Заміна датчика распредвала ваз своїми руками
Заміна датчика распредвала на ваз 16 клапанів
Перш ніж дізнатися, що являє собою заміна датчика положення розподільчого вала ваз,повторимо, які власне функції виконує сам розподільний вал?
Датчик розподільного валу
Призначення
Складовими розподільного вала є элипсооборазные кулачки, кожен з яких впливає на свій персональний клапан, тобто завдання, поставлене перед розподілвалом - це управління випускними і впускними клапанами . Хоча він приводиться в дію через ремінний привід від колінчастого вала, частота обертів в два рази менше частоти обертання колінвала.

На жаль, визначити яка саме фаза роботи двигуна в даний момент в дії тільки по положенню колінчастого валу неможливо (такт стиснення з супроводжуючим його запалюванням паливної суміші або ж момент викиду вже відпрацьованих газів), то датчик положення распредвала, допомагає електронного блоку управління визначити потрібну фазу газорозподільного механізму.
Внизу на фото показано як розподільний вал впливає на клапан:
Кулачок розподільного вала (1) обертаючись, впливає на клапан (4) через штовхач (2) і пружину (3), сідло клапана (6) відкривається і через канал (5) відбувається рух відпрацьованих газів/паливної суміші з/в камери/камеру згоряння (7).

Принцип роботи
У вітчизняному автомобілебудуванні датчики допомагають системі управління роботою двигуна визначати потрібну фазу газорозподільного механізму почали використовуватись ще в безконтактних системах запалювання карбюраторних «вісімок». Він встановлювався в трамблері, і робота його також ґрунтувалася на так званому ефекті Холу.
Даний датчик знімає і передає комутатора сигнал, одержуваний від металевої шторки має одну проріз, яка закріплена безпосередньо на шестірні колінчастого вала (1).

Тобто, сама шторка (2) постійно знаходиться між магнітом, і прочитуючим його сигнали датчиком (3), тим самим не даючи йому вважати магнітні лінії. Проріз (4) служить для вироблення і подачі імпульсу від датчика до електронного блоку управління (комутатора).
Представлена конструкція виконана таким чином, що датчик фаз інформує комутатор імпульсом саме в той момент, коли в першому циліндрі відбувається такт стиснення . Параметри імпульсу: проріз навпаки - напруга практично дорівнює нулю, проріз в стороні - напруга практично дорівнює напрузі в бортовій ланцюга.
Відмінності датчиків
Вказана конструкція називається щілинний і застосовується в системі управління 16 клапанного двигуна на ваз 2112/2110. На ваз 2115 заміна датчика распредвала дещо відрізняється, так як двигуна ваз серії 2111 і 21214 оснащені датчиками фаз торцевого типу.
Він також працює за принципом ефекту Холла, тільки в його конструкції використовується не проріз, а спеціальна задає мітка.
У цьому випадку імпульс проходить при наближенні мітки до датчика фаз. Так як відстань між ними значно менше, ніж між датчиком і самим распредвалом, то при зближенні магнітне поле датчика змінюється, що сприяє формуванню синхронізуючого імпульсу.
На двигунах серії 2111 ця мітка знаходиться на самому распредвале, а на серії 21214 - на шківі його приводу.
Увага! Формування імпульсу на двигуні серії 21214 відбувається у верхній мертвій точці четвертого циліндра, що припадає на такт стиснення.
Ознаки несправності
Найчастіше збої в роботі датчика фаз распредвала відбуваються з-за банального забруднення контактуючих поверхонь і обрив в ланцюзі живлення, при цьому:
Ні чого глобально - катастрофічного дані збої накоїти в двигуні не зможуть, але все ж бажано з ремонтом не затягувати, благо ціна питання невелика.
Заміна датчика фаз распредвала
Перевірка
Я думаю, ви погодитеся з тим, що заміна датчика распредвала на ваз 21102112 ваз 2115 повинна починатися з його перевірки , яку цілком можна зробити своїми руками. Для цього озброюємося мультиметром, включаємо його в режим вольтметра і при включеному запалюванні вимірюємо вхідна напруга, яке повинно бути не менше дванадцяти вольт.
На 8-ми клапанних двигунах серії 2112(-4) і 21114 колодка проводів просто від'єднується від датчика

на 16-клапанному «мінус» мультиметра кріпиться на «масу» автомобіля.

Якщо напруга менше цього значення або зовсім відсутній, це говорить про те, що акумуляторна батарея розряджена, несправний електронний блок управління або стався обрив в ланцюзі живлення.
Заміна датчика фаз на двигунах серії 2112 і 21124
На даних двигунах датчик розташований на торці, задній кришці ременя приводу газорозподільного механізму. Заміна датчика распредвала на ваз 2110 ваз 2112 не являє собою нічого складного: ключем на «десять» відкручуємо два болта і виймаємо його з кришки.

Заміна датчика фаз на двигунах серії 2111 і 21114
На двигунах даної серії датчик фаз розмістився в кришці розподільного валу, ззаду.
Заміна датчика распредвала на ваз 2115 проходить в такому порядку:

Рада! Не забуваємо проконтролювати стан ущільнюючого кільця, при дефектах оного його варто замінити новим.

Увага! Після того, як ви замінили датчик, і не скинули помилки в електронному блоці управління, двигун почне працювати в нормальному режимі лише після другого пуску. Сигнал же несправності « CHECK » у цьому випадку зникне сам по собі.
Як ви змогли переконатися, в нашому випадку найскладнішою частиною ремонту було виявлення причини несправності. Я сподіваюся, що ця інструкція повністю описує процес діагностики і ремонту, і якихось додаткових відео і фотоматеріалів не вимагає.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного