Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
Ваз 2101
Легенда вітчизняної автомобільної промисловості Ваз 2101 випускався протягом 28 років (з 1970 по 1988 роки), протягом яких з конвеєра зійшло 485 млн. автомобілів. Ваз 2101практически не мав конкурентів на теренах величезної країни.
Його технічні характеристики, динаміка, гальмівна система, керованість і ціна робили його фаворитом на вітчизняному автомобільному ринку. «Копійка» і донині користується авторитетом і не рідко зустрічається на вулицях міст і селищ.
Як і для більшості подреженных автомобілів головною проблемою «копійки» вважається її кузов, так як час, вологість і дорожні реагенти не залишають кузовного металу великих шансів. А якщо врахувати, що до того ж він ще є несучою частиною і становить 60% від вартості самого автомобіля, то капремонт кузова ваз 2101 є необхідною і трудомісткою операцією, від якості проведення якої безпосередньо залежить термін служби самого авто.
Сгнившее днище
Чому гниє кузов
Вогнища ураження
Місця схильні до корозії кузова
Як показав час, у більшої частини легкових автомобілів корозія пошкоджує певні ділянки кузова, кількість яких не так вже і велике.
Але особливо активно корозія розвивається в важкодоступних місцях - зазори, відбортовки, загинання країв, тобто там, звідки волога довгий час не випаровується:
Увага! Якщо корозія поширилася на центральні стійки, стик подмоторной рами, лонжерони і інші силові елементи, то розумніше буде кузов порожниною замінити, так як в даному випадку зварювання рами не доцільний і це складний процес, який під силу тільки підготовленим професіоналам.
Корозійний процес можна умовно розділити на два типи:
Поверхнева корозія

Даний вид корозії на початковому етапі (поки не перейшов у другий тип) не страшний і виникає найчастіше з-за неякісної підготовки деталі до фарбування. Даний вид ремонту ми в цій статті розглядати не будемо, лише згадаємо, що він не складний і не вимагає особливих навичок.
Лікується повторної зачисткою деталі, знежиренням, грунтуванням і фарбуванням.Обіцяю, надалі надам детальну відео, фото інструкцію, ну а поки перейдемо до другого типу.
Точкова корозія

Ось він - перший ворог автомобіля, який губить деталь, руйнуючи не тільки її поверхню, але і роблячи структуру металу до того крихкою, що експлуатація автомобіля стає просто небезпечним заняттям. Тут для лікування потрібні більш серйозні слюсарні навички, ну або хоча б бажання їх отримати.
Зрештою, не святі ж горшки ліплять, чи не правда?
Рада! Якщо в полум'я газового пальника метал нагріти до істерики світло-червоного кольору і при цьому він не розсипається іскристим фонтаном і не випаровується, то він цілком придатний для зварювальних робіт.
Ремонт кузова
Отже, ми вирішили зробити у автомобіля ваз 2101 ремонт кузова своїми руками. Для початку оцінимо загальний обсяг роботи, а це дефектування деталей, складання кошторису, черговість виконання робіт.
Геометрія кузова
Адже ми не знаємо, як вплинули на кузов різні удари, втрата жорсткості і пружності проржавілих деталей і для того, щоб в результаті отримати спочатку рівний автомобіль, нам необхідно перевірити його геометричні розміри, які вказані в інструкції з експлуатації.Наприклад, контрольні точки підлоги кузова дають інформацію про правильність кріплень його елементів, при цьому зняття агрегатів та вузлів з автомобіля зовсім не обов'язково.
Геометрія кузова
Рада! Завод виробник допускає нерівномірність (конусність) зазорів у 15 мм, а внутрішні або зовнішні допуски для лицьових елементів відносно нерухомих деталей становлять 2 мм.
Підготовка до зварювальним роботам
Всі знімні деталі, які сильно схильні до корозії демонтуються для їх подальшої заміни, а місця їх кріплення до кузова зачищаються і грунтуються.
Зачистка
Якщо ж новий елемент знайти не представляється можливим, а сама деталь просто не міг псує весь вигляд автомобіля, тоді переходимо до плану «Б» де мається на увазі використання болгарки, автогену і точкового зварювання.
Сам же ремонт може проводитися кількома способами:
Щоб не посилити ситуацію більшою деформацією площа плями нагріву повинна бути не більше 3 см Виробляють підігрів газовим пальником, переміщаючи її по колу, від країв до центру деформованої ділянки, одночасно з цим молотком металу допомагають повернути рівну поверхню.
Даний процес зручніше подивитися на відео, благо його у всесвітній мережі предостатньо.
Зварювальні роботи
Зварювальні роботи
Необхідно згадати, що при капремонт кузова ваз 2101 а саме при відновленні не силових елементів (пороги, крила) застосовується контактна зварка. Справа в тому, що автоген нагріває метал до такої міри, що його поверхня починає деформуватися, фізичні властивості змінюються, і він втрачає свою пружність, контактна ж зварювання цього не допускає і процес зварювання відбувається набагато швидше.
Виводимо «незручні» вм'ятини
Деякі елементи кузова знаходяться в такому незручному місці, що підібратися до них для вибивки вм'ятини молотком або ж шляхом нагрівання металу просто не представляється можливим. Для того що б вивести «незручну» необхідно зовні деформованої ділянки приварити пруток діаметром 2-3 мм, якщо ж площа вм'ятини велика, приварюються кілька, від краю до центру деформації.
Витяжку проводити за допомогою важеля і одночасним постукуванням по краях вм'ятини. Після того як все виправили, прутки зрізаються (відламуються), а місце зварювання обробляється болгаркою.
Пайка кузова
Даний спосіб при капремонт кузова категорично не застосуємо в з'єднаннях його силових елементів, так як міцність припаяних сполучених деталей набагато поступається зварювального з'єднання.
Сам процес не складний:
Незважаючи на уявну простоту, при пайку зв'язок між деталями відбувається на молекулярному рівні і виходить щось проміжне - і не зварювання, і ні склеювання. Тому цей метод підходить для невідповідальних місць.
Пайка
До плюсів припаювання можна віднести те, що шов з'єднання практично не помітний і не піддається корозії. Мінусом можна вважати, що для якісного з'єднання потрібне застосування недешевого спеціального флюсу і припою.
Звичайно ж, можна скористатися і звичайною оловом, але це буде на шкоду якості з'єднання. Олово ж чудово годиться для заповнення дрібних вм'ятин - напайка кузова.
Дана операція популярна у реставраторів.
Напайка
Латки
Коли елемент згнив тільки в одному місці або ж заміна його трудомісткий і недоцільний процес, то цей спосіб є оптимальним варіантом ремонту. Технологія проста: сгнившая частина вирізається, а на проблемне місце ставиться латка з «свіжого» металу.
Даний вид ремонту зазвичай застосовується в частинах кузова несучих силове навантаження, а саме там де:
Латка в підлозі
Латка порогу
Рада! Місця зварювання напівавтоматом краще варити невеликими стяжками по 20 мм через кожні 50мм. В цьому випадку досягається оптимальна жорсткість деталі при її мінімальній деформації.
Фарбування кузова
Фарбування автомобіля заключний етап при капремонт кузова ваз 2101. А якщо якісна фарбування і полірування автомобіля виконана своїми руками, то тоді вас можна з упевненістю назвати справжнім майстром і майстром у своїй справі!
Ну а так як заняття це вимагає певних навичок і досвіду, перейдемо до заключної для нас частини цього захоплюючого процесу ремонту автомобіля - підготовка до фарбування.
Підготовка до фарбування
Підготовка до фарбування
Нашим завданням є зняття лакофарбового покриття, а вірніше шару покритого лаком. Для початку використовуємо наждачний папір більш крупної зернистості (8001200), а після того як блиск фарби стерся, полировываем мікро подряпини більш дрібної (16002000).
Рада! При шліфуванні великих площ краще використовувати шліфувальну машину (болгарку) зі спеціальним шліфувальним колом.
Увага! Чим тонше шар шпаклівки - тим краще (маловероятней, що вона з часом відійде від металу).
Рада! Використовуйте малярний скотч, він досить міцно тримається і не залишає після себе слідів.
На ринку лакофарбових покриттів вибір фарби до того великий, що важко відволіктися і придбати фарбу відповідну миттєвому бажанню, а не записів у технічному паспорті автомобіля. У цьому випадку великої біди немає, просто не забудьте після того, як автомобіль буде повністю готовий до експлуатації надати його в ГИБДД, для внесення відповідної відмітки до техпаспорт автомобіля.
На цьому короткий епос про перевтілення старої, доброї «копійки» вважаю закінченим. Сподіваюся, що вона ще вірою і правдою прослужить вам ще не одну сотню тисяч кілометрів!
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного