Chevrolet Сorvette: покликання - швидкість
30 червня 1963 року на заводі корпорації General Motors в місті Флінт (штат Мічиган) відбулося, в общем-то, пересічне в автосвіті подія: з конвеєра зійшов новий серійний автомобіль. Між тим, новинці було уготовано особливе місце в історії.
Цьому автомобілю судилося побити всі рекорди популярності (жодному виробникові не вдавалося продати 250 тис. 2-місцевих спортивних купе за 16 років) і стати, на думку багатьох поціновувачів, втіленням американської мрії, зазнавши 4 "перевидання" (нинішнє покоління моделі - 5-е по рахунку). Нарешті, відзначити 50-річчя конвеєрного життя! Мова йде, звичайно ж, про неповторному Chevrolet Corvette - американському Ferrari, як називають його численні фанати.
50 років на конвеєрі
Заокеанська автомобільна преса називає нинішній Corvette C5 чи не найбільш вдалим (самим високотехнологічним - вже точно!) за всю історію моделі. Однак суворі закони ринку, але це закони: непрямою ознакою прийдешньої зміни поколінь можна вважати випуск ювілейної серії 50-th anniversary. Та й конкуренти розслаблятися не дають: Ferrari готує наступницю нинішньої 360-ї Modena, Porsche повним ходом веде випробування нового "997-го", а найближчі суперники з Chrysler Corp вже виконують замовлення на Dodge Viper II.
Керівництво GM не стало робити таємниці з того, про що і так здогадується досвідчена публіка, і, в свою чергу, оголосило про те, що роботи над 6-му Corvette йдуть повним ходом. Загалом, є всі підстави розповісти про С5 докладніше: швидше за все, він більше не з'явиться на сторінках "ЛВ"
Приберіть фари
Як і належить автомобілю з історією, що нараховує декілька десятиліть, Corvette V покоління виглядає квінтесенцією найкращих дизайнерських рішень, які застосовувалися на попередніх моделях. Впізнаваність машини - 100-відсоткова: низький довгий "ніс" з вузькими щілинами повітрязабірників і малесенькими блок-фарами; глибокі ніші повітроводів позаду передніх коліс; широка масивна центральна стійка кузова і принципову відсутність похилих задніх; увінчаний двома парами круглих ліхтарів задок Це може бути тільки Corvette!
Особливої згадки заслуговують забираються фари головного світла. Дане рішення - вже рідкість серед суперкарів. Підняті над капотом ліхтарі виглядають, звичайно, дуже стильно, проте, на думку фахівців з аеродинаміки, збільшують коефіцієнт лобового опору і взвихривают потік повітря, що обтікає передок. Саме тому виробники спортивних авто прибирають головний світлотехніку під прозорі ковпаки, розташовані в одній площині з капотом.
Тим не менш, піднімаються на фари Corvette - елемент "екстер'єру" з розряду недоторканних. Вони є візитною карткою моделі вже 40 років, протягом яких ці автомобілі славляться зразковою поведінкою на дорозі у всьому діапазоні швидкостей. Так що, знімаємо капелюха перед заокеанськими інженерами з General Motors: щоб і дизайнерам догодити, і обтічність машини не порушити, вони, напевно, провели не одну безсонну ніч в аеродинамічній трубі.
І потужний Bose
Своя родзинка є і в інтер'єрі "5-го" Corvette: це, зрозуміло, панель приладів. Пам'ятається, в 1997 році, коли нинішній С5 вперше постав перед публікою на автосалоні в Детройті, ті з присутніх, хто був знайомий з С4 з цікавістю заглядали в салон новинки - чим на цей раз здивують джиэмовские дизайнери? Багато були розчаровані: мовляв, нічого особливого - банальні стрілки так циферблати.
Дійсно, поекспериментувавши на попередній моделі з цифровими індикаторами (світиться шкала тахометра, дисплей спідометра), дизайнери GM повернулися до простим і наочним "аналоговим" шкалами. Однак сама приладова панель традиційна лише на перший погляд: щиток на Corvette C5 не плоский, а "3-мірний" - циферблати покажчиків розташовуються на різних відстанях від очей водія. Є і монітор бортового комп'ютера, "володіє" 4-ма європейськими мовами: англійською, німецькою, французькою та іспанською.
Тепер - увага, меломани: інформація для вас. Розробку аудіосистеми для "5-го" Corvette довірили знаменитої компанії Bose, і її фахівці виправдали довіру на 100%. Номінальна потужність корветовской "акустики" становить 252 Вати; налаштування нюансів звучання здійснюються 32-смуговим еквалайзером; тюнер запам'ятовує індивідуальну регулювання тембру для кожної радіостанції, а в багажнику розташований CD-чейнджер на 12 дисків.
Двигун спереду, КПП - ззаду
Під елегантними обводами кузова, як це прийнято серед виробників суперкарів, ховаються всі технологічні нововведення їх дітища. Головним несучим елементом конструкції "Корвета" була і залишається виготовлена з високоміцної сталі просторова рама, на яку "навішуються" штамповані скловолоконні кузовні панелі. Її жорсткості конструктори приділили особливу увагу. Прийнято вважати, що традиційна схема, з несучим кузовом, краще з точки зору пасивної безпеки, однак Corvette C5 у свій час більш ніж успішно пройшов американські (більш жорсткі, ніж в Європі) краш-тести.
Порівняно з C4 "п'ятий" Corvette додав у габаритах лише 3 сантиметри, тоді як довжина колісної бази автомобіля зросла на цілих 30. Настільки значне збільшення - природно, спричинило за собою серйозне поліпшення практично всіх їздових якостей, - стало можливим завдяки принципово новим рішенням, застосованому в компонуванні. Двигун і КПП "рознесені" по різних осях (мотор - спереду, коробка передач - ззаду), причому коробка конструктивно об'єднана з заднім диференціалом. Через карданний вал, що проходить всередині спеціальної труби-тунелі, цей сайт жорстко пов'язаний з двигуном.
Переваги даної схеми сторицею окупають витрати на розробку. Одне з них неодмінно відзначать високорослі водії - збільшилися дверні отвори і простір салону. Скоротилася довжина капота, і, як слідство, покращилася оглядовість. Те, що збільшився обсяг багажника, не так вже важливо: в кінці кінців, це Corvette, а не сімейний седан. Вся сіль нової компонування - в іншому. По-перше, зменшився момент інерції відносно вертикальної осі (недарма - ох, недарма! - всі без винятку експерти і випробувачі відзначають чудову слухняність "5-го" Corvette повільних крутих поворотах!).
По-друге - розподіл навантаження по осях впритул наблизилося до ідеального співвідношення: 50/50. Саме цей нюанс надав автомобілю непохитну стійкість системи, рульового управління - бажану гостроту і точність, а щасливим власникам Chevrolet Corvette - впевненість при їзді на будь-яких швидкостях.
"Табуни" Chevrolet
Лінійка моделей V покоління налічує 4 модифікації: Coupe, Convertible, Hardtop і заряджена Z06. Всі вони, як і раніше оснащуються 57-літровою V-подібною "вісімкою" - інших моторів під капотом Corvette не було з 1955 року і, ймовірно, найближчим часом не передбачається. У стандартному варіанті (LS1) двигун розвиває 354 к. с. при 5600 об/хв і 508 Нм при 4400 об/хв, тоді як для Z06 він форсований до 411 "конячок" при 6000 обертах! Форсований, зауважимо, без всяких турбонаддувов, компресорів та інших хитрувань - 411 сил "чистої" потужності.
Цей мотор, який отримав індекс LS6 гідний називатися вінцем конструкторської думки інженерів, які працювали над Chevrolet Corvette. Його поршні виготовлені з високоміцного алюмінієвого сплаву і в розрізі мають бочкоподібну форму, практично непомітну неозброєним оком. Новий сплав збільшив довговічність деталей, а їх форма зменшила внутрішній шум. Алюмінієві головки циліндрів відлиті з меншою, ніж раніше, об'ємом камер згоряння. Відповідно, коефіцієнт стиснення збільшився до 105:1 ефективність згоряння палива покращилася і, в результаті, потужність зросла. Під збільшений крутний момент, природно, довелося доопрацювати конструкцію зчеплення. Що дивно, зусилля на педалі навіть зменшилася.
Мотори LS1 для стандартних модифікацій Corvette C5 агрегатуються з автоматичною трансмісією Hydra-Matic 4L60-E, 6-ступінчаста механічна коробка значиться в списку опцій. Версія ж Z06 оснащується виключно механікою, причому модифікованої - з "короткими" передавальними числами для всіх 6 швидкостей, за винятком головної пари.
Для кращої стійкості
У 2003 році Corvette стали оснащуватися 2 новаторськими системами підтримки курсової стійкості. Перша, Active Handling, аналізує дорожню інформацію" (швидкість автомобіля, ступінь натиснення на акселератор, бічне прискорення і т. д.) і активується, якщо є небезпека зриву машини в некероване ковзання. У цьому випадку, працюючи в парі з ABS і Traction Control, система пригальмовує одне або кілька коліс, підтримуючи, таким чином, оптимальну траєкторію. Як стверджують інженери Chevrolet, вони прагнули до того, щоб "активне управління" вступало в дію по можливості ненав'язливо, дозволяючи досвідченому драйверу насолодитися їздою "на межі".
Ще одна новинка - Magnetic Selective Ride Control - являє собою, по суті, американський варіант "активної підвіски" (самі конструктори називають її "амортизуючою системою, що діє в реальному часі"). В її демпфуючих елементів застосована реологічна рідина, яка змінює свою в'язкість, в залежності від необхідного ходу стискання підвіски та величини бічних прискорень.
Залишається лише заздрити американцям чорною заздрістю: на ринку США легендарний суперкар, порівнянний по динамічним характеристикам з Ferrari 360 Modena, варто трохи більше 40 тис. доларів. З іншого боку і в Петербурзі тепер можна придбати цю модель, яка коштує ненабагато дорожче. Втім, у будь-якому випадку загальнодоступним цей автомобіль не назвеш. Напевно, це й на краще, адже в іншому випадку загальнодоступний Corvette перестав бути мрією. Американською мрією
Цьому автомобілю судилося побити всі рекорди популярності (жодному виробникові не вдавалося продати 250 тис. 2-місцевих спортивних купе за 16 років) і стати, на думку багатьох поціновувачів, втіленням американської мрії, зазнавши 4 "перевидання" (нинішнє покоління моделі - 5-е по рахунку). Нарешті, відзначити 50-річчя конвеєрного життя! Мова йде, звичайно ж, про неповторному Chevrolet Corvette - американському Ferrari, як називають його численні фанати.
50 років на конвеєрі
Заокеанська автомобільна преса називає нинішній Corvette C5 чи не найбільш вдалим (самим високотехнологічним - вже точно!) за всю історію моделі. Однак суворі закони ринку, але це закони: непрямою ознакою прийдешньої зміни поколінь можна вважати випуск ювілейної серії 50-th anniversary. Та й конкуренти розслаблятися не дають: Ferrari готує наступницю нинішньої 360-ї Modena, Porsche повним ходом веде випробування нового "997-го", а найближчі суперники з Chrysler Corp вже виконують замовлення на Dodge Viper II.
Керівництво GM не стало робити таємниці з того, про що і так здогадується досвідчена публіка, і, в свою чергу, оголосило про те, що роботи над 6-му Corvette йдуть повним ходом. Загалом, є всі підстави розповісти про С5 докладніше: швидше за все, він більше не з'явиться на сторінках "ЛВ"
Приберіть фари
Як і належить автомобілю з історією, що нараховує декілька десятиліть, Corvette V покоління виглядає квінтесенцією найкращих дизайнерських рішень, які застосовувалися на попередніх моделях. Впізнаваність машини - 100-відсоткова: низький довгий "ніс" з вузькими щілинами повітрязабірників і малесенькими блок-фарами; глибокі ніші повітроводів позаду передніх коліс; широка масивна центральна стійка кузова і принципову відсутність похилих задніх; увінчаний двома парами круглих ліхтарів задок Це може бути тільки Corvette!
Особливої згадки заслуговують забираються фари головного світла. Дане рішення - вже рідкість серед суперкарів. Підняті над капотом ліхтарі виглядають, звичайно, дуже стильно, проте, на думку фахівців з аеродинаміки, збільшують коефіцієнт лобового опору і взвихривают потік повітря, що обтікає передок. Саме тому виробники спортивних авто прибирають головний світлотехніку під прозорі ковпаки, розташовані в одній площині з капотом.
Тим не менш, піднімаються на фари Corvette - елемент "екстер'єру" з розряду недоторканних. Вони є візитною карткою моделі вже 40 років, протягом яких ці автомобілі славляться зразковою поведінкою на дорозі у всьому діапазоні швидкостей. Так що, знімаємо капелюха перед заокеанськими інженерами з General Motors: щоб і дизайнерам догодити, і обтічність машини не порушити, вони, напевно, провели не одну безсонну ніч в аеродинамічній трубі.
І потужний Bose
Своя родзинка є і в інтер'єрі "5-го" Corvette: це, зрозуміло, панель приладів. Пам'ятається, в 1997 році, коли нинішній С5 вперше постав перед публікою на автосалоні в Детройті, ті з присутніх, хто був знайомий з С4 з цікавістю заглядали в салон новинки - чим на цей раз здивують джиэмовские дизайнери? Багато були розчаровані: мовляв, нічого особливого - банальні стрілки так циферблати.
Дійсно, поекспериментувавши на попередній моделі з цифровими індикаторами (світиться шкала тахометра, дисплей спідометра), дизайнери GM повернулися до простим і наочним "аналоговим" шкалами. Однак сама приладова панель традиційна лише на перший погляд: щиток на Corvette C5 не плоский, а "3-мірний" - циферблати покажчиків розташовуються на різних відстанях від очей водія. Є і монітор бортового комп'ютера, "володіє" 4-ма європейськими мовами: англійською, німецькою, французькою та іспанською.
Тепер - увага, меломани: інформація для вас. Розробку аудіосистеми для "5-го" Corvette довірили знаменитої компанії Bose, і її фахівці виправдали довіру на 100%. Номінальна потужність корветовской "акустики" становить 252 Вати; налаштування нюансів звучання здійснюються 32-смуговим еквалайзером; тюнер запам'ятовує індивідуальну регулювання тембру для кожної радіостанції, а в багажнику розташований CD-чейнджер на 12 дисків.
Двигун спереду, КПП - ззаду
Під елегантними обводами кузова, як це прийнято серед виробників суперкарів, ховаються всі технологічні нововведення їх дітища. Головним несучим елементом конструкції "Корвета" була і залишається виготовлена з високоміцної сталі просторова рама, на яку "навішуються" штамповані скловолоконні кузовні панелі. Її жорсткості конструктори приділили особливу увагу. Прийнято вважати, що традиційна схема, з несучим кузовом, краще з точки зору пасивної безпеки, однак Corvette C5 у свій час більш ніж успішно пройшов американські (більш жорсткі, ніж в Європі) краш-тести.
Порівняно з C4 "п'ятий" Corvette додав у габаритах лише 3 сантиметри, тоді як довжина колісної бази автомобіля зросла на цілих 30. Настільки значне збільшення - природно, спричинило за собою серйозне поліпшення практично всіх їздових якостей, - стало можливим завдяки принципово новим рішенням, застосованому в компонуванні. Двигун і КПП "рознесені" по різних осях (мотор - спереду, коробка передач - ззаду), причому коробка конструктивно об'єднана з заднім диференціалом. Через карданний вал, що проходить всередині спеціальної труби-тунелі, цей сайт жорстко пов'язаний з двигуном.
Переваги даної схеми сторицею окупають витрати на розробку. Одне з них неодмінно відзначать високорослі водії - збільшилися дверні отвори і простір салону. Скоротилася довжина капота, і, як слідство, покращилася оглядовість. Те, що збільшився обсяг багажника, не так вже важливо: в кінці кінців, це Corvette, а не сімейний седан. Вся сіль нової компонування - в іншому. По-перше, зменшився момент інерції відносно вертикальної осі (недарма - ох, недарма! - всі без винятку експерти і випробувачі відзначають чудову слухняність "5-го" Corvette повільних крутих поворотах!).
По-друге - розподіл навантаження по осях впритул наблизилося до ідеального співвідношення: 50/50. Саме цей нюанс надав автомобілю непохитну стійкість системи, рульового управління - бажану гостроту і точність, а щасливим власникам Chevrolet Corvette - впевненість при їзді на будь-яких швидкостях.
"Табуни" Chevrolet
Лінійка моделей V покоління налічує 4 модифікації: Coupe, Convertible, Hardtop і заряджена Z06. Всі вони, як і раніше оснащуються 57-літровою V-подібною "вісімкою" - інших моторів під капотом Corvette не було з 1955 року і, ймовірно, найближчим часом не передбачається. У стандартному варіанті (LS1) двигун розвиває 354 к. с. при 5600 об/хв і 508 Нм при 4400 об/хв, тоді як для Z06 він форсований до 411 "конячок" при 6000 обертах! Форсований, зауважимо, без всяких турбонаддувов, компресорів та інших хитрувань - 411 сил "чистої" потужності.
Цей мотор, який отримав індекс LS6 гідний називатися вінцем конструкторської думки інженерів, які працювали над Chevrolet Corvette. Його поршні виготовлені з високоміцного алюмінієвого сплаву і в розрізі мають бочкоподібну форму, практично непомітну неозброєним оком. Новий сплав збільшив довговічність деталей, а їх форма зменшила внутрішній шум. Алюмінієві головки циліндрів відлиті з меншою, ніж раніше, об'ємом камер згоряння. Відповідно, коефіцієнт стиснення збільшився до 105:1 ефективність згоряння палива покращилася і, в результаті, потужність зросла. Під збільшений крутний момент, природно, довелося доопрацювати конструкцію зчеплення. Що дивно, зусилля на педалі навіть зменшилася.
Мотори LS1 для стандартних модифікацій Corvette C5 агрегатуються з автоматичною трансмісією Hydra-Matic 4L60-E, 6-ступінчаста механічна коробка значиться в списку опцій. Версія ж Z06 оснащується виключно механікою, причому модифікованої - з "короткими" передавальними числами для всіх 6 швидкостей, за винятком головної пари.
Для кращої стійкості
У 2003 році Corvette стали оснащуватися 2 новаторськими системами підтримки курсової стійкості. Перша, Active Handling, аналізує дорожню інформацію" (швидкість автомобіля, ступінь натиснення на акселератор, бічне прискорення і т. д.) і активується, якщо є небезпека зриву машини в некероване ковзання. У цьому випадку, працюючи в парі з ABS і Traction Control, система пригальмовує одне або кілька коліс, підтримуючи, таким чином, оптимальну траєкторію. Як стверджують інженери Chevrolet, вони прагнули до того, щоб "активне управління" вступало в дію по можливості ненав'язливо, дозволяючи досвідченому драйверу насолодитися їздою "на межі".
Ще одна новинка - Magnetic Selective Ride Control - являє собою, по суті, американський варіант "активної підвіски" (самі конструктори називають її "амортизуючою системою, що діє в реальному часі"). В її демпфуючих елементів застосована реологічна рідина, яка змінює свою в'язкість, в залежності від необхідного ходу стискання підвіски та величини бічних прискорень.
Залишається лише заздрити американцям чорною заздрістю: на ринку США легендарний суперкар, порівнянний по динамічним характеристикам з Ferrari 360 Modena, варто трохи більше 40 тис. доларів. З іншого боку і в Петербурзі тепер можна придбати цю модель, яка коштує ненабагато дорожче. Втім, у будь-якому випадку загальнодоступним цей автомобіль не назвеш. Напевно, це й на краще, адже в іншому випадку загальнодоступний Corvette перестав бути мрією. Американською мрією
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного