1 Призначення і пристрій 1.1 Причини заміни 2 Заміна самої личинки замка контактної групи 3 Міняємо контактну групу Замок запалювання ваз з личинкою в зборі
Личинка замка запалювання ваз 2109 незважаючи на невеликі розміри і зовсім непомітне розташування - виконує в зборі з замком головну роль в роботі систем автомобіля. Тому вихід з ладу невеликого за розмірами агрегату може повністю паралізувати роботу всього автомобіля.
Вимикач запалювання служить для включення живлення всієї системи запалювання та пуску двигуна, склоочисників, ліхтарів заднього ходу, покажчиків повороту, а в деяких модифікаціях навіть радіо і фар головного світла. Крім цього на деяких машинах замок запалювання додатково оснащується пристроєм проти викрадення, яке блокує поворот рульової бублики.
На ваз 2109 заміна личинки замка, виконується дуже просто. Важливо лише вивчити послідовність виконання і підібрати інструмент.
Призначення і пристрій
Головним призначенням замку спочатку був захист машини від викрадення, однак:
Сьогодні, як видно з практики, щоб завести і викрасти автомобіль, викрадачі зовсім не обов'язково наявність ключа або його дубліката Висловлюючись зрозуміліше, захист із замку раніше виправдовувала себе, а сьогодні вона - «так собі» Оснащені сучасними технологіями і приладами просунуті викрадачі здатні всього за кілька секунд зламати електронну захист найсучасніших протиугінних систем А вже на ваз 2109 личинка замка або сам замок ваз 2109 або його вітчизняний аналог взагалі можна назвати розвагою для початківців Насправді, замок запалювання є звичайним переривником, який при повороті ключа розмикає або замикає певну групу контактів Поява несправності замку запалювання збільшує ймовірність викрадення транспорту в кілька разів, крім цього створює великі неприємності вам і, за законом підлості, в момент абсолютно невідповідний для цього Пристрій будь-якого вимикача запалювання схоже, воно складається з замку і його контактної групи А контактна група являє собою дві окремі пластини, нерухому і рухому Рухома пластина рухається при повороті ключа в замку і відбувається замикання контактів в потрібній послідовності Вже зараз на всіх вітчизняних автомобілях успішно застосовуються вимикачі, які мають однакову конструкцію і порядок замикання контактів Причини заміни
Як правило, заміна личинок замків ваз 2109 здійснюється в таких випадках:
Коли машину намагалися викрасти, і постраждала при цьому личинка замку Якщо господар автомобіля втратив свої ключі Поломка личинки в процесі роботи Двигун машини може не запускатися з-за поганого контакту.
Перевірити це зовсім не важко, для цього достатньо мати під рукою омметр, або мультитестер з функцією омметра і п'ять хвилин часу:
Відключаємо «-» клему акумулятора Знімаємо нижній кожух з рульової колонки Зняли кожух і розімкнули контакти
Від'єднуємо контакти і перевіряємо омметром опір У справних контактів має бути мінімальна (нульове) опір Інакше вам необхідна заміна або контактної групи, або всього замку цілком Заміряємо опір контактів за допомогою омметра
Заміна самої личинки замка контактної групи
Заміна личинок замку ваз 2109 вимагає наявності інструментів:
Нової личинки в комплекті з ключами Тонкою годинникової викрутки Хрестоподібної викрутки Тонкого свердла Зубила Молотка Пасатижів Не обов'язково при будь поломки виконувати заміну замка цілком, якщо причина несправності криється в змінних деталях, тоді виконується частковий ремонт замку і заміна личинок замків на ваз 2109 має сенс, коли ключ перестає вільно обертатися в замковій щілині. Ще варіант часткового ремонту - виконання заміни контактної групи, для цього достатньо мінімуму інструменту і трохи розбиратися в пристрої.
Розібратися в пристрої допоможе наша інструкція:
Ніщо і ніхто не забороняє вам міняти кожен раз замок цілком, і навіть їздити на СТО, якщо вас влаштовує ціна Після зняття кожуха відкривається доступ до замку вимикача Личинка замку в принципі вже можна діставати на цьому етапі Тому витягуємо бічній штифт, який утримує її в замку Це легко виконати тонкої викруткою (часовий) при цьому постукуючи по ній невеликим молоточком Якщо таким чином штифт не витягується, тоді спробуйте висвердлити личинку акуратно, за допомогою тонкого свердла Якщо вам зручніше вийняти спочатку, вийняти замок запалювання, перш ніж приступити до заміни личинки, для цього необхідно відвернути болти, що кріплять вимикач запалювання до рульовій колонці Це необхідно робити, використовуючи молоток і зубило, так як ці болти мають зрізані головки Зубилом їх треба злегка послабити, а потім викручувати пасатижами, як на фото внизу Послаблюємо болти, що кріплять замок до рульовій колонці
Тепер знімаємо скобу і сам замок з колонки, відключаємо обов'язково його електричний роз'єм Викручуємо гвинт, що кріпить реле запалювання, і дістаємо його з-під панелі Від'єднуємо роз'єм Роз'єднуємо «масовий» провід Використовуючи хрестоподібну викрутку, викручуємо саморіз Потім віджимаємо засувку, і знімаємо кришку, потім контактну групу Отже, ми вийняли вимикач Виймаємо личинку своїми руками і замку запалювання як вже описувалося вище Виробляємо її заміну Перевіряємо роботу замку з встановленою нової личинкою, для цього повертаємо ключ запалювання Не забуваємо після установки, перевірити правильну роботу блокувального механізму, нашого рульового валу Коли механізм не спрацьовує, при повному обороті рульової бублики, треба відрегулювати розташування замку на рульовій колонці Тільки після завершення регулювання розташування та перевірки працездатності нашого механізму блокування, можна затягувати болти, поки повністю не відірвуться головки, скористайтеся для цієї мети накидним ключем «на 10» Міняємо контактну групу
Схема замку в розібраному вигляді
З точки зору вартості заміна однієї контактної групи виходить найменш витратною:
Всі наші дії повторюються в принципі, як у вище описаному випадку зі зняттям замку, доведеться знімати кожух і так далі Щоб уникнути поширеної неприємності, пов'язаної з перепутыванием контактів, рекомендується перед відключенням пронумерувати (або якось по-іншому, їх зазначити) Така міра збереже ваші нерви і час Деякі моделі замків мають у своїй контактної групи стопорне кільце, і тут нам стане в нагоді шило, аби його вийняти Важливо потім не забути вставити його на місце Потім все збирається назад і прикручується до рульовій колонці На цьому все, залишилося завершити перегляд відео і спокійно міняти будь-яку деталь замку.