1 Заміна патрубків 2 Класичний спосіб 2.1 Інструмент 2.2 Демонтуємо панель приладів 3 «Народний» спосіб Послаблюємо хомути і знімаємо патрубки пічки ваз 2109
Заміна патрубків печі на ваз 2109 справа трудомістка, вимагає витрат часу, терпіння і деяких знань про її будову, зате економить ваші гроші. Наша інструкція допоможе вам впоратися з цим завданням самостійно.
Заміна патрубків
І коли приходить пора поміняти патрубки радіатора пічки на вашому ваз 2109 - не бійтеся виконати заміну своїми руками. Перш за все, важливо знати, де знаходиться радіатор пічки і його патрубки.
Отже, радіатор пічки розташований на правому кожусі печі (тобто праворуч від панелі важелів управління пічкою), прямий доступ закритий консоллю приладової панелі.
Ціна самих патрубків копійчана, а ось за заміну на СТО зажадають кругленьку суму, чому? Зараз самі побачите.
Існують два способи заміни патрубків (способи придатні і для заміни радіатора пічки):
Перший - (так званий класичний) виконується у відповідності з інструкцією (керівництвом) з експлуатації, обслуговування і ремонту ваз2109. Він передбачає зняття приладової панелі і злив рідини з системи охолодження двигуна. Другий - більш простий (народний), не вимагає складних маніпуляцій У нашій статті будемо розглядати обидва способи, щоб ви самі вибрали найбільш зручний для вас Класичний спосіб
Варто відразу зазначити, що він досить трудомісткий, займе досить багато часу. Від вас буде потрібно багато терпіння і уважності (як вже сказано вище). Найважчим є зняття і установка панелі приладів, так як правильно встановити панель приладів на місце набагато важче.
Інструмент
Вам буде потрібно:
Ємність для зливу охолоджувальної рідини Набір викруток Головка з комірчиком, щоб відкрутити рульову баранку Починаємо по порядку:
Знімаємо клеми з акумулятора При відкритому краник пічки , зливаємо рідину, що охолоджує, відкрутивши зливні пробки, розташовані на радіаторі і блоці циліндрів (в підставлену ємність) Знімаємо декоративну накладку з рульової бублики Відвертаємо гайку, що кріпить рульове колесо, щоб її торець знаходився врівень з торцем валика рульової колонки Рульова бублик дуже щільно посаджена на шліци вала, тому не рекомендується по техніці безпеки відвертати до кінця гайку, що кріпить кермо: при різкому ударі вона зіскакує з шліців і може нанести травму Обов'язково зробіть маркування розташування рульового колеса по відношенню до валу Збийте рульову баранку з шліців вала різкими ударами руки Тепер можете остаточно відкрутити гайку і зняти рульову баранку Відкручуємо шість гвинтів, що кріплять нижній кожух рульової колонки Знімаємо нижній кожух з рульової колонки, а так само облицювання вимикача (замка) запалювання Потім знімаємо верхній кожух з рульової колонки Послаблюємо затягування болта, закріплювального підстави під рульових перемикачів Знімаємо основу з валу, від'єднуємо колодки з проводами (їх дві)від контактів автомобільного звукового сигналу Тепер від'єднуємо колодку із проводами від важеля перемикання склоочисників і омивача Рекомендується промаркувати колодки з проводами, перед від'єднанням. Це допоможе вам уникнути плутанини при складанні і заощадити час Від'єднуємо колодку із проводами від важеля перемикання світла фар і покажчиків повороту Витягуємо на себе ручку управління повітряною заслінкою карбюратора (вона ж «підсмоктування») так, щоб вийшла тяга, знімаємо ручку з неї Викручуємо два гвинти, що кріплять накладки консолі приладової панелі Знімаємо накладку з консолі Виймаємо прикурювач з гнізда Витягуємо з гнізда попільничку, натиснувши на платівку для гасіння сигарет Знімаємо ручку, перемикає вентилятор отопітеля За тим знімаємо три ручки, керуючі пічкою, подцепляем їх викруткою Від'єднуємо колодку із проводами від перемикача вентилятора пічки, що знаходиться під панеллю управління пічкою Від'єднуємо два проводка від контактів лампи, підсвічує панель управління нагрівника Знімаємо ручку гидрокорректора напрямку світла фар, просто потягніть її на себе Тепер знімаємо ручку вимикання освітлення комбінації приладів Відкручуємо гайку, що кріпить вимикач освітлення приладів Відвертаємо гайку, що кріпить гідрокоректор світла фар Проштовхуємо всередину панелі гідрокоректор світла фар і вимикач освітлення приладів Знімаємо бокові сопла, розташовані з обох сторін приладової панелі за допомогою викрутки Відкручуємо по одному гвинту, крепящему накладки по обидва сторонам приладової панелі Подцепляем викруткою і виймаємо перемикач зовнішнього освітлення Від'єднуємо від перемикача колодку із проводами. Проштовхуємо колодку всередину приладової панелі Подцепляем викруткою і виймаємо гніздо призначене для радіоапаратури. Якщо у вас на автомобілі ваз 2109 встановлена радіоапаратура, зніміть її попередньо Радіоапаратуру знімаємо з інструкцією заводу-виробника Потім відкручуємо гвинт, що кріпить накладки на приладовій панелі Вставляємо дві викрутки, щоб ми могли відігнути пластмасові засувки Піднімаємо накладку приладової панелі Від'єднуємо колодку із проводами від прикурювача Відключаємо колодку із проводами від колодки для підсвічування прикурювача Від'єднуємо колодку із проводами від лампи, що підсвічує вимикач аварійної сигналізації Від'єднуємо колодку із проводами від вмикача аварійної сигналізації, остаточно знімаємо накладку приладової панелі Акуратно віджимаємо вниз і знімаємо облицювання гучномовця, розташованого з лівої сторони приладової панелі. Будьте акуратні - засувки легко ламаються Від'єднуємо колодку із проводами від вмикача обігріву скла Знімаємо колодку з вмикача задніх протитуманних фар Відкручуємо два гвинти, що кріплять комбінацію приладів Виймаємо комбінацію приладів з приладової панелі, відкручуємо гайку, що кріпить трос від спідометра і від'єднуємо його Демонтуємо панель приладів
Увага: Від'єднайте колодки з проводами додаткового обладнання, якщо таке встановлено на вашому авто.
Отже:
Від'єднуємо червону колодку від комбінації приладів Потім відключаємо колодку від системи контролю Відключаємо білу колодку від комбінації приладів Від'єднуємо колодку вимикача запалювання від реле запалювання Відключаємо провід "маса" реле запалювання Від'єднуємо колодку контрольної лампочки відкриття повітряної заслінки Відкручуємо по одному гвинта від нижнього кріплення приладової панелі з обох сторін Від'єднуємо колодку лампи підсвічування скриньки Відкручуємо два гвинти, що кріплять панель управління отопітеля і опускаємо вниз Відвертаємо два гвинти, що кріплять напрямну тягу повітряної заслінки до приладової панелі Викручуємо по два гвинти від верхнього кріплення приладової панелі з обох сторін Подцепляем викруткою і виймаємо по одній заглушці, з двох сторін приладової панелі Відкручуємо по одному гвинта від бічного кріплення приладової панелі з обох сторін Відвертаємо гвинт центрального кріплення приладової панелі Зніміть приладову панель Після заміни патрубків, або самого радіатора пічки складання панелі проводимо в зворотній послідовності Після установки панелі перевіряємо роботу вимикачів і всіх приладів, щоб переконатися в їх правильному приєднанні Повернемося до патрубків радіатора пічки, панель ми вже зняли:
Від'єднуємо пластиковий хомут, що знаходиться з правої сторони нагрівника, і утримує тягу заслінки дає обігрів лобового скла Послаблюємо затягування хомутів і від'єднуємо обидва патрубка від крана отопітеля зсередини салону автомобіля під приладовою панеллю Послаблюємо хомути і знімаємо патрубки
Потім послаблюємо затягування хомутів і від'єднуємо обидва патрубка від крана отопітеля розташованих в моторному відсіку (якщо збираєтеся знімати кран отопітеля, інакше пропускаємо) Від'єднуємо патрубки в моторному відсіку
Міняємо патрубки на нові, хомути краще замінити відразу, навіть якщо вони ще придатні, краще не ризикувати При необхідності ви можете відкрутити три гвинти, що кріплять радіатор до печі І, піднявши тягу, витягнути радіатор пічки, для перевірки його стану і заміни Саме так майстри зобов'язані проводити заміна патрубок пічки ваз 2109 (заміну патрубків) в сервісних центрах і автомайстерень. Для власників, які зважилися виконувати ці роботи своїми руками, необхідно врахувати, що часу знадобитися 4 -6 годин
«Народний» спосіб
Народні умільці - це майстри сміливі і дуже відчайдушні - пропонують набагато менш трудомісткий спосіб. Суть полягає в тому, що заміна патрубків печі (і самої печі) проводиться, не зливаючи рідину, що охолоджує, і без демонтажу панелі приладів.
З інструменту знадобиться набір викруток, ганчір'я та ємність (невелика), для зливу рідини з патрубків.
У цьому випадку заміна патрубків радіатора опалення проводитися за такою схемою:
Знімаємо клеми з акумуляторної батареї Закриваємо кран отопітеля Знімаємо праве переднє сидіння (щоб зручніше було виконати роботу) Відкручуємо два гвинти, що кріплять приладову панель з правої сторони, і один гвинтик, розташований в бардачку, потім, відтягнувши приладову панель на себе, підкладаємо дерев'яний брусок Тепер з боку пасажирського сидіння з'явилася щілина і можна дістатися до патрубків і до самого радіатора пічки Кладемо на підлогу салону дрантя, і підготуємо ємність для збору рідини, що охолоджує, Яка, проллється з радіатора й патрубків Послаблюємо хомути патрубків (фото вище) і акуратно, по черзі, знімаємо їх з радіатора, підставляючи ємність. У неї стече 200 - 300 грамів охолоджуючої рідини Замініть патрубки на нові, поміняйте і хомути, на всякий випадок. При необхідності, відкручуємо три болти, які кріплять радіатор до печі, і витягуємо його вправо вниз Встановлення патрубків і нового радіатора виробляємо в зворотному порядку Ось обидва способи, вибирайте прийнятний для вас, додатково подивіться відео по цій темі.