Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками

24.12.14, Ваз
5753
  • 1 Що таке ЕСП
  • 1.1 Тросовий
  • 1.2 Важільний
  • 1.3 Рейковий
  • 2 Установка
  • 2.1 Принцип роботи

  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Склопідйомник рейковий
    Механічні, з ручним приводом, склопідйомники поступово відходять у минуле, поступаючись місцем більш комфортним електричних систем опускання і підйому стекол. І вітчизняні автомобілі тут не виняток - на будь-якому з них можна встановити такий механізм, і зробити це своїми руками.

    Ми розповімо вам, як він улаштований; які види електричних підйомників скла бувають; як монтуються рейкові склопідйомники на ВАЗ 2107-2114.


    Що таке ЕСП


    Стеклопод'емник електричний (ЕСП) встановлюється у внутрішній порожнини двері, фіксуючись на її корпусі або підрамнику.

    Він складається з трьох основних частин:

  • приводного механізму (моторедуктора);

  • системи управління;

  • механізму підйому.


  • Механізм привода створює зусилля, необхідне для переміщення скла. Він являє собою невеликий блок, який об'єднує в собі: електродвигун, зубчасту і черв'ячну передачу.

    Такий пристрій забезпечує блокування, у разі спроби механічного віджиму скла в зворотному напрямку.За переміщення скла відповідає підьомний механізм, який може бути тросовим, важільним або рейковим.

    Тросовий


    Цей вид склопідіймача, по суті, є гнучким елементом: різні виробники пропонують свої версії - це може бути ланцюг, трос або зубчастий ремінь. Трос натягується всередині двері між роликами, а його рух забезпечує привідний барабан.
    Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Тросовий підйомник скла
    У момент обертання барабана трос приводиться в рух - один його кінець розмотується, а інший змотується. Зі склом,гнучка ланцюг з'єднується пластиною.







    Важільний


    Конструкція цього склопідіймача кардинально відрізняється від тросового, і складається з важеля, повзуна і пластини для кріплення скла. Важелів може бути два, вони більш рівномірно переміщають скло.
    Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Важільний склопідйомник
    Від приводного механізму, обертання передається на колесо, що взаємодіє з важелем. Якщо в конструкції два важеля, то колеса теж два.

    Відповідно, і ціна такого підйомника дорожче.

    Рейковий


    Цей механізм найбільш простий - він являє собою зубчасту металеву рейку з направляючою пластиною, яка з'єднується зі склом. Рух пластини забезпечує механізм приводу, шестірня якого взаємодіє з рейкою.

    Саме скло переміщається в корпусі двері по спеціальних рейках. Рейкова конструкція досить проста і відрізняється стабільною швидкістю переміщення скла.Рейкові склопідйомники на ВАЗ 2109і на інші вітчизняні автомобілі такого типу,підходять ідеально.

    Установка


    Як виглядає рейковий механізм, добре видно на фото на початку статті.

    Для його установки потрібно:

  • дві викрутки (хрестова і плоска);

  • два торцевий ключ на 8 і 10;

  • малярський скотч;

  • метровий шматок сталевого дроту.


  • Зазвичай, в комплекті електричного підйомника стекол, є інструкція по установці. Для кращого сприйняття інформації можна подивитися відео.

    А ми постараємося якомога детальніше розповісти, як ставляться рейкові склопідйомники на ВАЗ 2114.

    Отже:









  • Насамперед, необхідно демонтувати старий механізм. І перше, що потрібно зробити - це від'єднати від виведення акумулятора мінусовій провід.

  • Згідно зі схемою, показаної в інструкції, з проводів склопідіймача зберіть джгут для підключення до бортової електричної мережі.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Блок підключення склопідіймача

  • Далі, потрібно розібрати обшивку двері, по черзі відвертаючи гвинти кріплення кишені, ручки й тяги замку. Знявши всі заглушки і деталі, обережно тягніть на себе обшивку.

  • Після цього поставте на місце ручку старого склопідіймача і до упору підніміть скло. Виймати його не обов'язково, можна просто зафіксувати малярським скотчем.

    Дехто для цієї мети використовують ізоляційну стрічку, але вона тримає набагато гірше.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Фіксація скла

  • Знімаєте ущільнювач скла, ця гумка ще стане в нагоді. А захисну плівку, що знаходиться усередині дверей, можна викинути.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Зняття захисної плівки

  • Тепер, торцевим ключем відверніть болти, що фіксують скло до підйомного механізму. Обертаючи його ручку, опустіть майданчик нижче - так, щоб було зручно витягнути назовні демонтируемую деталь.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Виймаємо старий склопідйомник

  • Відкрутивши всі гайки кріплення старого механізму, потихеньку виймайте його, допомагаючи собі викруткою. Далі будемо приміряти,монтувати новий рейковий склопідйомник - ВАЗ 2107 в плані установки,ні чим не відрізняється від ВАЗ 2114 роботи по монтажу проводяться аналогічно.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    ВАЗ 2110: рейковий склопідйомник

  • Отже: поміщаємо в корпус двері автомобіля ВАЗ 2107 склопідйомник рейковий так, щоб його положення нагадувала букву «Т» перевернутому вигляді; фіксуємо його.Ті гайки, які ви зняли при демонтажі старого підйомника, цілком підійдуть.

  • Підключивши джгут проводів до електричного блоку, простягайте дроти, через спеціальні отвори в стійці, до приводу встановленого ЕСП.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Протяжка проводів в отвір

  • Протягнути дріт через отвір вам допоможе припасена заздалегідь дріт. Складаєте її навпіл, отримане вушко вставляєте кінець дроту - і можна тягнути куди завгодно.


  • Рада! Довжина сполучних проводів всередині корпусу дверей, повинна бути адекватною і не заважати руху редуктора: їх надлишки потрібно відрізати кусачками. Щоб згодом дроти не перетиралися, варто прикріпити їх до обшивки.

  • По дорозі від блоку живлення до дверей, провід огинає зверху рульову колонку, проходить під регуляторами печі, виходячи біля роз'єму прикурювача. З пасажирського боку, провід пролягає під бардачком, і тягнеться до стійки кузова.


  • Рада! Виробляючи будь-які з'єднання проводів, не забувайте звірятися з електричною схемою, не сподівайтеся на пам'ять.

  • Піднявши рейковий склопідйомник ВАЗ 2110 наживите болти, що фіксують скло. Так як кнопки управління ще не встановлені, скористайтесь від'ємним і плюсовим проводами прикурювача.

    Як слід, затягнувши кріплення скла, знявши скотч, перевірте рух скла.

  • Все нормально функціонує - можна змонтувати і підключити кнопки. Їх без зусиль можна вбудувати в обшивку дверей.

    За бажанням, кнопки можна встановити відразу, перед тим, як зафіксуєте скло.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Кнопка керування, вбудована в корпет обшивки

  • Ось, власне, рейковий склопідйомник ВАЗ 2109 і змонтований. Залишається тільки зібрати двері в зворотному порядку, поставивши заглушки на отвору там, де раніше були ручки підйому стекол.



  • Принцип роботи


    Рейкові електросклопідйомники на ВАЗ 2107 - як, втім, і на інших автомобілях, що працюють коли запалювання включене. В іншому випадку, можливий тільки повернення скла в положення «закрито».

    Цю роль бере на себе контролер:

  • Цей невеликий прилад має дуже важливе значення: при постановці автомобіля під охоронну сигналізацію, завдяки йому, спрацьовують дверні замки, послідовно закриваються вікна.

  • Після закінчення роботи останнього підйомника, контролер практично не споживає енергії, переходячи на режим очікування . Автоматично визначаючи кількість ЕСП в автомобілі, він по черзі подає живлення кожному з них.

  • Ще контролер здійснює контроль оборотів редуктора, значно заощаджуючи витрата енергії акумулятора. Купується прилад відразу, коли і рейкові склопідйомники: на ВАЗ 2110 можна поставити доводчик на чотири шибки.

    Хоча є моделі, які контролюють тільки два скла - все залежить від кількості ЕСП.


  • Ставимо рейкові склопідйомники своїми руками
    Модуль управління ЕСП (контролер)
    Вироблений в нашій країні, рейковий склопідйомник ВАЗ 2110 застосовний тільки для легкових автомобілів певних видів. Більшість машин, що сходять сьогодні з конвеєра ВАЗа оснащується саме такими пристроями.

    Ну а ті власники, в чиїх авто стоять механічні підйомники, без праці зможуть замінити їх більш сучасними ЕСП.