Заміна контактних кілець генератора ваз 2109 своїми руками
Заміни контактних кілець генератора
Як правило, генератор ВАЗ є надійним пристроєм, витримує вібрації двигуна, підвищену температуру під капотом і впливу навколишнього середовища (мається на увазі пил, вологість, бруд). Іноді трапляється так, що несподівано на приладовій панелі загоряється лампочка генератора, при цьому спостерігається стрімкий розрядження акумулятора.
Напевно, мало хто знає, як обслуговувати і перевіряти генератор в будь-яких умовах, можливо, знадобиться заміна контактних кілець генератора ВАЗ 2109. Дана інструкція покаже, як проводиться заміна контактних кілець на генераторі ваз 2109.
Обов'язкове обслуговування генератора
Ваз 2109 генератор
До таких дій відносять:
Такий параметр бажано перевіряти через 10 тис. км пробігу;
Виходячи з такого перерахування, можна зробити висновок, що для самостійного обслуговування генератора не потрібні спеціальні знання чи навички.
Примітка! Такі перевірки можна робити до того моменту, поки не відбудеться поломка.
Як перевірити натяг генераторного ременя

Якщо вже мова зайшла про ВАЗ 2109 то його ремінь генератора у нормі повинен прогинатися приблизно на 1015 мм, якщо прокласти зусилля 100 Н. Краще всього оцінювати натяг ременя спеціальним індикатором, якщо немає такої можливості, можна обійтися побутовим безменом.
Примітка! При необхідності підтягування або ослаблення ременя, потрібно послабити гайку, перемістити генератор до/від двигуна, після чого знову затягнути.
Перевірка механізму контрольної лампочки
Бажано перевіряти функціонування генератора при включенні двигуна контрольної лампочки, розташованої на приладовій панелі. Коли включається запалювання до активації двигуна, лампочка світиться, це говорить про її працездатності.
Після запуску двигуна лампочка гасне, що свідчить про нормальному режимі роботи генератора.
Якщо лампочка яскраво світиться або працює в напівнакалу при активному двигуні, то, швидше за все, сталося натяг або обрив ременя. Також це може вказувати на проблеми в ланцюзі або в самому генераторі.
Примітка! У генераторної установки в нормі напруга буде дорівнювати 135-142 Вольт. Цю величину можна вимірювати на клемах АКБ допомогою вольтметра.
Перевірка генератора
Активна контрольна лампочка заряду акумулятора не завжди свідчить про внутрішні неполадки генератора. Зазвичай несправність генератора проста і помітна.
Перед демонтажем генератора, не зайвим буде знайомство зі схемою діагностики механізму. У деяких випадках знадобиться вольтметр, який має шкалу не менше 15 Вольт.
Якщо при діагностиці видно, що ланцюг справна і проблема криється в генераторі, то після демонтажу генератора перевіряються всі ланцюги, в тому числі і реле-регулятор.
Примітка!
При монтажі «потужної» акустики або інших приладів споживання напруги, штатний генератор навряд чи впоратися з таким навантаженням. Виходом з цієї ситуації буде заміна генератора або його доопрацювання.
Зміна зношених кілець генератора

При експлуатації генератора рано чи пізно відбувається зношування деяких його складових. Звичайно, простіше простого - купити новий механізм, але для чого витрачати свої гроші, якщо генератор можна виправити власноруч?
Для цього не потрібно багато досвіду і застосування спеціальних інструментів.
Генератор машини ВАЗ 2109 може вийти з ладу з деяких причин, які зазначаються у книзі з ремонту. Там же можна знайти інструкцію по розбору пристрою.
Найчастішою причиною поломки генератора вважається зношуваність його кілець:
Якщо не виходить виконати такі маніпуляції, то потрібно спробувати підчепити цей підшипник плосконосой викруткою. Деталь знімається так, щоб вона не перекашивалась при русі.

Для цих дій краще застосувати викрутку або плоскогубці.
В окремих ситуаціях нові кільця виявляються короткими, тому для вирішення проблеми на вал треба насадити пластикову втулку, яка не допустить перекосу. В іншому випадку щітки зношуються значно швидше.
Перед установкою генератора на своє місце потрібно змастити його кільця, такі заходи допоможуть знизити ймовірність їх зносу в процесі притирання.
Рекомендації
Заміна кілець
При експлуатації своєї машини рекомендується частіше звертати увагу на вольтметр, на якому вказується заряд акумулятора. Якщо показник заходить за червону граничну межу, то це означає, що генератор подає недостатньо напруги або взагалі зупиняє свою роботу.
У подібних ситуаціях відразу потрібно відключити всі додаткові пристрої споживання енергії і їхати до місця виконання ремонту. По суті, змінити контактні кільця генератора не так складно, є відео і фото, набагато важче виявити несправності.
Для цього потрібно хоча б трохи розбиратися по темі. Сьогодні інтернет надає відмінну можливість непрофесіоналам, які хочуть заощадити на ремонті свого авто, зробити ремонт своїми руками.
Звичайно, знадобиться детальна інструкція, яка також надається в мережі і запасні елементи, ціна яких безпосередньо залежатиме від обраного виробника.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного