Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора

24.12.14, Ваз
2314
  • 1 Обслуговування генератора в цілях профілактики
  • 2 Несправності генератора на які слід звернути першочергову увагу
  • 2.1 Натяг ременя генератора
  • 2.2 Коли генератор не дає зарядного струму або дає його незначно
  • 2.3 Контрольна лампа при перевірці генератора

  • Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора
    Генератор Ваз 2112
    Як відомо, на Ваз 2112 генератор є досить надійним пристроєм, витримує вібрації двигуна, високу температуру, вплив зовнішнього середовища і т. д. У Ваз 2112 несправності генератора обумовлені тривалою роботою цього пристрою, замиканням або іншими причинами.

    В Ваз 2112 несправності на генераторі можуть дати про себе знати в самий невідповідний момент.


    Обслуговування генератора в цілях профілактики


    Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора
    Ваз 2112 несправності в генераторі
    Для початку розглянемо, як відбувається обслуговування генератора:

  • В першу чергу, мається на увазі очищення зовнішніх поверхонь.

  • Обслуговування генератора і полягає у перевірці кріплення пристрою до мотору.

  • В ретельній перевірці надійності навісного обладнання з генератором і регулятором напруги.

  • Перевірити треба також приводний ремінь генератора адже у випадку слабкого натягу пристрій нормально функціонувати не буде. Цю саму перевірку рекомендується проводити кожні 10 тисяч кілометрів пробігу.

  • Потрібно також перевірити стан ременя генератора, на якому не повинно бути ніяких тріщин або розшарувань.


  • Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора
    Ваз 2112 несправність генератора

  • Перевіряється стан підшипників(див. Заміна підшипників генератора на Ваз 2112 своїми силами ) цього пристрою. Дана перевірка передбачає демонтаж ременя і обертання ротора рукою.

    Якщо в процесі виявляться заїдання або люфт, а також клацання або шум - підшипники доведеться замінювати.


  • Несправності генератора на які слід звернути першочергову увагу


    Ось і всі перераховані вище методи перевірки стану генератора Ваз 2112 що проводяться в цілях профілактики. А тепер перейдемо до більш докладного аналізу несправностей генератора і дізнаємося, як їх усувати.

    Натяг ременя генератора


    Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора
    Ваз 2112 немає зарядки генератора
    Один з найпоширеніших видів несправностей. В ідеалі цей ремінь на Ваз 2112 повинен прогинатися всього на 10-15 мм, якщо мова йде про зусиллі в 100 H.
    Примітка. Натяг ременя перевіряється спеціальним індикатором, хоча його відсутність не проблема. Можна також скористатися побутовим безменом - вагами, що використовуються в господарстві. Перевірка натягу ременя своїми силами







    Отже:

  • Відкриваємо капот автомобіля.

  • Уважно оглядаємо ремінь, так як проблема може бути прихована не в натягу, а в обриві ременя.

  • Тиснемо пальцем на середину гілки, яка розташована між коленвалом і генератором. Як і говорилося вище, можна потягнути гачком гілка ременя так, щоб зусилля склало 100 H.


  • Примітка. Під час перевірки натяжени я ременя повинна враховуватися і марка ременя, а також модель автомобіля я.

    Для Ваз 2112 існує окрема рекомендація заводу. Як і говорилося вище, при зусиллі в 100 H ремінь повинен прогинатися всього на 8-10 мм.

  • Прогин вимірюється вузької металевою лінійкою, яка укладається зверху на шківи двигуна і генератора.

  • Якщо в процесі перевірки стало ясно, що ремінь генератора розхитаний і не відповідає нормам, регулюється його натяг.


  • Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора
    Ваз 2112 проблеми генератора

  • Регулювання натягу починається з того, що послаблюється затягування всіх гайок, розміщених зверху і знизу генератора.

  • Береться ключ і з його допомогою колінвал повертається всього на два оберти.

  • Після цього знову перевіряється натяг ременя. І якщо воно нижче норми, то колінвал повертається ще на пару оборотів.


  • Коли генератор не дає зарядного струму або дає його незначно


    Це також поширена несправність, пов'язана з декількома причинами:

  • Загальний обрив в ланцюзі.

  • Пробуксовка приводного ременя.

  • Зависання щіток генератора .

  • Ротор зачіпає полюса статора.

  • Обірвався ланцюг збудження.


  • Ваз 2112: ліквідуємо несправності генератора
    Ваз 2112 генератор гріється
    Коли генератор дає струм але нормальний заряд АКБ не забезпечується, то в цьому випадку спостерігаються такі явища:









  • Витковое замикання або знову ж обрив ланцюга з фаз статора.

  • Генератор погано контактує з регулятором напруги, вірніше з його масою.

  • Спрацьовує реле захисту регулятора напруги, яка викликана замиканням в ланцюзі генератора.

  • Проблема з щіток, які зависають.


  • Усунення проблем:

  • Якщо зависають щітки генератора, то допоможе усунути проблему демонтаж генератора, з подальшим зняттям щіткового вузла. Щіткотримач і щітки очищаються від бруду і пилу, перевіряється зусилля щіткових пружин.

  • Якщо підгоряють контактні кільця, то їх необхідно зачистити або проточить, в залежності від стадії.

  • Якщо спостерігається обрив в ланцюзі, то потрібно знайти і усунути його.

  • Якщо ротор зачіпає за полюса статора, потрібно перевірити роботу підшипників, місця їх посадки. Пошкоджені деталі, природно, потрібно буде замінити.

  • Якщо несправний регулятор напруги, то його треба повністю замінити - ремонт не допоможе.

  • При поганому контакті генератора з регулятором перевіряється цілісність проводу, який йде на масу і надійність контактів.

  • Якщо спрацьовує реле захисту регулятора напруги через замикання в ланцюзі, то потрібно знайти і помсти усунути несправність.

  • Якщо зносилися щітки, доведеться замінити їх новими.

  • Якщо контактні кільця замаслилися або забруднилися, то потрібно протерти їх тканиною, змоченою ацетоном.

  • Якщо несправний регулятор напруги, то потрібно перевірити і при необхідності замінити на новий.

  • Якщо спостерігається витковое замикання або обрив ланцюги однієї з фаз обмотки, то потрібно буде розібрати генератор і перевірити стан обмотки. У разі несправної обмотки, її повністю замінюють.

  • При зносі підшипників їх замінюють.

  • При зносі посадкового місця підшипників замінюється кришка генератора.

  • При межвитковом замикання обмотки статора, замінюють статор.


  • Контрольна лампа при перевірці генератора


    Працездатність генератора перевіряється і за допомогою контрольної лампи приладової панелі. Після включення запалювання лампа двигуна загоряється.

    Це дозволяє перевірити її працездатність. Природно, що після запуску двигуна, лампа повинна згаснути і це буде свідчити про нормальну роботу генератора.

    Несправності генератора, на які вказує контрольна лампа:

  • Якщо при працюючому двигуні лампа світиться в полканала або горить яскраво, то це вказує на несправність. Зокрема, мова йде про слабкому натягу ременя або ж на яке-небудь порушення в ланцюзі заряду.

    Можливий у даному випадку також повний вихід генератора з ладу.


  • Примітка. Як відомо, у нормально функціонуючого генератора при середніх обертах двигуна напруга повинна становити значення від 135 до 142 Ст. Величина вимірюється вольтметром, шляхом установки проводів на клеми акумулятора.
    У деяких випадках горить контрольна лампа на передній панелі не завжди свідчить про несправність всередині генератора. У багатьох випадках несправність банальна і лежить на поверхні.

    Вольтметр з шкалою 15 і більше допоможе вирішити проблему.



  • Якщо напруга зарядки нижче 12 В, то перевіряється ремінь натягу.

  • Якщо він підтягнутий нормально, то потрібно переконатися в справності запобіжника під номером 2. Якщо натягнутий ремінь недостатньо, то підтягуємо і напруга повинна повернутися в норму.

  • Якщо запобіжник номер 2 справний, то слід виміряти напругу на виводі. Дорівнювати воно повинно напруги акумуляторної батареї. Якщо ж запобіжник під номером 2 несправний, то потрібно його замінити і тоді напруга повернеться в норму.

  • Якщо напруга на виводі нормальне, доведеться розбирати генератор - несправність точно в ньому або в реле-регуляторі. Якщо ж напруга не в нормі, то несправність полягає в опорі приладової панелі. В даному випадку мова йде або про обриві в місцях пайки, або про обриві проводу, який йде до висновку. Знаходиться несправність і усувається.

  • Після зняття генератора, в разі нормальної напруги на виводі, знімається, в першу чергу, реле-регулятор і перевіряється на справність.

  • Якщо несправний реле, то він замінюється на новий. Якщо справний, то перевіряється обмотка ротора за допомогою тестера в режимі омметра.

  • Якщо опір обмотки менше значення в 45 Ом, то вся обмотка замінюється.

  • Якщо значення вище 45 Ом, то зачищаються контактні кільця. Якщо значення дорівнює 45 Ом, то вимірюється опір між висновком "30" і корпусом генератора.

  • Якщо тестер не показує обрив ланцюга, усувається замикання на масу виводу 30.

  • Якщо тестер показує обрив в ланцюзі, перевіряється справність випрямного блоку.

  • Якщо випрямний блок не справний, то він замінюється або ремонтується. Якщо блок справний, то перевіряється обмотка статора.


  • Вище були представлені основні несправності, які можуть спостерігатися в генераторі. Інструкцію щодо зняття і розбирання генератора своїми руками можна переглянути на цьому ж сайті в окремій статті.

    В процесі розбору генератора бажано переглянути фото та відео - матеріали. Ціна на новий генератор хорошої якості не така вже й низька, тому відремонтувати його і усунути несправності буде правильніше.