Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками

23.12.14, Ваз
3599
  • 1 На замітку
  • 2 Пристрій ДДМ ваз2109
  • 2.1 Принцип роботи ДДМ
  • 2.2 Як перевірити контролер
  • 2.3 Заміна ДДМ
  • 3 Датчик рівня масла
  • 3.1 Різновиди контролерів рівня масла
  • 3.2 Принцип дії механічних датчиків
  • 3.3 Діагностика проблеми
  • 3.4 Заміна контролера рівня мастила
  • 3.5 Перевірка

  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    ДДМ ваз 2109
    Що за пристосування датчик тиску масла (скорочено ДДМ) і де він знаходиться, знає далеко не кожен автомобіліст, знайомство з ним, як правило, відбувається тоді, коли на передній панелі спалахує червоним індикатор тиску масла в двигуні, і не гасне тривалий час. Тільки тоді у кожного свідомого власника авто виникає маса неприємних передчуттів і нерозв'язних питань.

    Ті, кого не хвилює ціна ремонту, тут же звертаються на СТО, деякі воліють визначити причину несправності самостійно. Заміна датчика тиску масла ваз 2109 процедура проста і займає всього пару хвилин, ця стаття буде корисною тим, хто воліє заощаджувати і у всьому розбиратися сам.


    На замітку


    Не варто передчасно падати в паніку, робити занадто поспішні висновки, гнати на СТО і платити гроші, через несправність яких могло й не існувати! Лампа аварійного тиску свідчить про падіння тиску мастила в системі, недостатній рівень масла в моторі, однак ще не факт, що причина криється саме в цьому.

    Досить поширена несправність - коли сам датчик тиску масла вийшов з ладу і відповідно просто «бреше». Якщо не помітити цього відразу і не зрозуміти причину, можна дійсно витратити багато грошей або накоїти собі більш серйозних проблем.

    Пристрій ДДМ ваз2109


    Основні складові ДДМ:

  • Корпус

  • Вимірювальна мембрана

  • Передавальний механізм


  • Принцип роботи ДДМ


    В залежності від тиску в масляній системі, мембрана прогинається і при цьому замикає або розмикає електричні контакти.

    Перш ніж перевіряти датчик (контролер) тиску обов'язково переконайтеся в тому , що рівень масла в моторі і масляний фільтр гаразд. Візуально перевірте, чи немає підтікання мастила на корпусі двигуна. Якщо скрізь порядок, можемо переходити до перевірки самого контролера.

    Як перевірити контролер


    Все, що пов'язано з яким-небудь тиском прийнято перевіряти манометром:








  • Вкручуємо манометр на місце датчика і заводимо мотор

  • При цьому, на холостому ходу, манометр повинен показати тиск - 065 кілограм сили на квадратний сантиметр і більше

  • Це дозволяє зробити висновок, що тиск мастила в порядку, а от датчик тиску несправний, і тому вам необхідна термінова заміна датчика тиску масла на ваз 2109


  • Коли у вас немає під рукою манометра, а раптом посеред траси загорілася лампа тиску масла, ви можете перевірити контролер тиску мастила іншим способом:

  • Вам необхідно для цього викрутити сам датчик і покрутити стартером двигун, не запускаючи його

  • Якщо при обертанні стартером(див. Ремонт стартера Ваз 2109 своїми руками - можливість непогано заощадити ) буде литися масло з гнізда датчика, також стає зрозуміло, що контролер несправний і його потрібно замінити


  • Після зняття уважно огляньте його, якщо видимих дефектів не виявили, промийте його:

  • Рекомендується промивати соляркою або бензином

  • Можна впорскувати рідини за допомогою шприца, або потужного насоса

  • Тепер ставимо, контролер на місце і перевіряємо, загоряється чи контрольна лампа

  • Якщо після промивання лампа тиску горить - купіть новий контролер

  • Ремонтувати старий без толку - він все одно вже правильно працювати не буде

  • А новий коштує копійки


  • Ще один спосіб (більш точний) перевірити працездатність датчика і заодно перепускний клапан:

  • Перевіряємо рівень мастила в двигуні щупом - індикатором

  • Долийте до рівня в разі потреби

  • Знову перевірте, загоряється чи лампа на приладовій панелі (якщо ні то проблема вирішена, якщо ні, то переходимо до наступного кроку)

  • Прогріваємо мотор до його робочої температури і глушимо його

  • Вкручуємо манометр в гніздо датчика

  • Заземлення від манометра підключаємо до масі автомобіля

  • З'єднуємо контрольний світлодіод з клемою «+» Акумулятора і контактом датчика (потрібні додаткові проводки)

  • Заводимо двигун і тиснемо на газ, щоб плавно підіймалися обороти

  • При показаннях манометра 1.2-1.6 бар, світлодіод зобов'язаний згаснути

  • Якщо цього не сталося - значить, несправний датчик тиску масла ваз 2109 заміна вирішить цю проблему


  • Однак, якщо діод гасне, значить контролер робочий, а лампа горить зовсім з іншої причини, щоб її визначити, робимо наступне:

  • Доводимо обороти двигуна до 2000

  • Якщо при його температурі тиск манометра показує менше двох бар, це означає вироблення підшипників колінчастого

  • Якщо два бар або більше перевіряємо далі

  • Піднімаємо обороти мотора

  • Якщо тиск раптом підскочить до семи бар - значить, не працює перепускний клапан

  • Його слід замінити з кришкою насоса олії разом


  • Заміна ДДМ


    Щоб виконати деякі вищеописані перевірки, а так само замінити датчик своїми руками, при виявленні його непридатності написана наша подальша інструкція:









  • Ключ на «21», єдиний необхідний інструмент, і звичайно ж змінний контролер тиску мастила

  • Від'єднуємо від датчика провід


  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    Знімаємо провід з контролера

  • З допомогою ключа на «21», викручуємо датчик


  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    Викручуємо контролер ключем «21»

  • Контролер ущільнюється алюмінієвої прокладкою у формі кільця

  • Вкручуємо новий контролер, і не забуваємо під'єднати до нього провід


  • На цьому заміна датчика масла ваз 2109 закінчена, як ви переконалися більше часу йде на виявлення причини.

    Датчик рівня масла


    Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    Контролер рівня масла ваз 2109
    Основне завдання такого аварійного датчика в машині - показувати рівень мастила в двигуні, за яким можна контролювати правильність роботи механізмів двигуна. Щоб вчасно помітити, що двигун вашого автомобіля почав «жерти» багато масла, важливо постійно стежити за показаннями і станом цього приладу.

    При виявленні його несправності проводиться заміна датчика рівня масла ваз 2109.

    Різновиди контролерів рівня масла


    Сучасні датчики рівня можуть бути від простого, як на фото вгорі, механічного поплавкового типу. Потім йдуть комплексні індикатори рівня мастила, аж до серйозних електронних приладів, оснащених сигналізатором або лазерним індикатором рівня.

    Принцип дії механічних датчиків


    Механічний контролер (як на розглянутій нами моделі ваз2109) є найбільш простим і дешевим, а так само найбільш широко застосовуваним індикаторним пристроєм:

  • Схожий принцип дії у магнітного, кабельного, механічного та інших подібних датчиків рівня, з вимикачем тип роботи

  • Він припускає закриття чи відкриття механічного перемикача

  • Тільки у контролерів з магнітним приводом, перемикання відбувається за рахунок постійного магніту, що знаходиться всередині поплавця, магніт разом з поплавцем піднімається або опускається до точки спрацьовування

  • Включення - вимикання відбувається внаслідок руху поплавця повз мініатюрного комутатора

  • Поплавковий матеріал підбирається в залежності від температурного зміни мастила, її в'язкості і щільності, так як ці характеристики впливають на плавучість


  • Не рекомендується використовувати контролери поплавкового типу при високій в'язкості, або сильно забруднених оліях.

    Діагностика проблеми


    Коли на панелі горить лампа недостатнього рівня масла, необхідно визначити причину.

    Причин може бути декілька:

  • Низький рівень масла в картері двигуна (перевіряється масляним щупом), шукайте витік

  • Порушення в роботі двигуна, (їсть багато масла, доливання вирішить проблему лише тимчасово)

  • Помилка (замикання) підключення приладів (часто спостерігається при самостійній заміні проводки)


  • Заміна контролера рівня мастила


    На ваз 2109 заміна датчика рівня масла виконується швидко і просто, з ниструмента потрібен ключ «10»:

  • Знімаємо провід з датчика

  • Відкручуємо болт, що кріпить датчик ключем «10»


  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    За допомогою ключа «10» відкручуємо болтик, що кріпить контролер

  • Потім, виводимо його, злегка похитуючи, з отвору в блоці циліндрів акуратно, щоб не пошкодити і не зламати поплавок


  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    Акуратно виймаємо контролер з отвору в блоці

    Перевірка


    Для перевірки контролера рівня масла вам потрібно мультиметр, знімаємо його і виконуємо наступне:

  • Підключаємо мультиметр до висновку датчика і корпусу (режим омметра)

  • Переміщаємо поплавець від одного крайнього положення до іншого і вимірюємо, при цьому електричний опір нашого датчика

  • У верхньому положенні (крайньому) опір його повинно бути нескінченним


  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    Підключаємо мультиметр до висновку датчика і корпусу

  • У нижньому положенні опір падає до 0 Ом


  • Заміна датчика масла в ваз 2109 своїми руками
    Вимірюємо опір в крайньому нижньому положенні

  • Несправний датчик - контролер замінюємо


  • Як ви переконалися, і цей датчик змінюється швидко, навіщо гнати на СТО і витрачати зайві гроші і час? Додатково подивіться відео, якщо щось залишилося незрозумілим.