Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: тюнінг двигуна - розглянемо деякі варіанти

24.12.14, Ваз
2071
  • 1 Методи покращення характеристик
  • 1.1 Підвищуємо робочий об'єм
  • 1.2 Підвищення ступеня стиснення
  • 1.3 Чіп - тюнінг
  • 1.4 Установка турбо наддуву
  • 1.5 Установка «нулевика»
  • 1.6 Впускний ресивер
  • 1.7 Тюнінг каналів
  • 1.8 Клапани
  • 1.9 Розподільні вали
  • 2 Подача бензину
  • 2.1 Форсунки

  • Ваз 2112: тюнінг двигуна - розглянемо деякі варіанти
    Легкий тюнінг двигуна ваз 2112
    Ваз 2112 доопрацювання двигуна є найбільш важливим, відповідальним і серйозним етапом у тюнінгу. З заводу автомобілі комплектуються штатними моторами, які мають середні характеристики, відповідні стандарту і вимогам середньостатистичного споживача.

    Щоб підвищити характеристики свого улюбленого автомобіля, поліпшити його динаміку і ваз 2112 збільшити потужність двигуна - власники вдаються до грунтовного тюнінгу двигуна.

    Хоча історія автомобілів марки ваз2112 поки зовсім не багата, порівняно з іншими моделями ВАЗ, встигли стати класикою, це модель автомобіля стає улюбленцем в руках народних умільців. В даний час існує безліч методів ваз 2112 модифікації двигунів, з них більше половини які можна виконати самостійно, решта потребує допомоги фахівців.


    Методи покращення характеристик


    Підвищуємо робочий об'єм


    Краща модифікація двигунів ваз 2112 саме цим способом, він самий зручний, досить простий, і найбільш поширений. Він дозволяє збільшити обертаючий момент двигуна, без зміни стилю водіння.

    Виконати це можна двома способами - розточка циліндрів і збільшенням ходу поршня, тепер докладніше:

  • Збільшується хід поршня за рахунок установки нового коленвала, що має більший ексцентриситет і підбором під цей вал поршнів і шатунів

  • Шатуни, прийнято вибирати по масі і встановлювати, в основному, з полегшених варіантів

  • Поршень є ключовою деталлю в будь-якому двигуні, тому заміна поршневої групи може значно підняти ККД двигуна і потужність

  • А в завершенні тюнінгу встановлюємо полегшений маховик

  • Такі дії призводять до зменшення навантаження на колінчастий вал і зчеплення, що прискорює розгін автомобіля і підвищує його динаміку

  • Трохи більш легкий тюнінг стокового двигуна ваз 2112 розточка циліндрів

  • Грунтується метод на те, що мотори, як правило, всі мають запас товщини у стінок циліндрів (запас на ремонт)

  • Звідси можна одержати висновок, що обсяг циліндрів, можливо, збільшити за рахунок розточування, сточуючи стінки, ми підвищуємо обсяг за їх рахунок

  • Від цього відразу ж зросте потужність мотора, тому що розточені циліндри починають спалювати більший обсяг пального за одиницю часу

  • Розточка своїми руками не здійснюється, виключно на спеціалізованому обладнанні

  • Після розточення ставляться поршні і кільця ремонтного розміру


  • Ваз 2112: тюнінг двигуна - розглянемо деякі варіанти
    Розточка циліндрів

    Підвищення ступеня стиснення


    «Стиснення» по суті, полягає в співвідношенні загального об'єму циліндра до повного об'єму його камери згорання. За рахунок підвищення ступеня стиснення, можливо, суттєво підняти потужність мотора і його ККД, крім цього трохи при цьому знизити витрату бензину.

    Отже:

  • Ваз 2112 збільшення потужності двигуна досягаємо шляхом встановлення тюнінгового розподільного валу, що має інші геометричні показники

  • За рахунок нового розподільчого вала збільшується об'єм камери згоряння, при цьому не збільшується обсяг самого мотора, що дуже сприятливо відбивається на його потужності і ККД

  • Процедуру ваз 2112 тюнінг двигуна заміною распредвала доцільніше виконувати паралельно з іншими доробками мотора, наприклад, поєднати з установкою турбо наддуву

  • Однак слід пам'ятати, що експлуатація двигуна з підвищеним ступенем стиснення самостійно, вимагає від власника застосування якісного палива і фірмового моторного масла

  • Інакше ваш мотор може раптом почати троїти, температура його може різко підніматися вище допустимої норми

  • Збільшується ступінь стиснення в межах до 97 - 10


  • Чіп - тюнінг


    На сьогодні, мабуть, вважається найсучаснішим методом. Відрізняється відносною простотою і ефективністю.

    Його методу полягає у зміні настройки блоку управління мотора, за рахунок цього можна підвищити деякі характеристики його, не ризикуючи після цього ремонтувати цей блок:

  • При виконанні на ваз 2112 чіп тюнінг двигуна , стандартне програмне забезпечення блоку управління замінюється на спортивне, розроблене, наприклад, під мотор ваз2112 має 16 клапанів

  • При цьому спочатку, з вашого блоку управління мотором безпосередньо через датчики зчитується стандартна програма-контролер

  • Після скачування ця програма перепрограмується з урахуванням характеристик і резервів мотора

  • Роботи ці виконують спеціалізовані компанії або автосервіси, які мають необхідне програмне забезпечення і фахівців, тому що в таких налаштуваннях необхідний досвід, а так само відповідні навички фахівця

  • По завершенні роботи, перенастроенная фахівцем програма-контролер перезаписується в блоці управління вашого автомобіля

  • Відмітні особливості такого тюнінга - доступність і простота

  • При цьому виключається ситуація, з ремонтом двигуна, тому що не впливає при цьому його механічна частина

  • Практично єдиним недоліком вважається невелике зниження екологічності вихлопних газів і підвищений витрата бензину

  • Альтернативою такого методу є онлайн - настройка, вона докорінно не змінює програму, тільки вносить корективи відповідно до змінених параметрів двигуна










  • Установка турбо наддуву


    Такий метод ваз 2112 модифікація двигунів вважається дієвим і поширеним видом тюнінгу. Так як характеристики потужності автомобіля залежать в основному від кількості бензину і повітря в суміші, яка запалюється в циліндрах.

    Отже:

  • Щоб підвищити потужність двигуна, необхідно подати в циліндри, підвищений обсяг бензину

  • А для підвищення потужності тільки обсягу палива недостатньо обов'язково знадобиться відповідне підвищення об'єму повітря, для цього, власне, і встановлюється турбіна

  • При цьому відпрацьовані гази проходять крізь крильчатку турбіни, і обертають її, а крильчатка приводить в рух сам компресор

  • Цей компресор і наповнює циліндри повітрям

  • Повітря при цьому нагнітається під тиском

  • У порівнянні з звичайними моторами, подається набагато більший об'єм повітря

  • А підвищення обсягу повітря, що нагнітається в циліндри, відповідно призводить до підвищення кількості спалюваного бензину, що значно піднімає потужність двигуна

  • Але варто при цьому пам'ятати, що після установки турбіни вам, швидше за все, буде потрібно доопрацювання системи охолодження


  • Установка «нулевика»


    В побуті називають повітряний фільтр, має знижений опір, він служить для зниження опору в системі впуску повітря, і тим самим підвищення проникної здатності фільтра. Полегшується доступ повітря до циліндрів і відповідно піднімається потужність на пару відсотків.

    Від стандартних фільтрів, такі фільтри відрізняються не стільки формою, скільки високою проникною здатністю, фото наведено нижче.
    Ваз 2112: тюнінг двигуна - розглянемо деякі варіанти
    Фільтр нульовик
    На ваз 21124 двигуна тюнінг таким фільтром теж поширений, це найбільш простий тюнінг і мотор при цьому не розкривається.








    Впускний ресивер


    Ресивер є важливим елементом налаштування впуску повітря. Якщо обсяг більший, ніж у звичайного, це дозволяє, при грамотній конструкції та доброю налаштуванні, максимально згладити пульсації повітря, а крім цього, у цій конфігурації тривалість впускного тракту виходить коротше.

    Отже:

  • Це дозволяє нам отримати додатковий позитивний момент на високих і середніх обертах

  • А для отримання підвищеного моменту на низьких обертах, слід впускні канали, зробити навпаки довше

  • Найоптимальнішим є зміна тривалості впускних каналів від оборотів

  • Наприклад, при обертах 2700 - 3000оборотах в хвилину, працює тільки довгий впускний тракт, а коли обороти зростають, короткий

  • Це рішення давно реалізовано на іномарках, і ВАЗ, звичайно, розробив мотор 11193 має змінну довжину впускного колектора ще в 1998году

  • Причому тюнінгові форсовані двигуни неодмінно комплектуються ресиверами збільшеного об'єму

  • Така деталь як впускний ресивер - це дуже непоганий засіб для збагачення всіх тюнінгових контор, ціна нижче 200 доларів не опускається

  • Слід знати, що просто купити і встановити ресивер самому не вийде, ще необхідна ретельна настройка ГРМ, неправильна настройка спричинить падіння оборотів на всіх режимах руху

  • До недоліків ресиверів відносять виникає паразитний резонанс на впуску повітря


  • Тюнінг каналів


    В ваз 2112 двигуна доопрацювання впускних і випускних каналів головки блоку теж є тюнінгом. Вони повинні бути ретельно оброблені - збільшення діаметра (увага - на впуску, при не розрахованому збільшенні діаметра випускних каналів можна досягти деколи абсолютно протилежного ефекту), прибравши всі нерівності, а так само напливи і стики - всі виступи, здатні загальмувати рух повітряного потоку.

    Після цього канали необхідно ретельно зашліфувати. У деяких конторах пропонують полірування, хоча це технічно безграмотно. Варто сказати, що «нестиковки» в ГБЦ не все слід спилювати, так як деякі з них відіграють важливу роль, вони створюють в потрібному місці важливе протитиск або гальмування потоку.


    Клапани


    Клапана для тюнінгу бажано використовувати збільшеного діаметру або полегшені. А при розкручуванні мотора понад 7000 оборотів в хвилину, рекомендується застосувати більш жорсткі пружини клапанів або спортивні пружини типу «Schrick» та модифіковані (спеціально полегшені виконані з титану) тарілки клапанів. До речі у 8-клапанний двигун непогано «вживлюються» клапани від BMW.

    Мають стрижні діаметром 7 міліметрів. Недорого (за мірками тюнінгу) можна купити клапана «Shrick», або виготовити титанові клапани з захисним покриттям індивідуально на замовлення. Якщо припускаєте використовувати стандартні клапани - тоді їх необхідно максимально полегшити і притерти, так як на конвеєрі виробника ВАЗ немає операції притирання клапанів, а фаски на клапанах і їх сідлах вже розрахована на «саме притирання» в процесі обкатки.

    Розподільні вали


    Тюнінгові вали відрізняються такими характеристиками, як підйом і фазові характеристики:

  • Як свідчить інструкція діапазон обертів при яких распредвал буде давати ефект підвищення потужності і наповнення циліндрів двигуна визначається по ширині фаз відкривання клапанів і їх хвильовими (частотними) параметрами газового тракту, простіше говорячи геометричними параметрами кулачків, що керують системою випуску і впуску

  • Величина такого ефекту буде визначена максимальним підйомом, при відкриванні клапанів, а так само параметрами їх перекривання, це за умови, що буде адекватно знижений опір всередині газового тракту

  • Тут важливо визначитися, з якою метою форсується мотор і виходячи з таких параметрів вибирати собі распредвал

  • Виконуючи заміну распредвала, бажано (правильніше сказати - обов'язково) застосувати так звану «розрізну шестерню», тому що необхідно точно налаштовувати фазову характеристику, щоб не «зловити його резонанс»

  • Влаштована така шестерня досить просто - вона забезпечує можливість плавного переміщення шестерні по відношенню центру з фіксацією у потрібному положенні А так само існують «розрізні» шківи для коленвала

  • Для 8клапанного двигуна ВАЗ випущений широкий діапазон валів, розрахований на будь-який смак

  • З них найбільш перспективними для «міських просторів» вали з 49-го і 55-й, призначені для стрітрейсинга з 56 по 62 потім йдуть суто спортивні, призначені для ралі або кільцевих гонок

  • З них безсумнівний інтерес викликає новий напрямок - застосування валів з неплоскими штовхачами - для мотора 21083

  • Таке технічне рішення дозволить реалізувати великий підйом клапанів, що мають високу швидкість відкривання і закривання вузьку фазову характеристику

  • Для модифікації 16-капанного мотора випущено три пари валів значенням 38/3244/38 а так само 50/44

  • Слід знати, що при встановленні таких валів, нові ГБЦ вали можуть зачепитися за припливи

  • І чим вище виходить підйом, тим більше така ймовірність

  • Тому слід попередньо перевіряти «прокручування» (обертання по колу) валу, і в разі необхідності допрацьовувати ГБЦ


  • Подача бензину


    Думаю, не варто роз'яснювати, важливість підтримування в рампі форсунок стабільне постійний тиск бензину:

  • При звичайній їзді по місту штатного регулятора палива вистачає, при високих обертах, однак виникає ситуація, що при постійно відкритих форсунках зумовлює загальне зниження тиску в рампі

  • Внаслідок цього - зниження подачі палива, виходить поганий розпил, і збій в роботі движка

  • Тому форсування мотора вимагає збільшення тиску на 05 - 1атмосфер, все залежить від ступеня форсування двигуна

  • Природно, необхідно буде скорегувати програму для вприскування, для забезпечення правильного складу суміші

  • Сьогодні в останніх (так званих «перехідних») моделях, а так само нових двигуни об'ємом 16 літра застосовується без зливна система, РДТ розташований у баку в зборі з бензонасосом і створює більш високий тиск 38 Атмосфер


  • Форсунки


    Природний процес, коли при форсуванні двигуна часто складається ситуація, що продуктивності (кількості подаваного палива) просто не вистачає:

  • У цьому випадку знадобиться заміна форсунок, встановлення більш продуктивних або встановлення другого ряду форсунок

  • Варіант другий досить важкий і трудомісткий, при цьому його не завжди можливо реалізувати його навіть у стандартному блоці.

  • А тому простіше, встановити форсунки більш продуктивні, мають продуктивність від +15% і до 50% (а загальнодоступні форсунки, що застосовуються на автомобілях ГАЗ використовувати небажано, у них крім великої продуктивності немає більше плюсів)

  • Мінуси це - швидкодія і нелінійна характеристика початку її діапазону, там, де звичайний автомобіль має ХХ

  • Крім цього, як правило, на форсовані автомобілі встановлюються «павуки» 4-2-1 які добре працюють в широкому діапазоні оборотів

  • Павуки системи 4-1 в цивільному тюнінгу не прижилися, із-за вузького діапазону їх ефективної роботи

  • А принцип роботи випуску заснований на розрядці створеному перед закритим випускним клапаном, це сприяє поліпшеній продувці циліндра


  • Найголовніше при проведенні тюнінгу потрібен професійний підхід, крім того, уважність при виконанні всіх операцій. Тому що, далеко не кожен водій розбирається у всіх тонкощах роботи мотора, тому краще довірити автомобіль тюнінгувати досвідченим професіоналам.

    Так як це вбереже від неминучих помилок характерних для новачків в ході тюнінгу, допоможе заощадити час і гроші. Додатково подивіться відео по тюнінгу.