Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ремонт пічки ВАЗ 2109 своїми руками

24.12.14, Ваз
7342
  • 1 Особливості системи опалення ВАЗ 2109
  • 2 Які причини поломок печі авто ВАЗ 2109
  • 2.1 Несправності в системі опалення,спосіб усунення
  • 3 Як виконати ремонт пічки авто ВАЗ 2109

  • Ремонт пічки ВАЗ 2109 своїми руками
    Грубка для опалення салону автомобіля ВАЗ 2109
    В салоні автомобіля ВАЗ 2109 потрібна температура підтримується вбудованої грубкою або обігрівачем. Автоматична система дозволяє підтримувати нагрівання повітря, коливання температури якої не перевищує два градуси Цельсія від заданої.

    Повітря підігрівається вбудованим в систему радіатором. Він проходить через дефлектори пристрою і розподіляється всередині салону автомобіля.

    Управляє цими потоками положення рукоятки. Від збереження потрібної температури залежить комфорт у салоні для водія і пасажирів.

    Це вказує на те, що пристрій повинен завжди надійно працювати, а як виконується заміна пічки ВАЗ 2109 можна ознайомитися в цій статті. Ціна робіт, зроблених своїми руками, буде значно нижче, ніж це будуть робити фахівці СТО.


    Особливості системи опалення ВАЗ 2109


    Вентиляція у салоні - припливно-витяжна. Спеціальні отвори, розташовані в накладках для лобових стекол , служать для вступу через них повітря, яке подається мимовільно або примусово, вентилятор пічки.

    Виходить повітря через щілини, наявні між панелями усередині дверей, або отвори в торцях. Клапани, вбудовані в отвори, що пропускають повітря назовні і затримують його потрапляння всередину.

    Це покращує теплоізоляцію в салоні. У систему охолодження двигуна включається пічка, радіатор отопітеля, який розташований паралельно основного радіатора, кран, насос, електровентилятор.
    Ремонт пічки ВАЗ 2109 своїми руками
    Опалювальна система авто ВАЗ 2109

  • Пічка фіксується в салоні під приладовою панеллю до болтів чотирма гайками. Болти приварені до коробки воздухопритока.

    Ущільнення між повітропроводів і піччю виконується прокладками. До складу печі входять два кожуха з пластмаси, лівий і правий, сполучених по периметру скобами.

    У пази кожухів для ущільнення закладається спеціальний джгут.

  • В кожухах встановлений радіатор отопітеля, він фіксується до правого кожуха і ущільнюється прокладкою з поліуретану. До складу пристрою входять:



  • два ряди трубок;

  • охолоджуючі пластини;

  • два пластмасових бачка.


  • Повітря підігрівається в радіаторі і через систему повітропроводів, фіксуючих знизу до приладової панелі, направляється в салон:

  • Зверху нагрівника, двома гвинтами кріпиться електровентилятор, його можна легко зняти з боку відсіку двигуна. Робоче колесо електровентилятора, встановленого на валу електродвигуна, прикріпленого до кожухам вентилятора, має три швидкості обертання за рахунок двох спіралей резистора.

    Додатковий резистор печі дозволяє робочого колеса отримати потрібну частоту обертання, а монтується він з лівої сторони в отворі кожуха печі.

  • Краник пічки складається з корпусу та двох пар патрубків. Під'єднується гумовими шлангами до системи охолодження.

    В корпусі крана вмонтований пластинчастий клапан, що пропускає охолоджуючу рідину. Його важіль з'єднаний з важелем рукоятки тягою, за рахунок цього можна виробляти управління підігрівом повітря.

    Отвір у клапані відкривається при повороті важеля, і рідина почне надходити в радіатор.

  • Насос здійснює циркуляцію через радіатор рідини.Трьома важелями здійснюється управління пічкою.

    Їх важелі змонтовані на осі кронштейна, виготовленого з пластмаси і прикріплюється чотирма гвинтами на панелі приладів.На важіль, який приводить в дію заслінку, і через тягу на важіль крана, впливає рукоятка керування підігрівом.

  • Заслінка і кран повністю відкриваються при переміщенні її до упору вправо. При цьому через радіатор електровентилятором подається повітря і здійснюється прогін нагрітої рідини для охолодження.

  • При положенні рукоятки посередині заслінка і кран мають проміжне положення. У цьому разі частина повітря проходить через радіатор, інша мине його, що забезпечує потрібну ступінь підігріву повітря в салоні на даний момент.

  • Розташування рукоятки в крайньому лівому положенні закриває повністю кран пічки і заслінку управління, а повітря, що надходить в салон, не підігрівається.Подачу повітря до ніг пасажирів і водія здійснюється верхній лівій рукояткою, з'єднаної тягою з важелем заслінки.

  • Переміщення рукоятки вліво відкриває заслінку обігріву ніг, а з кожухів повітря направляється в вікна. До ніг водія та пасажира на передньому сидінні повітря подається з двох сторін, на задні сидіння його подача здійснюється за воздухопроводу внутрішньої вентиляції.

  • Подачу повітря до лобового скла здійснює рукоятка, з'єднана тягою з важелем, приводить у рух привід заслінки обігріву скла, який відкриває або закриває попадання повітря через воздуховод на скло.


  • Повітря для пасажирів і обдування бічних стекол надходить через бічні - ліве і праве, і два центральних сопла печі автомобіля. Корпуси їх забезпечені заслінкою з пінополіуретановим ущільнювачем.

    Інтенсивність потоку повітря змінюється шляхом закривання або відкривання заслінки важелем, а при повертанні важелем сопла з напрямними і лопаток можна змінити напрямок руху повітря.

    Пічка забезпечує при температурі навколишнього середовища -20°С, при максимальному режимі обігріву, такі температури:









  • +25°С - в зоні ніг.

  • +20°С - в салоні автомобіля ВАЗ 2109.


  • Які причини поломок печі авто ВАЗ 2109


    Багато стикаються з проблемою, коли пічка ВАЗ 2109 погано гріє. У цьому випадку салон залишається холодним, а водій і пасажири відчувають дискомфорт.

    Однією з причин поломок пристрою може бути не працює електричний двигун на малих і великих оборотах. В цьому випадку могли виникнути:







    Несправності в системі опалення,спосіб усунення


    Отже:

  • Перегорів запобіжник.- З'ясовуються причини виходу його з ладу і наступною заміною деталі.

  • Пошкодження проводів або їх обрив в місцях з'єднання. - Проводиться перевірка електричної ланцюга, і усуваються прориви

  • Опалювальний перемикач не працює. - Це може виникнути через підгоряння деяких контактів або заїдання штовхача. Перевіряється напруга на бічних клемах при перемиканні перемикача. При необхідності перемикач змінюється.

  • Проблеми з двигуном отопітеля з-за обриву з'єднувальних проводів, зависання щіток, обриву ланцюга якірної обмотки, окислення або забруднення колектора якоря. - Зачищається колектор, відновлюється з'єднання проводів, усувається зависання щіток. Якщо причини не усувають поломку, змінюється електродвигун печі.

  • Монтажний блок перестав працювати із-за обриву ланцюга або перегорілої токоведущей доріжки. - Перевіряється ланцюг, усувається порив і несправність доріжки.

  • Обірвався ланцюг резистора. - Перевіряється ланцюг


  • Як виконати ремонт пічки авто ВАЗ 2109


    Відео в інтернеті підкаже, яким чином можна доопрацювати опалювач, але іноді достатньо просто відремонтувати піч на ВАЗ 2109.

    Для цього її треба зняти:

  • Послаблюється затягування хомутів, і від'єднуються від патрубків крана два шланга. Робота виконується зсередини салону під приладовою панеллю.

  • У моторному відсіку послаблюються хомути та від патрубків крана від'єднуються шланги.

  • Відвертаються гайки, утримують кран пічки.

  • Знімається зі щита передка кран.

  • Видаляється тримач тяги крана.

  • Від'єднується від важеля крана тяга.

  • Знімається чохол, який захищає важіль перемикання передач розташований на статевому тунелі.

  • Видаляється накладка облицювання підлоги.

  • Відкручується гвинт, що фіксує в задній частині тунелю облицювання підлоги.

  • Знімається облицювання.


  • Порада: При знятті облицювання її потрібно зрушити з тунелю статі.

  • Від корпусу печі від'єднується і забирається повітропровід внутрішньої вентиляції.

  • Від електродвигуна отопітеля і резистора від'єднуються дроти.

  • З правого боку печі відкручуються гайки кріплення, і обігрівач знімається одночасно з панеллю управління.


  • Ремонт пічки ВАЗ 2109 своїми руками
    Зняття печі на автомобілі ВАЗ 2109


    Після того як пічка знята її краще всього для ремонту на ВАЗ 2109 віднести в спеціалізовану майстерню. Коли слабо дме пічка іноді достатньо відрегулювати роботу заслінок і опалювач почне добре подавати тепле повітря в салон ВАЗ 2109.

    Інструкція по проведенню робіт вказує, що для цього знадобляться плоскогубці і трохи часу. Потрібно натягнути на себе трос, розташований від педалі газу, вправо, до тих пір, поки з повітропроводів не піде тепле повітря.
    Порада: Операцію треба проводити дуже акуратно, інакше можна відламати заслінку.
    Ще однією причиною холодної печі може бути несправність радіатора.

    В цьому випадку його краще замінити новим:

  • Відкривається кран пічки.

  • З системи зливається охолоджуюча рідина.

  • Знімається приладова панель:



  • відключається дріт від акумулятора;

  • колеса встановлюються в прямому положенні;

  • від'єднуються тяга повітряної заслінки і трос приводу.



  • Прибираються перемикач вентилятора, ручки управління пічки.

  • Від'єднується накладка.

  • Відключаються колодки з проводами для:



  • протитуманних фар;

  • аварійної сигналізації;

  • зовнішнього освітлення;

  • обігріву заднього скла;

  • підсвічування прикурювача.



  • Відкручуються гвинти, що фіксують панель управління до козирка над приладами.

  • Від'єднуються: колодка з проводами, трос спідометра, шланг штуцера.

  • Витягуються з панелі прилади.

  • Знімається ручка гидрокорректора світла і відкручується гайка, що утримує гніздо коректора фар.

  • Демонтується рульове колесо і всі перемикачі.

  • Виймається труба рульової колонки з замком запалювання.

  • Знімається ручка з тяги, від'єднуються гвинти, які утримують напрямні тяги на приладовій панелі.

  • З правої і лівої сторін відкручуються гвинти кріплення приладової панелі.

  • Панель витягується.

  • З правого краю нагрівника відкручується гвинт, що фіксує хомут тяги заслінки, що відповідає за обігрів скла.

  • Відкручуються три болти.

  • Виймається радіатор.


  • Ремонт пічки ВАЗ 2109 своїми руками
    Радіатор пічки автомобіля ВАЗ 2112

  • Послаблюються хомути, утримують шланги, які потім знімаються з патрубків.

  • Радіатор добре очищається, а при наявності серйозних проблем змінюється новим.


  • Своєчасний ремонт пічки для ВАЗ 2109 забезпечить комфорт пасажирів в будь-який час року.