з холодним голубуватим відтінком. Від 7000 До і вище - більш темні тони синього спектру. Видимість дороги погіршується, особливо на мокрому асфальті. Виробники ксенонових ламп мають різні стандарти колірної палітри. Однакова маркування може мати різний колір. Яка лампа краще, вирішувати вам. Перед покупкою конкретної моделі слід ознайомитися з колірним відтінком за фактом. Розплавлення електродів, які створюють електричну дугу. Розряд переходить в іншу частину колби, відповідно змінюється відтінок світіння. Зменшується прозорість лінзи або зовнішнього скла фари. Сучасна автомобільна оптика має пластикові скла, розплавлення яких може призвести до зміни відтінку. Крім того, можлива розгерметизація корпусу. У цьому випадку пил і бруд може перешкоджати проходженню променя світла. Вихід з ладу блоку розпалу. Якщо з часом одна з ламп виходить з ладу, то змінюються обидві. Нова лампа завжди буде відрізнятися за відтінку від старої.
Відкрити капот і від'єднати акумулятор. Визначити місця, де будуть встановлені блоки розпалу. Проводи, що з'єднують лампи і блок, довжиною не більше 50 см, тому оптимальним місцем установки будуть лонжерони або бризковики в безпосередній близькості до фарам. Зняти з фар пластикові або гумові заглушки, під якими знаходяться лампи ближнього світла. Зняти електричний роз'єм з цоколя, відстебнути фіксатор, вийняти галогенову лампу. Зробити отвір в заглушці фари. Це потрібно для того, щоб можна було провести через неї дроти від лампи до блоку розпалу. Якщо кришка пластикова, то її можна просвердлити по центру, якщо гумова, то прорізати вхід канцелярським ножем. Отвір повинен відповідати діаметру пучка проводів, які будуть проходити через нього. Більше робити не варто, так як через щілини буде проникати волога, що призведе до запітніння фари. Вийняти ксенонові лампи з транспортувального футляра. Робити це потрібно акуратно, не торкаючись скляної колби, оскільки жирові сліди приведуть до перегріву лампи. Якщо трапилося зачепити поверхню, то потрібно після цього протерти скло спиртовим розчином, потім вставити лампи на штатне місце. З'єднати дроти, що подають напругу на лампу, з проводами, що йдуть на блок розпалу. Це здійснюється за допомогою роз'ємів. Лідер у виробництві ксенону Sho-Me використовує колодки марки KET-02 і AMT. Крім підключених, є ще роз'єм, який подає живлення на блок розпалу. Він під'єднується до проводів, які підключалися до штатної лампі. З'єднання виконується згідно кольорами: червоний - плюсовою, чорний - маса. Щоб не виникало плутанини, в корпусі блоку розпалу, куди вставляється роз'єм, є відповідні позначки. Заключним етапом потрібно одягнути кришки, що закривають лампи, на штатні місця і надійно закріпити за допомогою саморізів блоки розпалу.
Поставити автомобіль перед вертикальною стіною на відстані 1 м. Включити ближнє світло і відзначити крейдою найбільш яскраві ділянки світлового плями. Коли автомобіль знаходиться біля стіни, мітки будуть розташовуватися приблизно на рівні фар. Від'їхати заднім ходом на відстань 5-8 метрів. Також, не вимикаючи фар, порівняти, де знаходиться пучок світла щодо міток. На правильно відрегульованих фарах, він не повинен перевищувати раніше зазначену висоту. Якщо він вищий, то за допомогою регулювальних гвинтів опустити відбивач фари. Якщо пучок світла йде в бік зустрічного руху, то відбивач треба повернути вліво до тих пір, поки світ не починає захоплювати край правого узбіччя. Регулювати фари важливо саме гвинтами, а не коректором, який до початку регулювань потрібно підняти у верхнє положення, щоб кут світла не перевищував значення, отримане при регулюванні.
Ксенон та біксенон: у чому відмінність
Ксенонові лампи світять набагато яскравіше, ніж звичайні галогенні. Пояснюється це різним принципом виникнення світлового потоку. У простих лампах встановлені ніхромові нитки. Розжарюючись, вони починають світитися в середовищі інертного газу. У ксенон свічення відбувається за рахунок проходження через газ високовольтного електричного розряду, відмінною характеристикою якої є стабільність. Галогеновим лампам крім струму 12 В від акумулятора нічого для роботи не потрібно. Ксенону потрібен блок розпалу, створює високовольтний імпульс. За рахунок стабільності газового розряду термін служби перевищує ліміт роботи звичайних лампочок. Однак у такої стабільності є зворотна сторона: ксенон неможливо змусити світити яскравіше або знизити рівень світлового потоку. Це накладає обмеження на використання газорозрядних ламп у фарах, в яких один блок служить для створення ближнього і дальнього світла. Для таких освітлювальних приладів використовується біксенон. Принцип дії у нього той же самий - світіння високовольтного розряду в газовому середовищі.Що ж змушує змінювати світловий потік? Розробники розмістили всередині скляної колби додатковий відбивач, який під управлінням магніту змінює своє положення. Таким чином промінь світла змінює свій напрямок, і лампи ксенону ближнього світла починають світити дальнім.
Що краще?
Якщо задатися питанням: що краще ксенон або біксенон, то таке міркування буде некоректно. Встановлювати ксенон в блок-фару, де одна лампа одночасно працює на включення ближнього і дальнього світла, немає сенсу, тому що далекий включатися не буде в цьому випадку. Тут потрібен тільки біксенон. У фару, корпус якої розділений на оптику ближнього і дальнього світла, потрібно ставити ксенон.Що говорить закон про газорозрядних лампах
Газорозрядні лампи дають багато переваг на дорозі. Тому заміна фар на ксенонові так приваблива. А що каже закон з приводу зміни світлового обладнання автомобіля? Існують нормативні документи (ГОСТ Р 4199-99 ЄЕК ООН № 99), що регламентують використання газорозрядних ламп. У них стверджується, що подібні пристрої допустимо застосовувати у фарах, спочатку для цього пристосованих. Такі освітлювальні прилади мають у своїй маркуванні літеру D. У всіх інших випадках установка ксенону заборонена. Більш того, самі лампи повинні мати сертифікацію, яка допускає їх використання на території РФ. Підводячи підсумок, потрібно перерахувати всі пункти, що дозволяють легальну установку:Покарання за незаконне використання ксенону
Що загрожує власнику автотранспорту в разі незаконного встановлення ксенону? На це питання відповідає частина 3 статті 12.5 Кодексу про адміністративні правопорушення. Використання транспорту з невідповідної встановленим вимогам оптикою карається:Відмінність цоколя ламп
Існує декілька критеріїв, за якими класифікуються автомобільні лампи. Тому перед тим як підключити ксенон, потрібно визначитися з типом цоколя, який буває трьох варіантів: D, H, HB. Лампи типу H мають розмірність від H1 до H13 і колірну гаму, що охоплює весь колірний спектр від 3500 K до 6000 K. Лампи цього типу встановлюються як для ближнього так і для дальнього світла з можливістю перемикання на ближнє, а також для протитуманних фар. Маркування D говорить про те, що ксенонова лампа з вбудованим блоком розпалу. Це спрощує їх установку - не потрібно шукати місце в підкапотному просторі для блоку. За кольором вони йдуть від 4300 K до 6000 K, що залежить від виробника. Наприклад, південнокорейський Sho-Me випускає лампи більш теплої колірної палітри, ніж американські або європейські виробники.Цоколі серії HB відрізняються від H більш вузькою специфікою установки. Їх монтують у протитуманні фари і фари дальнього світла.
Колірна палітра
Вона підрозділяється по теплоті відтінків, температура яких виражається в кельвінах:Зміна тони
З часом відтінок ксенонових ламп в різних фарах може відрізнятися. Це відбувається з наступних причин:Як підключити ксенон своїми руками
Процедура по установці не займає багато часу. Виробники ксенонових комплектів подбали, щоб підключення відбувалося з допомогою стандартних роз'ємів. До того як підключити ксенон, слід визначити тип цоколя фари автомобіля. Щоб поставити світлове обладнання потрібно:Як налаштувати фари після установки ксенону
Більш яскраве освітлення накладає відповідальність перед іншими учасниками дорожнього руху. Водіям, які зважилися підключити ксенон, як можна швидше треба відрегулювати напрямок фар. Зробити це можна нескладним способом:Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного