Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція

24.12.14, Ваз
17872
  • 1 Чому гниє кузов
  • 1.1 Вогнища ураження
  • 1.2 Поверхнева корозія
  • 1.3 Точкова корозія
  • 2 Ремонт кузова
  • 2.1 Геометрія кузова
  • 2.2 Підготовка до зварювальним роботам
  • 2.3 Зварювальні роботи
  • 2.4 Виводимо «незручні» вм'ятини
  • 2.5 Пайка кузова
  • 2.6 Латки
  • 3 Фарбування кузова
  • 3.1 Підготовка до фарбування

  • Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Ваз 2101
    Легенда вітчизняної автомобільної промисловості Ваз 2101 випускався протягом 28 років (з 1970 по 1988 роки), протягом яких з конвеєра зійшло 485 млн. автомобілів. Ваз 2101практически не мав конкурентів на теренах величезної країни.

    Його технічні характеристики, динаміка, гальмівна система, керованість і ціна робили його фаворитом на вітчизняному автомобільному ринку. «Копійка» і донині користується авторитетом і не рідко зустрічається на вулицях міст і селищ.



    Як і для більшості подреженных автомобілів головною проблемою «копійки» вважається її кузов, так як час, вологість і дорожні реагенти не залишають кузовного металу великих шансів. А якщо врахувати, що до того ж він ще є несучою частиною і становить 60% від вартості самого автомобіля, то капремонт кузова ваз 2101 є необхідною і трудомісткою операцією, від якості проведення якої безпосередньо залежить термін служби самого авто.
    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Сгнившее днище

    Чому гниє кузов



  • В 70-е і 80-е роки товщина металу кузовних деталей була 08 мм, ближче до 90-м рокам цей параметр нерідко досягав значення 05 мм, хоча, як свідчила офіційна інструкція з експлуатації: «товщина металу дорівнює 07 мм»;

  • Навісні елементи (двері, капот, крила) мають мудровану конструкцію, з безліччю незрозумілих за призначенням прихованих отворів і порожнин. Саме вони є початковими вогнищами корозії;

  • Зимова експлуатація у міських умовах також загрожує негативним впливом дорожніх реагентів;

  • Дешевий тюнінг автомобіля . Так, так, саме всі ці позаштатні висульки - накладочки накопичується під собою бруд і вологу;

  • Безгаражное зберігання . Різкі коливання температури викликають появу конденсату осідає на кузовних деталях, які в свою чергу не встигають просихати і постійно перебувають у вологому стані;

  • Автомобіль рідко миють і очищають від бруду, яка любить накопичуватися в різних нішах і порожнинах.


  • Вогнища ураження


    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Місця схильні до корозії кузова
    Як показав час, у більшої частини легкових автомобілів корозія пошкоджує певні ділянки кузова, кількість яких не так вже і велике.

    Але особливо активно корозія розвивається в важкодоступних місцях - зазори, відбортовки, загинання країв, тобто там, звідки волога довгий час не випаровується:

  • Колісні ніші не тільки постійно піддаються агресивному впливу середовища, вони так само пошкоджуються летять від коліс частками дорожнього покриття, які прискорюють корозійний процес;

  • Пороги, двері, крила, кришки капота і багажника - відмінне місце для скупчення вологи проникаючої як зовні, так і у вигляді конденсату;

  • В місцях тертя деталей один про одного (в місцях кріплення навісних деталей, дверних отворах і ін).


  • Увага! Якщо корозія поширилася на центральні стійки, стик подмоторной рами, лонжерони і інші силові елементи, то розумніше буде кузов порожниною замінити, так як в даному випадку зварювання рами не доцільний і це складний процес, який під силу тільки підготовленим професіоналам.
    Корозійний процес можна умовно розділити на два типи:

  • Поверхневий (процес проходить рівномірно по поверхні деталі).

  • Точковий (процес роз'їдання йде в товщу металу - раковини, дірки, плями).


  • Поверхнева корозія


    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Поверхнева корозія
    Даний вид корозії на початковому етапі (поки не перейшов у другий тип) не страшний і виникає найчастіше з-за неякісної підготовки деталі до фарбування. Даний вид ремонту ми в цій статті розглядати не будемо, лише згадаємо, що він не складний і не вимагає особливих навичок.

    Лікується повторної зачисткою деталі, знежиренням, грунтуванням і фарбуванням.Обіцяю, надалі надам детальну відео, фото інструкцію, ну а поки перейдемо до другого типу.







    Точкова корозія


    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Точкова корозія
    Ось він - перший ворог автомобіля, який губить деталь, руйнуючи не тільки її поверхню, але і роблячи структуру металу до того крихкою, що експлуатація автомобіля стає просто небезпечним заняттям. Тут для лікування потрібні більш серйозні слюсарні навички, ну або хоча б бажання їх отримати.

    Зрештою, не святі ж горшки ліплять, чи не правда?
    Рада! Якщо в полум'я газового пальника метал нагріти до істерики світло-червоного кольору і при цьому він не розсипається іскристим фонтаном і не випаровується, то він цілком придатний для зварювальних робіт.

    Ремонт кузова


    Отже, ми вирішили зробити у автомобіля ваз 2101 ремонт кузова своїми руками. Для початку оцінимо загальний обсяг роботи, а це дефектування деталей, складання кошторису, черговість виконання робіт.

    Геометрія кузова


    Адже ми не знаємо, як вплинули на кузов різні удари, втрата жорсткості і пружності проржавілих деталей і для того, щоб в результаті отримати спочатку рівний автомобіль, нам необхідно перевірити його геометричні розміри, які вказані в інструкції з експлуатації.Наприклад, контрольні точки підлоги кузова дають інформацію про правильність кріплень його елементів, при цьому зняття агрегатів та вузлів з автомобіля зовсім не обов'язково.
    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Геометрія кузова
    Рада! Завод виробник допускає нерівномірність (конусність) зазорів у 15 мм, а внутрішні або зовнішні допуски для лицьових елементів відносно нерухомих деталей становлять 2 мм.

    Підготовка до зварювальним роботам


    Всі знімні деталі, які сильно схильні до корозії демонтуються для їх подальшої заміни, а місця їх кріплення до кузова зачищаються і грунтуються.
    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Зачистка
    Якщо ж новий елемент знайти не представляється можливим, а сама деталь просто не міг псує весь вигляд автомобіля, тоді переходимо до плану «Б» де мається на увазі використання болгарки, автогену і точкового зварювання.

    Сам же ремонт може проводитися кількома способами:









  • Термічна обробка. При деформації елемента в вигляді розтягування, метал осаджують нагріванням до або ж до досягнення вишневого кольору поверхні металу.

    Щоб не посилити ситуацію більшою деформацією площа плями нагріву повинна бути не більше 3 см Виробляють підігрів газовим пальником, переміщаючи її по колу, від країв до центру деформованої ділянки, одночасно з цим молотком металу допомагають повернути рівну поверхню.

    Даний процес зручніше подивитися на відео, благо його у всесвітній мережі предостатньо.

  • Механічний спосіб. За допомогою спеціального інструменту (оправки, молотки дерев'яні, металеві, пластикові, гумові) деформація деталі выстукивается і витягується в первісний стан.

  • Заповнення вм'ятин швидко затвердевающим матеріалом (шпаклівка, припой).


  • Зварювальні роботи


    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Зварювальні роботи
    Необхідно згадати, що при капремонт кузова ваз 2101 а саме при відновленні не силових елементів (пороги, крила) застосовується контактна зварка. Справа в тому, що автоген нагріває метал до такої міри, що його поверхня починає деформуватися, фізичні властивості змінюються, і він втрачає свою пружність, контактна ж зварювання цього не допускає і процес зварювання відбувається набагато швидше.

    Виводимо «незручні» вм'ятини


    Деякі елементи кузова знаходяться в такому незручному місці, що підібратися до них для вибивки вм'ятини молотком або ж шляхом нагрівання металу просто не представляється можливим. Для того що б вивести «незручну» необхідно зовні деформованої ділянки приварити пруток діаметром 2-3 мм, якщо ж площа вм'ятини велика, приварюються кілька, від краю до центру деформації.

    Витяжку проводити за допомогою важеля і одночасним постукуванням по краях вм'ятини. Після того як все виправили, прутки зрізаються (відламуються), а місце зварювання обробляється болгаркою.

    Пайка кузова


    Даний спосіб при капремонт кузова категорично не застосуємо в з'єднаннях його силових елементів, так як міцність припаяних сполучених деталей набагато поступається зварювального з'єднання.

    Сам процес не складний:

  • Беремо дві деталі (попередньо покриваємо контактні місця припоєм), нагріваємо і приставляємо один до одного в потрібному положенні;

  • В місце стику поміщаємо припій і прогріваємо газовим пальником або потужним паяльником.


  • Незважаючи на уявну простоту, при пайку зв'язок між деталями відбувається на молекулярному рівні і виходить щось проміжне - і не зварювання, і ні склеювання. Тому цей метод підходить для невідповідальних місць.
    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Пайка
    До плюсів припаювання можна віднести те, що шов з'єднання практично не помітний і не піддається корозії. Мінусом можна вважати, що для якісного з'єднання потрібне застосування недешевого спеціального флюсу і припою.

    Звичайно ж, можна скористатися і звичайною оловом, але це буде на шкоду якості з'єднання. Олово ж чудово годиться для заповнення дрібних вм'ятин - напайка кузова.

    Дана операція популярна у реставраторів.
    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Напайка

    Латки


    Коли елемент згнив тільки в одному місці або ж заміна його трудомісткий і недоцільний процес, то цей спосіб є оптимальним варіантом ремонту. Технологія проста: сгнившая частина вирізається, а на проблемне місце ставиться латка з «свіжого» металу.

    Даний вид ремонту зазвичай застосовується в частинах кузова несучих силове навантаження, а саме там де:

  • Естетичність шва не має якогось значення (арки коліс, днище), тобто він все одно покривається товстим шаром антикорозійних речовин (в даному випадку навіть деформація поверхні металу від застосування киснево-ацетиленового зварювання не страшна).


  • Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Латка в підлозі

  • Зовнішній вигляд має значення. У цьому випадку латка знаходиться на лицьовій частині (пороги, стійки), а для уникнення деформації металу необхідно скористатися вуглецево-дуговим зварюванням.


  • Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Латка порогу
    Рада! Місця зварювання напівавтоматом краще варити невеликими стяжками по 20 мм через кожні 50мм. В цьому випадку досягається оптимальна жорсткість деталі при її мінімальній деформації.

    Фарбування кузова


    Фарбування автомобіля заключний етап при капремонт кузова ваз 2101. А якщо якісна фарбування і полірування автомобіля виконана своїми руками, то тоді вас можна з упевненістю назвати справжнім майстром і майстром у своїй справі!

    Ну а так як заняття це вимагає певних навичок і досвіду, перейдемо до заключної для нас частини цього захоплюючого процесу ремонту автомобіля - підготовка до фарбування.

    Підготовка до фарбування


    Як зробити ремонт кузова ваз 2101 своїми руками - інструкція
    Підготовка до фарбування

  • Очищаємо кузов від старого покриття. За допомогою наждачного паперу починаємо зашаркивать поверхню автомобіля.

    Нашим завданням є зняття лакофарбового покриття, а вірніше шару покритого лаком. Для початку використовуємо наждачний папір більш крупної зернистості (8001200), а після того як блиск фарби стерся, полировываем мікро подряпини більш дрібної (16002000).


  • Рада! При шліфуванні великих площ краще використовувати шліфувальну машину (болгарку) зі спеціальним шліфувальним колом.

  • Шпаклівкою видаляємо невеликі вм'ятини на кузові.


  • Увага! Чим тонше шар шпаклівки - тим краще (маловероятней, що вона з часом відійде від металу).

  • Покриваємо грунтовкою (антикорозійний шар).

  • Ті частини кузова і його деталі, які фарбувати не потрібно, обклеюємо паперовими трафаретами зі скотчем по краях. Так само можна скористатися спеціальний склад, який потім легко видаляється водою: 20% гліцерину + 30% декстрину + 10% води + 40% крейди.


  • Рада! Використовуйте малярний скотч, він досить міцно тримається і не залишає після себе слідів.

  • Знежирення кузова. Для цієї процедури краще всього підходить уайт-спірит. Після знежирення, безпосередньо перед фарбуванням поверхню, підготовлену під фарбування, необхідно протерти чистою ганчіркою насухо.


  • На ринку лакофарбових покриттів вибір фарби до того великий, що важко відволіктися і придбати фарбу відповідну миттєвому бажанню, а не записів у технічному паспорті автомобіля. У цьому випадку великої біди немає, просто не забудьте після того, як автомобіль буде повністю готовий до експлуатації надати його в ГИБДД, для внесення відповідної відмітки до техпаспорт автомобіля.

    На цьому короткий епос про перевтілення старої, доброї «копійки» вважаю закінченим. Сподіваюся, що вона ще вірою і правдою прослужить вам ще не одну сотню тисяч кілометрів!