Лямбда зонд ваз 2110: розпаювання колодки-можливі причини

Нещодавно звернув увагу на те, що кількість питань у мережі, які так чи інакше стосуються лямбда-зонда і про те, як розпаяти його колодоки на ваз 2110. Тому я і вирішив узагальнити всю отриману інформацію і викласти її в цій статті, в якій ми своїми руками зможемо не тільки виявити несправності кисневого датчика, замінити його, але і розпаяти ці самі колодки для ваз 21101210221103.
Коротко про лямда-зонд
Можу припустити, що датчик кисню є, мабуть, найпопулярнішим серед всіх інших датчиків автомобіля, з якими діагностів автомайстерень доводиться мати справу. Як можна бачити на фото лямбда-зонд (він же кисневий датчик) виконаний з керамічної елемента (на основі цирконію) і покритий платиною.
Даний гальванічний елемент у залежності від наявності у навколишньому середовищі кисню і температури змінює своє напруження і передає дані в електронний блок управління. Так як цирконієвий наконечник більш точно зчитує наявність кисню при температурі не нижче 360 градусів Цельсія, лямда-зонд вбудований нагрівальний елемент, який включається при запуску двигуна і сприяє його швидкому прогріванню.
Устрій кисневого датчика
Для точного зчитування даних лямда встановлюється у вихлопному патрубку таким чином, щоб його робоча поверхня «омивалася» як можна великою кількістю вихлопних газів.

Так само існують кілька типів кисневих датчиків, які відрізняються за принципом роботи і за способом підключення:

Увага! Існує можливість заміни кисневого датчика з підігрівом замість ЛЗ не має підігрів. В цьому випадку необхідно буде підключити ланцюг підігріву ЛЗ до електричної ланцюга автомобіля яка «живиться» при включенні запалювання, наприклад ланцюг включення бензонасоса.
Зворотна заміна не припустима, працювати дане творіння однозначно не буде. Ну і, звичайно ж, необхідно що б різьба датчиків збігалася з нарізаною різьбою в посадковому місці.
Принцип роботи
В залежності від того скільки кисню перебуває у вихлопних газах змінюється і сигнал датчика йде в електронний блок управління.ЕБУ, в свою чергу, порівнює отриманий сигнал з «прошитим» в його пам'яті еталоном даного стану, і в залежності від різниці з оптимальним значенням коригує тривалість фази форсунок упорскування, тим самим регулюючи паливоповітряну суміш двигуна.
При збільшеному значенні кисню сигнал напруги ЛЗ падає до 01 вольта (що набагато нижче визначених 045), при нестачі його напруга збільшується до 08-09 вольт.Дана двосторонній зв'язок з контролером і подальша підстроювання під певний режим роботи двигуна забезпечують мінімізацію викидів в атмосферу і максимальну паливну економію.
Ремонт
Діагностика
Лямда-зонд ваз 2110 має чотири виводу:

Перевірка підігрівача кисневого датчика зводиться до елементарної перевірки ланцюга нагрівача:
Надалі нас цікавить виключно сигнальний провід, а вірніше зміна напруги йде по ньому від датчика до ЕБУ під час різних режимів роботи двигуна.
Перевірити роботу датчика можна двома способами:
Так як дана інструкція призначена для простого обивателя, у якого просто в принципі не може бути професійного обладнання, то діагностику датчика будемо проводити за допомогою вольтметра.
Спосіб перший: зчитування кодів несправностей
Для того, щоб вважати коди несправності знаходяться в пам'яті контролера необхідно до колодки діагностики (знаходиться з лівого боку під консоллю панелі приладів) або під'єднати спеціальне діагностичне обладнання (занадто просто - не для нас), або замкнути контакт «В» на масу, що так само можна зробити з'єднавши між собою контакти «А» і «В».

Після того як дані контакти замкнуті повертаємо ключ запалювання в положення «III» (двигун не заводимо), спостерігаємо за сигналізатором «CHECK» який спалахами повинен відобразити число 12:

Увага! Даний код говорить про те, що працює програма самодіагностики, в іншому випадку дана програма не працює.
Після цього програма в потрійному циклі висвічує коди існуючих несправностей (за кожний код за три рази), при відсутності ж оних код «12» продовжує постійно висвітлюватися.
Увага! При закінченні діагностики розмикати дані контакти дозволяється тільки після вимикання запалювання, через десять секунд.
Стирання кодів несправностей з пам'яті ЕБУ з метою переконатися, що несправність усунено, відбувається через відключення живлення контролера не менше ніж на десять секунд. Живлення відключається або від'єднанням мінусової клеми від акумуляторної батареї або за допомогою вилучення запобіжника контролера.
Увага! Операції з харчуванням контролера необхідно проводити строго при вимкненому запаленні!
Спосіб другий: перевірка змін параметрів ЛЗ
Отже, приступаємо до самого «вкусненькому»:
Спостерігаємо за датчиком:
Спосіб третій: метод виключення
Звичайно ж, всі перераховані вище способи хороші, але без ясного розуміння роботи системи існує велика ймовірність помилитися при діагностиці, а так само зрозуміти принцип розпаювання колодоки на ваз 21102.
Наприклад, «випадання» коду Р 0131 (низький рівень сигналу ЛЗ) ще не означає що датчик почав «хандрити», можливо він і правда «бачить» «збіднену» суміш, адже він тільки «моніторить» систему - не більше і не менше. Тому існують перевірки виключають дані помилки:
Ситуація 1
Маємо «збіднену» суміш і низьке значення напруги на виході з ЛЗ.
Перевірка:
Ситуація 2
Маємо «збагачену» суміш.
Перевірка:
Як ми можемо переконатися дані перевірки досить прості і їх краще використовувати всі по черзі, щоб виключити помилки в діагностуванні, що дуже важливо, так як ціна лямда-зонда не дозволяє «тикати пальцем в небо» при пошуку несправності.
Рада! Необхідно враховувати що уповільнена реакція ЛЗ на зміни може статися із-за того, що в системі запалювання відбуваються пропуски займання, в результаті чого у випускний колектор потрапляє велика кількість незгорілої паливоповітряної суміші, що ЛЗ може розцінити як відхилення від норми.
Рада! Подсосы повітря перед ЛЗ так само впливає на його показання, що може спричинити за собою такий парадокс: ЛЗ «говорить» про «збідненої» суміші, а насправді суміш «збагачена», в результаті чого контролер ще більше збагачує суміш. В цьому випадку допоможе дізнатися правду газоаналізатор.
Заміна кисневого датчика
Автовласники з різних причин розпаюють колодки для ваз 21102. Хто то внаслідок заміни ЛЗ має відмінний від оригінального роз'єм, хто то для встановлення нестандартного випускного колектора, для якого потрібно подовжити провід.
У будь-якому випадку слід подбати про ізоляцію і про якісну розпайці, наприклад як на наступних фото:


Порядок заміни
Отже:
Рада! Викручуючи ЛЗ необхідно скористатися або довгою головкою, або накидним ключем. Так як ЛЗ швидше за все «пригорів», то його необхідно попередньо розмочити» спеціальними засобами автохімії.
Рада! Для тих, хто нічого не боїться - відкручуємо на працюючому двигуні до появи легкого димку через різьбову частину, потім глушимо двигун та вже відкручуємо до кінця.
Даний метод безпосередньо пов'язаний з властивістю тіл розширюватись при нагріванні і стискатися при охолодженні (підручник «Фізика 5 клас», сторінка 40 параграф 7 2 абзац):
Рада! У трьох проводового штатного ЛЗ проводу прописані на роз'ємі: підігрів - проводу «А» і «В», сигнальний «З». Полярність білих проводів підігрівача значення не має, сигнальний провід чорного кольору.
Рада! Розпаюванням колодки для ваз 2110 краще всього займатися до установки кисневого датчика на місце, більш безпечно і надійно.
На цьому дану інструкцію вважаю закінченою. Відео додавати не став, сподіваюся і так виклав все зрозуміло і просто.
Удачі.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного