1 Заміна радіатора отопітеля ВАЗ 21074 2 Заміна крана отопітеля 3 Заміна електровентилятора нагрівника ВАЗ 2107 загальний вигляд
Система опалення та вентиляції створює комфортні умови в салоні автомобіля ВАЗ 21074.У холодну пору року повітря через отвори в капоті надходить у радіатор опалення.
Через радіатор опалення циркулює охолоджуюча рідина від двигуна.Нагріте в радіаторі повітря за допомогою вентилятора подається в салон автомобіля.
На схемі системи опалення добре видно, як розподіляється повітря по салону.
Система опалення ВАЗ 21074
1. Повітропровід лівий; 2. Обігрів лобового скла; 3. Кожух радіатора нагрівника; 4. Кришка воздухопритока; 5. Радіатор пічки ; 6. Кран нагрівника; 7. Відвідний Патрубок; 8. Підвідний Патрубок; 9. Повітропровід лівий; 10. Дефлектор; 11. Заслінка воздуховода; 12. Кришка повітророзподільника; 13. Кожух електровентилятора; 14. Вентилятор отопітеля; 15. Важіль повітророзподільника; 16. Кожух вентилятора; 17. тяги управління; 18. Кронштейн важелів управління; 19. Повітропровід центральний. Основними причинами погіршення роботи обігрівача або виходу його з ладу є:
засмічення водяний порожнини радіатора; текти радіатора; текти в крані нагрівника; текти у фланцях і шлангах; несправність в перемикачі режимів системи опалення; окислення електричних роз'ємів; несправність електровентилятора. Щоб всі вузли системи опалення працювали так, як треба доводиться іноді виконати таку роботу, як заміна нагрівника ВАЗ 21074
Заміна радіатора отопітеля ВАЗ 21074
Перед початком роботи з заміни радіатора опалення необхідно підготувати такі інструменти:
викрутка хрестоподібна; пасатижі; викрутка плоска; ключ накидний на 10; ключ торцевий на 7; ємність для зливу тосола; бавовняну ганчір'я; ВАЗ 21074 заміна радіатора нагрівника. Послаблюємо хомути кріплення шлагов
спочатку треба злити тосол з системи опалення в підготовлену ємність; у моторному відділенні послаблюємо хомути, які кріплять підвідний та відвідний шланги; від'єднуємо шланги від патрубків радіатора і крана отопітеля ; Відкручуємо кріплення ущільнювача
відкручуємо торцевим ключем два болти, які кріплять прокладку до щитка, і знімаємо ущільнювач з патрубків; від'єднуємо тягу крана опалювача; знімаємо з вентилятора отопітеля кожух; виводимо патрубки радіатора з отвору в перегородці і виймаємо радіатор; знімаємо патрубки з радіатора; видаляємо всі старі прокладки, замінюємо їх новими; перевіряємо шланги на можливу наявність дефектів, при необхідності замінюємо новими; виробляємо збірку нового радіатора в зворотній послідовності; перед тим як заливати тосол, поставте важіль керування краном нагрівника в праве крайнє положення; заливаємо тосол через розширювальний бачок двигуна з таким розрахунком, щоб рівень був на 5 мм вище мінімального; перевіряємо на щільність всі з'єднання, при необхідності підтискаємо їх; запускаємо двигун, прогріваємо до робочих температур; перевіряємо роботу обігрівача, ще раз перевіряємо на щільність всі з'єднання; Заміна крана отопітеля
Якщо у вас в салоні з'явилася калюжка і неприємний запах, це означає, що потік кран системи опалення салону і прийшов час його замінити. Це можна зробити самостійно.
Приготуйте для цього такий інструмент і пристосування:
ключ торцевий на 10; ключ торцевий на 7; ключ накидний на 10; ємність для зливу тосола; нові прокладки; новий кран; Робота по заміні старого крана на новий кран проводиться на остившем двигуні.
у моторному відділенні послаблюємо хомут, який кріпить підвідний шланг і знімаємо його з крана опалювача; в системі управління вентиляцією салону нижній важіль встановлюємо в праве крайнє положення, у цьому випадку закриваються бічні заслінки; знімаємо поличку для речей разом з корпусом речового ящички; Від'єднуємо боковий дефлектор
торцевим ключем віддаємо кріплення воздуховода, знімаємо його з шпильок і від'єднуємо боковий дефлектор; торцевим ключем послаблюємо кріплення тяги, яка управляє краном нагрівника; знімаємо тягу з важеля крана; Віддаємо кріплення крана
Накидним ключем відкручуємо кріплення крана до радіатора; Щоб не впала та не загубилася нижня гайка, зафіксуйте її пластиліном.
знімаємо кран, при цьому виймаємо його патрубок з ущільнювача; ключем відвертаємо болти, які кріплять патрубок до крана; Знімаємо патрубок з крана
знімаємо патрубок разом з прокладкою; замінюємо прокладки на нові; монтуємо кран зворотної послідовності; встановлюємо важіль крана у положення «відкрито»; доливаємо тосол на 5 мм вище мінімального; перевіряємо всі з'єднання на герметичність, якщо є витік, то підтискаємо з'єднання; встановлюємо на місце в зворотному порядку всі зняті деталі; Заміна електровентилятора нагрівника
При виході з ладу вентилятора отопітеля, перестає працювати і система опалення. Тому доводиться міняти електродвигун вентилятора .
Для того, щоб зробити цю роботу своїми руками необхідно підготувати такий інструмент:
викрутка плоска; викрутка хрестоподібна; ключ торцевий на 10; ключ торцевий на 7; Щоб дістатися до вентилятора отопітеля, необхідно зняти панель управління вентиляцією і панель приладів.
Починаємо роботу з від'єднання мінусової клеми від акумулятора. Потім встановлюємо нижній важіль управління вентиляцією в праве положення, при цьому закриваються заслінки повітроводів.
Знімаємо ручки з важелів вентиляції
Отже:
за допомогою викрутки знімаємо ручки з важелів управління вентиляцією; відкручуємо гайку, що кріпить ручку скидання показань добового пробігу; знімаємо гайку разом з шайбою, а ручку проштовхуємо за панель; плоскою викруткою піддягаємо кришку, яка закриває кріплення панелі; відкручуємо саморізи, якими кріпиться приладова панель; виймаємо панель ВАЗ 21074; Від'єднуємо трос спідометра
від'єднуємо привід спідометра; знімаємо шланг економетра; від'єднуємо від колодок проводу, за допомогою яких перемикаються режими роботи вентилятора пічки, це дроти червоного і синьо-чорного кольорів; знімаємо приладову панель ВАЗ 21074; знімаємо полицю для речей і речовий ящик; знімаємо панель радіоприймача, для цього треба відкрутити дві гайки під попільничкою; Знімаємо тягу заслінки
знімаємо наконечник тяги привода заслінки; торцевим ключем відкручуємо кріплення кожуха і наконечника «маси» електровентилятора; відкручуємо кріплення правого і лівого повітроводів; від'єднуємо повітроводи від кожуха радіатора опалення; від'єднуємо пружинні скоби віджимаємо пружинні скоби; Виймаємо вентилятор
виймаємо вентилятор в зборі з кожухом; виймаємо з корпусу гумовий ущільнювач і проштовхуємо дроти всередину; відключаємо червоний провід, який йде до вентилятора від додаткового резистора; від'єднуємо проводу; роз'єднуємо кожух; знявши стопорну шайбу, знімаємо крильчатку вентилятора; знімаємо пружинні скоби, якими електродвигун кріпиться до кожуха; Виймаємо електродвигун з двома амортизаторами
виймаємо електродвигун з двома амортизаторами; новий електродвигун встановлюємо у зворотному порядку; дотримуючись послідовності, збираємо всі зняті деталі також у зворотному порядку; Є й інші несправності в системі опалення автомобіля ВАЗ 21074 які можуть призвести до погіршення роботи обігрівача.
Це такі дефекти, як:
текти у фланцевих з'єднаннях; текти в шлангах з під кріплення хомутів; окислення проводів; несправності перемикачів режимів роботи вентилятора; Ці несправності можна усувати, не вдаючись до таких трудомістким розбірок.