Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Самостійна заміна датчика швидкості ваз 2110 - інструкція

23.12.14, Ваз
2320
  • 1 Призначення і принцип роботи
  • 2 Діагностика і заміна
  • 2.1 Симптоми несправності
  • 2.2 Причини виходу з ладу
  • 2.3 Діагностика
  • 231 Спосіб перший
  • 232 Спосіб другий
  • 2.4 Заміна
  • 3 Технічні параметри датчика швидкості

  • Самостійна заміна датчика швидкості ваз 2110 - інструкція
    Ваз 2110 заміна датчика швидкості
    Робота датчика швидкості заснована на ефекті Холу, тобто він видає на електронний блок управління імпульсний сигнал, частота якого прямо пропорційна швидкості, з якою рухається автомобіль.

    Електронний блок управління, в свою чергу, отримані дані з датчика використовує для оптимізації холостих обертів двигуна шляхом впливу на датчик (регулятор) холостого ходу, тим самим регулюючи кількість повітря, що надходить в камеру згоряння крім дросельної заслінки.


    Призначення і принцип роботи


    Протягом кожного пройденого автомобілем кілометра датчик швидкості видає на електронний блок керування приблизно 6004 імпульсу. Аналізуючи час між надходженням імпульсів, ЕБУ визначає швидкість автомобіля і видає цю інформацію на панель приладів, тобто впливає безпосередньо на стрілку спідометра.

    Діагностика і заміна


    Давайте розберемося у всьому поетапно. І тоді все стане зрозуміло.

    Симптоми несправності


    Для того що б замінити датчик швидкості ваз 2110 своїми руками нам необхідно для початку переконатися в тому, що причиною несправності є саме цей пристрій. Як правило, симптомами його поломки є припинення роботи двигуна при русі накатом на холостих обертах і недостовірні показання спідометра.

    Крім цього, при наявності несправності в ланцюзі з'єднання датчика швидкості, загоряється лампа сигналізатора несправності двигуна «CHECK» з одночасним записом в ОЗП код під номером 24.
    Рада! Ця сигналізація може виникнути і при збоях в роботі датчика масового витрати повітря, але так як лампа сигналізатора « CHECK » у цьому випадку не спрацьовує кожного разу, то ця ознака може опосередковано допомогти визначити в якому саме датчику стався відмова в роботі.







    Причини виходу з ладу


    При відмові в роботі спідометра не поспішайте відразу ставити діагноз. Хоча ціна питання всього в парі сотень рублів, заміна датчика може не дати очікуваного результату.

    Можливо, відмова в роботі ховається в наступних причинах:

  • Однією з головних причин, по якій ДС виходить з ладу, є бруд і потьоки масла. Вони потрапляють на його корпус, тим самим порушуючи нормальний режим його роботи.

    В цьому випадку дуже часто датчик досить просто промити і просушити;

  • Так само причина може ховатися в поганому контакті роз'єму і в обриві проводів.


  • Крім цього причиною виходу з ладу (у деяких моделях) може виявитися чисто механічний чинник - трос спідометра.

    А саме:

  • Утруднене обертання в обплетенні, викликане задирок або розривами троса, можуть чисто фізично вивести з ладу датчик;

  • Великі обороти троса в купе з вищепереліченим.


  • Самостійна заміна датчика швидкості ваз 2110 - інструкція
    Приклад №1
    На фото: металевий стрижень передає обертання вивалився, розплавивши пластмасовий корпус








    Самостійна заміна датчика швидкості ваз 2110 - інструкція
    Приклад №2
    трос спідометра розбив місце своєї посадки і перестав фіксуватися в ньому.

    У цих випадках (якщо звичайно не спрацював сигналізатор несправності «CHECK») проблема вирішується заміною датчика і троса спідометра в парі.
    Рада! Перед установкою трос спідометра в обплетенні рекомендую змастити моторним маслом.

    Діагностика


    Дана інструкція містить два способи, які допоможуть переконатися в (не) справності датчика швидкості автомобіля.


    Спосіб перший


    Отже:

  • Підвішуємо переднє колесо автомобіля;

  • Від'єднуємо роз'єм проводів від датчика і приєднуємо до них вимірювальні прилади (осцилограф або цифровий мультиметр);

  • Обертаючи колесо, приблизно зі швидкістю п'ять кілометрів на годину, вимірюємо імпульсний сигнал з контакту №2.


  • Рада! Перевірка працездатності датчика швидкості починається контакту №3 на наявність заземлення, а так само з контакту №1 на наявність живлення (12 Вольт), можливе застосування простий «продзвонювання».


    Спосіб другий


    Отже:

  • Демонтуємо датчик з гнізда;

  • До його висновків під'єднуємо вольтметр;

  • Обертаючи привід, заміряємо його напруга на виході (чим більше швидкість ротора, тим вище частота і вихідна напруга).


  • Працездатність датчика підтверджується, якщо під час даних діагностичних перевірок він генерує частоту і напругу на виході, в іншому випадку датчик замінити.

    Заміна


    Діагностика проведена, сумнівів не залишилося - датчик «помер».

    Так як процедура заміни не являє собою ні чого складного, пропоную обійтися без додаткових відео і фотоматеріалів:

  • Знаходимо датчик. Він розташовується вертикально між приводом спідометра і його гнучким валом ;

  • При вимкненому запаленні, або ж взагалі відключення акумуляторної батареї, роз'єднуємо контактний роз'єм, стискаючи для цього пружинні затиски;


  • Самостійна заміна датчика швидкості ваз 2110 - інструкція
    Пружинні затиски

  • Ключем на «22» відвертаємо його і від'єднуємо від привода;

  • Шток нового датчика вставляємо в привід;

  • Закручуємо, вставляємо роз'єм з проводами.


  • Увага! При демонтажі велика ймовірність поломки штока датчика, що тягне за собою зняття приводу спідометра. Для цього, ключем на «10», демонтуємо сам привід і акуратно, розхитуючи (за допомогою ключа на «14»), витягуємо його з корпусу коробки передач. Будьте акуратні, не упустите шток приводу в картер КПП!

    Рада! Якщо уламок штока витягнути з приводу не вдалося, доведеться купувати новий. Слід звернути особливу увагу на кількість зубів, воно розрізняється.

    Перед установкою змастіть гумове ущільнювальне кільце моторним маслом.

    Технічні параметри датчика швидкості


    Параметри:

  • Діапазон робочих температур - від мінус 40 до плюс 125 ;

  • Номінальна напруга - 12 В;

  • Діапазон робочих напруг живлення:



  • від 7 до 15 вольт ланцюга виводу контакту №1;

  • від 5 до 15 Вольт, з навантажувальним струмом не більше 20 мА ланцюга виводу контакту №2.



  • При напрузі живлення в 135 В (± 02 В) максимальний споживаний струм на виведенні контакту №1 - не більше 15 мА.


  • Якщо ви будете роботу робити відповідно до інструкції, тоді довгий час не треба буде переробляти її.