Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: як замінити датчик коленвала

23.12.14, Ваз
2110
  • 1 Принцип роботи та місце розташування
  • 2 Ознаки несправності ДПКВ
  • 3 Виконуємо перевірку
  • 3.1 Діагностика з застосуванням приладу
  • 3.2 Діагностика осцилографом
  • 4 Заміна датчика

  • Ваз 2112: як замінити датчик коленвала
    Датчик колінвала ваз 2112
    В конструкції двигуна ваз 2112 датчик положення колінчастого валу це електромагнітний датчик, через який в системі інжекторного уприскування палива виконується синхронізація роботи системи запалювання і паливних форсунок. З цього ДПКВ фактично є основним, без нього робота всієї системи вприскування палива стає неможливою.

    Коли виникає на ваз 2112 несправність датчика колінвала це неминуче призводить до нестабільної роботи двигуна. Виявити несправності і замінити ДПКВ дуже просто, прочитавши нашу статтю.


    Принцип роботи та місце розташування


    Треба відзначити, що несправності датчика колінвала (контролера тут і далі в тексті) зустрічаються рідко, проте, вирушаючи в далеку подорож, краще мати запасний справний датчик, у разі якщо ДПКВ виходить з ладу, тоді подальший рух на автомобілі найчастіше виявляється неможливим.

    Перейдемо до принципу роботи:

  • Зубчастий шків приводу електрогенератора виготовлений у вигляді диска, що має по колу 58 зубів розташовані через кожні 6 градусів

  • Для того, щоб згенерувати імпульс синхронізації обертів для інжектора на шківі спеціально відсутні два зуба


  • Ваз 2112: як замінити датчик коленвала
    Схема роботи датчика зі шківом

  • На автомобілі встановлюється або суцільнометалевий шків, або шків з демпфером (гумовою вставкою)

  • Суцільнометалеві шківи в процесі роботи двигуна зносу практично не схильні

  • Вам необхідно тільки стежити за відсутністю бруду і сторонніх часток між зубами

  • Якщо шків має демпфер, тоді треба стежити за станом демпфера, пошкодження демпфера однозначно призведе до проблем з роботою двигуна

  • При виконанні ремонтних робіт необхідно бути обережним, щоб не піддати шків деформації, деформація може призвести до перебоїв у роботі двигуна

  • Візуально проконтролювати стан приводного шківа генератора можна заглянувши через арку переднього правого колеса

  • В нашому випадку на двигуні є суцільнометалевий шків

  • При появі несправностей контролера положення коленвала, або приводного шківа електрогенератора, а так само приводу ГРМ комп'ютер може зафіксувати помилку, яка відіб'ється запаленою лампочкою «CHECK ENGINE» (ПЕРЕВІРТЕ ДВИГУН)

  • І внести в буфер помилок відповідний код «35» або «19»


  • Наступні симптоми характеризують поява несправностей цих елементів:

  • Нестійкі обороти мотора на холостих обертах

  • Відбувається мимовільне зниження або підвищення оборотів двигуна

  • Повна зупинка роботи двигуна, і повна неможливість запуску двигуна

  • Відчутне зниження потужності мотора

  • Поява детонації при стандартних динамічних навантаженнях, а так само пропуски іскроутворення (троїть двигун)


  • Залишилося питання на ваз 2112 де знаходиться датчик коленвала, відповідаємо - він розташовується на кришці масляного насоса .
    Ваз 2112: як замінити датчик коленвала
    Розташування контролера положення коленвала

    Ознаки несправності ДПКВ


    Як виявити, що зламався на ваз 2112 датчик положення коленвала, а не щось інше:








  • Сильне зниження динамічних характеристик мотора в процесі руху автомобіля (у даної проблеми причин може бути безліч, проте саме про такий несправності повідомить комп'ютер, який, виявивши проблему запалить лампочку «check engine» на приладовій панелі)

  • Якщо у мотора мимовільно «гуляють» обороти (знижуються або підвищуються)

  • Нестійкість оборотів холостого ходу

  • Поява детонації в двигуні при динамічному навантаженні

  • Двигун неможливо запустити


  • Тут наведено основні характерні симптоми поломки контролера оборотів коленвала, або шківа привода генератора або неполадок ГРМ. Вам з самого початку необхідно розуміти, яким способом можна виконати якісну перевірку працездатності ДПКВ своїми руками і бути на сто відсотків впевненим, що з ним все в порядку.

    Для чого цю перевірку необхідно виконувати першій завжди?

    Тут все просто, навіть не дивлячись на той факт, що контролер знаходиться у незручному місці, наша інструкція з перевірки його працездатності допоможе виконати все досить швидко. А після перевірки буде ясно, чи треба міняти контролер.

    Виконуємо перевірку


    Визначити справність (ДПКВ) можна відразу декількома способами. Кожен спосіб вимагає скористатися спеціальними приладами.

    Найчастіше застосовуються три основних способи перевірки працездатності контролера оборотів коленвала, давайте розглянемо їх по порядку:

  • Слухаючи поради професіоналів, перед перевіркою завжди необхідно зняти його, відкрутивши кріплення датчика колінчастого валу ваз 2112 не забувайте, при цьому зафіксувати відмітками його початкове положення на двигуні

  • Кожному зрозуміло, що необхідно оглянути його після зняття

  • Візуальний огляд дає можливість виявити зовнішні пошкодження на ньому

  • І зрозуміти стан його контактної колодки і сердечника самих контактів

  • Бруд з нього слід видалити за допомогою спирту або бензину

  • Контакти у контролера коленвала повинні бути чистими

  • В процесі зняття необхідно чітко зазначити відстань від сердечника контролера до диска синхронізації

  • Зазвичай вона варіюється від 06 міліметрів до 15 міліметрів

  • Якщо відсутні видимі проблеми, потрібно переходити до виявлення прихованих проблем у електричній схемі цього пристрою


  • Діагностика з застосуванням приладу


    Щоб виміряти опір обмотки контролера коленвала можна скористатися омметром (мультиметром):









  • Нормально працюючий контролер покаже значення в межах від 550 Ом і до 750 Ом

  • Ця перевірка мультиметром полягає у вимірюванні опору котушки індуктивності контролера

  • При пошкодженні котушки, характеристики датчика відображаються на опорі в першу чергу

  • Встановлюємо необхідний діапазон і перевіряємо опір щупами тестера на висновках

  • Ця перевірка найбільш проста і елементарна, з цього вона не дає 100 % упевненості в правильності поставленого діагнозу

  • Щоб не сумніватися у виконуваних діях, вивчіть уважно перед початком робіт інструкцію, прикладену до вашого автомобіля

  • Якщо ж, отримані показники вимірювань не вписуються в заявлений інтервал, тоді необхідно виконати заміну контролера оборотів коленвала


  • Другий спосіб перевірки працездатності ДПКВ більш трудомісткий і щоб його здійснити, вам знадобляться такі прилади:

  • Мегомметр

  • Вимірювач індуктивності

  • Мережевий трансформатор

  • Цифровий вольтметр


  • Для достовірності одержуваних показників має значення температура повітря краще всього 20-22 градуси, робимо наступне:

  • Вимірюємо омметром опір обмотки, як і раніше

  • Потім переходимо до перевірки індуктивності обмотки з використанням спеціального вимірювача

  • Індуктивність справного вимірювача вона знаходиться в межах 200-400МегаГерц

  • Далі, скористаємося мегомметром, і переходимо до перевірки опору ізоляції

  • При напрузі, що становить 500 Вольт, цей параметр не повинен перевищувати 20МегаОм

  • Якщо виникло випадкове намагнічування диска синхронізації в процесі ремонту датчика, тоді слід неодмінно виконати його розмагнічування, скориставшись мережевим трансформатором

  • Проаналізувавши всі отримані дані в результаті цих вимірювань, ми можемо зробити висновок про працездатність контролера коленвала або необхідності його заміни

  • Не забуваємо при установці на своє місце нового або старого приладу, дуже уважно орієнтуватися на позначки, залишені при демонтажі, пам'ятайте про необхідність відстані 05-15 міліметра від сердечника контролера до диска синхронізації


  • Ваз 2112: як замінити датчик коленвала
    Схема перевірки ДПКВ

  • Третій спосіб перевірки контролера оборотів коленвала з усіх найбільш точний і застосовується, як правило, на професійних станціях

  • Так як він вимагає наявності осцилографа і спеціальної програми

  • Цей спосіб не вимагає зняття з двигуна приладу

  • Так як дозволяє побачити на екрані формування сигналу

  • Тому наявність цифрового осцилографа допомагає фахівцям ефективно виявляти різні проблеми, що виникли в системі упорскування


  • Діагностика осцилографом


    Третій спосіб доступний не всім, так як не скрізь є осцилографи і не може влаштувати ціна:

  • Щоб отримати коректні показники необхідно взяти чорний затиск осцилографа, так званий «крокодил», і підключити до маси двигуна перевіряється машини

  • Пробник щупа встановлюється паралельно сигнальному виходу датчика (роз'єм контролера - клема А)

  • А другий роз'єм щупа від осцилографа треба підключити до входу аналогового №5USB AutoscopeII

  • Ці дії необхідно зробити для того, щоб на екрані побачити осцилограми напруги на вході контролера положення коленвала

  • Потім необхідно включити режим показу осцилограм званий «InductiveCrankshaft»

  • Тільки тепер можна запустити автомобіль

  • Коли його запуск мотора неможливий, тоді необхідно обертати мотор стартером

  • Якщо сигнал від контролера положення коленвала йде, але вихідні параметри сигналу не збігаються з номінальними. Тоді може відбуватися посмикування машини, і утруднений запуск її мотора, провали

  • Порушення характеристик вихідного сигналу контролера коленвала свідчать про наявні несправності або самого контролера, або задаючого диска і можливої поломки зубців

  • Істинне припущення про характер несправності стає зрозумілим при розгляді форми хвилі на осцилограмі імпульсів напруги, які знімаються на виході контролера положення коленвала


  • І так ви ознайомилися з усіма трьома можливими методами перевірки контролера (датчика) коленвала:

  • За допомогою Омметра (вимірювання опір обмотки);

  • За допомогою тестера (перевірка опору ізоляції і його індуктивності);

  • З допомогою осцилографа


  • Яким способам перевіряти вибирати вам по своїм можливостям. Головне бути об'єктивним в отриманні результатів, обережним і дуже уважним при перевірці


    Заміна датчика


    Для зняття контролера положення коленвала вам буде потрібно ключ «10».

    Порядок зняття такий:

  • Вимикаємо запалювання і від'єднуємо роз'єм датчика

  • Відкручуємо болт, що кріпить датчик, скориставшись ключиком «10», фото внизу


  • Ваз 2112: як замінити датчик коленвала
    Відкручуємо ДПКВ, скориставшись ключем «10»

  • Знімаємо ДПКВ з кронштейна кришки насоса масла

  • Встановлюємо перевірений або новий контролер на місце таким же чином

  • Марка датчика положення колінчастого валу ваз 21124 по каталогу 2112-3847910


  • На цьому все, додатково розібратися в перевірці допоможе відео.