Заміна печки ваз 2112: як зробити своїми руками

У даній статті я б хотів приділити час такого важливого обладнання автомобіля як обігрівач салону.
В силу того що клімат нашої країни на більшій частині її території досить таки прохолодний, то можна вважати, що система опалення та вентиляції салону коштує в одному ряді з основним автомобільним обладнанні (силовий агрегат, трансмісія, шасі). Погодьтеся, ну куди ви поїдете, якщо у вас задубіли руки і ноги, а так само затягнуло лобове скло?
В наслідок сказаного вище в даній статті розглядається саме заміна радіатора опалення на ваз 2112 так як для старих автомобілів це питання дуже актуальне.
Виявлення несправностей
Особливості
На ваз 2112 заміна радіатора опалення має свою невелику особливість: система опалення та вентиляції салону «десятого» сімейства за принципом роботи принципово відрізняється від аналогічних систем попередніх поколінь (сімейств «дев'ятки» і «класики»).

Дані відмінності полягають у наступному:

Діагностика
На цьому знайомство з системою опалення ваз 2112 вважаю закінченим, і далі вашій увазі пропонується інструкція, за допомогою якої ви своїми руками зможете виявити та виправити деякі недоліки в роботі даної системи.
Отже, заміна опалювача на ваз 2112 починається з пошуку причини незадовільної роботи системи опалення . Для початку перевіряємо.
Датчик відповідає за температуру в салоні
Датчик працює нормально коли заслінка відкривається/закривається при положенні рукоятки контролера в крайніх положеннях (червоні і сині точки шкали температури відповідно). Заслінку можна спостерігати при знятих передніх дефлекторах.
Крім цього так само перевіряється електричний опір самого датчика: при 22 градусах воно має становити 22 Ом, при 16 - 25 Ом. Звичайно ж, перед перевіркою датчик необхідно демонтувати (дивіться фото).
Контролер
Даний прилад вже перевіряється на наявність напруги на кінцях перемикача температурного режиму. Для цього демонтуємо з гнізда корпус контролера і, повертаючи ручку перемикача, знімаємо свідчення з відповідних проводів, які, як правило, пофарбовані в коричневий і рожевий колір.
Заміна мотора опалювача ваз 2112
При перемиканні рукоятки напруга повинна з'явитися і через 10-15 секунд впасти. Якщо цього не відбувається, швидше за все, несправний контролер і підлягає заміні.
Микроредуктор
В цьому випадку перевірка дещо ускладнюється, так як доведеться працювати вже безпосередньо в моторному відсіку, а там:
Заміна мотора опалювача на ваз 2112
Спочатку переконуємося в цілісності проводки, для чого роз'єднуємо роз'єм і вольтметром фіксуємо приходить на нього напругу. Потім подаємо контакти контролера напруга бортової мережі (від акумуляторної батареї) і спостерігаємо його роботу: якщо не крутиться - на заміну, хоча можливо наявність простого окислення на контактах роз'єми.

Вентилятор отопітеля
Звичайно ж, якщо він працює на всіх чотирьох положеннях, то претензій до нього бути не може. Ну а якщо не включається режим роботи «малих обертів», можливо, вийшло з ладу додатковий опір, який розташовується на корпусі самого електродвигуна, дістатися до якого можливо тільки з боку моторного відсіку.
Заміна вентилятора отопітеля на ваз 2112 відбувається тільки тоді, коли ви переконалися в тому, що сам перемикач і знаходяться в монтажному блоці 20-ти амперний запобіжник (F7) і реле (К6) справні, а у електродвигуна вентилятора не зависли струмознімні щітки колектора.

Ну а якщо вентилятор отопітеля салону працює тільки в одному режимі, то несправність слід шукати в наступному порядку:
Рада! Так само причиною появи з заслінок системи опалення непрогрітого повітря може служити недостатній рівень охолоджуючої рідини. У цьому випадку в корпусі радіатора опалення з'являється повітряна пробка що заважає нормальному прогріву корпусу радіатора.
При доливанні рідини до визначеного рівня повітря з радіатора пічки самоусувається.
Заміна радіатора пічки
Основною ж причиною по якій відбувається заміна радіатора опалення на ваз 2112 є протікання через його корпус охолоджуючої рідини і зашлаковування яке відбувається при використанні неякісного тосола і простий, не дистильованої води.
Рада! При витоку тосола на початку робіт слід перевірити кріплення шлангів. Ну а так як цю перевірку можна провести тільки після демонтажу захисту і шумоізоляції відразу приготуйте новий радіатор отопітеля.
Дана інструкція із заміни радіатора пічки містить лише стислий опис основних етапів робіт, які відбуваються виключно в підкапотному просторі, при необхідності можете переглянути відео.
Необхідно зауважити, радіатори опалювачів ваз 2112 розрізняються за роками випуску - до і після вересня 2003 року. Хоча процедура по їх заміні, так само як і їх ціна не сильно різняться, все-таки деякі поправки далі будуть представлені.
Крім того що нам знадобляться кілька нових хомутов (не менше чотирьох штук), стандартного набору інструментів (а ще краще головок), необхідно приготувати укорочену хрестову викрутку та пінцет (дуже сильно виручає при демонтажі «прихованих» засувок).
Перший крок по заміні це злив охолоджуючої рідини, який можна зробити двома способами:
У цьому випадку зіллється приблизно чотири літри охолоджуючої рідини, яку, як правило, потім міняють на нову.
Потім, щоб не плутався, послаблюємо три хомута і знімаємо патрубок воздуховода.
Демонтаж патрубка воздуховода
Далі заміна радіатора пічки старого і нового зразка дещо різняться.
Заміна радіатора старого зразка
Отже:

Заміна радіатора на обігрівач
Все збирається в зворотному порядку, головне тільки не забудьте, що звідки, і встановіть новий салонний фільтр.
Увага! При монтажі пластикового корпусу вентилятора отопітеля прослідкуйте, щоб педаль привода потрапила точно в паз, інакше заслінка не зможе переміщатися.

Заміна радіатора нового зразка
На ваз 2112 заміна радіатора опалення нового зразка так само починається з демонтажу шумоізоляції моторного відсіку, зняття верхній декоративної накладки, шлангів омивача переднього і бачок з омиваючої рідиною заднього скла (при наявності).
Місця кріплення корпусу обігрівача:
Увага! Не забуваємо відключити пластмасову кришку повітряного фільтра від корпусу обігрівача яка закріплена на ньому чотирма саморізами.
Корпус обігрівача складається з двох частин з'єднуються трьома саморізами - два з лицьової сторони, а до третього можливо підлізти через Г-подібний шланг воздуховода.
При демонтажі корпусу необхідно праву частину відсунути якомога правіше, а ліву наступним чином:
Демонтаж корпусу
У свою чергу потрібна нам права частина нагрівника так само складається з двох частин з'єднаних залізними скобами, які знімаємо і, роз'єднавши, добираємося до заслінки.
Увага! Не пошкодите ущільнювач.

Рада! Заслінка, виконана з алюмінію краще пластмасової, так як не схильна до температурних деформированиям.
При зворотній установці необхідно переконатися в тому, що заслінка переміщується без особливих зусиль, в іншому випадку слід підточити і підігнати її по місцю.
Рада! Після того як заслінка встановлена на місце встановіть її в «холодне» положення (радіатор закритий). Переводимо рукоятку задатчика температури в положення мінімум і включивши запалювання чекаємо поки редуктор не переміститься в потрібне положення, це значно полегшить зворотну збірку даного з'єднання.
Заміна радіатора нового зразка без демонтажу корпусу
Не можу не розповісти ще про один спосіб заміни радіатора ваз 2112 нового зразка. Але, як кажуть, він для досвідчених користувачів)))
Отже, попередні ласки» полягають у демонтажі двірників, жабо (можна просто його підняти верх), розширювального бачка і короткої частини шумоізоляції моторного відсіку.
До речі, охолоджуючу рідину я зливав наступним чином:
Увага! Так як сучасні охолоджуючі рідини є отруйними рідинами, дотримуйтесь особливої обережності.
Потім, з допомогою ключа на сімнадцять відкручую від «вакуумника» головний гальмівний циліндр і відводжу його в бік.
Зняття головного гальмівного циліндра
У салоні головкою на тринадцять відкручуємо кріплять педальний вузол чотири гайки, від'єднуємо дроти живлення датчика включення гальмівних ліхтарів і через моторний відсік виймаємо педальний вузол разом з вакуумним циліндром.
Вищеописані операції допомагають нам дістатися до самого радіатора, який кріпиться трьома саморізами. Від'єднуємо від нього шланги, відкручуємо кріплять саморізи і акуратно витягуємо радіатор вправо.
Демонтаж радіатора нового зразка без розбирання
Тепер нам залишається тільки поміняти радіатор на новий, ну а подальша збірка як завжди проводиться в зворотній послідовності. Сподіваюся, дана інструкція допоможе вам без особливих труднощів провести ремонт своїми руками і значно скоротить час простою автомобіля.
Домовленість - під час ремонту автомобіля згадуємо про автора статті або добре або взагалі ніяк)))
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного