ЕБУ "Пріори": характеристики, фото, де знаходиться
Контроль над роботою двигуна автомобіля ВАЗ-2170 "Пріора" здійснюється за допомогою електронного блоку управління (ЕБУ). Також він відслідковує виконання норм екологічної безпеки "Євро 3", "Євро-4" і реалізує зворотний зв'язок за допомогою діагностичного роз'єму OBD-II. електрична напруга в мережі автомобіля; наявність детонації в камерах згоряння; швидкість автомобіля; температура системи охолодження; кількість кисню в вихлопних газах; витрата повітря; температура повітря, що надходить у впускний колектор; положення розподільного і колінчастого валів; положення дроселя. системи запалювання; системи охолодження - управляє роботою вентилятора; паливної системи (робота форсунок і паливного насоса); системи управління кліматом салону (режими роботи кондиціонера); системи уловлювання парів у вихлопних газах; Управління відбувається шляхом замикання вихідних ланцюгів через вихідні транзистори.
ППЗП - програмоване постійне запам'ятовуючий пристрій. В ньому знаходиться так звана прошивка - програма, що управляє параметрами роботи двигуна, такими як момент упорскування палива, управління випередженням кута запалювання, холостим ходом, а також калібрувальні дані. Цей вид пам'яті зберігається при відсутньому харчуванні. Зміна даних проводиться за допомогою перепрограмування. ОЗП - оперативний запам'ятовувальний пристрій. Виконує ту ж функцію, що і оперативна пам'ять звичайного комп'ютера - тимчасове зберігання інформації протягом однієї робочої сесії. У цю пам'ять надходять дані датчиків, в ній зберігаються діагностичні коди, а також проміжна інформація діяльності мікропроцесора. Для її роботи потрібна наявність електричного струму. ЭРПЗУ - електрично програмована запам'ятовуючий пристрій. Цей тип пам'яті є частиною штатної протиугінної системи. Блок управління іммобілайзером під час запуску двигуна передає коди в ЕБУ "Пріори", де знаходяться коди-паролі, що дозволяють або забороняють старт. Крім цього, ЭРПЗУ фіксує відхилення в роботі двигуна. Ця пам'ять не залежить від подачі електрики і зберігає інформацію в контролері постійно.
Водій дізнається про неполадки за допомогою сигнальних кодів, які можна побачити двома способами: за допомогою додаткового бортового комп'ютера, підключеного до діагностичного роз'єму, і на панелі приладів після вчинення нехитрих маніпуляцій. Для самостійної діагностики можна встановлювати наступні пристрої: Штат X 1 P Пріора. Невеликий прилад, що вставляється на місце стандартної кнопки. Має дисплей LED з 3 знаками. Крім функції діагностики за 30 параметрами, дозволяє прогрівати свічки в холодний період, самостійно регулювати температуру включення вентилятора системи охолодження, скидати помилки двигуна. Пріора Штат Matrix. Більш серйозний бортовий комп'ютер. Ставиться на місце штатних годин і має графічний дисплей 128 х 32 пікселя. Крім функцій, перелічених у попереднього комп'ютера, пристрій може працювати з газобалонним обладнанням, зчитуючи витрата газу. Функція "Форсаж" дозволяє не тільки скидати помилки двигуна, але і відкочувати контролер до заводського стану, тим самим його реанімуючи. Після задіяння цієї опції, увімкнеться режим ЕБУ "Пріори", який був встановлений на заводі. Також цей БК має можливість оновлення програмного забезпечення. Multitronics C-900. Універсальний бортовий комп'ютер. Може встановлюватися в різні місця. Володіє величезними можливостями як в діагностиці, так і регулюваннях. Підходить до великого переліку автомобілів. Має РК-дисплей 480 х 800 пікселів і можливість зміни налаштувань безпосередньо з домашнього ПК.
Утримуючи кнопку скидання пробігу, включити запалювання. Після натискання протягом 4 секунд панель приладів приходить в рух (загоряються всі індикатори, стрілки приладів кілька разів повертаються навколо осі, РК-табло включає всі регістри). Це говорить про те, що включився режим самодіагностики. На правому підрульовий перемикач кнопкою Reset вибирається положення показу версії прошивки, коду помилок, скидання помилок. Якщо потрібно позбавитися від помилки двигуна, в режимі скидання слід натиснути Reset, і утримувати кнопку в такому положенні протягом 3 секунд. 2 - занадто висока напруга в мережі; 3 - несправність датчика рівня палива; 4 - несправність датчика температури ОЖ; 5 - помилка датчика зовнішньої температури; 6 - занадто висока температура двигуна; 7 - низький тиск у системі змащення; 8 - несправність гальмівної системи; 9 - низька напруга акумуляторної батареї. Після усунення несправностей потрібно зробити скидання помилки. Якщо протягом 20 секунд не робити ніяких дій, то бортовий комп'ютер переходить у звичайний режим роботи. Відключити бортову систему від акумуляторної батареї. Для цього досить зняти мінусову клему. Демонтувати пластикове облицювання тунелю з правого боку. Зрушити до упору скобу, фіксуючу роз'єм з пучком проводів. Вийняти колодку із проводами. Відвернути 2 гайки в місці, де ЕБУ "Пріори" кріпиться до кронштейна. Піднявши контролер вгору, вийняти його через праву сторону. Як видно з опису, процедура дуже проста і не займає більше 5-10 хвилин. Установка відбувається в зворотному порядку.
Які дані надходять в контролер
ЕБУ "Пріори" працює в режимі безперервного зчитування інформації з датчиків. На основі цих відомостей комп'ютером приймаються рішення про зміну режимів роботи систем двигуна. Види даних, що надходять в контролер, наступні:Чим управляє контролер
Після обробки інформації ЕБУ "Лади-Пріори" вносить коригування роботу наступних механізмів:Різновиди пам'яті ЕБУ
Для того щоб виконувати свої функції, контролеру доводиться оперувати з безліччю даних. Деякі з них постійно знаходяться в роботі, інші завантажуються періодично. Тому пам'ять поділена на три різновиди:Системи самостійної діагностики
Як будь-який комп'ютер, ЕБУ "Пріори" має зворотній зв'язок з користувачем.Водій дізнається про неполадки за допомогою сигнальних кодів, які можна побачити двома способами: за допомогою додаткового бортового комп'ютера, підключеного до діагностичного роз'єму, і на панелі приладів після вчинення нехитрих маніпуляцій. Для самостійної діагностики можна встановлювати наступні пристрої:
Як виконати діагностику за допомогою штатного бортового комп'ютера
При відсутності додаткових засобів діагностики помилки, які зчитує ЕБУ "Пріори", можна вивести на панель приладів штатним способом. Для цього потрібно:Коди помилок
В режимі помилок комп'ютер може видавати наступні коди:Як замінити ЕБУ "Пріори"
Причин для заміни контролера може бути безліч: бажання встановити іншу модель, яка може працювати з більш ефективними прошивками, вихід з ладу, некоректна робота. Дізнатися, яке ЕБУ на "Пріорі", можна методом діагностики, або за ідентифікатором прошивки, який можна звірити на спеціальному сайті. На автомобілях встановлюються контролери Bosch М 10 та Січень-7». Для того щоб поміняти ЕБУ, потрібно зробити наступне:Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного