Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз

23.12.14, Ваз
2377
  • 1 Призначення і принцип роботи
  • 1.1 Трубка Піта (лопатковий витратомір)
  • 1.2 Термоанемометричний тип витратоміра
  • 2 Знаходимо і усуваємо несправність
  • 2.1 Ознаки неполадок ДМРВ
  • 2.2 Діагностика
  • 2.3 Заміна

  • Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Датчик масової витрати повітря
    Для нормальної роботи двигуна і каталізатора співвідношення кількості повітря і бензину повинно бути оптимальним на всіх режимах його роботи, і тільки точне дозування складових горючої суміші гарантує 100% віддачу крутного моменту і заявленої потужності силового агрегату. Не останню роль у налаштуванні горючої суміші відіграє витратомір повітря.


    Призначення і принцип роботи


    Призначення даного пристрою - вимірювання кількості повітря пройденого в циліндри двигуна.

    Як я вважаю, для того що б своїми руками діагностувати неполадки і успішно усувати їх, необхідно, як мінімум, знати пристрій і принцип роботи нас цікавить сайту. Тому, пропоную розглянути кілька різновидів ДМРВ.

    Трубка Піта (лопатковий витратомір)


    Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Повітряний витратомір з трубкою Піто (лопатковий)
    Дана конструкція є самою ранньою розробкою. Принцип її роботи грунтується на відхиленні потоком повітря спеціальної лопатки, на осі якої знаходиться вимірювальний прилад - потенціометр (чим більше кут повороту лопатки, тим більше опір обмотки потенціометра).

    Пристрій за зовнішнім виглядом нагадує заслінку дроселя, переваги - простота виготовлення і невелика ціна.

    Термоанемометричний тип витратоміра


    Більш сучасне обладнання, в конструкції якого знаходиться платинова дріт, діаметром приблизно 007 міліметрів, що є теплообмінним елементом.

    Принцип роботи: знаходиться в потоці повітря згадана зволікання охолоджується обтекающим її повітрям, і для того, що б зберегти задану різницю температур між нею і повітряним потоком необхідно подати на неї певну кількість електроенергії (чим потужніший потік повітря, тим більше потрібно електрики).

    Ну а так як в даному випадку не обійтися без зовнішніх забруднень нагрівального елемента, система забезпечена функцією самоочищення від відкладень: після зупинки двигуна пропрацював під навантаженням відбувається короткочасний нагрів зволікання до температури 1100°С.

    На сучасних автомобілях застосовуються термоанемометричні витратоміри, які мають вимірювальні і нагрівальні резистори, що виготовляються з платинових шарів, нанесених методом напилення на кристал кремнію.
    Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Принцип роботи ДМРВ
    Пояснення до фото: частина вхідного потоку (2) всмоктуваного повітря (4) проходячи через ґрати (3) потрапляє на чутливий елемент (6), де його швидкість і кількість аналізується електронним блоком (1) при відомому перерізі вимірювальної трубки (5).







    Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Чутливий елемент

    Знаходимо і усуваємо несправність


    Ознаки неполадок ДМРВ


    Отже:

  • Не заводиться двигун;

  • Нестабільна робота двигуна на холостому ходу;

  • Занадто великі або занадто малі оберти двигуна в режимі холостого ходу;

  • «Провали» при розгонах і погана динаміка автомобіля;

  • Витрата палива значно перевищений.


  • Рада! Аналогічні ознаки несправності витратоміра можуть бути спровоковані подсосами повітря через стики і дефекти в гофрованому повітропроводі йде від ДМРВ до дроссельному сайту .

    Діагностика


    Крім перерахованих вище ознак несправність витратоміра може визначити електронний блок управління, а саме його діагностична система, видавши при цьому на щиток приладів сигнал «CHECK».

    На жаль, без спеціалізованого діагностичного обладнання зі 100% гарантією виявити за допомогою зчитування кодів помилок саме несправність ДМРВ неможливо, вам доведеться звернутися на СТО. Хоча, це теж спірне рада, так як там вам, швидше за все, запропонують виявити несправність витратоміра його заміною на свідомо справний пристрій, ну а це ви цілком зможете зробити своїми руками без сторонньої допомоги.

    Спробуємо виявити поломку витратоміра в «польових» умовах чотирма відомими людству способами. Загалом, уважно читаємо і запам'ятовуємо.

    Отже, інструкція:

  • Спосіб перший, основний.


  • Від'єднуємо фішку проводів від датчика і заводимо двигун, обороти двигуна при цьому піднімуться як мінімум до півтора тисяч в хвилину, рушаємо з місця. Якщо автомобіль придбав невластиву йому жвавість - несправність датчика на обличчя.

    Поясню: датчик відключений, а значить, ЕБУ видає кількість бензину згідно з положенням дросельної заслінки (аварійний режим роботи), без урахування сигналу від витратоміра.
    Увага! На електронних блоку управління Я7.2 М797 в даній ситуації обороти двигуна не піднімуться.









  • Спосіб другий, для «прокачаної» машин.


  • При заміні прошивки в ЕБУ, ніхто не зможе точно сказати яка налаштування холостого ходу при аварійному режимі роботи (перший спосіб).

    Тому даний нюанс перевіряється наступним чином: під упор дросельної заслінки підсовуємо щуп товщиною в один міліметр. Після того як обороти піднімуться роз'єднуємо фішку проводів датчика.

    Двигун заглох - винна прошивка, вірніше регулювання холостого ходу при аварійному режимі.

  • Спосіб третій, самий точний.


  • Включаємо тестер в режим виміру постійної напруги і виставляємо межу в два вольта. Під'єднуємо щупи до жовтого проводу виходу - щуп плюса і до масового пофарбованого в зелений колір - щуп мінуса, розташовані щодо лобового скла - перший і третій відповідно.
    Рада! Бажано дістатися щупами безпосередньо до самих контактів, всередину гумового ущільнювача, для отримання більш точних свідчень.
    Рада! При наявності бортового комп'ютера дані параметри можна побачити на його дисплеї в групі «напруги датчиків» під позначенням U дмрв.
    Включаємо запалювання, двигун не заводимо, знімаємо показання:

  • Як правило, напруга справного датчика дорівнює 0996 - 101


  • Вольта, але в процесі зносу воно неухильно зростає:

  • датчик в хорошому стані при напругах від 101 до 102;

  • невеликий знос: 102 - 103;

  • пристойний «пробіг», скоро зажадає заміни: 103 - 104;

  • підлягає заміні при 104-105;

  • при напрузі в 105 Вольт і вище датчик експлуатувати заборонено.


  • Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Спосіб номер три

  • Спосіб четвертий, візуальний.


  • З допомогою фігурної викрутки знімаємо гофрований повітропровід, що йде на дросельний вузол, і уважно оглядаємо внутрішні поверхні повітроводу і датчика на наявність конденсату і масла, вони повинні бути сухими і чистими.
    Увага! Слід згадати, що головними ворогами датчика є брудний повітряний фільтр і зношена поршнева група з маслос'емних ковпачками. Крім цього надлишки масла можуть вивести з ладу витратомір при підвищеному рівні масла і при забитому маслоотбойнике системи вентиляції картера двигуна.
    Ключем на «десять» відкручуємо два гвинти і виймаємо чутливий елемент.
    Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Перевірка ущільнювального кільця
    Як видно на фото, на його передній частині знаходиться ущільнювальне гумове кільце, яке перешкоджає підсосу стороннього повітря у впускний колектор крім датчика.

    Зверніть увагу - при руйнуванні цілісності кільця на сіточці датчика утворюється невеликий шар пилу . Це так само є однією з основних причин «вбивають» витратомір.
    Увага! Складання необхідно проводити в наступній послідовності: надівається ущільнювальне кільце - перевіряється ущільнювальна спідничка - всі разом вставляється на місце.
    Крім перерахованих вище способів необхідно згадати такі фактори як відсутність бортового харчування і некваліфіковане обслуговування (навіть безневинне протирання робочих поверхонь ваткою може спричинити поломку вузла). Цей вузол вважається не обслуговуються і неремонтопридатних.

    Заміна


    Заміна датчика повітря ваз 2115 процедура не складна і не трудомістка, так що додаткові відео матеріали нам у цій інструкції не знадобляться.

    Отже:

  • При вимкненому запаленні роз'єднуємо «фішку» проводів.



  • Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Етап 1

  • З допомогою «хрестової» викрутки послаблюємо і знімаємо гофрований повітропровід з виходу ДМРВ.


  • Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Етап 2

  • Ключем на «десять» відкручуємо два болта кріплять датчик до корпусу повітряного фільтру і знімаємо його.


  • Самостійна заміна датчика масового витрати повітря на ваз
    Етап 3
    Збірку проводимо в зворотній послідовності.

    Ну і в заключній частині нашої статті перерахуємо той мінімум, якій допоможе нам, як багато довше продовжити термін служби витратоміра:

  • Своєчасно і періодично міняти повітряні фільтра;

  • Підтримувати технічний стан силового агрегату (стан поршневої групи, маслозйомних ковпачків і системи вентиляції картера);

  • Перевіряти впускний тракт на відсутність підсмоктування повітря.


  • На цьому тему закриваю, сподіваюся всі викладений досить докладно і доступно. Не забувайте, несправність витратоміра тягне за собою не тільки підвищений витрата палива , але і передчасний вихід з ладу каталізатора.