1 Обслуговування генератора в цілях профілактики 2 Несправності генератора на які слід звернути першочергову увагу 2.1 Натяг ременя генератора 2.2 Коли генератор не дає зарядного струму або дає його незначно 2.3 Контрольна лампа при перевірці генератора Генератор Ваз 2112
Як відомо, на Ваз 2112 генератор є досить надійним пристроєм, витримує вібрації двигуна, високу температуру, вплив зовнішнього середовища і т. д. У Ваз 2112 несправності генератора обумовлені тривалою роботою цього пристрою, замиканням або іншими причинами.
В Ваз 2112 несправності на генераторі можуть дати про себе знати в самий невідповідний момент.
Обслуговування генератора в цілях профілактики
Ваз 2112 несправності в генераторі
Для початку розглянемо, як відбувається обслуговування генератора:
В першу чергу, мається на увазі очищення зовнішніх поверхонь. Обслуговування генератора і полягає у перевірці кріплення пристрою до мотору. В ретельній перевірці надійності навісного обладнання з генератором і регулятором напруги. Перевірити треба також приводний ремінь генератора адже у випадку слабкого натягу пристрій нормально функціонувати не буде. Цю саму перевірку рекомендується проводити кожні 10 тисяч кілометрів пробігу. Потрібно також перевірити стан ременя генератора, на якому не повинно бути ніяких тріщин або розшарувань. Ваз 2112 несправність генератора
Перевіряється стан підшипників(див. Заміна підшипників генератора на Ваз 2112 своїми силами ) цього пристрою. Дана перевірка передбачає демонтаж ременя і обертання ротора рукою.
Якщо в процесі виявляться заїдання або люфт, а також клацання або шум - підшипники доведеться замінювати. Несправності генератора на які слід звернути першочергову увагу
Ось і всі перераховані вище методи перевірки стану генератора Ваз 2112 що проводяться в цілях профілактики. А тепер перейдемо до більш докладного аналізу несправностей генератора і дізнаємося, як їх усувати.
Натяг ременя генератора
Ваз 2112 немає зарядки генератора
Один з найпоширеніших видів несправностей. В ідеалі цей ремінь на Ваз 2112 повинен прогинатися всього на 10-15 мм, якщо мова йде про зусиллі в 100 H.
Примітка. Натяг ременя перевіряється спеціальним індикатором, хоча його відсутність не проблема. Можна також скористатися побутовим безменом - вагами, що використовуються в господарстві. Перевірка натягу ременя своїми силами
Отже:
Відкриваємо капот автомобіля. Уважно оглядаємо ремінь, так як проблема може бути прихована не в натягу, а в обриві ременя. Тиснемо пальцем на середину гілки, яка розташована між коленвалом і генератором. Як і говорилося вище, можна потягнути гачком гілка ременя так, щоб зусилля склало 100 H. Примітка. Під час перевірки натяжени я ременя повинна враховуватися і марка ременя, а також модель автомобіля я.
Для Ваз 2112 існує окрема рекомендація заводу. Як і говорилося вище, при зусиллі в 100 H ремінь повинен прогинатися всього на 8-10 мм.
Прогин вимірюється вузької металевою лінійкою, яка укладається зверху на шківи двигуна і генератора. Якщо в процесі перевірки стало ясно, що ремінь генератора розхитаний і не відповідає нормам, регулюється його натяг. Ваз 2112 проблеми генератора
Регулювання натягу починається з того, що послаблюється затягування всіх гайок, розміщених зверху і знизу генератора. Береться ключ і з його допомогою колінвал повертається всього на два оберти. Після цього знову перевіряється натяг ременя. І якщо воно нижче норми, то колінвал повертається ще на пару оборотів. Коли генератор не дає зарядного струму або дає його незначно
Це також поширена несправність, пов'язана з декількома причинами:
Загальний обрив в ланцюзі. Пробуксовка приводного ременя. Зависання щіток генератора . Ротор зачіпає полюса статора. Обірвався ланцюг збудження. Ваз 2112 генератор гріється
Коли генератор дає струм але нормальний заряд АКБ не забезпечується, то в цьому випадку спостерігаються такі явища:
Витковое замикання або знову ж обрив ланцюга з фаз статора. Генератор погано контактує з регулятором напруги, вірніше з його масою. Спрацьовує реле захисту регулятора напруги, яка викликана замиканням в ланцюзі генератора. Проблема з щіток, які зависають. Усунення проблем:
Якщо зависають щітки генератора, то допоможе усунути проблему демонтаж генератора, з подальшим зняттям щіткового вузла. Щіткотримач і щітки очищаються від бруду і пилу, перевіряється зусилля щіткових пружин. Якщо підгоряють контактні кільця, то їх необхідно зачистити або проточить, в залежності від стадії. Якщо спостерігається обрив в ланцюзі, то потрібно знайти і усунути його. Якщо ротор зачіпає за полюса статора, потрібно перевірити роботу підшипників, місця їх посадки. Пошкоджені деталі, природно, потрібно буде замінити. Якщо несправний регулятор напруги, то його треба повністю замінити - ремонт не допоможе. При поганому контакті генератора з регулятором перевіряється цілісність проводу, який йде на масу і надійність контактів. Якщо спрацьовує реле захисту регулятора напруги через замикання в ланцюзі, то потрібно знайти і помсти усунути несправність. Якщо зносилися щітки, доведеться замінити їх новими. Якщо контактні кільця замаслилися або забруднилися, то потрібно протерти їх тканиною, змоченою ацетоном. Якщо несправний регулятор напруги, то потрібно перевірити і при необхідності замінити на новий. Якщо спостерігається витковое замикання або обрив ланцюги однієї з фаз обмотки, то потрібно буде розібрати генератор і перевірити стан обмотки. У разі несправної обмотки, її повністю замінюють. При зносі підшипників їх замінюють. При зносі посадкового місця підшипників замінюється кришка генератора. При межвитковом замикання обмотки статора, замінюють статор. Контрольна лампа при перевірці генератора
Працездатність генератора перевіряється і за допомогою контрольної лампи приладової панелі. Після включення запалювання лампа двигуна загоряється.
Це дозволяє перевірити її працездатність. Природно, що після запуску двигуна, лампа повинна згаснути і це буде свідчити про нормальну роботу генератора.
Несправності генератора, на які вказує контрольна лампа:
Якщо при працюючому двигуні лампа світиться в полканала або горить яскраво, то це вказує на несправність. Зокрема, мова йде про слабкому натягу ременя або ж на яке-небудь порушення в ланцюзі заряду.
Можливий у даному випадку також повний вихід генератора з ладу. Примітка. Як відомо, у нормально функціонуючого генератора при середніх обертах двигуна напруга повинна становити значення від 135 до 142 Ст. Величина вимірюється вольтметром, шляхом установки проводів на клеми акумулятора.
У деяких випадках горить контрольна лампа на передній панелі не завжди свідчить про несправність всередині генератора. У багатьох випадках несправність банальна і лежить на поверхні.
Вольтметр з шкалою 15 і більше допоможе вирішити проблему.
Якщо напруга зарядки нижче 12 В, то перевіряється ремінь натягу. Якщо він підтягнутий нормально, то потрібно переконатися в справності запобіжника під номером 2. Якщо натягнутий ремінь недостатньо, то підтягуємо і напруга повинна повернутися в норму. Якщо запобіжник номер 2 справний, то слід виміряти напругу на виводі. Дорівнювати воно повинно напруги акумуляторної батареї. Якщо ж запобіжник під номером 2 несправний, то потрібно його замінити і тоді напруга повернеться в норму. Якщо напруга на виводі нормальне, доведеться розбирати генератор - несправність точно в ньому або в реле-регуляторі. Якщо ж напруга не в нормі, то несправність полягає в опорі приладової панелі. В даному випадку мова йде або про обриві в місцях пайки, або про обриві проводу, який йде до висновку. Знаходиться несправність і усувається. Після зняття генератора, в разі нормальної напруги на виводі, знімається, в першу чергу, реле-регулятор і перевіряється на справність. Якщо несправний реле, то він замінюється на новий. Якщо справний, то перевіряється обмотка ротора за допомогою тестера в режимі омметра. Якщо опір обмотки менше значення в 45 Ом, то вся обмотка замінюється. Якщо значення вище 45 Ом, то зачищаються контактні кільця. Якщо значення дорівнює 45 Ом, то вимірюється опір між висновком "30" і корпусом генератора. Якщо тестер не показує обрив ланцюга, усувається замикання на масу виводу 30. Якщо тестер показує обрив в ланцюзі, перевіряється справність випрямного блоку. Якщо випрямний блок не справний, то він замінюється або ремонтується. Якщо блок справний, то перевіряється обмотка статора. Вище були представлені основні несправності, які можуть спостерігатися в генераторі. Інструкцію щодо зняття і розбирання генератора своїми руками можна переглянути на цьому ж сайті в окремій статті.
В процесі розбору генератора бажано переглянути фото та відео - матеріали. Ціна на новий генератор хорошої якості не така вже й низька, тому відремонтувати його і усунути несправності буде правильніше.