Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Dodge Viper - лікувальний отрута гадюки

04.02.15, Шевроле
424
Коли про популярному співакові починають забувати, йому необхідний новий хіт, щоб знову викликати інтерес публіки. Так і великої компанії, откатывающейся все далі і далі від лідируючих позицій, необхідний якийсь успішний продукт, який змусить споживача і пресу знову шанобливо заговорити про себе. Саме таким продуктом для корпорації «Крайслер» став автомобіль Dodge Viper (гадюка в перекладі з англійської - гадюка).

В кінці 80-х здоров'я корпорації залишало бажати кращого. Автомобільна преса в один голос стверджувала, що більшість моделей технологічно застаріле. Журналісти навіть придумали термін «вчорашня технологія» і були впевнені, що «Крайслер» не зможе конкурувати ні з «Фордом» і «Дженерал моторс», ні з японськими фірмами. Компанію гучно називали найслабшою з «великої трійки» американських автовиробників і пророкували швидке вимирання.

Роберт Лутц, голова ради директорів компанії, у пошуках виходу з назрівання кризи проаналізував найбільш успішні моделі минулих років. Його увагу привернула «Кобра», фордівська гоночна модель 50-х років, що згодом часто копіювалася. Втім, копії були слабкіше оригіналу. Але Лутц вирішив спробувати. «Крайслер» в недалекому майбутньому планував випустити новий великий вантажівка - пікап з потужним 10-циліндровим двигуном (в 1994 р. пікап Ram вельми успішно вийшов на ринок). А що якщо помістити його шасі і двигун корпус двомісного спортивного автомобіля?

Задумано - зроблено. Прототип майбутнього «автохита» був показаний на виставці в Детройті в 1989 р. 10-циліндровий двигун був зроблений так: 6 циліндрів від одного 8-циліндрового двигуна були приварені до 4 циліндрів від іншої 8-циліндрового! І він навіть працював, хоч і недосконало, але ж багато і не потрібно - просто зрушити прототип з місця. Постало питання про назву, і вирішено було спадковий зв'язок з «Коброю» не приховувати. Зміїне ім'я вибирали довго. «Аспід» не підходив - маленька змійка. Від «Боа» і «Анаконди» віяло летаргічним сном. «Гримуча змія» викликала сумніви в міцності конструкції. Підсумком роздумів стала «Гадюка» - Viper.

Dodge Viper - лікувальний отрута гадюки


На виставці яскраво-червоний монстр справив фурор, його фотографії опинилися на сторінках практично всіх автомобільних журналів світу. Все в автомобілі підкреслювало міць і швидкість - від широченних коліс до довжелезного капота. Модель була «кричущою», який кидав виклик в тому числі і відсутністю багатьох звичних зручностей - даху, бічних стекол, дверних ручок Гасло було під стати: «Розгін від нуля до в'язниці за 4 секунди!». Представник «Форда» заздрісно заявив, що це вульгарне втілення чоловіками середнього віку фантазій періоду статевого дозрівання. Але виявилося, що ці фантазії небайдужі чималої кількості людей. Посипалися замовлення від представників найрізноманітніших професій - від робітників і юристів до банкірів і пілотів. Заявки об'єднувала одна думка: «Мені потрібна саме ця машина!». Viper навіть викликав зростання патріотизму: мовляв, по-справжньому потужні машини можуть робити тільки тут, а аж ніяк не в Японії і в Європі. При цьому продажна вартість автомобіля, за розрахунками, доходила до 50 тис. дол. - цінової категорії «Мерседесів» класу S! Тим не менш, керівництву компанії вдалося переконати багатьох скептиків, насамперед банкірів, в перспективності цієї моделі, і до 1992 р. перші щасливчики стали її власниками. По всьому світу стали з'являтися клуби фанатів Viper. Коли в 1996 р. з'явилася модель з купе, багато ентузіасти Viper вирішили, що їм необхідні обидва цих автомобіля.

Отже, цей автомобіль виявився дуже успішним і таким залишається і досі. Деякі його власники, раніше ніколи не купували моделі «від «Крайслера», стали активними споживачами його продукції. Відповідно зросла і довіру інвесторів. Вигідне об'єднання з «Даймлер-Бенц» - новий етап відродження компанії, який розпочався зі все тієї ж щасливою «гадючки»