1 Виявляється, датчики бувають різні. Які ж? 1.1 Як перевіряється датчик радіатора 2 Заміна датчика температури 2.1 Інструмент 2.2 Звичайна заміна 2.3 Швидка заміна Будемо змінювати цей датчик
Зима близько, а значить, саме час приділити особливу увагу питанням системи охолодження. На старих автомобілях ВАЗ використовували ремінною привід на вентилятор охолодження радіатора, але згодом вирішили вдосконалюватися і стали встановлювати вентилятори, що працюють від датчика температури та електричного моторчика.
Розглянемо на прикладі, як робиться на ВАЗ 2107 заміна датчика радіатора. Так от, якщо датчик вентилятора не працює, то вся система охолодження теж не працює.
Дана інструкція допоможе своїми руками здійснити, на перший погляд, просту операцію з заміни датчика. Відео з описом процесу прояснить інше.
Виявляється, датчики бувають різні. Які ж? Як перевіряється датчик радіатора? Заміна датчика температури
Інструмент Звичайна заміна Швидка заміна Виявляється, датчики бувають різні. Які ж?
Як видно із запитання, зараз дізнаємося, які є різновиди датчиків температури і чим вони між собою відрізняються.
Отже:
Відмінність у виробника датчика. Це особливої ролі не грає. Якщо компанія цим займається, значить, вона знає, що робить. Але все одно - не беріть занадто дешевий, а то може виявитися підробкою. Температурні режими. Зверніть увагу на цифри, які викарбувані на датчику. Вони вам багато скажуть. Приміром, 92-87 - це дві температурні величини. Перша величина 92 - це температура, при якій датчик спрацює і подасть сигнал вентилятору про необхідність включення і охолодження рідини усередині радіатора. Друга величина 87 - це температура, при якій датчик припинить охолодження і роботу вентилятора. Таким чином, температурний межа у цього датчика становить п'ять градусів. Це найбільш поширений серед датчиків температури охолоджуючої рідини. Але є й інші датчики з іншими температурними режимами. Вони створені для спеціальних умов, в яких працює той чи інший автомобіль. Наприклад, в умовах знижених температур або навпаки - підвищених датчики ставляться з іншими параметрами. Робимо висновок. Найпоширеніший датчик - це 92-87 але, якщо потрібно, вам необхідно вибирати під свій клімат і погодні умови місцевості.
Ось, приміром, датчик радіатора, який підходить на багато автомобілів з параметрами 92-87 фірми LUZAR з Пітера (дивіться фото). Такий датчик коштує не більше 150 рублів - тобто ціна на датчик не велика.
Датчик радіатора від LUZAR
Як перевіряється датчик радіатора
Робиться ця процедура двома різними способами, про яких ви зараз і дізнаєтеся.
Перевірка датчика включення вентилятора і роботи самого вентилятора
Для першої процедури не знадобиться ніякого пристосування:
Якщо температура охолоджуючої рідини вже понад 92 градусів, а вентилятор не спрацьовує, значить, потрібна перевірка. Включаємо запалювання автомобіля. Від'єднуємо від датчика включення вентилятора два приходять до нього дроти. Замкніть ці два дроти між собою. Якщо вентилятор включився і працює, то поломка не в ньому, а в датчику радіатора. Якщо ж вентилятор як і раніше не працює, то слід провести його ремонт або навіть заміну. Другий спосіб здійснюється вже на знятому датчику радіатора або ж, якщо є бажання перевірити новий датчик на працездатність перед установкою на автомобіль.
Отже:
Знадобиться для цього: датчик, ємність з водою, нагрівач (плита, кип'ятильник), мультиметр, термометр зі шкалою до 100 градусів. Опустіть нижню частину датчика в ємність з водою і поступово її нагрівайте. За допомогою тестера перевіряємо замикання і розмикання контактів датчика. Для цього виставляємо тестер на прозвонку або вимірювання опору, а два кінця підключаємо до двох клем датчика. Якщо датчик спрацьовує, а потім відключається - все працює і його можна встановлювати на автомобіль. Другий спосіб перевірки
Заміна датчика температури
Як робиться заміна датчика включення вентилятора ? Зараз дізнаємося, що для цього потрібно інструменту і в якій послідовності здійснювати роботу.
Інструмент
Ось список необхідного інструменту для роботи:
Ключ на 30 Ключ на 10 Ємність для тосолу Лійка От і все. Тепер можна міняти датчик.
Звичайна заміна
Зараз розглянемо, як правильно робити заміну датчика вентилятора. Схема підходить для ВАЗ 2107 ВАЗ 2110 і для інших автомобілів з електричним вентилятором охолодження.
Рада! Проводьте заміну на оглядовій ямі, попередньо остудивши автомобіль, щоб не обшпаритися гарячим тосолом при слитии.
Отже:
Отже, загнали машину на яму, почекали, поки вона охолола і приступаємо до роботи. Вимкніть клему «мінус» з акумулятора за допомогою ключа на 10. Далі слід відкрити пробку заливної горловини розширювального бачка системи охолодження. Підставте під автомобіль тару для тосола. Підставляти її слід під місце пробки зливу на радіаторі охолодження. На радіаторі відкрутіть рукою пробку зливу тосола. Зловіть ємністю струмінь тосола і почекайте, поки він стече в ємність. Далі слід закрутити назад пробку зливу тосола радіатора. Тепер нам знадобиться ключ на 30. Їм ми викручуємо датчик включення вентилятора і вилучаємо його з радіатора охолодження . Викручуємо датчик включення вентилятора
Зверніть увагу! На мідну шайбу під знятим датчиком. Якщо такої немає на новому придбаному датчику, то слід встановити стару. Попередньо відшліфуйте шайбу на точильному камені.
Почистіть посадочне місце датчика вентилятора за допомогою ножа або просто дрантя. Закрутіть новий датчик радіатора в радіатор і затягніть ключем на 30. Підключіть два дроти до датчика. Далі слід залити назад тосол в систему охолодження. В основному це робиться через розширювальний бачок, але на старих варіантах радіатора - прямо в радіатор. Приберіть завоздушенность з системи охолодження. Для цього перевірте верхній патрубок охолодження на наявність повітря. При необхідності стисніть його кілька разів рукою. Відкрутіть обратку. Заткніть штуцер під обратку пальцем, притисніться особою до горловини розширювального бачка і дуйте повітря в нього. Тим самим створюється тиск, і повітря з системи охолодження виходить в розширювальний бачок. При необхідності доливайте тосол. Коли з шланга зворотного потоку охолоджуючої рідини поллється тосол, значить система охолодження без повітря. Підключіть обратку. Підключіть клему акумулятора. Заведіть автомобіль і трохи прогрійте. Зверніть увагу! У міру нагрівання охолодної рідини вона буде виходити з обратки в розширювальний бачок. Це ознака того, що в системі охолодження немає повітря.
Почекайте кілька хвилин, поки включиться вентилятор охолодження, а потім вимкнеться - значить все працює правильно. На цьому етапі завершується заміна датчика вентилятора. Швидка заміна
Є інший варіант більш швидкої заміни датчика радіатора, про який нижче:
Пам'ятаєте! Для того щоб здійснити швидку заміну необхідні певні навички і хороша спритність рук.
Отже, вимкніть мінусову клему з акумуляторної батареї. Наступним кроком від'єднайте дроти від датчика радіатора. Ключем на 30 відкрутіть датчик включення вентилятора, але не повністю - залиште приблизно пару обертів. В одну руку візьміть новий датчик з мідною шайбою (обов'язково!), а інший будете викручувати старий датчик. Наявність шайби обов'язково на новому датчику
Викрутіть датчик однією рукою, а інший швидко почніть вкручувати новий. Затягніть датчик ключем на 30 і підключіть до нього два дроти. Підключіть клему акумулятора. Таким чином, витече зовсім небагато тосола, а часом значно економиться. Долийте необхідну кількість тосола в розширювальний бачок системи охолодження. Заведіть автомобіль, прогрійте кілька хвилин на середніх обертах. Грійте до тих пір, поки не відкриється термостат (низ стане теплим) і не включиться вентилятор охолодження. Дочекайтеся вимикання вентилятора і можна глушити автомобіль. Пам'ятаєте! Якщо цей ремонт ви здійснюєте у власному гаражі, під час прогріву автомобіля обов'язково відкрийте ворота, щоб не задихнутися чадним газом.
Ну ось і все - заміна датчика включення вентилятора завершена і можна вирушати в дорогу. Якщо вам не до кінця все зрозуміло, перегляньте відео.