Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна реле генератора ваз 2109 своїми руками

24.12.14, Ваз
7630
  • 1 Призначення генератора і реле в ньому
  • 2 Перевірка генератора
  • 2.1 Перевірка стану реле

  • Заміна реле генератора ваз 2109 своїми руками
    Реле - регулятор в зборі зі щіткотримач
    Всім автолюбителям дуже знайома проблема, коли з ранку улюблений автомобіль раптом не заводиться, і причина зовсім банальна, сів акумулятор, а найприкріше, що він зовсім новий. Така неприємність пов'язана з проблемою в роботі генератора і його деталей, найважливішою з них потребує регулярної перевірки є реле - регулятор.

    Як правило, заміна реле генератора ваз 2109 надовго вирішує цю проблемку, так як саме від його роботи залежить зарядка акумулятора, робота електрогенератора та системи електроживлення машини, робота всіх електроприладів. Наша інструкція допоможе впоратися із цим завданням самостійно.


    Призначення генератора і реле в ньому


    Електрогенератор в машині призначений:

  • Для отримання електричної енергії, від якої здійснюється електроживлення акумулятора

  • Коли порушується нормальна робота автомобільного електрогенератора, батарея акумуляторна починає розряджатися, і ви проїдете не довго після цього

  • Буває, коли потужний акумулятор його вистачає приїхати додому, проте з ранку машина вже не заводиться

  • Електрогенератор знаходиться під капотом вашої машини і працює від пасової передачі

  • Існує ряд причин поломки електрогенератора, серед яких вироблення щіток, несправність зарядного реле, поломка діодного моста і заклинювання підшипників, а так само розрив в ланцюзі однієї з обмоток


  • Регулятор напруги (реле - регулятор) служить:

  • Для підтримання напруги в бортовій мережі машини в необхідних межах за будь-яких режимах роботи, таких як зміна частоти обертання ротора електрогенератора, стрибки електричної навантаження, зміна температури навколишнього середовища

  • До того ж, він виконує такі додаткові функції, як захист елементів генераторної установки від роботи в аварійних режимах і від перевантажень, забезпечує автоматичне включення в бортову мережу машини силову ланцюг електрогенератора або обмотку збудження


  • Перевірка генератора


    Необхідно перевірити авто генератор на ваз 2109 щоб з'ясувати причину несправності:

  • Якщо присутні сторонні шуми в його роботі - швидше за все, зносилися підшипники вала електрогенератора

  • Знижена напруга на «виході» електрогенератора - означає знос щіток(див. Ваз 2109: заміна щіток генератора своїми силами ) або слабкий натяг приводного ременя

  • Підвищення або зниження напруги на «виході» можуть бути наслідками несправності діодного моста електрогенератора


  • Щоб виконати первинну діагностику несправностей - вам достатньо виконати такі нескладні процедури:








  • Перевіряємо, за допомогою вольтметра, напруга на акумуляторних клемах. Коли мотор запущений і електрогенератор справний, напруга на клемах батареї повинно коливатися від 138 вольт до 145 вольт

  • Включаємо двигун і притуляємо долоню до корпусу електрогенератора, щоб виявити вібрацію. Коли збільшений знос підшипників, вібрація, яка передається на корпус електрогенератора, буде легко відчутна, а переплутати її з іншою сторонньою вібрацією просто неможливо

  • Перевіряємо натяг ременя електрогенератора: при зупиненому двигуні натисніть на ремінь пальцем - прогин під впливом пальця не повинен становити більше 1 - 15 сантиметра


  • Перш ніж знімати сам електрогенератор, щоб уникнути зайвої і непотрібної роботи, зніміть спочатку своїми руками реле, розташоване на корпусі електрогенератора і перевірити стан щіток і самого реле зокрема:









  • Зняття реле не вимагає зняття генератора до двигуна

  • Реле в генераторі розташовується в задній частині, і прикріплений до нього лише двома болтами

  • Для їх відкручування Вам буде потрібно «хрестова» викрутка

  • Відкручувати болти слід обережно, інакше упустите їх захист картера, а діставати звідти стане додатковою проблемою

  • Щоб остаточно зняти реле вам необхідно буде від'єднати проводок з контактом типу «мама»


  • Перевірка стану реле


    Після зняття, необхідно відразу перевірити роботу реле - регулятора напруги, а так само щіткотримача і на всяк випадок конденсатора, знятого з генератора:

  • Для проведення перевірки вам знадобиться джерело живлення, з можливістю перемикання (зміни значення) напруги

  • Наприклад, підійде зарядка для вашого акумулятора

  • А ще знадобиться контрольна лампочка стандартного напруги

  • Підключаємо контрольну лампочку до щіток реле - регулятора

  • Потім підключаємо напруга 12Вольт, приєднавши до мінус масі, а плюс кидаємо на клему реле - регулятора напруги, як на фото нижче

  • Контрольна лампочка при цьому повинна загорітися

  • Тепер збільшуємо подається напруга до 15-16Вольт

  • Контрольна лампочка після цього повинна згаснути


  • Така перевірка покаже нам, якщо лампочка при підвищенні напруги все ж не згасла або вона взагалі спалахувала ще в першому випадку, тоді неминуча заміна реле на генераторі ваз 2109 з щіткотримач в зборі.


    Заміна реле генератора ваз 2109 своїми руками
    Схема підключення живлення і контрольної лампи до реле - регулятору для перевірки його справності
    Якщо з реле - регулятором все в порядку залишається перевірити стан щіткотримача, для цього:

  • Необхідно натисканням пальців спершу перевірити легкість переміщення самих щіток в їх посадочних місцях (пазах), а потім виміряти величину виступання щіток

  • Ця величина повинна бути не менше ніж 5миллиметров

  • Не допускається появи на поверхні щіток слідів від різноманітних механічних ушкоджень, глибоких подряпин, сколів, тріщин

  • Щітки з дефектами, пошкодженнями або не відповідні допустимої довжині слід замінити (окремо, або в зборі з реле, якщо влаштовує ціна)


  • Заміна реле генератора ваз 2109 своїми руками
    Щітки з дефектами
    Завершуємо перевірку виявленням стану конденсатора (при необхідності).

    Для перевірки нам знадобиться мегомметр або звичайний мульти тестер, включений в режимі вимірювання опору до 1-10МегаОм:

  • Увімкніть прилад, який буде показувати значення опору, що прагне до нескінченності

  • Потім підключіть висновки від тестера до конденсатора, спостерігайте в момент їх підключення, має відбуватися зменшення опору, а після цього опір знову прагне до нескінченності

  • При спостереженні такого явища знайте, що ваш конденсатор справний

  • Інакше купуйте новий і виконуйте його заміну

  • Встановіть назад до ваз 2109 реле на генератор


  • На цьому перевірка реле - регулятора закінчена, все простіше простого, на всяк випадок можете ознайомитися з відео матеріалом на цю тему.