1 Все необхідне для заміни 2 Підготовка машини 3 Інструкція по діагностиці і заміни регулятора холостих обертів 3.1 Датчик холостого ходу ваз 2107 заміна Датчик РХХ (регулятор холостого ходу) для ваз 2107
Несправність регулятора (він же датчик) холостого ходу, або його нестабільна робота, проявляється так: двигун автомобіля періодично глухне при холостих обертах, при запуску двигуна або ж в пробці або на світлофорі. Заміна датчика холостого ходу на ваз 2107 не складна процедура, що вимагає мінімум інструменту і мінімум знань ремонтника, тому будь-власник ваз 2107 може легко замінити регулятор своїми руками.
Все необхідне для заміни
Максимум що може вам знадобитися при цьому:
Плоска (шлицевая) і хрестова викрутка Ключ на 13 (краще торцевий) Заздалегідь запасіться стрічковими хомутами, (замінити ті, що стоять на патрубках) Прокладка корпусу дросельної заслінки Підготовка машини
Операції по підготовці не складні і стандартні для будь-якого ремонту, але від їх проведення багато в чому залежать ваша особиста безпека, час, що витрачається на виконання обслуговування і ремонту, а також якість виконання роботи. Готуємо наш автомобіль ваз2107 до заміни наступним чином:
Виробляємо мийку автомобіля По можливості, автомобіль перед роботою бажано вимити зовні (будете менше бруднитися при роботі), включаючи днище при необхідності Якщо робота (як в нашому випадку) належить в моторному відділі, то слід вимити і там теж Операцію, пов'язану з миттям моторного відсіку краще виконувати на не автоматизованої мийці Тут моторний відсік вашого автомобіля вимиють вручну, попередньо обробивши кузов зовні і моторний відсік специфічними миючими складами А так само видаляють бруд, засевшую в арках коліс, а так само з днища кузова за допомогою спрямованої струменя води під тиском з просушуванням на завершення. Попередження: Виробляючи мийку моторного відсіку, вам слід захистити від попадання води в колодки, датчики та інші виконавчі прилади системи упорскування палива. Також вам слід уникати попадання води на стартер і генератор.
Датчики і контакти замотують ізоляційною стрічкою або скотчем, генератор і стартер закривають поліетиленовими пакетами і фіксують пакети, щоб не злітали. Мийка відсіку двигуна в будь-якому випадку провадитися з від'єднанням клем від акумуляторної батареї.
Після мийки, перераховані вище вузли і деталі необхідно ретельно просушити, для цього продуйте їх струменем стисненого повітря.
Інструкція по діагностики і заміни регулятора холостих обертів
Для виконання діагностики і заміни регулятора, достатньо:
Вимкнути запалювання Застопорити автомобіль ваз 2107 ручним (стоянковим) гальмом, щоб уникнути мимовільного руху Якщо стоянкове гальмо несправний, то для фіксації автомобіля вам слід скористатися противідкотними башмаками (упорами) Датчик холостого ходу розташований на дросельній заслінці Отщелкиваем фіксатор колодки проводів і від'єднуємо саму колодку від датчика регулятора холостого ходу На ній нанесено маркування виводів(A-B-C-D дивіться фото нижче) Під'єднуємо щуп «мінус» вольтметра до «масі» мотора Вмикаємо запалювання на автомобілі, за допомогою вольтметра, вимірюємо напругу на виходах А і D колодки нашого регулятора холостого ходу Висновки на колодці A-B-C-D, за допомогою вольтметра заміряємо напруга на висновках A і D, мінусовій контакт вольтметра при цьому приєднаний до маси двигуна
Увага: Напруга на висновках колодки датчика холостого ходу не повинна бути менше 12 Вольт («мінусовій» щуп вольтметра при цьому повинен бути приєднаний до «масі» мотора). Якщо раптом напруга не надходить або воно менше 12 Вольт - значить або розряджена акумуляторна батарея, можливо несправність ланцюга живлення або несправний ЕБУ.
По завершенні вимірювання напруги виробляємо вимикання запалювання на автомобілі Датчик холостого ходу ваз 2107 заміна
Знімаємо датчик разом з корпусом дросельної заслінки. Сам корпус дросельної заслінки інжекторного двигуна автомобіля знімається для заміни ущільнювальної прокладки, датчика холостого ходу, або корпусу дросельної заслінки.
Увага: Щоб уникнути опіків, приступайте до виконання робіт тільки після охолодження мотора автомобіля
Отже:
Від'єднуємо дроти від висновків акумуляторної батареї Отцепляем від сектора трос приводу дросельної заслінки Відключаємо колодку проводів від датчика положення дросельної заслінки Віджимаємо фіксатор і від'єднуємо колодку із проводами від датчика холостого ходу Увага: При наступній операції витече з штуцерів і шлангів деяку кількість охолоджуючої рідини
Послаблюємо хомут, і стягаємо зі штуцера А, на корпусі дросельної заслінки відвідний патрубок охолоджуючу рідину Аналогічно знімаємо зі штуцера Б патрубок, підвідний охолоджуючу рідину Знімаємо зі штуцерів приводу патрубки
Послаблюємо хомут, і стягуємо зі штуцера корпусу патрубок вентиляції картера двигуна Хрестової викруткою послаблюємо черв'ячний хомут патрубка, що підводить повітря до корпусу дросельної заслінки, потім знімаємо його з патрубка Тієї ж викруткою, послаблюємо хомут труби, що підводить пари палива до корпусу дросельної заслінки, потім стягуємо шланг Ключем на 13 міліметрів відвертаємо гайки (їх всього дві), що кріплять корпус дросельної заслінки Стрілками вказані гайки, що кріплять корпус
Знімаємо корпус дросельної заслінки зі шпильок ресивера і дістаємо ущільнювальну прокладку За допомогою хрестової викрутки, відвертаємо два гвинти, що кріплять регулятор холостого ходу безпосередньо до корпусу заслінки Дістаємо датчик холостого ходу Хрестової викруткою викручуємо гвинти і дістаємо регулятор
Між регулятором холостого ходу і корпусом дросельної заслінки розташовується кільце Якщо воно втратило свою еластичність або потріскалося - замінюємо його За допомогою омметра, заміряємо опір між виходами обмоток регулятора Омметром заміряємо опір між виходами обмоток регулятора
Опір між виводами обмоток А-В і С-D знаходиться в межах 52-53 Ома А опір між виводами обмоток А-С і В-D відображається, як величезна (прагнути до нескінченності). Інакше регулятор холостого ходу є несправним і його необхідно терміново замінити Увага: Перед установкою нового регулятора на автомобіль вам необхідно переконатися, що голка клапана виступає назовні не більше 23-х міліметрів
За допомогою штангенциркуля, вимірюємо відстань на яке виступає голка нового клапана Якщо виступ голки перевищує 23 міліметри, необхідно підкоригувати її положення Для цього подайте напругу 12 Вольт від акумулятора на вихід D датчика холостого ходу (при цьому з'єднання проводу з виходом повинно бути ізольовано) Оголеним кінцем дроту, який з'єднаний з негативним виходом акумулятора, короткочасно торкаємося до висновку, датчика холостого ходу Клапан рухається досить повільно, тому торкання виконуємо багаторазово, цим ми імітуємо функції імпульсного джерела живлення Коли голка виявиться у крайньому положенні, знову перевіряємо виступання голки, якщо воно не дорівнює 23 міліметри, клапан замінюємо на новий Тепер, коли клапан відрегульований, змащуємо ущільнювальне кільце моторним маслом Встановлення регулятора виконуємо в послідовності зворотної зняттю На цьому заміну датчика холостого ходу можна вважати завершеною, все просто і доступно, немає сенсу платити шалені гроші за послуги СТО при заміні регулятора самостійно, ціна заміни - вартість самого датчика. В доповнення до матеріалу подивіться відео.