Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками

24.12.14, Ваз
3004
  • 1 Для чого потрібен каталізатор
  • 2 Ремонт і заміна нейтралізатора
  • 2.1 Потрібний інструмент
  • 2.2 Зняття каталізатора
  • 2.3 Виготовлення саморобного полум'ягасника
  • 2.4 Спробуємо розібратися

  • Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками
    Каталізатор на ваз 2115
    Кожен власник «п'ятнашки» стикається з проблемою каталізатора. І тоді йому потрібна термінова заміна каталізатора на ваз 2115.

    Старий глушник нерідко навіть провисає настільки низько, що чіпляється за все, що не так лежить на поверхні дороги. Звичайно, можна скористатися фіксуючими ременями або ж дротом, але це не допоможе.

    У будь-якому випадку потрібна заміна каталізатора ваз 2115.


    Для чого потрібен каталізатор


    Зазвичай, коли мова заходить про каталізаторі більшість автомобілістів передбачає лише глушник, а вірніше банку або трубу. Насправді ж вихлопна система автомобіля включає кілька елементів: з'єднувальні труби, глушник, резонатор, гофру, каталізатор і т. д.

    Отже:

  • Каталітичний нейтралізатор, а саме так називається каталізатор, досить важливий елемент автомобіля і всієї вихлопної системи.

  • Одна з головних функцій, покладених на нього, є очищення відпрацьованих газів, які надходять по трубі. Останні стандарти Євро 2 вимагає обов'язкову наявність каталізатора в вихлопної системи автомобіля і спеціального датчика кисню.

  • Сам нейтралізатор, незважаючи на те, що зроблений з металу і масивного корпусу, являє собою досить крихкий елемент. Він боїться сильних механічних ушкоджень, а також досить чутлива до неякісного палива.

    Домішки і різні залишки бруду, які містяться в неякісному бензині, залишаються на стінках каталізатора, поступово накопичуються там і призводять до псування деталі. У російських умовах каталізатор дуже швидко виходить з ладу.

    І якщо, зазвичай він буває розрахований на 200000 км пробігу, то стикаючись щодня з російським паливом, він не витримає і 30000 км пробігу.


  • Корисно знати, з чого складається каталітичний нейтралізатор. І дізнатися принцип роботи даної деталі.

    Як і було сказано, він знижує кількість шкідливих речовин і домішок, які будь-який автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння викидає в навколишнє атмосферу. Це такі небезпечні для здоров'я людини речовини, як окис вуглецю, оксид азоту і т. д.

    Наприклад, оксид вуглецю - це справжнісінький газ, що не має ні кольору, ні запаху. Але саме він сприяє появі серцевих кольок і головних болів у людей.

    Що стосується конструкції каталізатора, то він складається з керамічної або нерідко металевої стільникового частини. Чому стільники?

    Та тому, що конструкція нагадує бджолині стільники. Поверх цих самих сот проводиться напилювання спеціальними металами дорогоцінної породи, найчастіше платини.

    Хоча нерідко використовуються в автопромисловості розвинених країн та паладієві каталізатори.
    Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками
    Паладієвий каталізатор

    Ремонт і заміна нейтралізатора


    Заміна каталізатора у ваз 2115 проводиться лише після аналізу своєрідних звуків, що видаються вихлопною системою. Це може бути також незвичний запах або колір вихлопного газу.

    Звичайними симптомами несправного каталізатора є деренчливий звук, зразок скреготу металу, який видається з-під автомобіля. У таких випадках необхідно терміново провести заміну на новий каталітичний нейтралізатор або саморобний полум'ягасник, який непогано справляється з основними функціями заводського каталізатора.

    Потрібний інструмент


    Для роботи нам знадобиться набір інструментів:








  • гайкові ключі;

  • викрутки;

  • монтування;

  • домкрат.


  • Увага: Оглядова яма - це обов'язковий елемент процесу роботи, на який слід підняти автомобіль. Хоча в деяких випадках водії використовують і звичайний підйомник.

    Зняття каталізатора


    Отже, почали:

  • піднімаємо автомобіль на яму або домкрат;

  • відкручуємо болти, що фіксують нейтралізатор до приймальної труби;

  • знімаємо болти разом з пружинами, використовуючи для цього гайковий ключ на 13;


  • Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками
    Зняття нейтралізатора

  • беремо викрутку з широким лезом і піддягаємо графитсодержащее кільце ущільнювальне типу;

  • знімаємо його;

  • переходимо до відкручування болтів заднього кріплення (їх теж буває два);

  • для відкручування використовуємо ключ гайковий на 17;

  • при відкручування і зняття гайок притримуємо від прокручування болту іншим ключем на 17;

  • витягаємо нейтралізатор.


  • На цьому відео все можна побачити на власні очі










    Виготовлення саморобного полум'ягасника


    Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками
    Полум'ягасника своїми руками
    Каталізатор знято. Тепер пора подумати про те, чим його замінити.

    Зрозуміло, що треба залишити всі технічні параметри системи і екологічно безпечний вихлоп. Видаливши несправний каталізатор з системи, ми зберігаємо нормальну динаміку і економимо приблизно два літра палива на сто кілометрів.

    Але це у випадку, все буде діяти, якщо замість каталізатора що-небудь поставити. А краще саморобного пламягасителя (фото зверху) поки нічого не придумано людством (новий каталізатор коштує дорого, та й як говорилося, на російських дорогах він веде себе, як англійський джентльмен у білому фраку).

    Робити своїми руками полум'ягасника вже давно не в дивину. З цим впорається навіть початківець автомобіліст, досить йому просто слідувати цій покрокової інструкції.

    Якщо ж Ви не бажаєте забруднитися або втрачати час, то будь автосервіс візьметься зробити такий полум'ягасника, який потрібен але, звичайно ж, візьме за це непогану ціну. Для того щоб почати роботи по виготовленню пламягасителя, корисно трохи дізнатися про принцип його роботи.

    В загальних рисах, як стверджує інструкція, він схожий з роботою самого каталізатора, але тільки різниця полягає в прямоточною конструкції, якої відрізняється полум'ягасника. У ньому не затримуються потоки вихлопних газів, тим самим і не осідають домішки, якими багате неякісне паливо.

    Продаються пламягасители і в магазинах, але знайти такий, який би ідеально підійшов для Вашого автомобіля буде не просто. Та й ціна на них недешева.

    Тому зробити його самостійно буде, як не можна до речі.

    Готуємо необхідні інструменти і деталі:

  • зварювальний апарат;

  • дві металеві труби, які мають різний діаметр перерізу;

  • йоржик-мочалка металева - 10 штук.


  • Починаємо:

  • беремо трубу, яка підходить за розміром з вихлопної;

  • робимо в ній невеликі отвори по все довжині (приблизно 5-6 міліметрові);


  • Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками
    Отвори в пламегаситель

  • вставляємо дану трубу в іншу, з більшим діаметром;

  • поєднуємо центри і заварюємо один з країв;

  • розтягуємо металеві мочалки;


  • Заміна каталізатора на ваз 2115 своїми руками
    Йоршики-мочалки металеві

  • беремо металевий стрижень і затрамбовываем їм мочалки всередину труби полум'ягасника (робимо це ретельно і намагаємося всунути мочалки глибше);

  • після заповнення труби повністю металевими щітками, потрібно заварити і другий кінець труби по колу (при цьому, згинаємо попередньо краю труби);

  • встановлюємо полум'ягасник в вихлопну систему.


  • На цьому завершуємо установку полум'ягасника, але продовжуємо модернізувати вихлопну систему. Як відомо, на каталізаторі завжди стоїть спеціальний датчик кисню.

    Називається він лямбд-зонд. І майже завжди, якщо псується каталізатор, потрібно поміняти і лямд-зонд.

    А навіщо він взагалі потрібен, цей кисневий датчик, запитаєте Ви?

    Спробуємо розібратися


    «Лямбда» в перекладі з грецького означає коефіцієнт надлишку повітря в паливно-повітряної суміші. Якщо склад паливної суміші містить велику кількість повітря, робота вікна каталізатора буде дуже вузьким.

    Дуже складно буває в такому випадку забезпечувати нормальну роботу вихлопної системи, і тільки електронний впорскування палива здатний вирішити проблему. На старих вітчизняних автомобілях при такій ситуації машина починає «чхати» з глушника.

    Спеціальний датчик, який називається лямд-зондом, здатний вимірювати надлишок повітря в паливній суміші досить оригінальним способом: вимірюючи залишковий відсоток кисню. Саме з цією метою встановлюється він перед каталізатором і подає інформацію на електронну панель блоку керування.

    Все дуже просто.