Ваз 2121 - як зробити ремонт кузова своїми руками: інструкція

Серед моделей вітчизняного автопрому Ваз 2121 кілька виділяється із загального ряду не тільки за рахунок відмінній прохідності, повного приводу і несучого кузова, але і за рахунок того що «Нива», це перша самостійна, дійшла до серійного випуску, розробка ВАЗа.
Серійно автомобіль почав випускатися на початку 1977 року і відразу ж став користуватися великим успіхом у населення не тільки в союзі, а пізніше і в Росії, але і в багатьох країнах як близького, так і далекого зарубіжжя. У своєму класі позашляховик з Росії вважається найбільш вдалою моделлю.
Він знайшов свого споживача у Франції, Португалії, Іспанії та Канаді. І хоча великим попитом користуються «Ниви» в комплектації з дизельним французьким двигуном «Peugeot», машини з вітчизняним «16» теж розкуповуються досить непогано.
Ремонт кузова
Ремонт кузова ваз 2121 складається з кількох видів робіт.
Відновлення лакофарбового покриття

Невеликі подряпини і вм'ятини, які з'явилися в процесі експлуатації ваз 2121 можна усунути своїми руками і зовсім не дорого.
Наприклад:
Полірування
Рада! Сильно старатися не варто, так як в цьому випадку ми знімаємо, а не видаляємо ЛКП, і якщо довго і наполегливо полірувати одне місце то можна дістатися і до самого металу, а це загрожує вже великими витратами в які доведеться включати графу «фарбування автомобіля».
Відновлення геометрії кузова
Внаслідок ударів, перепадів температур і втоми металу геометричні розміри автомобіля можуть дещо відрізнятися від тих, які вказує інструкція з експлуатації, що загрожує створенням зайвих напружень у різних з'єднаннях і значного скорочення ресурсу роботи самого автомобіля. Тому перевірка і відновлення геометрії автомобіля є основним етапом при капітальному ремонті його кузовної частини.
Основні геометричні розміри кузова ваз 2121
При негативному результаті, тобто коли фактичні розміри відрізняються від еталонних, геометрія відновлюється шляхом редагування (розтягнення/стискання) кузова і його елементів.
Згладжування великих нерівностей і правка металу
При деформації окремих елементів застосовується правка металу шляхом його выстукивания і видавлювання.
Тут існує два способи:
У першому випадку ремонт заснований на принципі пружності металу. Так як кожний об'єкт, що володіє якоюсь пружністю, прагне повернутися в початкове положення, то це його властивість можна використовувати в своїх цілях - спеціальним інструментом вм'ятина видавлюється, а потім полірується.

На жаль, цей спосіб доступний тільки для людей володіють спеціальним інструментом і великим досвідом роботи. Боюся, що ремонт своїми руками в цьому випадку плавно приведе нас до другого типу ремонту.
Простукування деформації
Увага! Простукувати пошкодження слід не поспішаючи, і не докладаючи великих зусиль. Сильні удари тільки погіршать ситуацію, так як метал може розплющити і повернути його в початковий стан даними способом буде вже неможливо.
У тих випадках, коли виправка перерахованим вище способом деформації неможлива, пошкоджену частину вирізають, ставлять латку методом зварювання або ж із застосуванням припою або епоксидного клею. В іншому ж випадку елемент підлягає заміні.
Рада! Якщо все ж ви хочете простукати деталь і при цьому спробувати зберегти лакофарбове покриття елемента - підкладіть між його поверхнею і підставкою кілька шарів м'якої тканини.
Позбавляємося від корозії і іржі
Перед початком цього етапу робіт необхідно переконатися в тому, що мета виправдовує засоби. То тобто, якщо деталь вже практично з'їдена іржею, то, як кажуть: «пізно Вася пити боржомі, коли нирки відмовили».
Якщо ж все не так уже й погано, то вибираємо один з двох способів.
Спосіб перший. Запаюють вогнища корозії за допомогою припою:
При відновленні поверхні способом напайки наступний пункт можна пропустити
Припайка латки
Рада! Для того що б приховати припаянную латку наносити її слід з внутрішнього боку, після чого вирівняти поверхню деталі автомобільної шпаклівкою і пофарбувати.
Спосіб другий. Запаюють за допомогою вогнища корозії епоксидних смол:

Увага! Латки повинні покривати один одного, тобто перша на 25 мм більше покривається пошкодженої поверхні, друга на 45мм, третя на 65 мм, відповідно.

Звичайно ж, вище представлені відновлювальні роботи кузова бажано подивитися на відео, що ілюструє ремонт кузова ваз 2121 своїми руками, але думаю, представлений матеріал чітко дає зрозуміти основні етапи ремонту.
Капітальний ремонт кузова
У силу специфіки своєї експлуатації і конструкції ваз 2121 вимагає до себе підвищеної уваги, а саме підвищеного контролю стану кузова. Загалом, якщо ви власник старої «Ниви», і збираєтеся її експлуатувати за призначенням ще як мінімум пару років, уважно огляньте стан кузова ваз 2121 ремонт якого і посилення його окремих елементів це скоріше необхідність, ніж обережність.
Проблемними зонами, на які слід звернути особливу увагу, вважаються:
Тріщини лонжеронів, як правило, виникають в районі кріплень:
На наведених нижче фото наочно показано ремонт кузова ваз 2121 який експлуатувався всього п'ять років.
Реставрація задній частині переднього лонжерона
Задня арка до ремонту
і після ремонту
Передній лонжерон до ремонту
після ремонту


Крім цього на кузові вас можуть чекати ще деякі «дрібниці», а саме:
Тріщини в найнесподіваніших місцях
Повна втрата деталей кузова
і елементів підвіски автомобіля
Так як роботи, пов'язані з відновленням та посиленням кузова дуже трудомісткі і займають купу часу і сил, то реставрацію автомобіля з економічної точки зору можна вважати рентабельним, тільки тоді, коли вона проведена своїми руками. А це означає, що при покупці гнилого автомобіля, навіть коли ціна його становить сущі копійки, необхідно враховувати майбутні чималі витрати на його відновлення.
Посилення і заміна частин підлоги і лонжеронів зазвичай проводяться латками з листового металу товщиною в 3-4 мм
Готові до установки латки/підсилювачі лонжеронів
Відновлення днища
Готовий, з посиленими лонжеронами, підлогу автомобіля
Замість тяги Понара
А - подібний важіль
Підготовка до фарбування
Після того як всі основні деформації виправлені, зварювальні роботи закінчені, можна переходити до заключної частини ремонту кузова ваз 2121.
Уважно оглядаємо кузов та його елементи на наявність вм'ятин і сколів, які після попереднього знежирення покриваємо шпаклівкою. У даний момент від якості проведення процедури залежить площину поверхні кузова автомобіля, тому він вважається одним з найбільш важливих етапів.
Нанесення шпаклівки
Шліфування

Залишається тільки підібрати фарбу, пофарбувати і відполірувати автомобіль.
Після сприйняття інформації викладеної в цій статті вже можна стверджувати, що ремонт кузова ваз 2121 і відновлення його окремих елементів є пустим заняттям. Дана процедура вимагає певних навичок у багатьох галузях слюсарної діяльності, неабиякого терпіння і винахідливості.
Це обумовлено тим, що навіть не дивлячись на всю наявну потужність і можливості сучасних технологій, велика частина відновлювальних кузовних робіт проводиться вручну. Це вимагає його специфіка, яка безпосередньо впливає на вартість виконуваних робіт.
Ну а так як ми все робимо своїми руками, то нам «усі гори по плечу»!
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного