Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління

24.12.14, Ваз
2665
  • 1 Вентиляційні та опалювальні системи автомобіля Ваз 2110
  • 1.1 Конструкція роботи печі
  • 1.2 Причини поломки або неправильної роботи печі
  • 1.3 Самостійне управління заслінкою

  • Багато водіїв, як відомо, з приходом холодних днів починають відчувати дискомфорт в салоні автомобіля Ваз 2110. І часто, тільки тоді помічають, що пічка працює недостатньо добре. З-за цього виникають питання, що стосуються теми отопітеля і його властивостей. Чому він погано гріє або навіть взагалі з нього йде холодне повітря? Так хіба за всю історію даної марки автомобіля фахівцям не вдалося вирішити цю дилему? Виявляється, вся проблема може виходити від заслінки, яка має властивість деформуватися і заклинювати в певному положенні. Спробуємо розібратися.
    Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    заслінка обігрівача Ваз 2110

    Вентиляційні та опалювальні системи автомобіля Ваз 2110


    Щоб дізнатися, чи потрібна в цілому заміна обігрівача ваз 2110 слід для початку розглянути систему в цілому. Складається вентиляція та система опалення моделі автомобіля Ваз 2110 з:

  • САУО контролера - це автоматична система, що управляє обігрівачем;

  • спеціального датчика, регулює температуру повітря салону;

  • микромоторедуктора.


  • Збільшити точність підтримки нормальної температури в салоні надає можливість підстроювання під датчик. Називається прилад потенціометром і виведений під шліц на боці самого контролера. Досить просто вийняти з гнізда контролер і відрегулювати налаштування за допомогою підлаштування потенціометр, виходячи з наступного розрахунку:

  • 0.2 гр . Цельсія - якщо потенціометр обертається за годинниковою стрілкою, це призводить до зниження температури (мається на увазі контролер на оборот 2110-8128020-01 ;

  • 0.3 гр . Цельсія - якщо обертання потенціометра призводить до збільшення температури ( 2110-13033854 ).


  • Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    потенціометр, який регулює температуру в салоні

    Конструкція роботи печі


    Спеціальний датчик посилає відповідний сигнал про температуру в салоні блоку системи опалення, який миттєво спрацьовує і порівнює її з тією температурою, яку виставив водій. У тому випадку, якщо різниця перевищує два градуси, контролер САУО передає керуючий сигнал микромоторедуктору, який, власне, і керує заслінкою печі. Іншими словами, цей самий микромоторедуктор закриває або відкриває доступ гарячого повітря в салон.
    Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    микромоторедуктор блоку опалювальної системи Ваз 2110
    Сам привід заслінки обігрівача ваз 2110 повинен бути проведений таким чином, щоб заслінка в крайніх положеннях температури на блоці САУО рухалася незалежно від показань, що дають спеціальним датчиком. На даній схемі все виглядає більш докладно.







    Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    схема роботи печі на автомобіля Ваз 2110

    Причини поломки або неправильної роботи печі


    Часто несправності печі виникають внаслідок того, що в системі охолодження бракує певної кількості охолоджуючої рідини. Що ж зробити в даному випадку?
    Потрібно:

  • перевірити рівень антифризу або тосола в бочці;

  • перевірити рівень забур'яненості всієї системи.


  • Інша причина, з якої обігрівач може працювати погано, є «хворий» радіатор. Щоб розпізнати це, слід:

  • переконатися, що радіатор автомобіля гарячий;

  • ретельно перевірити роботу повітряної пробки.


  • Усунення несправності печі, пов'язаної з неправильною роботою радіатора виправляється так:

  • автомобіль передніми колесами заїжджає на якусь піднесеність;

  • включається двигун, і водій тримає його на середніх обертах кілька хвилин;

  • піч повинна заробити, якщо ні, значить потрібно перевірити радіатор на перебіг і замінити його.


  • І нарешті, третя причина, яка виникає найчастіше і заважає печі нормально працювати, це або деформація заслінки обігрівача, або її неправильна робота. Якщо причина полягає в сильній деформації, то допоможе тільки заміна заслінки обігрівача ваз 2110. Але існує ще один, використаний на практиці метод, який змушує опалювач гнати гаряче повітря, якщо заслінка обігрівача ваз 2110 не занадто сильно деформована.








    Для цього потрібно:

  • знайти микроредуктор нагрівника (дивіться фото вище) і дроти, що виходять з элекромотора;

  • витягти САУО контролер з торпеди;


  • Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    контролер САУО

  • у контролері САУО, після витягування з торпеди видно дві фішки (одна управляє вентилятором нагрівника, інша зчитує показання спеціального датчика і за нею йде підсвічування перемикачів);

  • у фішці, зчитує показання датчика, знаходимо два цих дроти, що йдуть на микромоторедуктор;


  • Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    проводи в спеціальному датчику опалювальної системи Ваз 2110

  • відключаємо фішку від контролера;

  • під'єднуємо проводи безпосередньо від акумулятора (справа в тому, що контролер не завжди здатний видати потрібну силу струму в 12 V і щоб зірвати заслінку з місця необхідно кілька разів поміняти полярність, то є плюс і мінус місцями);

  • пробуємо кілька разів зірвати з місця заслінку, змінюючи полярності, поки не загуде тривало микромоторедуктор (це означає, що заслінка почала відкриватися і закриватися);

  • втягає фішку назад;

  • встановлюємо регулятор температури на оптимальну величину;

  • вставляємо контролер опалювача на своє місце і до приходу теплого сезону не чіпаємо регулятор температури;

  • після настання весни заслінку можна замінити, розібравши обігрівач.



  • Самостійне управління заслінкою


    Управління заслінкою обігрівача ваз 2110 передбачає ручну настройку, яка дозволить використовувати систему без контролера САУО. Дане управління також може стати альтернативним рішенням несправного микромоторедуктора.
    Отже, що ж потрібно зробити, щоб встановити управління?

  • дістати кран від Ваз 2108 і встановити його в патрубок пічки;

  • заслінку Ваз 2110 закріпити в самому оптимальному положенні (для цього потрібно використовувати довгу викрутку, який відрегулювати положення через центральний дефлектор прямо з салону);

  • зняти несправний микромоторедуктор і відпиляти від нього вал з квадратним перетином;

  • зробити металевий важіль;

  • з болта М8 сконструювати затиск і все це буде виглядати ось так.


  • Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    вал, важіль, затиск
    Після цього закріплюємо трос, який заздалегідь підігнали по довжині. На цьому відео можна детально подивитися, як працює управління
    Після того, як підігнали і закріпили трос:

  • обрізаємо оболонку троса так, щоб вона служила обмежувачем;

  • обрізок квадратного валика від микромоторедуктора вставляємо в вісь заслінки обігрівача;

  • надягаємо на нього важіль і затиск;

  • трос вводимо в отвір затиску;

  • повертаємо заслінку в середнє положення, де зазначено «тепло» і фіксуємо.


  • Дане фото нижче схеми допоможе легше зрозуміти систему роботи опалювання і вентиляції.
    Заслінка обігрівача Ваз 2110 - заміна та управління
    схема роботи вентиляції і опалювання
    Така заслінка, створена можна сказати своїми руками, прослужить набагато довше, ніж звичайний варіант.
    Управління заслінкою за допомогою кнопки ліфта
    Спеціальна інструкція покаже, як керувати заслінкою обігрівача Ваз 2110 за допомогою ЕСП. Для цього необхідно придбати кнопку, ціна на яку зазвичай дорівнює 140 грн. А приміром, микромоторедуктор коштує близько 1500 р, що, погодьтеся, досить значна різниця.
    Починаємо процес по інструкції:

  • знімаємо контролер;

  • від'єднуємо від нього колодки (6 і 13 клеммовые);

  • підключаємо кнопку ЕСП наступним чином:



  • висновок 2 під'єднуємо на плюс через запобіжник 10 А;

  • висновки 3 і 6 на мінус;

  • висновки 1 і 7 на заслінку микромоторедуктора;

  • висновок 4 на плюс від підсвічування годин.


  • Після цього в контролері САУО з'єднуємо тільки шестиконтактний роз'єм, відповідальний за керування вентилятором. Що стосується тринадцатиконтактного роз'єму, то його залишаємо не підключеним. От і все! Управління через ЕСП готове і тепер можна бути спокійним за заслінку нагрівника.