Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна датчика детонації на ваз своїми руками

23.12.14, Ваз
2348
  • 1 Пристрій і принцип роботи
  • 1.1 Принцип роботи
  • 1.2 Пристрій
  • 2 Діагностика і заміна детонаційного датчика
  • 2.1 Ознаки несправності
  • 2.2 Перевірка
  • 2.3 Заміна
  • 3 Висновок

  • Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Заміна датчика детонації ваз 21124
    Датчик детонації - це пристрій визначає момент виникнення мікровзривов (детонацій) у двигуні автомобіля. Входить в систему електронного управління двигуном, оснащеним системою уприскування.


    Пристрій і принцип роботи


    Принцип роботи


    Як нам відомо, а деякі тільки здогадуються, на максимальну ефективність роботи двигуна (динаміка, потужність, витрата палива) в дуже великій мірі впливає правильно виставлений кут випередження запалювання, який, до того ж, повинен оптимально пристосовуватися під різні режими роботи двигуна.

    Відхилення від оптимальних параметрів кута випередження запалювання виглядають наступним чином:

  • Пізній кут випередження запалювання чреватий погіршенням динаміки автомобіля, перегріванням двигуна і підвищеною витратою палива;

  • Ранній кут випередження запалювання, в свою чергу, проявляє себе у вигляді мікровзривов в камері згоряння (детонація) що тягне за собою падіння потужності і підвищений знос клапанів (прогоряння клапана).


  • І для того щоб виключити дані відхилення електронний блок керування автомобіля прагне задавати по можливості більший кут випередження запалювання, але в теж час не дає йому піти в зону детонації, про яку і повідомляє контролеру датчик детонації.

    Принцип роботи цього пристрою заснований на п'єзоефекті. Датчик детонації монтується на блоці циліндрів двигуна.
    Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Заміна датчика детонації ваз 2110
    А так як детонація це, по суті, мікровибух, то при її наявності з'являється вібрація на корпусі двигуна, яка і стискає п'єзоелектричних пластину, внаслідок чого на її контактах з'являється різниця потенціалів.

    Пристрій


    На даний момент сучасна автомобільна промисловість випускає два види датчиків детонацій - резонансної та широкосмугового типу.







    Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Датчик детонації ваз взаємозамінність
    Як можна бачити на фото у вищевикладеному кожного типу датчиків абсолютно різний принцип роботи:

  • Датчик широкосмугового типу фіксує і передає весь спектр шумів електронного блоку управління, який, в свою чергу, обробляє отриманий сигнал і самостійно виявляє відповідний детонації шум.

  • Датчик ж резонансного типу налаштований на частоту мікровзривов, відповідно посилає сигнал контролеру тільки в разі його виявлення.


  • Увага! Заміна датчика детонації ваз 211021122114 2115 не сприймає заміну датчика одного типу на інший.
    Далі можна підвести деякий підсумок:

  • При умовах, коли експлуатація автомобіля проходить в нормальних умовах (якісний бензин, справні свічки запалювання і т. д.) електронний блок управління не використовує ланцюг дотаційного датчика і переводить двигун в роботу в режимі оптимальних параметрів.

  • Коли ж з якихось причин, починається детонація, імпульс від датчика детонації говорить блоку управління кут випередження запалювання необхідно змістити в яку або сторону до тих пір, поки детонація не зникне. Даним способом ЕБУ створює для двигуна оптимальні умови роботи при будь-яких умовах експлуатації.

  • Цей спосіб коригування роботи двигуна носить назву «closed loop» і використовується електронним блоком управління не тільки при роботі з детонаційним датчиком, але і в регулюванні інших важливих параметрів.


  • Діагностика і заміна детонаційного датчика


    Ознаки несправності


    Якщо ви почали помічати, що двигун вашого автомобіля працює нерівномірно (троїть), або погіршилася його динаміка і на щитку приладів під час початку руху на підйом або при розгоні автомобіля загоряється сигналізатор «СНЕСК ENGINE», то слід перевірити датчик детонації на наявність його можливої несправності. Наступна інструкція допоможе вам своїми руками провести діагностику і заміну детонаційного датчика.

    Перевірка


    Отже, на ваз 21102112214 2115 заміна датчика детонації починається зі зчитування кодів несправностей двигуна:









  • Помилка з кодом 0325 говорить про те, що в електричному ланцюзі датчика контуру стався обрив.


  • Необхідно уважно оглянути і при необхідності «продзвонити» весь контур і зачистити контакти в розніманнях датчика, так як основною причиною даної помилки є окислилися контакти. Крім цього, необхідно перевірити ремінь ГРМ , а саме правильність його установки по мітках, можливо, він ослаб і перескочив на кілька зубів.

  • Помилка під номером 0328 говорить про високий рівень сигналу детонаційного датчика.


  • В даному випадку необхідно звернути увагу на високовольтні дроти. Дана помилка видається за «пробої» харчування і п'єзоелемента, а так само при підвищеному зазорі клапанів.

    Знову ж перевірте ремінь ГРМ.

  • Помилка з кодом 0326 і 0327 говорять про те, що рівень сигналу від датчика занадто низький.


  • Як і в попередніх випадках - перевіряємо контур електричної ланцюга, при знятому датчику обробляємо спеціальними антикорозійними засобами датчик і його контакти.Особливу увагу приділіть моменту затягування датчика, який повинен дорівнювати 10-24 Н*м.

    Якщо ж щиток приладів вам не сигналізує контрольною лампочкою «CHECK ENGINE», то заміна датчика детонації ваз 211421102115 супроводжується його перевіркою за допомогою вольтметра, для чого:

  • У мультиметре встановлюємо режим вольтметра і вводимо межа прочитуваних вимірювань 200 Мв;

  • На двох контактному датчику (широкосмугового типу) під'єднуємо щупи мультиметра до контактів, а на одне контактному (резонансного типу) - один до контакту, другий на корпус датчика;

  • Злегка з подальшим зростанням сили удару постукуємо металевим предметом (викруткою або болтом) по корпусу датчика і спостерігаємо за показаннями вольтметра;

  • При ударі повинен спостерігатися стрибок напруги: сильніший удар - вище стрибок, в іншому випадку - датчик виразно на заміну.


  • Так само заміна датчика детонації ваз 2115 може супроводжуватися перевіркою його омметром, при якій свідчення опору повинна знаходитися в шкалі 1-10 МОм.
    Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Перевірка мультиметром

    Заміна


    Заміна датчика детонації ваз 211221102114 2115 не являє собою ні чого складного, так що дана інструкція якихось додаткових відео матеріалів містити не буде.Як говорилося вище, датчики обох типів виконання встановлюються на блоці циліндрів двигуна.

    Весь процес заміни полягає в наступному:

  • При вимкненому запаленні від'єднуємо від датчика роз'єм проводів або одного проводу при резонансному тип датчика;

  • У першому випадку ключем на «13» відкручуємо кріпить до двигуна болт


  • Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Заміна датчик детонації ваз 2115
    Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Ваз 2110 заміна датчика детонації
    а у другому з допомогою ключа на «22» викручуємо з корпусу блока і демонтуємо сам пристрій;

  • Встановлюємо у зворотній послідовності.


  • Рада! При установці приділіть особливу увагу чистоті посадкового місця датчика і моменту його затяжки (10-25 Н*м)

    Висновок


    Купуючи новий датчик детонації, остерігайтеся підробок , так як за своєрідною статистикою, зібраної в одному з гаражних кооперативів з десяти вітчизняних датчиків всього пара робітників, інші є відвертими муляжами, які легко перевірити вищеописаними способами.Краще переплатити, ніж витрачати гроші на вітер, благо ціна якісного датчика не так вже й велика, в середньому близько п'ятисот рублів.
    Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Перевірка муляжів
    Заміна датчика детонації на ваз своїми руками
    Муляж у розрізі
    Зрештою, завдяки універсальності вітчизняного автопрому, на ваз спокійно підходить датчик детонації від волговского чотириста шостого мотора, який і зовні і за параметрами практично ідентичний «рідному».