Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться

01.03.19, Різне
353
Контроль над роботою двигуна автомобіля ВАЗ-2170 "Пріора" здійснюється за допомогою електронного блоку управління (ЕБУ). Також він відслідковує виконання норм екологічної безпеки "Євро 3", "Євро-4" і реалізує зворотний зв'язок за допомогою діагностичного роз'єму OBD-II.

Які дані надходять в контролер

ЕБУ "Пріори" працює в режимі безперервного зчитування інформації з датчиків. На основі цих відомостей комп'ютером приймаються рішення про зміну режимів роботи систем двигуна. Види даних, що надходять в контролер, наступні:
  • електрична напруга в мережі автомобіля;
  • наявність детонації в камерах згоряння;
  • швидкість автомобіля;
  • температура системи охолодження;
  • кількість кисню в вихлопних газах;
  • витрата повітря;
  • температура повітря, що надходить у впускний колектор;
  • положення розподільного і колінчастого валів;
  • положення дроселя.
  • ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться

    Чим управляє контролер

    Після обробки інформації ЕБУ "Лади-Пріори" вносить коригування роботу наступних механізмів:
  • системи запалювання;
  • системи охолодження - управляє роботою вентилятора;
  • паливної системи (робота форсунок і паливного насоса);
  • системи управління кліматом салону (режими роботи кондиціонера);
  • системи уловлювання парів у вихлопних газах;
  • Управління відбувається шляхом замикання вихідних ланцюгів через вихідні транзистори.

    Різновиди пам'яті ЕБУ

    Для того щоб виконувати свої функції, контролеру доводиться оперувати з безліччю даних. Деякі з них постійно знаходяться в роботі, інші завантажуються періодично. Тому пам'ять поділена на три різновиди:
  • ППЗП - програмоване постійне запам'ятовуючий пристрій. В ньому знаходиться так звана прошивка - програма, що управляє параметрами роботи двигуна, такими як момент упорскування палива, управління випередженням кута запалювання, холостим ходом, а також калібрувальні дані. Цей вид пам'яті зберігається при відсутньому харчуванні. Зміна даних проводиться за допомогою перепрограмування.
  • ОЗП - оперативний запам'ятовувальний пристрій. Виконує ту ж функцію, що і оперативна пам'ять звичайного комп'ютера - тимчасове зберігання інформації протягом однієї робочої сесії. У цю пам'ять надходять дані датчиків, в ній зберігаються діагностичні коди, а також проміжна інформація діяльності мікропроцесора. Для її роботи потрібна наявність електричного струму.
    ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться
  • ЭРПЗУ - електрично програмована запам'ятовуючий пристрій. Цей тип пам'яті є частиною штатної протиугінної системи. Блок управління іммобілайзером під час запуску двигуна передає коди в ЕБУ "Пріори", де знаходяться коди-паролі, що дозволяють або забороняють старт. Крім цього, ЭРПЗУ фіксує відхилення в роботі двигуна. Ця пам'ять не залежить від подачі електрики і зберігає інформацію в контролері постійно.
  • Системи самостійної діагностики

    Як будь-який комп'ютер, ЕБУ "Пріори" має зворотній зв'язок з користувачем.

    ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться
    Водій дізнається про неполадки за допомогою сигнальних кодів, які можна побачити двома способами: за допомогою додаткового бортового комп'ютера, підключеного до діагностичного роз'єму, і на панелі приладів після вчинення нехитрих маніпуляцій. Для самостійної діагностики можна встановлювати наступні пристрої:
  • Штат X 1 P Пріора. Невеликий прилад, що вставляється на місце стандартної кнопки. Має дисплей LED з 3 знаками. Крім функції діагностики за 30 параметрами, дозволяє прогрівати свічки в холодний період, самостійно регулювати температуру включення вентилятора системи охолодження, скидати помилки двигуна.
  • Пріора Штат Matrix. Більш серйозний бортовий комп'ютер. Ставиться на місце штатних годин і має графічний дисплей 128 х 32 пікселя.
    ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться
    Крім функцій, перелічених у попереднього комп'ютера, пристрій може працювати з газобалонним обладнанням, зчитуючи витрата газу. Функція "Форсаж" дозволяє не тільки скидати помилки двигуна, але і відкочувати контролер до заводського стану, тим самим його реанімуючи. Після задіяння цієї опції, увімкнеться режим ЕБУ "Пріори", який був встановлений на заводі. Також цей БК має можливість оновлення програмного забезпечення.
  • Multitronics C-900. Універсальний бортовий комп'ютер. Може встановлюватися в різні місця. Володіє величезними можливостями як в діагностиці, так і регулюваннях. Підходить до великого переліку автомобілів. Має РК-дисплей 480 х 800 пікселів і можливість зміни налаштувань безпосередньо з домашнього ПК.
  • Як виконати діагностику за допомогою штатного бортового комп'ютера

    При відсутності додаткових засобів діагностики помилки, які зчитує ЕБУ "Пріори", можна вивести на панель приладів штатним способом. Для цього потрібно:
  • Утримуючи кнопку скидання пробігу, включити запалювання. Після натискання протягом 4 секунд панель приладів приходить в рух (загоряються всі індикатори, стрілки приладів кілька разів повертаються навколо осі, РК-табло включає всі регістри). Це говорить про те, що включився режим самодіагностики.
  • На правому підрульовий перемикач кнопкою Reset вибирається положення показу версії прошивки, коду помилок, скидання помилок.
  • Якщо потрібно позбавитися від помилки двигуна, в режимі скидання слід натиснути Reset, і утримувати кнопку в такому положенні протягом 3 секунд.

    Коди помилок

    В режимі помилок комп'ютер може видавати наступні коди:
  • 2 - занадто висока напруга в мережі;
  • 3 - несправність датчика рівня палива;
  • 4 - несправність датчика температури ОЖ;
  • 5 - помилка датчика зовнішньої температури;
  • 6 - занадто висока температура двигуна;
  • 7 - низький тиск у системі змащення;
  • 8 - несправність гальмівної системи;
  • 9 - низька напруга акумуляторної батареї.
  • Після усунення несправностей потрібно зробити скидання помилки. Якщо протягом 20 секунд не робити ніяких дій, то бортовий комп'ютер переходить у звичайний режим роботи.

    Як замінити ЕБУ "Пріори"

    Причин для заміни контролера може бути безліч: бажання встановити іншу модель, яка може працювати з більш ефективними прошивками, вихід з ладу, некоректна робота.
    ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться
    Дізнатися, яке ЕБУ на "Пріорі", можна методом діагностики, або за ідентифікатором прошивки, який можна звірити на спеціальному сайті. На автомобілях встановлюються контролери Bosch М 10 та Січень-7». Для того щоб поміняти ЕБУ, потрібно зробити наступне:
  • Відключити бортову систему від акумуляторної батареї. Для цього досить зняти мінусову клему.
  • Демонтувати пластикове облицювання тунелю з правого боку.
  • Зрушити до упору скобу, фіксуючу роз'єм з пучком проводів.
  • Вийняти колодку із проводами.
  • Відвернути 2 гайки в місці, де ЕБУ "Пріори" кріпиться до кронштейна.
  • Піднявши контролер вгору, вийняти його через праву сторону.
  • ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться
    Як видно з опису, процедура дуже проста і не займає більше 5-10 хвилин. Установка відбувається в зворотному порядку.