Як виконується на ваз заміна датчика холостого ходу

Призначення датчика холостого ходу - прискорений прогрів двигуна, а так само стабілізація і автоматичне регулювання його холостих обертів.
Пристрій
Датчик холостого ходу складається всього з трьох основних елементів:

Принцип роботи
Датчик холостого ходу відноситься до систем замкнутого типу, і мають зворотний зв'язок, тобто всі складові являють собою умовний замкнуте коло:

Відповідно, за схемою:
При роботі двигуна на холостому ходу дросельна заслінка знаходиться в закритому положенні, необхідну кількість повітря надходить через байпас («bypass» - минути повз) за ширину каналу якого і відповідає датчик ХХ. Кількість проходить за заслінкою повітря зчитує датчик його масового витрати, а це безпосередньо впливає на кількість подаваного палива через форсунки.
Заміна датчика холостого ходу на ваз 21074
Тобто, датчик ХХ за рахунок відкриття повітряного каналу збільшує оберти двигуна, тим самим забезпечуючи його прогрів на підвищених обертах, що значно скорочує час прогріву. Після чого отримуючи команду з електронного блоку управління, в залежності від температури двигуна, поступово перекриває канал байпаса до досягнення двигуном стійких холостих обертів.
Заміна
Так як місце установки і модельний ряд на всьому сімействі автомобілів ваз практично однаковий, заміна датчика холостого ходу на ваз 210992121421074 ні чим суттєвим одна від одної не відрізняється. Як правило, він змонтований на самому корпусі дросельного вузла і прикріплений до нього двома гвинтами.

Заміна датчика холостого ходу ваз 21214
Діагностика
На жаль, цей елемент не має функцію самодіагностики і тому, при його несправності не варто очікувати спрацьовування сигналізатора «CHECK». Збої в його роботі дуже схожі з несправностями датчика положення дросельної заслінки, але несправності даного вузла,як правило, супроводжуються спрацьовуванням сигналізатора несправностей, так що на цій стадії вирахувати «винуватця» не становить праці.
Симптоми несправності датчика ХХ:
Якщо на вашому автомобілі присутні перераховані вище ознаки, а ви все ще сумніваєтеся в тому, що датчик ХХ «наказав довго жити», то пропоную провести його діагностику своїми руками, за допомогою вольтметра.
Отже:
Роз'єм проводів
При відсутності несправностей, на вольтметре має з'явитися значення не менше дванадцяти вольт.
Якщо ж напруга менше номінального або зовсім відсутня, значить:
Увага! При знятті роз'єму запалювання повинно бути вимкнено. При закінченні робіт так само не забуваємо його вимикати.
Якщо у вас знову залишилися сумніви, то я пропоную провести ще одну перевірку, але вже вимагає його демонтажу. Тим більше втрачати нам нічого (адже його в будь-якому випадку доведеться знімати) та й ціна питання не така вже й велика.
Демонтаж
Отже:
Гвинти кріплення
Рада! Гвинт у впускного патрубка (на фото праворуч) при відкручування може загубитися. Пропоную відкрутити гвинт спочатку ліворуч, а потім, потягнувши корпус на себе, відкручуємо правий гвинт, який при демонтажі залишається під фланці корпусу.
Діагностика №2

Діагностика №3
Встановлюючи новий датчик холостого ходу, необхідно переконатися, щоб відстань від фланця корпусу до торця голки не перевищувало двадцяти трьох міліметрів, в іншому випадку його необхідно скорегувати.
Отже:

Установка
Як ви переконалися, заміна датчика холостого ходу процес дуже трудомісткий і дана інструкція докладно описує його повністю. Сподіваюся, все викладено доступно і додаткових відео та фото матеріалів не потрібно.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного