Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна

23.12.14, Ваз
2568
  • 1 Навіщо він потрібен
  • 2 Несправність датчика
  • 2.1 Тест датчика на працездатність
  • 3 Заміна і установка датчика
  • 4 Все про датчик положення коленвала

  • Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Датчик положення коленвала
    Як відомо, ремонт датчика колінвала ваз, заміна якого буде розглянуто в цій статті - процедура складна. Але виконати її можна і своїми руками, якщо знати деякі секрети.

    На ваз 2110 заміна датчика колінвала проводиться без розбору особливо важливих і незамінних вузлів автомобіля.


    Навіщо він потрібен


    Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала ваз 2110
    Цей датчик буває встановлений на кришці масляного насоса прямо поруч зі шківом приводу генератора. Призначений даний прилад для того, щоб синхронізувати роботу контролера з верхньою мертвою точкою поршнів циліндрів (1-го і 4-го) і кутовим положенням коленвала.

    Отже:

  • Сам датчик являє собою електромагнітне пристрій, що виробляє синхронізацію роботи в системі упорскування . Стежить даний датчик також за роботою паливних форсунок і системи запалювання.

    Одним словом, даний прилад є непростим пристроєм.

  • Без цього датчика неможливо собі уявити справну роботу системи упорскування палива. Коли датчик виходить з ладу, то це обов'язково позначається на різних важливих вузлах автомобіля, що в підсумку призводить до збоїв в двигуні.

    Тому перевіряти стан даного датчика дуже важливо. Ця перевірка стає особливо актуальна перед далекою дорогою.

  • Як і говорилося вище, датчик положення коленвала знаходиться безпосередньо біля шківа привода. Принаймні, на всіх вазівських моделях.

    Встановлюється даний прилад так, щоб між зубчастим шківом і їм залишався невеликий зазор, величина якого не повинна перевищувати одного міліметра. Зазор вдається виставити завдяки особливим шайбам необхідних розмірів.


  • Що стосується зубчастого шківа, то виконаний він буває у вигляді спеціального диска. Диск належить приводу генератора і виконує найважливішу функцію.

    Цей самий зубчастий шків може бути виконаний з гумової проставкою або з суцільнометалевою складової. Потрібно завжди слідкувати за тим, щоб між зубами відсутня бруд і сторонні частинки, так як пошкодження цього шківа може призвести до небажаних наслідків.

    Несправність датчика


    Про несправності датчика колінвала можуть свідчити наступні симптоми:

  • несподівано зупиняється робота двигуна;

  • двигун працює нестійкий під час холостого ходу;

  • помітні явні пропуски іскор;

  • помітно знижується потужність двигуна, особливо на підйомах;

  • обороти двигуна мимовільно підвищуються або знижуються;

  • при різних динамічних навантаженнях помітно поява детонації;

  • складнощі із запуском двигуна і багато іншого.


  • Всі перераховані вище приклади, взяті окремо або разом, свідчать про те, що датчик пора міняти. Щоб повністю переконатися в тому, що обов'язково потрібна заміна датчика колінвала на ваз 2110 або інших моделях, потрібно провести тестування.







    Тест датчика на працездатність


    Перевірити датчик можна кількома способами. Кожен з методів має на увазі наявність певних приладів.

    Розглянемо два основних способи перевірки, які дають точні результати.
    Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала ваз 2114
    Після зняття датчика, а як це зробити, буде докладно описано нижче, потрібно ретельно оглянути. Візуальний огляд допоможе визначити стан осердя, контактної колодки і самих контактів.

    Якщо помітні бувають на датчику сліди від бруду, не дають провести нормальний огляд, слід видалити за допомогою ганчірки, змоченою в спирті або бензині. Також чистими повинні бути завжди контакти.

    Крім того, при демонтажі потрібно звернути особливу увагу на відстань між сердечником датчика і диском. Якщо воно не близько до значення 06-15 мм, значить датчик, швидше за все, має дефекти.

    Якщо ж все в нормі, це зовсім не означає, що датчик робочий.

    Тільки омметр дозволить визначити наявність явних несправностей у роботі датчика колінвалу. Заміряти даним приладом слід опір обмотки датчика синхронізації.

    Нормальне значення, виведене омметром, повинно бути рівним 550-750 ом.

    Щоб не сумніватися, рекомендується заздалегідь уточнити в інструкції з експлуатації автомобіля точні параметри, які в залежності від виробника можуть бути різними. Якщо значення, дане виміром омметра, буде відрізнятися від зазначених, значить з датчиком проблеми.
    Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала на ваз 2114
    Інший варіант перевірки передбачає більш об'ємне тестування.

    Для його проведення знадобиться наявність наступних інструментів:

  • вольтметра;

  • вимірювача індуктивності;

  • мегаомметра;

  • мережевого трансформатора.


  • При вимірюваннях, які проводяться даними способом, температура повітря повинна бути дорівнює 20-22 градусів. Що стосується опору обмотки, то його вимірюємо методом, описаним вище.

    Отже:









  • Щоб визначити індуктивність обмотки датчика оборотів коленвала потрібно буде застосувати вимірювач індуктивності. Він покаже, як працює індуктивна котушка, ємність і опір.

    Значення нормальної індуктивності повинно бути рівним 200-400 мГц.

  • Опір ізоляції перевіряється вже за допомогою мегаомметра. При напрузі 500 В цей показник не повинен перевищувати 20 Мом.


  • Примітка. Якщо раптом у процесі ремонту датчика колінвала відбудеться необережне намагнічування диска синхронізації, доведеться використовувати вже для тестування мережевий трансформатор.
    Виходячи з тих результатів, які дають прилади, можна з'ясувати точно, працює датчик чи ні.

    Заміна і установка датчика


    Приступаємо до заміни датчика:

  • в першу чергу, слід відключити клеми від акумуляторної батареї;

  • потім від'єднуємо колодку із проводами від датчика;


  • Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика положення колінвала ваз

  • озброюємося ключем потрібного розміру і відвертаємо болт фіксує датчик;

  • знімаємо датчик з масляного насоса.


  • Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала ваз 2112
    Примітка. При демонтажі не забуваємо про відстані між диском і серцевиною, які слід перевіряти завжди. Також рекомендується ставити мітки, щоб установка не викликала ніяких труднощів.

  • беремо новий датчик;

  • ставимо його на кришку масляного насоса;


  • Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала на ваз 2112

  • обережно затягуємо датчик (момент затиску повинен становити 8-12 Н-м);

  • приєднуємо дроти.


  • Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінчастого валу ваз 2110

    Все про датчик положення коленвала


    Як і було сказано вище, заміна датчика колінчастого вала на ваз 2110 не робиться просто так.

    Якщо цей маленький і, здавалося б, непоказний з вигляду прилад не є головною частиною або вузлом автомобіля, його несправність веде до кількох проблем. Розглянемо їх.
    Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала на ваз 2109


    Приступимо:

  • Перший випадок передбачає такий варіант, коли на датчик потрапляє бруд з ременя ГРМ або масло з-під кришки двигуна. Датчик в такому випадку виходить з ладу, а машина погано заводиться, дуже мляво розганяється і обороти мотора ледве-ледве досягають позначки в 3000.

    Система автомобіля про це заявила тим, що вимкнулася повністю аварійка, а БК не відразу, а через певний час, дав сигнал, що потрібна термінова заміна датчика положення колінчастого валу ваз 2110;


  • Примітка. Вище було сказано про те, що коли датчик не працює, двигун заводиться з труднощами, або взагалі не заводиться.

    Якщо ж датчик виходить з ладу по ходу руху транспортного засобу, машина буде продовжувати рух, але коли двигун зупиниться, знову завести його буде неможливо. Виходить, що якщо двигун нормально функціонує, то і з датчиком все в порядку.

  • Автомобіль нормально їде, але бортовий комп'ютер постійно посилає сигнали про те, що з датчиком проблеми. Що робити в цьому випадку? Можна спробувати поворухнути дроти, так як причина може бути прихована в поганих контактів.

    Машина під час їзди адже постійно трясеться, так і контакти з часом можуть окислитися. Крім того, може бути пошкоджена і вся проводка.

  • Автомобіль завівся нормально, але потім стих, і більше завести його не виходить. Після закінчення певного часу двигун знову заводиться нормально, але знову глохне.

    І в даному випадку причина може бути укладена в проводці. У багатьох випадках згорає провід, що йде на датчик, так як він стикається з гарячим випускним колектором.


  • Датчика колінвала ваз: розглянемо, як проводиться заміна
    Заміна датчика колінвала ваз 2115
    Дане відео допоможе провести самостійну заміну датчика правильно. Крім того, рекомендується використовувати в процесі заміни фото-інструкцію та інші інформаційні носії.

    Як стає зрозуміло з даної статті, своїми руками можна зробити багато чого на своєму автомобілі. Головне - це інструкція, якої потрібно дотримуватися, а решта додасться.

    Залишається тільки зробити наступне, якщо виявилися проблеми: купити новий датчик, ціна на який не надто висока і приступити до заміни.