1 Принцип дії обігріву 2 Несправності підігріву заднього скла і їх усунення 3 Перевірка і заміна реле підігріву 3.1 Заміна реле 4 Схема елементів системи підігріву скла 5 Від чого потіють скла в салоні 6 Перевірка і ремонт всієї системи підігріває заднє скло Захололі заднє скло
Сьогодні практично всі моделі ВАЗ укомплектовані обігрівом заднього скла, так як він сильно спрощує керування автомобілем, у специфічних умовах, власники машин без обігріву скла встановлюють його своїми руками. Найчастіше, зрозуміло, обігрів необхідний у погану, дощову і похмуру погоду, тоді заднє скло починає пітніти від утворює на ньому конденсату, та ще й у зимовий період, тоді скло може покриватися зледенінням.
Коли приходять такі умови, як правило, починають виникати проблеми з опаленням стекол, як перевірити обігрів заднього скла ваз 2110 і усунути несправність ми розповімо в цій статті.
Принцип дії обігріву
Принцип роботи підігрівача дуже простий - на заднє скло наноситься струмопровідна нитка, строго певного опору, вона розігрівається від минаючого по ній струму. При цьому напруга живлення, забезпечується такими компонентами як проводка, реле підігрівача, кнопка включення і запобіжник(див. Ваз 2110: як проводиться заміна запобіжників )
Подібна схема застосовується на всіх автомобілях марки ВАЗ (і на переважній більшості іномарок), починається з «класики» і закінчується останніми моделями.
Несправності підігріву заднього скла і їх усунення
Розглянемо схему на фото внизу, що б було зрозуміліше, де шукати проблемку:
Спрощена схема обігріву заднього скла
Непрацездатність підігрівача заднього скла виявляється практично відразу, тому що, коли він працює, запітніле скло починає прояснюватися, буквально в перші хвилини, після його включення А ось коли не працює підігрів, тоді цього не відбувається, скло було і залишається запітнілим Причини, по яким підігрів скла може не працювати:
Коли скло не змінюється зовсім, і сигнальна лампочка (вона ж кнопка включення) не горить - швидше за все, проблема з управлінням включення реле підігріву. Тут необхідно відразу перевірити (дивимося схему вгорі) - напруга управління, а так само масу (контакти 85 і 86 від реле і контакти 1 і 9 а так же 2 і 4 розташовані на колодці), перевіряємо запобіжник на схемі F7 і кнопку 4 Якщо обігрів не працює, але контрольна лампочка на приладовій панелі (або перебуває на кнопці включення) горить - ймовірно, відсутня напруга живлення в мережі підігріву скла. Вам необхідно перевірити наявність напруги живлення ( на контактах 530 реле, і 19 на колодці), так само запобіжник F4 заміряти напругу і наявність маси на елементі підігріву, а так само цілісність цього елемента Якщо скло прояснюється лише частково (смужками). Можливо, вийшли з ладу якісь нитки обігріву.
Для відновлення вам необхідно буде знайти пошкодження (видимий розрив ланцюга), потім відновити його, скориставшись струмопровідним лаком (клеєм) або використовувати для цієї мети спеціальний ремонтний комплект Коли все працює, однак скло все одно не змінюється. Така ситуація цілком можлива взимку або в холодну пору, коли скло покривається сильним зледенінням.
Тоді нагріву елемента підігрівача просто не вистачає, тому скло не може з його допомогою відтанути. У такій ситуації рекомендується просто очистити скло від льоду Перевірка і заміна реле підігріву
Типове реле підігріву скла ВАЗ
Виникають з часом проблеми підігріву заднього скла, найчастіше пов'язані з неполадками ланцюга, перегорілим запобіжником, а так само реле підігріву:
В автомобілях моделі ВАЗ реле підігріву заднього скла служить для включення підігріву на певний час у межах п'ятнадцяти хвилин Ця система функціонує завдяки вбудованому в неї таймеру У автомобілів, в яких була передбачена установка реле, така система може бути розташована в стандартному блоці реле або в блоці запобіжників А в місце штатного реле просто вставляється нове і стандартної кнопкою вмикається обігрів Тут дуже важливо, щоб обмотка цього реле була постійно підключена до «масі» Призначення реле - вимкнути обігрів, коли двигун не працює. Найголовніше щоб підігрів не розряджав акумулятор Заміна реле
Якщо підігрів скла не працює через поломки реле, тоді інструкція диктує виконання таких дій:
Спочатку слід від'єднати від маси батарею Потім вийняти з приладової панелі вимикач підігріву і від'єднати його роз'єм Далі слід перевірити стан ланцюга між кінцями (висновками) 1-го і 3-го роз'ємів знаходяться зі сторони реле Обов'язково перевіряємо стан таймера обігрівача Контрольна (випробувальна) лампочка при включенні вимикача загоряється і згасне через 12минут Коли вимикач не функціонує, тоді його потрібно замінити Потім перевіряється стан ланцюга з боку йде до роз'єму вимикача Коли ключ запалювання перебувати у вимкненому положенні - напруга буде відсутня З'єднуємо висновки 4-ий і 6-тій Потім перевіряємо роботу підігрівача У випадку, якщо що-небудь не працює, тоді доведеться провести заміну вимикача Реле підігріву повинно розташовуватися в блоці запобіжників який знаходиться в салоні Воно включається тільки при повертанні ключа в замку запалювання і продовжує працювати при працюючому моторі Включаємо обігрів, натиснувши кнопку включення, після двадцяти хвилинної роботи підігрів автоматично вимикається Така функція підігріву дуже зручна і навіть необхідна Встановити реле в систему обігріву заднього скла ви можете самостійно, або на СТО якщо вас влаштовує їх ціна Схема елементів системи підігріву скла
Детальна схема системи підігріву заднього скла ваз 2110 представлена на малюнку внизу, згідно їй:
Підігріваючий елемент скла задіюється за допомогою допоміжного реле позначеного K7 має тип 9043747-10 яке встановлено в монтажному блоці Коли включається підігрів заднього скла, відразу загоряється контрольна лампочка 4 яка розташовується поруч з вимикачем, вона підсвічує клавішу вимикача червоним або помаранчевим кольором В автомобілях ваз 2110 підігрів заднього скла, вийде включити тільки якщо ввімкнено запалювання, тому, що напруга на вимикач 3 йде через ще одне реле позначене К6 яке спрацьовує при включенні запалювання Електроживлення до нагрівального приладу скла подається від контактів реле K7 через запобіжник F7 приєднаний безпосередньо до джерела живлення Якщо ви включили обігрів, а заднє скло при цьому не обігрівається, тоді необхідно перевірити стан запобіжника F8 а так само дроти їх з'єднання, і ще реле K7 і вимикач Повна схема підключення обігріву
Від чого потіють скла в салоні
Чому запотівають скла на ваз 2110 питання, яке ставить у глухий кут половину власників автомобілів.
Скажу відразу, швидше за все це відбувається в холодну пору з-за підвищеної вологості в салоні машини, звідки вологість зараз поясню:
Сама банальна причина, якщо водій з бодуна, скла потіють від перегару Друга найпоширеніша причина - тихесенько протікає радіатор опалення салону, рідина збирається під килимками, поки текти маленька, це практично непомітно, тому варто перевірити стан цього радіатора Ще однією причиною запотівання стекол може бути неправильне напрям струменя теплого повітря від грубки, якщо скло охолоджується, воно сохне, коли не обдувається - може почати «потіти», це, до речі, головна причина, чому потіє лобове скло на ваз 2110 Перевірка і ремонт всієї системи підігріває заднє скло
Часто буває, необхідна заміна або ремонт підігріву заднього скла з причини несправності схем електропроводки.
Тому для ремонту і заміни виконуємо такі операції:
Від'єднуємо клеми акумулятора Коли в автомобілі у вас підключена стереосистема, має охоронний код, перед від'єднанням клем переконайтеся, що ви пам'ятаєте (знаєте) цей код для вводу Підчіплюємо, і виймаємо вимикач обігріву скла з його посадкового гнізда на приладовій панелі, від'єднуємо електропроводку Важливо переконатися, що між клемами 1-вої і 3-їй існує провідність роз'єм електропроводки з боку реле Коли провідність відсутня, тоді треба замінити лампу З застосуванням дротів-перемичок, приєднуємо «плюс» до клеми №2 «мінус» до клеми № 4 роз'єми контактів вимикача Потім, використовуючи лампочку-пробник потужністю 3.4 Ват, приєднуємо «плюс» до клеми №6 Активуємо обігрівач, при цьому контрольна лампа повинна світити 12 - 18минут, потім згаснути При виявленні несправності вимикача його необхідно замінити Від'єднуємо від вимикача проводку і перевіряємо роз'єм від джгута:
Провідність між клемою номер 4 і «землею» має бути постійною Коли ключ запалювання в замку стоїть в положенні LOCK або АСС напруги на клемі номер 2 і масі, а так само і клемі номер 6 і масі не повинно бути А в положенні ключа ON повинно з'явитися напруга між наведеними парами клем Перемыкаем клеми 4 і 6 з контактного роз'єму і переконуємось у працездатності елемент обігріву заднього скла Якщо вимикач був несправний, потрібно його заміна Що б виявити несправність реле, необхідно переконатися в тому, що є постійна провідність клем номер 1 і номер 2 Подаємо їм напруга, потім переконуємося в провідності клеми 3 і клеми 5 Замінюємо несправне реле Якщо описані вище пункти все ж не допомогли виправити обігрів, тоді необхідна заміна елементів обігріву скла Перевірка всіх приладів підігріву скла закінчена. Додатково пропонуємо подивитись навчальне відео.