1 Принцип роботи 1.1 Інструкція по діагностиці несправностей 2 Як проводиться заміна датчика рівня палива ваз 2107 2.1 Перевірка ДУТ 3 Технічні характеристики датчиків 3.1 Вартість покупки Датчик (вимірювач рівня палива ваз2107 (він же ДУТ)
Ознакою несправності ДУТ, є недостовірні свідчення рівня бензину на індикаторі, розташованому на передній панелі автомобіля. Заміна датчика палива в ваз 2107может вирішити цю проблему.
Процедура проста і не вимагає від вас навичок автослюсаря і специфічного інструменту. Кожен автолюбитель здатний виконати заміну своїми руками.
Важливо лише знати, де він знаходиться і як його дістати.
Принцип роботи
Вимірювач рівня палива це частина паливного модуля і розташовується в паливному баці, разом з паливним насосом.
Отже:
Покажчик рівня бензину (типу УБ-193 - фото внизу) взаємодіє з датчиком рівня палива БМ-892 (891), розташованим в паливному баку Сам датчик являє собою реостат з дроту (дріт виготовлено з сплаву ніхром) УБ-193-Покажчик рівня палива ваз2107 розташований на приладовій панелі автомобіля
Ковзний контакт реостата пересувається важелем поплавця. Коли знижується рівень палива, поплавок в датчику опускається. При цьому збільшується опір реостата за рахунок рухомого контакту на поплавці. Напруга на покажчику при цьому падає, і його стрілка переміщається в напрямку «0»(Пусто). На кінці важеля розташований додатковий контакт, який замикає ланцюг лампочки сигналізатора, якщо в баку машини залишається 4-6 літрів палива. На певних моделях в такому положенні замикається спеціальний сигнальний контакт, на приладовій панелі загоряється сигнальна лампочка про використання резервного запасу палива. До відома: покажчик рівня бензину типу 193806 для ваз 2107 трохи відрізняється від покажчиків ваз 2101-2106 і 2121. Основні відмінності: він не має власного корпусу, шкала його жовто-зеленого кольору, він входить в комплект приладів 1513801 та її удосконалення.
Не помиліться, вибираючи новий для заміни.
Інструкція по діагностиці несправностей
Заміна датчика палива починається з діагностики несправності. Діагностика допоможе правильно визначити, що саме вийшло з ладу і тим самим уникнути непотрібної витрати зусиль, часу і безцінних нервів.
Коли стрілка покажчика на панелі приладів постійно показує, що бак повний, виконуємо наступні дії:
Від'єднуємо рожевий проводок від датчика, при включеному запалюванні Якщо при цьому стрілка повертається до початку шкали - це означає, що датчик несправний Якщо ні, то або несправний сам прилад, або проведень його замкнутий на «масу» (корпус) Щоб це перевірити, знімаємо цілком комбінацію приладів Потім від'єднуємо сірий проводок з червоною смужкою від покажчика Включаємо запалювання Якщо стрілка покажчика повертається в початок шкали - то покажчик рівня бензину справний, а пошкоджений проводок. Коли стрілка покажчика на панелі приладів постійно показує, що бак порожній, діємо так:
Від'єднуємо проводок від виводу «Т» нашого датчика при включеному запалюванні і з'єднуємо цей проводок з «масою» Якщо при цьому стрілка відхиляється - це означає, що датчик несправний Якщо ж стрілка не відхилилася, тоді знімаємо повністю комбінацію приладів Від'єднуємо сірий проводок з червоною смужкою від клеми покажчика рівня бензину І приєднуємо його до «масі» Якщо тепер стрілка відхилилася - це значить, що прилад справний, а причиною став пошкоджений провід від датчика в баку до покажчика рівня бензину на панелі приладів Інструменти:
Набір викруток Ключик на 7 або головка Кусачки або бокорізи Шило Як проводиться заміна датчика рівня палива ваз 2107
Після діагностики, коли нам вже ясно, що причина саме в вимірювачі рівня бензину, розташованому в баку, приступаємо до заміни.
Отже:
Спочатку слід скинути тиск в паливній системі автомобіля ваз 2107. Увага: Дотримуйтесь обережності при виконанні робіт, які пов'язані з системою живлення автомобіля, або розгерметизацією паливної системи інжекторного двигуна ваз 2107. Коли працює інжекторний двигун автомобіля ваз 2107 забороняється розгерметизована паливну систему, тому що тиск у неї в цей момент становить 280-320 кПа (28-32 бар).
А після зупинки такого двигуна тиск у системі падає до нуля не раніше ніж через 25-3 години.
Тому якщо важливо провести роботу, пов'язану з розгерметизацією паливної системи (заміна форсунок, паливного фільтра, тощо), і вона виробляється на зупиненому тільки що інжекторному двигуні, нам необхідно скинути тиск палива в системі живлення, щоб не чекати 2-3 години Заміна датчика палива на ваз 2107 починається з від'єднати дроти «мінус» від клеми акумуляторної батареї Потім виймаємо запобіжник F3 (це запобіжник бензонасоса) блоку запобіжників Потім реле з системи управління інжекторного двигуна автомобіля ваз 2107. Підключаємо провід до висновку акумулятора і запускаємо інжекторний двигун, даємо йому попрацювати, поки не виробить паливо в системі живлення. Вимикаємо запалювання автомобіля. Повертаємо запобіжник на місце. Знімаємо колодку із проводами і від'єднуємо шланги від трубок електричного бензонасоса Від'єднуємо хомут кріплення, і відводимо верхню частину бака вліво Скориставшись ключем на 7 відкручуємо вісім гайок кріплення по периметру фланця паливного модуля, якими він кріпиться до паливного баку Піднімаємо паливний модуль і, нахиляючи його, виводимо поплавок датчика, що вказує рівень палива, з отвори Викручуємо гайки, що кріплять паливний модуль по периметру. Піднімаємо модуль, і виводимо поплавок датчика з отвору
З'єднання між паливним баком і модулем ущільнений прокладкою Уважно оглядаємо її, при наявності тріщин, розривів, необхідно замінити прокладку Щоб зняти приймальний сітчастий фільтр, акуратно піддягніть його викрутками Зніміть фільтр з наконечника електричного бензонасоса Знімаємо фільтр з бензонасоса за допомогою двох плоских викруток
Потім промиваємо фільтр в розчиннику (краще всього ацетон, або йому подібний), очищаємо за допомогою жорсткої щітки і обов'язково продуваємо стисненим повітрям Заміна датчика палива на вазі 2107 починається з визволення викруткою фіксатор колодки проводів електричного бензонасоса і датчика Знімаємо колодку Знімаємо колодку
Натискаємо шлицевой викруткою фіксатор проводів, і знімаємо його Важливо помітити положення проводів на колодці, щоб потім не переплутати їх, коли будемо проводити збірку За допомогою шила, віджимаємо наконечники дротів датчика рівня палива Від'єднуємо проводки від колодки Шлицевой викруткою викручуємо гвинт, що кріпить «масовий» провід електричного бензонасоса Гвинт нижнього кріплення покажчика рівня бензину Потім гвинт верхнього кріплення покажчика рівня бензину Перекушуємо бокорезами або кусачками, хомут кріплення проводів Виймаємо датчик покажчика рівня бензину Перевірка ДУТ
Тепер, коли вимірювач рівня бензину знято, можна перевірити його безпосередньо.
Дані для перевірки датчика покажчика рівня палива:
Порожній бак - опір 315-345 Ом Половина баку - опір 100-135 Ом Повний бак - 7 Ом і менше Якщо несправний старий, вставляємо новий і збираємо все в зворотній послідовності.
Ваз 2107 заміна датчика рівня палива завершена.
Технічні характеристики датчиків
ДУТ автомобілів ваз 2101-2107 крім моделей 21022104 йде моделі - БМ892:
Його номінальна напруга 12 Вольт Повне (максимальне) опір реостата становить 345 Ом Радіус руху важеля 290 міліметрів Вага 02 кілограма ДУТ моделей ваз 21022104 йде моделі - БМ891:
З номінальною напругою 12 Вольт Повне (максимальне) опір реостата буде 345 Ом Радіус руху важеля 183миллиметра Вага 0154 кілограма Вартість покупки
Ціна за датчик палива для ВАЗовской «класики» коливається в межах 300-400 руб. А за покажчик рівня , розташований на панелі приладів трохи більше - 400-500 грн. Всі ціни позначені для роздрібних продажів(у регіоні - Москва та її область)
Міняємо несправний вимірник на новий. Збираємо систему в зворотній послідовності. Заміна датчика рівня палива на ваз 2107 завершена.
Ви переконалися, що тут немає нічого важкого. На додаток рекомендуємо вам перегляд відео по заміні вимірювача рівня бензину.