Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу

23.12.14, Ваз
2222
  • 1 Пристрій
  • 2 Принцип роботи
  • 3 Заміна
  • 3.1 Діагностика
  • 3.2 Демонтаж
  • 3.3 Діагностика №2
  • 3.4 Діагностика №3
  • 3.5 Установка

  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Заміна датчик холостого ходу ваз
    Призначення датчика холостого ходу - прискорений прогрів двигуна, а так само стабілізація і автоматичне регулювання його холостих обертів.


    Пристрій


    Датчик холостого ходу складається всього з трьох основних елементів:

  • Кроковий двигун;

  • Пружина;

  • Конусна голка зі штоком.


  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Пристрій

    Принцип роботи


    Датчик холостого ходу відноситься до систем замкнутого типу, і мають зворотний зв'язок, тобто всі складові являють собою умовний замкнуте коло:
    Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Принципова схема системи стабілізації холостого ходу
    Відповідно, за схемою:

  • Виконавчий механізм - датчик холостого ходу;

  • Датчик - будь-який пристрій, що зчитує швидкість обертання двигуна (датчики колінчастого або розподільного вала);

  • Об'єкт регулювання - частота обертання двигуна.


  • При роботі двигуна на холостому ходу дросельна заслінка знаходиться в закритому положенні, необхідну кількість повітря надходить через байпас («bypass» - минути повз) за ширину каналу якого і відповідає датчик ХХ. Кількість проходить за заслінкою повітря зчитує датчик його масового витрати, а це безпосередньо впливає на кількість подаваного палива через форсунки.








  • Схема порівняння - це електронний блок управління роботою двигуна. Він порівнює задану механізмами і реальну частоту обертання двигуна, а так само видає команду на відкриття/закриття байпасного повітряного каналу в обхід дросельної заслінки, що і забезпечує рівномірну роботу двигуна.


  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Заміна датчика холостого ходу на ваз 21074
    Тобто, датчик ХХ за рахунок відкриття повітряного каналу збільшує оберти двигуна, тим самим забезпечуючи його прогрів на підвищених обертах, що значно скорочує час прогріву. Після чого отримуючи команду з електронного блоку управління, в залежності від температури двигуна, поступово перекриває канал байпаса до досягнення двигуном стійких холостих обертів.

    Заміна


    Так як місце установки і модельний ряд на всьому сімействі автомобілів ваз практично однаковий, заміна датчика холостого ходу на ваз 210992121421074 ні чим суттєвим одна від одної не відрізняється. Як правило, він змонтований на самому корпусі дросельного вузла і прикріплений до нього двома гвинтами.
    Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Заміна датчика холостого ходу на ваз 21099
    Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Заміна датчика холостого ходу ваз 21214

    Діагностика


    На жаль, цей елемент не має функцію самодіагностики і тому, при його несправності не варто очікувати спрацьовування сигналізатора «CHECK». Збої в його роботі дуже схожі з несправностями датчика положення дросельної заслінки, але несправності даного вузла,як правило, супроводжуються спрацьовуванням сигналізатора несправностей, так що на цій стадії вирахувати «винуватця» не становить праці.

    Симптоми несправності датчика ХХ:









  • Нестійка робота двигуна в режимі холостого ходу;

  • Мимовільне підвищення або зниження оборотів;

  • При включенні нейтральній передачі двигун глухне;

  • Відсутні «розігріваючі» обороти двигуна;

  • При включення обігрівача або фар обороти двигуна істотно знижуються.


  • Якщо на вашому автомобілі присутні перераховані вище ознаки, а ви все ще сумніваєтеся в тому, що датчик ХХ «наказав довго жити», то пропоную провести його діагностику своїми руками, за допомогою вольтметра.

    Отже:

  • Від'єднуємо від датчика роз'єм з проводами, попередньо віджавши на ньому фіксатор;


  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Роз'єм проводів

  • Як ми можемо спостерігати, на роз'ємі є маркування контактів;

  • Щуп вольтметра «мінус» закріплюємо на корпусі двигуна, і, включивши запалювання, вимірюємо напругу на виводах роз'єму з маркуванням «А» і «D».


  • При відсутності несправностей, на вольтметре має з'явитися значення не менше дванадцяти вольт.

    Якщо ж напруга менше номінального або зовсім відсутня, значить:

  • Недостатньо заряджена акумуляторна батарея;

  • Несправність ланцюга живлення;

  • Несправність електронного блоку управління.


  • Увага! При знятті роз'єму запалювання повинно бути вимкнено. При закінченні робіт так само не забуваємо його вимикати.
    Якщо у вас знову залишилися сумніви, то я пропоную провести ще одну перевірку, але вже вимагає його демонтажу. Тим більше втрачати нам нічого (адже його в будь-якому випадку доведеться знімати) та й ціна питання не така вже й велика.

    Демонтаж


    Отже:

  • Датчик кріпиться до дросельної заслінки з допомогою двох болтів «під хрестову викрутку» - відкручуємо їх;


  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Гвинти кріплення
    Рада! Гвинт у впускного патрубка (на фото праворуч) при відкручування може загубитися. Пропоную відкрутити гвинт спочатку ліворуч, а потім, потягнувши корпус на себе, відкручуємо правий гвинт, який при демонтажі залишається під фланці корпусу.

    Діагностика №2



  • Знімаємо датчик, і оглядаємо на предмет втрати еластичності і пошкоджень ущільнювального гумового кільця;

  • Вимірюємо опір висновків «А і В», «С і D», яке повинно дорівнювати приблизно 52-53 Ом, значення ж між контактами А і С», а так само «В і D» має прагне до нескінченності.В іншому випадку датчик ХХ підлягає заміні.


  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Перевірка омметром

    Діагностика №3


    Встановлюючи новий датчик холостого ходу, необхідно переконатися, щоб відстань від фланця корпусу до торця голки не перевищувало двадцяти трьох міліметрів, в іншому випадку його необхідно скорегувати.

    Отже:

  • Від акумуляторної батареї подаємо напругу на контакт «D» (дане з'єднання необхідно ізолювати);

  • Оголеним контактом проводу сполученим з мінусовою клемою акумулятора короткочасно торкаємося контакту «З»;

  • Так як хід штока голки відбувається покроково, короткочасними торканнями проводу (імітація роботи електронного блоку управління) висуваємо його в крайнє положення, після чого заново перевіряємо необхідну відстань.


  • Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу
    Замір штока голки

    Установка



  • Змащуємо моторним маслом кільце ущільнювача;

  • Виконуємо всі перераховані вище дії в зворотній послідовності.


  • Як ви переконалися, заміна датчика холостого ходу процес дуже трудомісткий і дана інструкція докладно описує його повністю. Сподіваюся, все викладено доступно і додаткових відео та фото матеріалів не потрібно.