Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками

24.12.14, Ваз
2438
  • 1 Підготовчі роботи
  • 2 Заміна радіатора опалення на ваз 2115
  • 2.1 Міняємо радіатор
  • 3 Вентилятор пічки ваз 2115

  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Радіатор опалювача ваз 2115
    З приходом осені, а за нею зими починають «випливати» несправності в системі опалення. І це цілком зрозуміло - влітку ніхто пічкою не користується.

    Одна з поширених «хвороб» автомобілів сімейства ВАЗ це засмічення або текти радіатора салонного обігрівача. Замінити радіатор опалювача ваз 2115 самостійно цілком можливо, правда, це трудомісткий процес.



    Якщо ви раніше ніколи не проводили заміну радіатора пічки своїми руками, врахуйте, роботу вам доведеться проводити на свіжому досить холодному повітрі (якщо не перевірили роботу системи обігріву салону заздалегідь). Наша інструкція вам допоможе.

    Якщо вирішили скористатися послугами СТО, врахуйте, що ціна буде високою, так як обсяг робіт їм належить виконати великий.Ефективність роботи опалення салону в автомобілях ваз 2115 часто залишає вам бажати кращого.

    У дуже рідкісних випадках, пічка виробляє достатній обігрів ніг або лобового скла. Для усунення всіляких причин її неефективної роботи, ви можете звернутися за допомогою до фахівця, а можете зайнятися виправленням неполадок самостійно, виконуючи роботу по ремонту або заміні своїми руками.

    Щоб замінити радіатор опалювача ваз 2115 потрібно зняти "Торпедо". Однак є можливість заміни радіатора, не знімаючи повністю приладову панель.

    Підготовчі роботи


    Отже:

  • Знімаємо клему “-“ (мінус) c акумуляторної батареї

  • Зливаємо з системи охолодження охолоджуючу рідину. Відкручуємо пробку для зливу рідини, розташовану на блоці циліндрів за допомогою головки 13.

    Пробка розташовується трохи нижче блоку запалювання

  • В деяких випадках, це обумовлено конструкцією блоку запалювання, його доводиться знімати, т. к. він закриває доступ до зливної пробці

  • Щоб зменшити втрати самої охолоджуючої рідини, ставимо під двигун ємність (відро, піддон) для збору рідини потім відкручуємо пробку

  • Знімаємо кришку розширювального бачка, щоб у ньому не було розрідження, яке буде перешкоджати зливу охолоджувальної рідини


  • Заміна радіатора опалення на ваз 2115


    При виконанні подальшої роботи вам знадобляться інструменти:

  • Пара викруток - шлицевая і хрестова

  • Головки 8 і 13 з набору головок

  • Рожково - накидний ключ на 8

  • Молоток і зубило


  • З таким набором інструменту можна приступати до роботи:

  • Знімаємо кожух з рульового вала, потім відключаємо «аварійну» кнопку.

  • Выщелкиваем з гнізд підрульові перемикачі, знімаємо роз'єми з них, прибираємо їх у бік

  • Відключаємо чорний і сірий дроти від бази струмознімальних кілець, що відповідають за звуковий сигнал. Запам'ятовуємо, де який (а краще записати для надійності), інакше сигнал буде спрацьовувати при повороті керма

  • Вывинчиваем гвинти і дістаємо бічні екрани з консолі

  • Відкриваємо кришку, що закриває діагностичний роз'єм

  • Викручуємо 2 гвинта, і знімаємо сам роз'єм з панелі приладів

  • Потім відключаємо роз'єми від прикурювача і від лампи підсвічує попільничку

  • Знімаємо ручку, перемикає швидкості з блоку керування опаленням і ручки важелів, керуючих заслінками

  • Дістаємо магнітолу, отцепляем і виймаємо «санчата» магнітоли (щоб не заважали знімати щиток панелі приладів)

  • Відкручуємо 7 гвинтів (один розташований праворуч від кнопкового блоку під заглушкою), від'єднуємо роз'єм від блоку БСК і кнопок, знімаємо щиток з панелі приладів.


  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Розбираємо приладову панель

  • Знімаємо конфігурацію приладів

  • Відвертаємо болти, що кріплять центральний кронштейн (верхні, на фото не видно) ось тут і знадобився ключ на 8. Дістаємо кронштейн і від'єднуємо роз'єм пристрою керування двигуном, кронштейн прибираємо

  • Відкручуємо блок, керуючий опаленням салону, спускаємо його вниз максимально, наскільки дозволяють троса, керуючі заслінками

  • За допомогою маркера, відзначаємо положення рульової колонки, щоб встановити її при складанні на місце

  • Зубилом відкручуємо два срезнных болта, саме відкручуємо а не срубаем (дивіться фото внизу). Ударами зубила проворачиваем їх в напрямку проти ходу годинникової стрілки.


  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Стрілками показано який болт відкручуємо зубилом

  • Збираючи колонку, рекомендується поставити нові (можна вкрутити звичайні болти, а не зрізні), але краще встановлювати передбачені конструкцією

  • Відкручуємо дві гайки ключем на 13 і кладемо колонку прямо на сидіння


  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Зрізні болти

  • Дістаємо накладки з передніх стійок

  • Викруткою послаблюємо хомути, потім від'єднуємо патрубки радіатора пічки. Необхідно підставити піддон, або підстелити добре всмоктуючу дрантя на підлогу салону, тому що в радіаторі завжди залишається трохи рідини

  • Тепер відкручуємо гвинти (їх п'ять), якими кріпиться "Торпедо". Два знаходяться біля передніх стійок, інші два - під ними внизу панелі і ще один розташований у поглибленні рульової колонки, з правої сторони від регулювання управління підсвічуванням приладів.

  • Знімаємо "Торпедо"


  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Знімаємо "Торпедо"

    Міняємо радіатор


    Отже:
















  • Праву частину панелі приладів відтягаємо в бік

  • Відкручуємо три самореза, якими радіатор кріпиться до корпусу печі

  • Відкручуємо саморізи, що кріплять радіатор до корпусу


  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Відкручуємо саморізи, що кріплять радіатор до корпусу

  • Один саморіз тримає трос керуючий заслінкою, його теж викручуємо, і звільняємо трос

  • Виймаємо радіатор з обшивки нагрівника

  • Очищаємо внутрішність отопітеля через отвір (від сухого листя і пуху)

  • Встановлюємо новий радіатор пічки і збираємо в зворотній послідовності


  • Увага: Збираючи панель приладів, стежте, щоб ущільнювач, прилеглий до лобового скла, знаходився на місці. Корпус сопла (центрального) перебував на місці і без перекосів.

    Щоб проводка проходити в ті ж пази і отвори, що і перед розбиранням, інакше складання доведеться починати з самого початку.

  • Не забуваємо після складання закрутити зливну пробку на місце

  • Наливаємо охолоджуючу рідину назад в систему охолодження, якщо старий, то рекомендується попередньо пропустити її через дрібне сито. Дуже ефективно для очищення рідини застосувати воронку, використовувану для фільтрування фарби.

  • Прогріваємо двигун до температури спрацьовування вентилятора охолодження радіатора. Перевіряємо всі з'єднання і патрубки на протікання рідини

  • Потім роботу обігрівача салону і його заслінок

  • Потім роботу електрообладнання на панелі приладів.


  • Ось і все, якщо не все зрозуміло подивіться заміна радіатора отопітеля ваз 2115 відео


    Вентилятор пічки ваз 2115


    Причина поганої роботи пічки, може критися в панчосі, встановленому на кожусі самого вентилятора. Він призначений, захищати вентилятор від сміття.

    За короткий осінній період кожух забивається брудом і листям, і користі від вентилятора вже немає. Часто власники ваз 2115 стикаються з проблемою, коли вентилятор працює лише положенні № 3 і не реагує на перемикання у стан 1 або 2.

    Основна причина цієї проблеми, вийшов з ладу резистор, який треба замінити.Сильний шум вентилятора в процесі роботи, особливо у третій позиції, можна усунути, змастивши його підшипник.

    Взагалі сильний шум вентилятора - загальна проблема всіх Вазівських моделей і часто така проблема вирішується заміною на більш безшумну модель. Автолюбителі просто встановлюють більш тихі вентилятори інших марок автомобілів.

    Отже:

  • Розбираємо Торпедо як у попередньому випадку, зливаємо тосол, дістаємо опалювач;

  • Відкручуємо вентилятор;


  • Ваз 2115: заміна радіатора опалення своїми руками
    Відкручуємо старий вентилятор

  • Встановлюємо на його місце новий;

  • При збірці на заводі хід заслінок не завжди регулюють. Тому необхідно підібрати положення оплеток тросів, щоб важелі, регулюючі заслінки, були встановлені в крайньому положенні;

  • Особливо це відноситься до головного та центральному положенню. Заслінка, регулює потік нагрітого повітря на скло встановлюється в положенні «закрито»;

  • На краник пічки, щоб збільшити потік теплої рідини, важливо налаштувати тросик, щоб в стані повного відкриття його важіль впирався в лівий обмежувач ;

  • Встановлюючи радіатор, трубки радіатора намазуємо герметиком, шланги жорстко затискаємо хомутами. Після заповнення системи охолоджуючої рідиною і прогріву двигуна автомобіля, слід підтягнути хомути, патрубки від нагрівання стають м'якше;

  • Перш ніж встановити назад торпеду, місця отворів сопел рекомендується проклеїти плівкою з шумоізоляцією (бипластом).

  • Встановивши пічку на місце, не затягуємо до кінця гайки кріплення;

  • Ставимо "торпедо" на місце;

  • Встановивши її передню панель, починаємо просувати обігрівач потроху, поки отвори ідеально не співпадуть;

  • Якщо це не виходить, слід підпиляти кузов у місцях кріплення, щоб можна було рухати її в потрібну сторону;

  • У такому разі виймаємо кожух вентилятора пічки і додатково промазуємо герметик між прорізом в кузові машини і корпусом печі;

  • Закручуємо гайки кріплення до упору, видаляємо надлишки плівки, якщо вони виявилися в повітроводах;

  • Перевіряємо ще раз положення заслінок;

  • У разі необхідності, обробляємо щілину під магнітофоном і повітроводи герметиком.


  • Робота фактично завершена, залишилося залити рідину, що охолоджує, прогріти двигун, підтягти хомути, оглянути на наявність протікань. Після виконаної роботи температура повинна підніматися до комфортного рівня досить швидко.